|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Extra V75 18/9 Bjerke
Var inne på rikstoto.no och kollade hur norrmännen värderade bjerkes V75.
Största skillnaden mot svenska strecken var i Avd 5 Kallblodsderbyt. Norrmännen spelar 2 Ingbest till klar favorit till 38 % Sverige har 1 BB Terje T som klar favorit till 43% I avd 4 har dom spelat 3 Moni Viking till 20% medans vi har den på 9 % |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Missade skriva om 5 Kleppe Fanden till 13 % i derbyt och bara 4 % hos oss
Kallblodsderbyt låses på 1,2,5 ? |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ingbest var ju dunderfavorit i uttagningen till svenska kallblodsderbyt i försöket då han galopperade. Kan inte alls motståndet, men med ovanstående i åtanke känns han ju mycket intressant om han inte blir favorit.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gått igenom lite i lopparkivet.
Var tvungen att kolla upp varför norrmännen lirar Moni Viking så hårt. Tror jag fattar varför nu. Moni Viking var mycket bra i Prinsesse Märtas Pokallöp 30/7 Utmanade Phantom Soa In på linjen. I kriterikvalet vart det mycket lätt seger och jag tror Moni Viking är ytterligare framsatt till finalen. Cokstile var imponerande i sitt försök då han plockade ner ledande Fernandinho BR. Men känndes som vi fick se botten i hästen då ? Tror Cokstile får dödens Igen och funderar på att spika 3 Moni Viking. Spik eller ensam A häst i nuläget Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
brba (+5) |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kallblodsderbyt låser jag nog på 1,2,9 . (Försöksvinnarna)
Rankar nog 2 Ingbest- 9 Mjölnerspik - 1 BB TerjeT gillade intrycket På 9 mjölnerspik när han enkelt plockade ner dåligt tranvande Galileo. såg ut att finnas mycket mer att plocka ur Mjönerspik om det behövs. Rygg på 2 Ingbest kan inte heller vara fel. Spetsen slåss nog 1 BBT och 5 Kleppefanden om. Kleppefanden räcker nog inte till vinst men kan vara med och påverka loppscenariot. Goop spets med Ingbest i Dödens och Mjölnerspik i andra ut eller Kleppefanden i spets som släpper till ingbest och Mjölnerspik i dödens? Tror Mjölnerspik vinner det första scenariot och Ingbest det andra.. Känns heltäckt med alla tre på lappen :-) Senast redigerad av Basse den 2016-09-18 klockan 00:39. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ramen på v75 just nu:
Avd 1 5,10,14,15,7,12,3,6,1,8 svårbedömt långlopp , hoppas på smäll Avd 2 3,5,2,1,7,4. Tror Norrmännen gör allt för att fälla Perssons favorit Avd 3. 2,1,9,4. Hjärtat säger Ivar Sånna förnuftet säger annat ( redigerat lägger till 5 Lovevoice ) Avd 4. 3 Moni Viking. mitt drag för omgången Avd 5. 2,1,9. Dagens Lås Avd 6. 2 Nuncio. Tar ett kliv närmare 10 millar insprunget i år Avd 7. 3,9,2,1,10,4 loppet jag pluggat minst kanske ändras något ( redigerat lägger till 5 Photo Lavec) Senast redigerad av Basse den 2016-09-18 klockan 01:24. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+1), hugotheboss (+2), brba (+2), asgaya3141 (+3) |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
En kul omgång på förhand. Nuncio och Ingbest är spikarna för närvarande. Man vill ju gärna tro att det kan hända lite skoj i några av loppen.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ahästar 10-2-2-2-2-2-4
Spikar Bruno di Quattro och Nuncio ev chansspik 4 Ultimat Photo |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Var ett tag inne på att gardera Nuncio bara för att, kör en liten skrälldubbel i stället. Dagens system:
5,10,14,15 2,3,5 1,2,9 1,2,3,9 1,2,5,9 2(4,3) 3(5,2) Lycka till!
|
|
|
|
#12 |
|
avd1.
7 Nikkita Broline har visat vass form en längre tid. Kommer från seger i Sverige. "ide!" avd2. 3 Tand Kraft har endast en förlust så här långt på sina nio starter, den kom näst senast och han reparerade då en galopp storstilat som tvåa. Han blir svårslagen och jag spikar. avd3. 2 Bruno di Quattro avslutade strålande fram till seger senast och avgjorde gången före den tunga vägen. Han är i toppslag och ett givet segerbud denna gång. 1 Ivar Sånna kan massor och ser nu ut att ha hittat rätt i nya regin. Han gick en stark avslutning fram till seger senast och vann överlägset gången före. avd4. Vidöppet!!!!! 2 Cokstile inledde karriären med att vara knappt slagen tvåa efter en tung resa. Därefter har han tagit tre raka segrar och vann i övertygande stil senast. 1 Ferrari B.R. är obesegrad efter fyra gjorda starter, han vann senast trots galopp och räknas förstås tidigt här. 5 Fernandinho B.R. höll senast strongt som tvåa, han fick se sig slagen strax före mål av Cokstile. Han öppnar raskt och är ett segerbud. 9 Evil Enok M.E. är en stark avslutare, han kan med klaff nå mållinjen först. avd5. Svårigheterna fortsätter.. 2 Ingbest serverades en fin resa senast, han avgjorde med lätthet när luckan kom vid upploppets början. En mycket kapabel travare som har god vinstchans. 1 B.B.Terje T. ståtar med två raka segrar. Han vann utan bekymmer från spets senast och får liksom senast Björn Goop i vagnen. 6 Galileo är en klassig travare som inte var helt körbar till slut senast, han fick därmed nöja sig med tredjepriset. 9 Mjølner Spik avgjorde i fin stil senast och har verkligen rätta inställningen. avd6. 2 Nuncio i all ära - Men jag har en rolig emot nämligen 1 Oasis Bi som duger i alla sammanhang och har ett idealiskt utgångsläge då han öppnar riktigt kvickt. Spets och släpp? Får chansen till slut! 2% avd7. 3 El Diablo B.R. har tagit nio segrar på 20 starter och vann i fin stil senast. En allround häst.. Senast redigerad av Klanke den 2016-09-18 klockan 11:33. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Det kanske är så ändå att man ska spika Nuncio och Tandkraft och hoppas på ett par skrällar i garderingsloppen. Att garderas Tandkraft bara för sakens skull är kanske inte så smart.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Mkt prestige för norrmännen i det loppet. Kanske blir lite tokigt kört på ett par händer, så att svensken förlorar? Trist också att spika de 2 största streckfavoriterna, men hela omgången ser väl bedrägligt lätt ut?
|
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
I första och fjärde loppet kan det förhoppningsvis skrälla, men visst är det risk för låg utdelning. |
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Gillar inte ordet STENKLAR undrar inte om Tooltime är det i första avdelningen.
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Samma gäller 9.EVIL ENOK M.E. som jag tror är vinnaren i sitt lopp.
Jag spikar.9.EVIL ENOK M.E.
|
|
|
|
#19 |
|
TOOLTIME
EVIL ENOK M.E. NUNCIO Det får bli dagens spikar.
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Jag tror inte att han behöver spets för att vinna det här, men kanske får han överta då norrmännen verkar tro att de inte kan slå honom. Om jag inte minns fel så har han slagit Sjö Vinn från dödens.
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Den som lever får se som sagt.. Men med Nuncio med i omgången känns det helt iskallt att dessutom spika en 60%:are..trodde jag på vinst för den med skulle jag stått över omgången.
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
V75
Inlämnat: 2016-09-18, 13:07 Bjerke Söndag 2016-09-18 Start: 15:10 Kostnad: 294,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Tooltime 2: 1, 3 3: 1, 2, 4, 5, 7, 9 4: 9 Evil Enok M.E. 5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12 6: 2 Nuncio 7: 2, 3, 4, 9 BOOST nr: XXX 1x2x6x1x11x1x4 = 528 rader. 528 x 1 x 0,50 kr = 264,00 kr. BOOST: 30,00 kr Totalt: 294,00 kr. Känns som man måste jobba in 5lopp 2 rätt är ju redan klart.
|
|
|
|
#25 | |
|
Citat:
Det har hänt förr att utdelningarna blivit bra ändå, och det kommer att hända igen.
|
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Eftersom snacket verkar vara att det är lättlöst och blir dålig utdelning idag kan man vara säker på att det blir större pengar än igår!
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Är det någon som vet vad spelvärde spikar i första
|
|
|
|
#28 |
|
Har dom slagit ihop strecken än?
|
|
|
|
#29 |
|
asgaya3141 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
V4-4 - Hoppe-Derby - Varmblodshester. 2100 meter autostart.
Fra spor en er det naturligvis bra sjanse for at 1 Charisma K.W. styrer Hoppederby fra start til mål og hun blir min klare favoritt. Men skulle det bli slik at det blir hardkjør underveis, er det fakta ingen sjanseløse i dette løpet og jeg betaler for samtlige 12 startende på de større V4-forslagene. 6 gånger pengarna just nu om ni vill ha spelkapital till v 75an
|
|
|
|
#31 |
|
Avd
1: 5, 7, 12, 14, 15 2: 1, 3 3: 2, 7 4: 1, 3, 9 5: 2, 6, 10, 11 6: 2 Nuncio 7: 9 Cash Okay |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Det blir utg på Valokaja och Ingbest.
Låser tredje på Ivar och Repay. Nuncio spik och resten garderas ordentligt. Lycka till |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Fin spik på 5an i första
Var så klar som jag trodde.
|
|
|
|
#36 |
|
Det var en bra spik. Trodde aldrig det skulle hålla hela vägen.
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
En bättre kusk på Montdore så vinner den plättlätt iofs.
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Citat:
Spelvärde hade ju även de spikat 5:an så jag antar att de fått den spiken på samma sätt?! Den var lika klar som Nuncio är i sitt lopp va? |
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Tycker bara det är märkligt att beteckna en häst som klar när tränaren är osäker på om den går iväg från start överhuvudtaget.
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Klar var den då fan inte. Däremot var det en bra värdespik sett till vinstchansen i ett lopp där många streckade på friskt. Betydligt bättre än Emmett Brown till 40% igår....
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Härligt JOP!!!
![]() Nästa Järvsöfaks det där. |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Och där dog hoppet om en vettig utdelning!!
Grymt bra insats av både häst och kusk! Var väääääldigt nära att hoppa varvet kvar! Grattis! |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Fin insats av Tand Kraft. Konstigt av Jomar Blekkan som inte släppte och tog andrapriset.
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
En jävla prestation att vinna det norska kriteriet iaf.
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Håller med.
|
|
|
|
#50 |
|
Nu vinner Ivar efter ett blufflopp!
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
DET var dagens KLARASTE efter Nuncio!
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Det var ett tråkigt lopp där Frode hade sina tre hästar i spets, dödens och andra ut, och kontrollerade så att farten hölls nere.
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Därför att du konstaterar i text att loppet var tråkigt med Frode Hamres hästar i den främre träffen med loppet låst.
Det var verkligen inte oväntat och därför tycker jag det var lite märkligt att skriva det om man nu inte var förvånad över att det utvecklade sig som det gjorde. |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Nu kommer skrällen .
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Dag efter dag så sitter du här och recenserar travloppen, för vem och varför gör du detta?
Speedyearl (+3) |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Tycker han kör bort 9an.
|
|
|
|
#60 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#62 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Citat:
Men det är inte första gången och knappast sista heller, där en tränare har flera hästar i samma lopp. Kan inte riktigt se vem i loppet som skulle ha en häst för att göra något heller? De på förhand mest spelade satt i spets och dödens vilket brukar rendera i ett låst lopp.. |
||
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Heeeelt otroligt. Min statistik på målfoto är skrattretande. Kan inte minnas när marginalen var på min sida senast. Vet att det iaf rör sig om ett 20tal målfoton. Förstår inte hur det kan vara möjligt att ALLTID ha fel häst
|
|
|
|
|
#67 |
|
Vinst av Nuncio och 2 smällar i de andra loppen så kanske det kan bli en slant iaf!
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Man ska nog inte hoppas på för mycket i de avslutande loppen. Känns inte värt att spela vare sig DD eller vinnare.
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Fan vad jag börjar bli leds på det här.
![]() V75 Inlämnat: 2016-09-18, 15:07 Bjerke Söndag 2016-09-18 Start: 15:10 Kostnad: 84,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Tooltime 2: 1, 3 3: 1, 2, 4, 9 4: 2, 3, 9 5: 2 Ingbest 6: 2 Nuncio 7: 2, 3, 4, 5, 9, 10, 11 1x2x4x3x1x1x7 = 168 rader. 168 x 1 x 0,50 kr = 84,00 kr. Totalt: 84,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#72 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Banned
|
Fullkomligt ospelbart. Plats på Mosaiken till knappa dubbla pengarna?
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Kör en DD . 8-3 . 93 gånger är värd.
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Vilken häst... Tack Nuncio, tack Örjan, tack Tarzan.
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Min spik mosaiken förlorade. Hmm
|
|
|
|
#77 |
|
Förstår inte ens hur du kan argumentera för att en häst som redan vunnit inte är klar? Om han nu ansåg att hästen var klar på förhand och sedan vann är det väl bara att gratulera?
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
V75
Inlämnat: 2016-09-18, 14:01 Bjerke Söndag 2016-09-18 Start: 15:10 Kostnad: 180,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Tooltime (14, 10) 2: 1, 3 (2, 9) 3: 1, 2, 4, 7, 9 (11, 3) 4: 1, 2, 6, 9 (5, 3) 5: 1, 2, 3 (10, 6) 6: 2 Nuncio (1, 3) 7: 3, 5, 9 (2, 11) 1x2x5x4x3x1x3 = 360 rader. 360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr. Totalt: 180,00 kr. Får hålla tummarna för att femman vinner då så man får lite matpengar i alla fall. Isåfall två V7:or på två dagar. Har aldrig hänt förut. Skoj även om utdelningarna lämnar mer att önska! |
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Citat:
Är du på riktigt? Det är väl klart som fan att en häst som redan vunnit loppet är klar och hur du kan utläsa att jag motsäger mig detta är en gåta?! Naturligtvis så ifrågasätter jag hur man kan ropa ut en häst, som inte ens tränaren är säker på skall klara starten, som klar! Trodde inte att jag skulle behöva förtydliga detta då en gravt förståndshandikappad utan problem kan förstå det resonemanget men ack vad fel jag hade uppenbarligen... |
||
|
|
|
|
|
#80 |
|
Snart kan de stoppa undan lite mer pengar till sin superjackpot.
asgaya3141 (+1) |
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Banned
|
Gårdagens och dagens jackpott går till Lördag?
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#84 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Nuncio går över mållinjen med allt sparat i trotting, delicious ut på lördag från bricka ett. När möts dem och vad händer? Sto mot hingst alltid tufft men delicious är inte vilket sto som helst!!
eller ännu bättre sista helgen i januari med bold eagle, delicious och nuncio?!
|
|
|
|
|
|
|
|