|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#31 |
|
Tar bort skiten jag skrev nyss av ren frustration.. Tänkte inte efter :P Givetvis finns det betydligt fler än 6st som fick 5 rätt och då kanske det blir svårt att höja utdelning så mycket för 5 rätt. Men tycker fortfarande 3000kr är för lite.. Runda av 1miljon jämnt till 6 rätt och resten fördelas mest på 5rätt. Det är en bedrift att få in 5 rätt en sån här omgång och man ska bli belönad för det..
Senast redigerad av Cyran den 2016-09-27 klockan 21:41. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
Jag säger det igen, det är en bedrift att få 5 rätt en sån här omgång och nog fan ska man bli mer belönad än fjuttiga 3000kr när 6 rätt ger 400x mer.. |
||
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Vinstandelen i procent är på V64 40-20-40, alltså 20 % av kakan fick spelarna som hade 5 rätt idag. De som hade 6 eller 4 rätt fick 40 % på respektive. Det är samma vinstprocent på V75. Slopa trerättspotterna och återgå till V65 med delade potter rakt av så slipper vi detta spektakel. Ja, de kan gärna slopa 5 rätt på V75 också. Där vill väl ändå Harry-boy spelarna få tillbaka en femtiolapp så de kan vara med nästa vecka också och detta vet givetvis ATG.
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Hur funkar det egentligen med V6 när det rör sig om stora belopp på 6 rätt. Vi säger samma person fick in 3 system idag med 6 rätt och spelade V6 på alla. Är det 9 miljoner in på kontot då? Eller får det inte överstiga jackpoten?
Senast redigerad av Cyran den 2016-09-27 klockan 23:25. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Nä, du kan aldrig vinna mer än potten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cyran (+1) |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
Om det hade varit som du beskriver hade det ikväll inte funnits 3 rader med 6 rätt utan det hade varit 7,5 rader. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cyran (+1) |
||
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
När man spelar V6 så spelar man i praktiken 2.5 rader mot 6 rätts-potten. Det innebär att om man är ensam vinnare så blir det 2.5 rätta rader som får dela på 6-rättspotten. ( Varav samtliga 2.5 rader tillhör en själv. ) Om man spelar 3 system med V6 så spelar man 3 x 2.5 = 7.5 rader mot 6-rättspotten. Jag gillar inte att man uttrycker det som att man vinner 2.5 x utdelningen ( underförstått på en rad ). Om det var tydligare att man spelar 2.5 rader mot 6-rättspotten så skulle färre behöva ställa den här frågan. Med undantag för Grand Slam på söndagarna så är det alltid 6-rättspottens storlek dividerat med antalet rätta rader med 6 rätt som utgör 6-rättsutdelningen.
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
spalato (+5) |
||
|