![]() |
Citat:
|
Citat:
Att reducera är svårt och den största fällan många faller i är att de bygger stora ramar och lägger massa villkor för att få ned antal rader till det man har råd med. Detta istället för att t.ex. minska ramen. Men det är möjligt att det jag ser är ovanligt och jag inte ser snittet. Jag påstår aldrig att jag är expert när jag hjälper till utan det är utifrån min erfarenhet och det jag ser. |
Citat:
är det nästintill omöjligt att sätta 7:an. Använder man HPT så finns möjligheten ändå men jag har inte sett någon som behärskar det verktyget. Mvh Uffe |
Citat:
/C |
Citat:
Det är i princip nere på skonummer som du pratade om tidigare Uffe ;) /C |
Citat:
Däremot har jag aldrig sett någon använda HPTs potential. Mvh Uffe |
Citat:
Då får väl du visa hur en slipsten skall dras och visa HTP fulla potential Uffe ;) |
|
Citat:
|
Citat:
någon redovisa någotannat än ABCD. Mvh Uffe |
Citat:
|
Citat:
Mvh Uffe |
Citat:
|
Citat:
För streckspel blir det mer avancerat eftersom du måste bedöma varje enkelrad för sig och dess sannolikhet till infriande samt om den då ger tillräckligt tillbaka i återbäring för att du ska gå plus. Annars ska du inte spela den raden. |
Citat:
Det är 7 lopp. Snöar man in på spelvärde blir man blind och helt plötsligt ser man avdelning för avdelning. Man får aldrig missa helheten. Den enda sätt att gå plus över tid är att vinna mer än man satsar. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag själv spelar V75 för att vinna STORA pengar(jag vinner mycket bra på ex V4+tvilling).Är inte ute för att sätta en 7:a när den ger ex 1000-5000kr. Dom ggr jag sätter den/år är mycket lätträknade.När JAG gör mitt system bryr jag mig inte om parametrar som många verkar göra på detta forum.Jag kan tex spika en häst som står i 40ggr (pga av en nästa gångare för MIG eller andra orsaker).Så här är det vänner :Är det meningen att man ska vinna så gör man det oavsett om man spelar för 1 eller 20,000kr. Gjorde en liten test och gick med i ett"känt" spelbolag 2ggr med 200kr/20 andelar, fastän omgångarna blev relativt lätta fick vi bara 5 resp 6 rätt.Nej jag fortsätter att spela V4+tvilling och vinner hyfsat bra med kluring,Men slänger in en V7:a varje Lördag och hoppas att den sitter:FÖR DÅ KOMMER JAG ATT BLI RIK///Ha det gott Gubbar
|
Citat:
( "Över tid" tål man en del -EV-rader om de flesta av ens rader är +EV ) Detta gäller vare sig man förstår den bakomliggande teorin eller ej. "Över tid" vinner du MYCKET mer pengar om du spikar 20%aren som har 30% chans än 70%aren som har 50% chans. Det är ju inte som att man aldrig får chansen i fler jackpott-omgångar. Att INTE se sitt V75-system som en samling 7-lingar är ett jättemisstag. Det leder fram till resonemang som "satte 7an, men utdelningen kan man inte göra något åt" osv. |
Citat:
jag skulle kunna spy ut mig hur mycket som helst vad gäller spelteknik. Det viktiga är att man spelar 1. för det är kul 2. man spelar aldrig för mer än vad man har råd för. |
Citat:
Att ett andelsspel bara får 5-6 rätt när utdelningen var låg ( rätt rad var lätt! ) är ett tecken på att spelläggaren förmodligen hade samma mål som du själv ställer upp. "Att vinna stort". Ovanstående inlägg visar på ett bra tänk. Det märkliga är att det inte stämmer särskilt bra med det du höll med om i inlägget före det. |
Lyckligtvis har man en fru som är Underbar,vänner som alltid finns där för oss Och en familj som inte går av för hackor.+ att travet faktiskt gått bra plus detta år(Tack vare några V4:or som gett bra betalt)Håller med dig om 1 och 2 Ztazze:)
|
Citat:
|
Citat:
Du krånglar till det så djävulusiskt. Har man över 30 års erfarenhet så går mycket på feeling det är oftast där man har rätt. Hålla på och mäta spelvärde hit och dit är väl skit detsamma. Jag spelar bara stort då jag tror på bra utdelning och då kan jag spela som sagt en 70% som jag i princip bara har 50% för jag tror att det i omgången gömmer sig kanske en 3-5% i någon avdelning som jag rankar upp. Du är för teoretisk och luddig Strappa71 Du kan ju inte säga emot att man måste vinna mer än vad man spelar för i alla fall. Fast du säger emot det mesta verkar det som. ;) |
Citat:
|
Citat:
En nästa-gångare som är omgångens största favorit generar inte speciellt mycket i vinst jämfört med de ggr din nästa-gångare är bortglömd av de flesta. Att våga spika en nästagångare man tror hårt på TROTS att den står i 20 ggr är exakt enligt spelvärdestänket. Så du gör rätt intuitivt. När det gäller V4/V5 så är det många ggr rätt att ÖKA insatsen om oddset på din spelidé är väsentligt högre än du trodde det skulle vara. Om det nu är du som har rätt och spelarkollektivet som har fel så är det onödigt att spricka i någon av de andra avdelningarna. Eller att bara sätta en rad med alla rätt om det skulle bli favoriter i de andra avdelningarna. På de spelformerna kan man på det sättet komma till "det långa loppet över tid" snabbare. |
Citat:
Spelar du Vinnare ja OK fine men streckspel då är du ute och cyklar. |
Men där säger du egentligen samma sak, då spelvärdet på V7 naturligtvis är per rad, och inte för en enskild häst.
Citat:
|
Rent sannolikhetsmässigt kommer du ha chans på 7 rätt 5 av 10 eller 3 av 10. Hur kan du säga vad utdelningen blir utifrån en avdelning?
|
Citat:
Inte att "nä jag spikar inte 70% för den har bara 50% chans". Man missar ju hela poängen med vad streckspel är. Dvs en kombination av vad. |
Jag blir så trött när man pratar om spelvärde utan att se till hela systemet.
Ja det är det som Strappa pratar om +EV men han krånglar ju till det så dant. ;) |
Citat:
|
Citat:
Det behöver absolut inte vara fel att ha med 70%aren på ett gäng rader ( som i övrigt består av hästar med större chans att vinna än sitt "odds" ). Detta för att minska det som kallas variansen. Men generellt sett kommer raderna med 20%aren att i längden ge mycket mer pengar tillbaka än raderna med 70%aren. För att visa varför det är bättre i längden kan vi t o m anta att de tävlar i samma lopp. Då har vi samma vinnare de 6 andra avdelningarna. Enligt de bästa modeller vi har för förväntad utdelning kommer du att vinna x/0.7 kr 50% av ggrna om du spikar 70%aren och x/0.2 kr 30% av ggrna om du spikar 20%aren. 0.5*x/0.7 = ca 0.71*x kr 0.3*x/0.2 = 1.50*x kr Och senast jag kollade så är 1.50 ggr x mer än dubbelt så mycket som 0.71 ggr x. ( Så länge x är större än noll. ) |
Citat:
Du kan ibland hitta felspelade hästar men det blir mer och mer sällan när det gäller de stora streckspelen för det är så ofantligt mycket information som går ut och alla får ta del av. |
Citat:
Om vi talar om DD med 2 lopp? Samma sak? Oddset fortfarande det som styr? Varför skulle det helt plötsligt bli något annat som gäller när man kommer upp på fler lopp? Det enda som skiljer är att det är svårare att bedöma vilket odds man kommer att få från övriga spelarkollektivet. Men bara för att det är svårare så betyder inte det att man helt plötsligt lika gärna kan strunta i det. |
Citat:
Åtminstone inte för att försöka "vinna över tid". Det ligger i sakens natur att man inte vinner över tid på spelformer med väsentliga spelavdrag om man har samma uppfattning om hästarnas chanser som övriga spelarkollektivet. I några inlägg har du skrivit om att man bör stå över ibland. Jag håller med till 110% ( sic! ) på det. Men inte de ggr som oddset är väsentligt högre än den chans man tillmäter ett vad. |
Citat:
Man måste se helheten. Det man spricker på är normalt sett spiken. Krångla inte till det. |
"Men inte de ggr som oddset är väsentligt högre än den chans man tillmäter ett vad."
Förklara detta för mig på svenska och för mig begripligt:) |
Citat:
Men 96,6% (jag höftar och chansar frisk) spelar ju bara för dom skall spela t.ex V75. Numer är ju V75 ytters sällan spelvärt att inte omsättning sjunker mer är ju ett tecken på att 99% av spelarna fattar noll vad spelvärde är. |