|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Avslutar atg kontot nu
Detta kanske i grunden är mitt eget fel men anser att atg borde göra något åt den turordningsregel man har. Igår kunde jag ej följa tävlingarna live och lämnade för första gången på mycket länge in ett tidigt system. Spik i sista på Illinois sund. Samtidigt som jag lämnar in blir hästen struken, systemet går ändå igenom... Först på reserven är en ickevinnare från bricka 12. Försöker återbetala, funkar givetvis inte. Ringer in till atg-support och medarbetaren Linus måste vara den minst service minded personen jag någonsin stött på. Nämner att jag då vill avsluta atg kontot - det går däremot utmärkt, bara att maila in så hjälper vi dig direkt. Mailar atg och beskriver vad som hänt - får följande informativa svar:
"Om man inte vill få in en reservhäst enligt turordningen så kan man alltid välja sina egna reserver. Önskar du avsluta ditt ATG-konto behöver du fylla i nedanstående formulär." Mitt svar blir "Ni borde ju se över detta system. Hade jag lämnat in i butik hade det gått att makulera direkt, provade den funktionen på kvittot men står bara, återbetalning ej möjlig. Det är första gången på flera veckor som jag ej hade möjlighet att följa tävlingarna live och så händer detta. Hade utbetalning endast på sex rätt så har ju inte ens chans att få något tillbaka på en femma. Och att bli anklagad för att manipulera omsättningen känns ju sådär efter 10 år som kund och säkert 10 miljoner i totalomsättning. Jag har alltid varit trogen atg men efter det som hände i lördags utan så mycket som en ursäkt och bara dåligt bemötande när jag ringer in till support gör ju att måttet är rågat. Jag ska fylla i formuläret så fort mina uttag är inne på kontot så ni inte bränner inne några pengar. Förväntar mig dessutom återbetalning för den resterande atglive perioden jag har innestående." Detta skickades under kontorstid igår, fortfarande inget svar. Atg vill uppenbart inte ha mig som kund. Övergår till racebets och får väl lämna in på butik om man ska lira v64-v75-v86... https://reply.surveygenerator.com/In...PkDfzTvgHW7yqO Senast redigerad av rotagg den 2016-10-11 klockan 11:58. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Vad har de gjort för fel? Har man rätt att annulera spelet via ATG.se efter att man lagt det?
Att sen ha omsatt 10Mkr genom åren på spel men inte välja egna reserver är märkligt tycker jag Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abstruse (+1) |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hade väl inte en tanke på att avsluta kontot innan jag pratat med supporten, jag blir arg ungefär en gång per år och han uppfyllde min kvot för 2016. Som jag skrev var det i grunden mitt eget fel, men spelet gick igenom på en häst som bokstavligen blev struken samtidigt som jag lämnade in, och atg har inget skydd mot detta när man lämnar in över nätet. Det var inget spiklopp när favvon blev struken och 400 var bortkastat redan innan starten gått...
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
Omsätter 1Mkr per år och gnäller över 400 kr....... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abstruse (+1) |
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Har aldrig förstått mig på sådana som efter att ha analyserat tex en V75a nära på en hel vecka inte har någon uppfattning om att om inte din häst startar av någon anledning vem som skulle ha chans att vinna istället. Ibland brukar jag faktiskt ta med en häst som jag vet skall bli struken för att sätta reserv på den jag hoppas vinner. Dubblar systemet om den går in
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Vilken prisskillnad? Om du fler ordinarie hästar än den strukna hästen och din förstareserv i loppet och vill spela x2 på just din förstareserv så blir din variant smidigare. Men om du bara markerar den strukna hästen och förstareserven som ordinarie så kan du precis lika gärna bara markera förstareserven som spik istället och spela systemet x2. Då blir det precis samma kostnad. Fördelen med att spela x2 istället för att krångla med att markera strukna hästar är att det inte krävs att någon häst är struken i det loppet. Om man vill spela x2 på förstareserven i lopp utan strukna hästar måste man såklart skriva systemet på minst två kuponger. ( Och då blir det dyrare om man lämnar in via ett ATG-ombud, men inte via www.atg.se. )
|
|
|
|
#9 |
|
Har förståelse för din ilska men inte att den går ut över ATG.
Du kan bara vara arg på dig själv i det här läget Du får skylla dig själv att du inte sätter ut reserver. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
Och jag förklarade att det inte blir ett smack annorlunda än att du skriver en till lapp med spik på den du har som första-reserv. Antalet rader ( och därmed även totala systemkostnaden ) blir exakt detsamma. Enda gången det blir dyrare är om du lämnar in via ett fysiskt ombud. ( Då blir det någon krona extra i inlämningsavgift. ) Med min generella lösning kan du dessutom välja att få chans till dubbel i vilket garderingslopp som helst. Ingen strykning behövs för att man ska få "chans till dubbel vinst till liten extrakostnad".
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
Nu handlade mitt inlägg om en kupong en reserv i ett lopp. Sedan var det om reserver i allmänhet ![]()
|
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
Ekonomiskt finns det ingen kostnadsfördel med att skriva det på en kupong. ( Om det inte handlar om inlämning hos ombud. )
|
|
|
|
|
#14 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8423Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Jag är så fruktansvärd ledsen !
|
|
|
|