Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-07-09, 10:57   #16

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61674
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag använder inte dator privat längre. Vad gäller travet är det väldigt mycket bättre att köra ATG live på tvn än via datorn och i tv soffan funkar det bättre att sitta och arbeta med en padda än med en dator både när man komponerar system, spelar och tar del av klaringarna på sharps.
Hoppas ATG snart kommer med en app för Apple tv 4. Apple gillar inte spel om pengar i sitt utbud men om dom i Apple store tillåter ATG live appen så borde det inte vara några problem att utveckla en app som finns tillgänglig i Apple tv store. Då hade man inte behövt använda iPhone eller iPad för att köra ATG live i tvn.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-09, 12:43   #17

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1401
Standard

Citat:
Hoppas ATG snart kommer med en app för Apple tv 4. Apple gillar inte spel om pengar i sitt utbud men om dom i Apple store tillåter ATG live appen så borde det inte vara några problem att utveckla en app som finns tillgänglig i Apple tv store. Då hade man inte behövt använda iPhone eller iPad för att köra ATG live i tvn.
Jag tror tyvärr att du kommer att få vänta ett tag innan din idé blir verklighet.

Som jag förstår det har ATG i närtid inga planer alls på någon TV-app.

Det är snudd på att web-reducerings-apparna förmodligen hinner bli tillräckligt effektiva och driftsäkra först.
Gammal 2016-07-09, 12:48   #18

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Nu är jag som vanligt inte med på vad som är problemet? Men går det inte att köra
ATG i tvns webläsare?

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-09, 13:17   #19

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
Jag undrar hur representativa ni som inte vill ha webbprogram är. Utvecklingen går i rasande takt mot att folket i stugorna slänger ut sin PC till förmån för mobila enheter. Privat surfar Svensson mest, kryddat med lite swish och några inköp här och där. Det behövs det ingen PC för.

Ska man nå många kunder som Joker bygger sitt koncept på tror jag att de gjort ett nödvändigt val. Går liksom inte att sälja ett program om snart ingen har en PC att stoppa in programmet i. I alla fall kan man nog säga att webbprogrammen har tiden som sin bästa vän.
Förmodligen inte representativa alls. Men vad spelar det för roll?

TS söker efter ett icke-web-alternativ. Då är det väl det vi ska diskutera i den här tråden?

En anledning att det går mer och mer mot web-baserat är att ATG kräver detta för att man ska kunna lämna in direkt via appen och detta är i sin tur en nödvändig lösning för att IPad / Mac ska vara aktuellt.

För mig personligen är det viktigt att kunna spela med mycket stora systemramar och aldrig råka ut för "högtrafik"-problem.
Gammal 2016-07-09, 13:48   #20

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Förmodligen inte representativa alls. Men vad spelar det för roll?

TS söker efter ett icke-web-alternativ. Då är det väl det vi ska diskutera i den här tråden?

.
Var mest en fundering med tanke på att det är en återkommande synpunkt här inkl denna tråd. Med tanke på att svaren som följer initiala frågan handlar om webbprogram tänkte jag att det gick för sig att bredda lite i kanterna och se om min känsla delas av flera.

10 år säger någon, 3-5 år säger jag att det tar innan reduceringsprogrammen uteslutande (säg med 90% av användarna) är webbaserade.
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-09, 13:57   #21

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
Var mest en fundering med tanke på att det är en återkommande synpunkt här inkl denna tråd. Med tanke på att svaren som följer initiala frågan handlar om webbprogram tänkte jag att det gick för sig att bredda lite i kanterna och se om min känsla delas av flera.

10 år säger någon, 3-5 år säger jag att det tar innan reduceringsprogrammen uteslutande (säg med 90% av användarna) är webbaserade.
Det är nog närmare i tiden än så. Det ser Jokersystemets marknadsandel till.

Om man ser till vad 90% av användarna behöver/klarar av så är nog de flesta program avancerade i överkant. Om man skalade av det mesta så skulle man nog kunna öka driftsäkerheten ganska rejält. Men en sådan lågprisprodukt vill man naturligtvis inte sälja.

Ett till störande moment för mig personligen är att det är en relativt dyr månadskostnad för att ha det webbaserat där driftsäkerheten är sämre. Jag kan helt enkelt inte acceptera det.

Känslan är att innan allt är sagt och gjort så får man köra med hem-pulat eftersom Solo's bild av framtiden nästen helt säkert är helt korrekt.

Men det kommer aldrig att duga åt mig.
Gammal 2016-07-09, 14:26   #22

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 1316
Standard

Betala en Tusing för Joker,tycker jag är billigt,när man får loppkommentarerna -så att säga-gratis.
Annars är nya Joker som byta en säker volvo mot gammal damcykel!
salama är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-09, 14:27   #23

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är nog närmare i tiden än så. Det ser Jokersystemets marknadsandel till.

Om man ser till vad 90% av användarna behöver/klarar av så är nog de flesta program avancerade i överkant. Om man skalade av det mesta så skulle man nog kunna öka driftsäkerheten ganska rejält. Men en sådan lågprisprodukt vill man naturligtvis inte sälja.

Ett till störande moment för mig personligen är att det är en relativt dyr månadskostnad för att ha det webbaserat där driftsäkerheten är sämre. Jag kan helt enkelt inte acceptera det.

Känslan är att innan allt är sagt och gjort så får man köra med hem-pulat eftersom Solo's bild av framtiden nästen helt säkert är helt korrekt.

Men det kommer aldrig att duga åt mig.
Ni är öppenbarligen flera bara här som känner så vilket inte ska underskattas. Min känsla är annars att störningar, problem i mångt och mycket varit kopplat till fel och oannonserade förändringar i ATG:s tjänst samt till buggar i samband med nyutveckling i programmen.

Får inte jokeranvändare tips, loppkommentarer, mm i sin månadskostnad? Tycker mig se en strategi där ST:s företag nästlas allt mer samman. Gissar att joker och ex spelvärde, ögat kan komma att integreras framöver.
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-09, 14:38   #24

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av salama Visa inlägg
Betala en Tusing för Joker,tycker jag är billigt,när man får loppkommentarerna -så att säga-gratis.
Annars är nya Joker som byta en säker volvo mot gammal damcykel!
Du kan få samtliga kommentare från mig för 999
Gammal 2016-07-09, 15:00   #25

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 1271
Standard

Bara mitt jokersystem som ligger nere?
Galoppen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-09, 15:09   #26

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galoppen Visa inlägg
Mitt fungerar
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-09, 15:17   #27

Reg.datum: nov 2015
Sharp$: 1786
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galoppen Visa inlägg
Mitt ligger nere
Nispen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-09, 15:22   #28

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Mitt fungerar
Ska tilläggas att jag kör PC-versionen
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-09, 15:25   #29

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 1316
Standard

Mitt ligger nere,också.
Pc version fungerar ej heller.
Går ej spara filen!
Supporten bara mumlar ,använd Nya,då!
salama är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-09, 15:33   #30

Standard

Visste vi inte bättre så skulle man kunna tro att det här var uppgjort.

Med tanke på att jag ganska ofta lämnar in system som andra är med på så går det inte att sitta och lita på diverse moln-lösningar.

td