![]() |
Det får bli två hästar i Guld. OTP och Anna. Färjestads bana kan nog vara lite trög i morgon.
|
Jag tror Anna Mix brutalvinner! Skorna på och alla dissar, tror hon fixar detta trots skorna på :) Ska ju ha en rejäl genomkörare.
Heja Anna Mix :clap: |
Citat:
|
Citat:
|
Johnny Takter har satt dit 56 procent av sina V75-favoriter i år. Genomsnittlig spelprocent har varit 44.
:yes: |
Hur ska man som spelare betrakta Anna Mix i morgon? Om jag förstått transporten rätt - tacksam om någon bättre informerad korrigerar mig - kom hon från Sofia Aronssons stall 4 mil norr om Paris till Bjertorp igår torsdag. Märren hade då åkt ca 170 mil och rest 20 timmar. I morgon reser hon 25 mil till Färjestad. Där möts hon av regn, en sölig bana och går med skor ro, vilket hon inte haft på år och dag.
Den 20 november fick hon en tappstart om närmare 15 m på Vincennes. Hon gjorde en topprestation och besegrade bl a Propulsion med Örjan i ett försök att kvala in till Pd'A. Nu ska hon möta OTP. Normalt borde hon vara åtminstone jämnbördig med honom. Men han reser 25 mil direkt från hemstallet och är van vid skor och dålig bana. Dessutom talar mycket för att han tämligen smärtfritt släpps till ledningen. För Anna är det ett led i förberedelserna inför Pd'A. Egentligen förstår jag inte Sofias matchning - men hon har säkert en genomtänkt plan. Som spelare är min slutsats, att jag spikar OTP. Trots att jag är en stor beundrare av Anna Mix och Erik Adielsson. |
Citat:
|
Mina val till Sharps tävlingen imorgon:
1 Tobago Bay 8 Bilbo B.S. 4 OTP 5 Algot Zonett 10 VHC 4 Get A winner 11 Fossens Bonus |
Citat:
|
Hur OTP ska förlora i morgon övergår........SPIK 56 TUM:claps:
|
Mulet, snöblandat regn ca 4 mm under eftermiddagen. Allt talar för en skitig bana. Men man slipper sannolikt tjällossning.
|
Come Back bra chans spik .
|
Sorry fel tråd. har laggt mina val i rätt tråd nu... får väl bistå med mina tankar som ursäkt :-)
Tycker rent allmänt att strecken är skeva. Som vanligt blir goop överspelad på hemmaplan... visst han har respekt med sig och hästarna trivs såklart där men skillnad på v7 och vanliga lunch/kvällslopp. Avd1) Gardera!!! tycker Azzaro är överspelad på goop optimism (ändå osäker häst från dåligt spår och hårt emot) och tveksam på Örjans med dojjor. Avd2) mkt öppet. märkligt o göra Ohlsson till så stor favorit. vem som helst kan vinna så kasta pil. Kan se hur en inte alltför chockad jansson står i segerintervju med chokade journalister :-) Avd3) Svårt att se ett scenario där Piraten torskar. Ohlsson/Reijo är nöjda med 2a pris och Erik lär jo fått körorder att ta det lugnt. Känns som läggmatch på förhand. 150k lär ju knappast intressera Anna mix och 75k för Nadal är dom mer än nöjda med här, den kommer tjäna fina pengar i vinter. Nä. storskräll eller Piraten men jag går på min Piratvän :-) Avd4) Öppet men det är väl här man ska gå kort. Gillar 1 PD men ogillar KW på v7. Goop blir såklart överspelad från bakspår. Övertygad om att Bergan har bästa kusen men osäker. kan bli körning och då blir Takter mkt farlig. Happio är miljondraget. Avd5) Kommundrag på Bergs Drake. Tror Goop har bästa hästen och fortf OK på streck. Hade det varit OK kusk på Alleyson hade jag spikat. Intressant med Ohlsson från bra spår. Partizan Face står bra inne men återigen KW på V7... Jorma/Nurmos känns iskall för tillfället, särkilt på v7. Känns som det finns mer o hämta hos Darius men gillar inte Untesteiner junior från bakspår på v7. Känns som man landar på Mellby Drakfaan ändå i brist på annat men känns inte bra. Tåls att grubbla imorgon. Avd6) 2-8 borde räcka långt. Kommundrag på 2an så den får ju inte vinna egentligen. 8an sjuker på strecken pga skor och chansartad läge men tycker skohetsen blir överskattad och takter har galen respekt med sig på v7. om den sjuker på strecken så blir det min spik. GAW är miljondraget, underskattad kusk och fin kapacitet och kan avsluta bra. Avd7) NTNS ja vad ska man säga Barfota/Gopp/BraSpår vs Gammelgubbe/Skor/Chansläge. Antar BG äger Furios annars förstår jag inte riktigt vad Jorma gör bakom tömmarna. Känns som form ner på TOTW, blir överspelad på senaste meriter men nu är sommaren över... Takter på GW är kul... Känns upplagt för Örjan här men vill ändå plocka med Fossens Bonus också. stabilt 3 hästarlås på 4-6-11 får det bli |
Hur ska man taktiskt lägga upp systemet? Med 19 miljoner extra är det bara 7-rättspotten som gäller. Små/våghalsiga system väljer en favorit- och en chansspik och hoppas få in några skrällar. Bolagssystem för en tusenlapp och mer kör med 2-3 favoritspikar och ger plats åt fler skrällar. Förra veckan vann flera tunga favoriter Coin Perdu,Tjacko Zaz och Isor Håleryd samt Takethem och Stepping Spaceboy. Med två dunderskrällar fick man ändå 233 000 för sjuan tack vare jackpot.
Jag väljer mellan att spika Azzarro La Marc, Fender, OTP, Next To None Sib, eller låsa Bryssel/Aron Palema. Ett bra försiktigt chanskryss tror jag Darius Boko är. Just nu lutar det åt att spika Azzarro, OTP och låsa på Bryssel/Aron. Det ger utrymme för några bra skrällar. Hur resonerar du? TV-system? |
Absolut inte McPeter. Tv system är att ta alla i de två första och sen gå stenhårt på favoriter. det är därför man gillar att gå kort i de första avd och sen fläska på, bara för att det ränsar bättre.
Just i fasen, vi hade en viss konstig rad förra veckan ja. men den ser vi som en svart svan tycker jag:-) Hnadlar ju om att hitta skrällarna (och att skpa ett system så man har råd att ta med skrällar) och sen våga ta ställning i några lopp. Azzaro har bra chans om felfri men överspelad i min mening så bra värde at gardera. OTP tror jag är stenklar. Gillar ditt lås på Aron/Bryssel även om tråkigt. Kör på den tanken tycker jag och sen är du lite fräck i ngt lopp och sen garderar på så länge plånboken håller. Grattis till vinsten btw:-) Är ju ändå jackpot så alltid stort värde på 7an |
Jag gör ett mellanstort system (1200:-). Garderar alltid i kallisarna. Darius och Bryssel blir nog spikarna. Guld låses på två - OTP o Anna. Går kort i avd 4. De mest spelade. Sen rycker vi in en del skrällar.
|
lenninen. har du ngn bra info på Darius? gillar den på strecken och att dom inte tömt den (känns det som) dock tveksam till Junter och bakspår... tror BG kan rygga den och sen blåsa ner dem såsom jag läser loppet...
|
Citat:
|
Citat:
|
Jo, sugen på den också. sett lopparkivet.... dock JU och bakspår. sen annat motsdånd. den lär ju göra bra insatts men tveksam om det räcker nu
|
Bilbo Bs tror jag är stenklar efter senaste insatsen:) 5 lopp kvar att lösa
|
Azzaro La Marc! Är den så bra som goop och alla andra tror för ett klass 2 lopp? Låter ju som den är överlägsen av allt o alla vid felfri avgång, har ju 15,3 M Auto som bästa tid. Fattar ingenting, vore tacksam om nån kunnig kan förklara?
|
Spikar idag
Järvinn S K OTP Bryssel Glöm inte Great King Wine i avd 4 |
Stackars banarbetare! Regnar nu och även lovats snö. Lär bli en riktig kamp idag för att köra ok tävlingar på den banan.
|
Citat:
|
Citat:
http://www.voltstart.se/startlista/s...r=1&mode=total Exempel på "något tung bana". Vissa hästar här utmärker sig enormt. http://piclair.com/data/gsx0m.jpg |
Citat:
TAck! |
Kallblodsloppet.
Enligt Jens Sjödén vinner någon av de tre största favoriterna lopp med denna proposition. Favoriter är 1,5 och 7. För oss som tittar i lopparkiv mm konstateras, att 4,5,7 och 8 slår/får stryk av varandra huller om buller. 1 är i kallblodssammanhang att betrakta som en tvååring jämfört med varmblod. Han är ingen undantagshäst och rankas som femma i den norska kullen. Spår 1 garanterar dock en bra resa och motiverar streck. 7 Fender körs av Sveriges kallblodskuskkung Ulf Ohlsson. Ulf spikar sig själv efter att ha sett hästen i ett dunderjobb, där han avslutade sista 500 i 20-tempo med spända linor i veckan. Idag är det springspår och troligen SoS. De norska hästarna gynnas av körspö och vinner lopp i Sverige i parti och minut. Björnkörde 5 Remkvikk har vunnit sina fem senaste starter i Sverige. Fyraprocentaren 4 är inte startsnabb men stark som en isbjörn och får norskfödde Haugstad i vagnen. 7 är en möjlig men tråkig spik. Annars 1,4,5,7 och 8. |
Citat:
Ex Mon Petit Cheval 82 starter/2 starter på något tung bana, har dom lyckats pricka in nästan alla när det inte varit lite kladdigt? Gross Weight 45 starter/ 1 start när det varit lite kladdigt? Nja den listan säger inte så mycket tror jag. |
Citat:
|
Citat:
|
|
Citat:
|
Kommer bli riktigt krävande bana idag, något annat kan man inte tro.
|
Så här blev sammanfattningen av veckans tankebryderier i form av bolagssystem.
1) 2 r7-11 (här spikas 2 eller streckas 1,2,5,6,7,9 och 11. Jag tror att Björn har rättat till det som stört Azzarro La Marc till galopper och ställt i ordning honom till detta lopp) 2) 1,4,5,7,8 r2-11 (dessa kallblod slår varandra huller om buller. 7 blir storfavorit på ett dunderjobb i veckan, springspår och Ulf i vagnen) 3) 4 r8-5 (8 är minst lika bra som 4 men har rest närmare 200 mil denna vecka och möts av skitbana och skor, som hon inte är van vid. 4 SoS) 4) 1,2,4,5,9,10,12 r11-7 (detta treåringslopp skall garderas. 5 har guldkantad stam och vinner även från dödens om han behagar gå felfritt i sörjan. 12 är ett fynd till 4 %) 5) 1,2,3,4,7,9,10 r5-6 (förstahäst är 9 Darius Boko, vilket jag motiverat här under veckan. Men 2, som var halt förra veckan som favorit, säger Bergh att han åtgärdat problemet med. Jag garderar) 6) 2,8 r11-6 (2 såg fin ut som tvåa i dödens utanför Uncle Lasse senast. 8 klättrar i klasserna. Bra lås) 7) 1,3,4,5,10,11 r6-7 (Björn säger, att 1 leder i 1630 m. Jag väljer att gardera och blev särskilt imponerad av hemmahästen 11 senast - nu 12 %) Kostar 1470:-. Lycka till med jackpoten i sörjan! |
Jag prövar med 3 stycken spetshästar som vinnare..
V 75-4 Häst nr 4 Destiny Am, preparé senast som fastlåst senast, mot spets nu.. V 75-5 Häst nr 2 Mellby Drake, iordningställd nu, mot spets nu.. V 75-6 Häst nr 6 Mellby Collector, startblixt, tar spets o körs förhoppningsvis där.. Hoppas mitt resonemang håller, då kan jag gardera upp i andra lopp mot storfavoriter :) |
Inte helt säkert att vi kommer att få se många spetsvinnare från Färjestads normalt lite lösa innerspår, som med stor risk blir riktigt svårbesmästrat idag. Stor risk för snö/regn/slask!
Var tidigt inne på 1 NTNS i avd.7, men nu misstänker jag att underlaget fäller honom. Istället rankar jag upp starkare 4 Beppe Am |
7.Fender
10Västerbo Hard Cash 11.Fossens Bonus Megaskrällen i guld 1.Narold Vox men det är väl långsökt kanske? Där spikarna för mig idag då jag tro att banan bor jobbig på innespåret. |
Betaltjänsternas spikdrag Bryssel är snart ikapp favoriten Aron Palema på streckprocenten. Dessa två är ett bra lås.
|
Citat:
|