|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
v86 Bergsåker/Solvalla
Bästa spik? Bästa drag?
nu kör vi |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Jag spikar nog Casanova Sisu och Beau Mec
Lite mer spelvärda spikar: Mr Perfection, Beauty cash, Lincoln Lawyer Skrällar Avd 2: Capitano Boko (Kan bli helstängt och jänkarvagn) Avd 3: Quick crown (Startsnabb och med en galoppbenägen favorit kan han få riktigt bra position) Avd 4: Aisha Simoni (Debut i ny regi) Avd 5: Global touchdown (Kan leta ryggen på bungle rain och avslutar bra) Avd 8: Estelle web (Kanske kan hålla ut beauty cash i spetsstriden och därifrån ska han slås, favoriten på spår 14...) |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Stig H skickar upp en enda häst Claes Boko till V86-7 på Bergsåker. Under 10 % är ett fynd.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
På spikfronten så känns Casanova Sisu klart. Beau Mec följer jag sedan årsdebuten och första tanken var att singla, men formen är inte på topp och Poochai med lopp i kroppen kan bli farlig. Kanske två hästar här. Beaury Leg är jag lite sugen på att lämna ensam på lappen i ett lopp där folk lär gardera på. Det är dock inte klart på långa vägar hur jag gör. Ytterligare ett roligt spikbud kan vara Coffie U.N.G. som har 20 m tillgodo på favoriten. Bungle Rain var inte som bäst senast.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Intressant!
Senast redigerad av Langdon den 2016-12-21 klockan 13:43. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Flera treåringslopp, där blir det till att gardera.
Det svåra, som vanligt, är att hitta spikar. Philströms i första får bli en iaf. Vem sitter i ledn i avd 2?? |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
This Is Alex tar nog spets, om inte Kajan kan hålla ut den.
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Stig-H är ju smygg uppåt på Claes. Den känns mycket roligare än Beau Mec!
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Har vi någon finnpajsare härinne med inside från Pasi Tikkalas stall. Hur har sjöresan med färjan funkat? Han har Aisha Simoni i fjärde och Mountain Cleaver i sista V86. Aisha var ganska hårt betrodd när hon startat i Danmark och sydsverige. Nu i ny finsk regi. Kommer finnarna hit för att göra julpengar?
Mountain Cleaver har varit etta och tvåa på Valla förra månaden och felade bort sig i V75 senast. Idag med Erik. F-n jag måste nog strecka den mot Björns favorit. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tycker 10 Ivan de Luxe är klart streckvärd, Hade han bara klivit ut i tredjespår senast hade den vunnit enkelt men blev låst med rubbet och kom 2a. visst hårdare motstånd idag och kort distans men till 1% streckad är den ändå given för mig
|
|
|
|
|