|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#167 |
|
Manprinsen (+10) Senast redigerad av Major den 2016-11-12 klockan 19:08. |
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
Jag ville tydligen inte vinna sketna pengar idag. 5 rätt på v75 o bommar 2 favoriter. Friskhetstecken
|
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Citat:
3% rensar till 12 och 9% till 4 ggr...
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
|
|
|
|
|
#170 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#173 | |
|
Citat:
Det går helt enkelt inte att resonera på det sättet över huvud taget. Vad hade varit ett "mer normalt" rens mellan de ovan nämnda avdelningarna enligt dig/er? Enligt mig gav raden underbetalt. Men bara en skvätt underbetalt. "Rätt" utdelning på den där raden hade varit ca 13000 kr.
|
|
|
|
#174 |
|
Grattis! Det är alltid fint med ett tillskott till spelkassan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+10) |
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Citat:
Men för varje omgång så blir det mindre och mindre döda pengar att slåss om när staten tagit sin andel. Har man inte upptäckt det än så är det hög tid.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Citat:
Det har aldrig funnits något sådant "mönster" när det gäller systemrens vs varken V75% eller gamla streck%en. "Grejen" är att det inte går att resonera meningsfullt i form av vad som är "normalt systemrens" mellan avdelningarna. Det enda som fungerar är att tala om den vinnande raden som helhet. Antal kvarvarande system beror ju helt på vad det är för typ av system som är kvar och hur många rader dessa system har kvar i snitt. Om det är ett fåtal system kvar, som är extremt uppsplittrade i små-system, som är kvar kommer systemrenset att verka vara högt. Om de kvarvarande systemen enbart är enkupongssystem med många rader kvar i snitt så kommer systemrenset att verka vara lågt. Men det enda som egentligen spelar någon roll för utdelningen är hur många rader som överlever avdelning för avdelning ( och till slut hela omgången ). Tyvärr redovisar inte ATG radrenset ännu utan bara systemrenset. Men det gör ändå inte ett meningslöst resonemang till ett meningsfullt. Sedan håller jag inte alls med dig om att utdelningarna ( systemrenset går som sagt inte att uttala sig om ens en gång ) blir sämre från vecka till vecka sett från utdelning i förhållande till utfallens svårighetsgrad. Hela det här året så har det varit en betydligt större andel av omgångarna som har gett vettiga utdelningar i förhållande till svårighetsgraden än de senaste åren. Den här omgången var såklart ett bakslag på den fronten. Men absolut inget extremt. Om man väger in att "alla viktiga" speltjänster prickade sina rankings mycket bra så var det absolut ingen katastrof.
|
|
|
|
#177 | |
|
Citat:
Att ATG fortfarande redovisar antal system är för mig mig en gåta |
||
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Citat:
Med den teknik som de har kvar från 80-talet så skulle de just nu klara att visa ett slags "prognos" som skulle innebära att de skulle kunna byta till att visa "lägsta möjliga utdelning" efter varje lopp. Dvs utdelningen på det utfall för kvarvarande lopp som skulle ge lägst utdelning ( generera flest rader med 7 rätt ). Mitt råd till dem är att hellre vänta tills de kan göra en "riktig" radnedräknare. Att hålla på att göra om utan att göra det ordentligt är ingen bra idé om man ändå måste byta redovisningsmodell efter några år igen.
|
|
|
|
#179 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|