|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Souloys stjärnhästar dopade på Solvalla och i Oslo
Det norska Travförbundet har kallat till en presskonferens i morgon där flera dopningsfall kommer att avslöjas.
Enligt de uppgifter vi har var ett flertal hästar, som var med under Oslo Grand Prix-helgen, dopade. En av dessa är Oslo GP-sexan Lionel. Vi har också uppgifter om att Un Mec di Heripre var dopad när han vann ett försök och blev trea i Elitloppets final för drygt tre månader sedan. Ja ni vet, förstås, att de här hästarna tränas av fransmannen Fabrice Souloy.fabrice-souloy Det Norske Travselskap (DNT) och Svensk Travsport (ST) har jobbat tillsammans med de här dopningsfallen. Enligt uppgifter idag har representanter för de båda ländernas förbund varit på besök hos Fabrice Souloy för att visa upp testresultaten. Och det handlar inte om slarv med medicinering eller om dålig koll på karenstider. Det handlar om medvetet fusk. Det här innebär förstås att resultatlistorna från de aktuella loppen kommer att korrigeras. Solouys hästar kommer att plockas bort. Samtidigt riskerar Fabrice Souloy en lång avstängning. Många svenska hästar har under det senaste åren hamnat i Souloys träning. Under året har till exempel stjärnor som Nimbus C.D., Mellby Viking och Sauveur gått den vägen och fransmannen har för tillfället ett tjugotal svenskägda hästar på sin gård i Normandie. Henrik Ingvarsson/Lennart Persson http://ingvarssonopersson.se/2016/09...la-och-i-oslo/
|
|
|
|
#3 |
|
Bekräftar mina tidigare tankar om denne man. En dryg och arrogant skitstövel rakt igenom.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abstruse (+1) |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Med tanke på resultaten hästarna gjort sista åren när det blivit placerade hos FS känns det ju inte som en jätteskräll direkt...
Endera har han ju kommit på ett upplägg som är överlägset alla andras eller så har han fuskat liiiiitegrann med diverse preparat...vet ju vad jag tror och har trott en längre tid iaf. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
Doping
Tragiskt med utvecklingen med doping oavsett var det förekommer,
travets början till slut.......oavsett land, var inte naiv igen och tro att det inte förekommer ...........överallt! ![]() En annan intressant sak som jag noterar, eftersom jag besöker travbanor i tid och otid. Kanal 75:s anställda kommer till en bana, dom tar för sig i tränar rummet, Per Skoglund byter blöjor i tränarrummet, Matteus tar för sig i köket, Åsa tror att hon äger tränarrummet osv. många glömda. Är dom egna företagare och skall betala för sig? NEJ! dom är kungar/drottningar dom skall ha allt GRATIS! Tror att dom har travet i sin hand, dom skäms inte för att ta för sig och fakturera. SVENSKA travbanor ta betalt, dom fakturerar och samtidigt slickar och skall ha allt GRATIS! BETALA för ER om Ni har den minsta etik och moral. Ni tillhör inte Eliten inom Svensk travjournalistik! Dom flesta av Er har ingen utbildning eller/kompetens i journalistik. Det har Ni glömt, sluta att spela ALLAN, Ni har ett löjets skimmer över Er!
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kanal 75
Jag vet, dom tror att dom är "the kings" sorgligt, jag vet att personal på travbanorna, dom som jobbar helt gratis, är inte helt nöjda med Kanals personal uppträdande när det gäller att ta över helt ohövligt ta över "tränarfiket"- går direkt till köket och hämtar ALLT. Ställ ner foten, betala eller ge "fn" och gå dit, Detta gäller inte tränare och "drivers", dom har som regel fullt upp. Detta gäller kanal 75 och deras utövare, det är sorgligt, dom kan inte betala, men dom kan fakturera. Gör rätt för dig, klipp dig och skaffa dig ett jobb, eller som Åsa säger vi är bäst! Jag kan travets historia och jag beklagar. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Det är mörka tider när folk håller på och tar för sig och byter blöjor på diverse ställen utan att bli fakturerade för det! Usch jag mår illa av det här, kan inte någon snälla skicka en faktura och skriva "blöjbyte i tränarrummet" på den. 300kr/blöja eller vad ska de ta tro? Nja 500 så det svider lite! Upprörande. Som de håller på. Dagens ungdom. Och så håller de på med sina "smarta" telefoner och tror de är fräna. Ironi och sarkasm tramsar de med också. Nej tacka vet jag hederligt folk som betalar för sina blöjbyten och går våldsamt off topic i travforumtrådar som handlar om doping.
Om vi går in lite på ämnet så undrar jag precis som Speedyearl om det finns någon som är genuint förvånad? Det är ju rätt ofta hästar förbättrar sig när de byter tränare, speciellt när de byter till mer namnkunniga sådana. Men de förbättringarna man sett på många hästar som flyttats till just Fabrice har ju varit så uppseendeväckande så ingen borde vara förvånad.
|
|
|
|
#9 |
|
...........
|
|
|
|
#10 |
Kanal 75
Se ovan!
Jag beklagar att varje ansvarg travsports chef är så svag att dom inte kan agera i ovan nämnda sak, så är det. SÄTT NER FOTEN! Kanal 75 och deras personal Skall betala för sig! Nu ligger Alla på knä för dom, allt ordnas mat, dricka och vad som önskas oavsett. Dom fakturerar ...... som företagare, får betalt, varför skall dom ha GRATIS? Svenskt trav behöver pengarna att ge till publiken en möjlighet till normal till en mosbricka/hamburgare till normalt pris. Behöver till prispengar! Jag har deltagit i Svensk travsport i mer än 50 år, olika positioner, framgångsrik amatörtränare, skribent i två tidningar och på den "gamla" tiden jobbat för att minska "bookmaking" med E.Gralen som stöd. Vad har travet gett: Mycket bra! Ang. siffror upp till Skarplöth eller "Hatten" i sin blogg, up to You. Till verkligheten: Dalatravet, Romme är just nu min närmaste travbana, tyvärr, min stora erfarenhet av banor i Sverige, har Romme flera bra saker att bjuda på-publikplats-, men Romme är en MELLAN BANA i andras ögon, stallbacke JA, publikplats NEJ! , Banan SAKNAR en KLOCKA,Mellanbana borde vara självskrivit på på dalahästen. Beklämmande att Romme inte lyssnar på publiken-Lars Lind- Ni måste byta ut/eller lära speakern att han är inte är travets huvudpunkt, jag vet att han är en "pajas" i travet utom i HG-s ögon. Han förstör många gånger travets upplevelse, han är inte och skall inte vara travets tävlingar. Han förstör upplevelsen-känt över hela trav Sverige. Varför är allt dyrare på Romme än på andra mellanbanor? Har Gustav Wasa taget det beslutet. Toaletten i totohallen behöver en burk målarfärg-det är skitigt. Skitigast i Sverige! Lars Lind, du snackar och snackar men inget händer! Romme är en vardaglig bana utan plus! |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2521Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Håller er till ämnet. Nu har jag setat och läst massa dynga/klagomål på saker som är helt orelevanta i denna fråga!!
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Haha! Vad i hela friden är detta? Blir slutsatsen att Souloys straff bör vara att måla om toaletten i totohallen på Romme så Per Skoglund kan byta blöjor där (mot en skälig avgift)? Ska han byta på Souloy, kanske? Han verkar ju rätt skitnödig ibland.
Nä, men angående trådens ämne är det väl bara att avvakta morgondagens presskonferens för att få lite mer substans i frågan än blott rykten och spekulation. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+8) |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Även Your Highness var dopad i OGP, då hon slog Nuncio. Segern går istället till Nuncio nu.
Kobolt är ämnet som råttan har tryckt i Un Mec D'Heripre, Your Highness, Lionel och säkert många fler av sina förvandlingsnummer. Kobolt användes flitigt i Australien för något år sedan (fick hästarna att springa som formel 1-bilar) och skapade enorma skandaler med tiotals års avstängningar om jag inte minns helt fel. Hoppas Souloy åker på nåt liknande. Skickat från min iPhone med Tapatalk Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joppe59 (+1) |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Un Mec D Heripre har varit dopad i Elitloppet, OGP och Åby Stora Pris, säkert i Finland också.
Your Highness i OGP. Olympiatravet känns tveksamt men inga bevis där. Lionel bevisat dopad i OGP men med tanke på den utvecklingen lär den ha varit "medicinerad" sen dag 1. Skickat från min iPhone med Tapatalk |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Det har varit kutym på de flesta banor att pressen trakterats fritt av banan, med fika, mackor, dagens rätt, kaffe, fri entré, VIP-parkering, program och inte sällan en fruktkorg och lite sötsaker. Vad gäller blöjbyten tror jag att få har något emot det, en skrikande unge med full blöja är värre...
Vad gäller doping så är det här en förskräcklig affär som kan få enorma konsekvenser. Hur många resultatlistor skall göras om? Finns det nedfrusna dopingprover kvar från t.ex. Commander Crowe? Hur många hästägare får miljonkrav på återbetalda prispengar? När är alla hästar han har fria att tävla i någon annans regi? Hur skall förtroendet för travet återupprättas hos spelare och publik? Hur ser bevisläget ut? Hur smutsig blir rättsprocessen? Man blir så äckligt besviken...
|
|
|
|
|