Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-12-27, 00:26   #1

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4786
Standard

När ska det sluta!

Köpandel.se kommer in till min dator och jag vill spy(för många nu)!Man skulle nog ha satsat på detta för ett par år sedan,då hade man kanske legat på en kritvit strand och gjort NADAKul att se dessa 25 åringar med smör frizza NOT
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-27, 08:27   #2

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Jag tror bara vi har sett början på det här. Konceptet är ganska enkelt, och skall jag vara ärlig så är det många som skulle tjäna på att köpa in sig i någon annans system istället för att nöta på själv.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-27, 19:37   #3

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1402
Standard

Fast det där med att betala 8-15% extra för system som spelas via ombuds-tillsammans vete tusan alltså......

Det motsvarar att man spelar mellan var 6e och var 8e omgång HELT GRATIS!

Visserligen spelar de kanske 8-15% bättre än random andelsköpare, men knappast 8-15% bättre än någon som går att hitta via "vanliga tillsammans".

För köpandel.se är detta en miljonaffär "utan risk". 10% av 20+ MSEK i år med rimliga marknadsföringskostnader. Bara att håva in degen för dem.
Gammal 2016-12-27, 19:44   #4

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Fast det där med att betala 8-15% extra för system som spelas via ombuds-tillsammans vete tusan alltså......

Det motsvarar att man spelar mellan var 6e och var 8e omgång HELT GRATIS!

Visserligen spelar de kanske 8-15% bättre än random andelsköpare, men knappast 8-15% bättre än någon som går att hitta via "vanliga tillsammans".

För köpandel.se är detta en miljonaffär "utan risk". 10% av 20+ MSEK i år med rimliga marknadsföringskostnader. Bara att håva in degen för dem.
Ser du ändå ingen rimlighet i att den som lägger ned många timmar under en vecka för att analysera, köper tidningar och abonnemang kan få en slant för sitt arbete att göra ett system som är vida överlägset Harry Boy eller att skriva av Aftonbladet? Köper jag betaltips för att få en bra genomgång så är ju det egentligen samma sak. 99kr är 10% av en tusenlapp i insats.
Gammal 2016-12-27, 19:44   #5

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 799
Standard

Det är bara att klicka på en länk i mejlet för att slippa få alla reklammejl från dem och alla andra som vill kränga andelar. Gör det du också, så slipper du irritera dig på det
tomten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-27, 20:36   #6

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Kört i 15år utan att ta en krona i förmedling, förutom supersyndikatet som är löjligt stort, där jag tar 3% på bruttovinsten. Tror det är en fluga som fått näring denna sommar( första året) som sedan planar ut, provisionerna kommer sänkas, och omsättningen likaså på denna form av arrangemang.

Jag har spelat med andelar endast för att minska variansen på spelformer som är vansinnigt höga varianser på med låga/medel/höga insatser. Desto högre insatser, desto lägre varians, men då måste man ha oerhört höga volymer, typ 300/500k per spelomgång för att minska variansen till hanterbar nivå, och likväl krävs det ju ett ännu fetare kassa för det. Således är grunden alltid densamma, spela för en summa där du tål variansen.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-27, 21:03   #7

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ser du ändå ingen rimlighet i att den som lägger ned många timmar under en vecka för att analysera, köper tidningar och abonnemang kan få en slant för sitt arbete att göra ett system som är vida överlägset Harry Boy eller att skriva av Aftonbladet? Köper jag betaltips för att få en bra genomgång så är ju det egentligen samma sak. 99kr är 10% av en tusenlapp i insats.
Varför måste det vara antingen eller?

Min poäng är att det måste till en j-a skicklig spelläggare för att det ska motsvara en så stor extra avgift.

Så länge det finns folk som köper andelarna så är dock inte priset "för högt".

Men rimligt är att det borde gå att hitta "vanliga" tillsammans-lag med spelläggare någonstans i skiktet mellan HB/AB och superexperterna i ombuds-lagen.

Att få mellan var 6e till var 8e omgång "gratis" ( jämfört med insatserna i ombuds-lagen ) hjälper till ganska mycket.
Gammal 2016-12-28, 16:29   #8

Viroids avatar

Standard

Citat:
Varför måste det vara antingen eller?

Min poäng är att det måste till en j-a skicklig spelläggare för att det ska motsvara en så stor extra avgift.

Så länge det finns folk som köper andelarna så är dock inte priset "för högt".

Men rimligt är att det borde gå att hitta "vanliga" tillsammans-lag med spelläggare någonstans i skiktet mellan HB/AB och superexperterna i ombuds-lagen.

Att få mellan var 6e till var 8e omgång "gratis" ( jämfört med insatserna i ombuds-lagen ) hjälper till ganska mycket.
Klart att det hjälper till om man kan få ett lika bra eller nästan lika bra spel utan överhead-kostnad. Men jag är skeptisk till att man kan få det om man inte är beredd att investera i egen tid och inte värdesätter den till särskilt många kronor per timme.

Att döma av vinstlistorna är folk beredda att köpa detta, och de gör rätt så bra ifrån sig. Jag tror det här har kommit för att stanna.
Gammal 2016-12-28, 17:31   #9

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

Andelsspel med "kända" spelläggare ska som ni nämner ses som alternativ till Harry Boy eller vara med på någon travinttrsserad kompis ofta rätt dåligt underbyggda system. Målgruppen ser potential och chans få alla rätt (många hästar på dessa system jmr med 200kr-Harry) och bryr sig inte om en avgift på några procent. De får här ett stort system som dessutom är gjort av en "expert". Konceptet är här för att stanna bland en ganska bred målgrupp bortom de som hänger på travforum. Det är lätt att glömma att trav inte är en ekonomisk investering för 99% av folket i stugorna.
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-28, 17:38   #10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
Andelsspel med "kända" spelläggare ska som ni nämner ses som alternativ till Harry Boy eller vara med på någon travinttrsserad kompis ofta rätt dåligt underbyggda system. Målgruppen ser potential och chans få alla rätt (många hästar på dessa system jmr med 200kr-Harry) och bryr sig inte om en avgift på några procent. De får här ett stort system som dessutom är gjort av en "expert". Konceptet är här för att stanna bland en ganska bred målgrupp bortom de som hänger på travforum. Det är lätt att glömma att trav inte är en ekonomisk investering för 99% av folket i stugorna.
Fast 8-15% är inte "några procent". Spelavdraget för dessa spelare blir groteskt över tid.

Men självklart är inte priset "för högt" så länge målgruppen betalar.

Det som oroar mig är principen om att hellre klippa fåret många gånger än att skinna det en gång.
Gammal 2016-12-28, 17:56   #11

Sharp$: 1511
Standard

8% är tuffa papper, men jag får känslan av att det finns 10-tusentals som på ngt sätt inte räknar så. De satsar 200 spänn och får vara med på ett bra och stort system. Harry har ju sin "avgift" i alla rader som är inprogrammerade att medvetet bidra till jackpot.

Jag personligen tror inte det är lätt att konkurrera ut dem på dessa procent även om det borde vara så. Målgruppen har förlorat pengar i hela sitt spelarliv och räknar bara småvinsterna som att de varit nära bli miljonärer. Däremot tror jag andra mervärden, ex sociala grupper med lokal geografisk förankring, är något som skulle kunna vara ngt.

Citat:
Fast 8-15% är inte "några procent". Spelavdraget för dessa spelare blir groteskt över tid.

Det som oroar mig är principen om att hellre klippa fåret många gånger än att skinna det en gång.
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-28, 22:49   #12

Sharp$: 988
Standard

Ta procenten av eventuell vinst istället. Men då skriker väll alla varför spelläggaren/systemkonstruktören skall få typ 8% av en vinst på 2 MSEK (160 TSEK).

Med det angrepps sättet blir det bara betalt vid resultat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), ted64 (+10)
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-29, 09:29   #13

Viroids avatar

Standard

Citat:

Idag betalar ju andelsköparna hos ombuden en kupongavgift när de köper en andel. Och var det sedan vinst på den så får de betala en slant för att hämta ut sin vinst också. Det motsvarar inte hela ombudsavgiften för Tillsammansandelar, men en del. Skall man köpa en andel av ett ombud skall man ta sig dit också. Jag har inte mer än en kilometer till ett ombud, men de har inget andelsspel. Då måste man åka in till stan en mil bort. Plötsligt var 20 spänn i avgift för en bra Tillsammansandel det billigaste alternativet.

Senast redigerad av Viroid den 2016-12-29 klockan 09:49.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td