Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-04, 17:02   #1
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

V86-Analys, Åby / Solvalla (4/1)


Tjenare! Johan har Ni här som driver Travbloggen, http://v75tipset.bloggo.nu/och tänkte från och med idag dela med mig av mina tankar och idéer till främst V75 och V86 här på Sharps. Hoppas Ni skall uppskatta mina texter och analyser.

Då var det nytt år och de nya möjligheterna knackar på dörren.. Det har verkligen känts tomt att inte få skriva någon analys efter nyårsafton – blev ju verkligen en vana under Winter Burst. Just därför sitter jag är med ett leende på läpparna och njuter i fulla drag när det återigen är dags för en ny analys.. Som vanligt sitter jag på balkongen och skall Ni redovisa mina tankar kring omgången.. Årets första V8 avgörs på dels mina hemmabana Åby och dels på Valla (som vanligt) – dessutom är det en Jackpotomgång på 19 miljoner. Väderprognosen säger två minusgrader i Mölndal och det skall dessutom blåsa en hel del (7 m/s). Och i Stockholm skall det bli riktigt kallt med hela 7 minusgrader och det skall dessutom blåsa ännu mer (8 m/s). Slutligen skall Ni ha i huvudet att Åby travbana är utrustad med dubbla Open Strech!

Min Blogg hittar Du här: http://v75tipset.bloggo.nu

Ni kan även följa mig på Twitter: https://twitter.com/Johanstravblogg

Då Kör Vi:


Avd 1: Felfria är de helt enkelt Bäst!

Åby, 3-åriga och äldre (68.001 till 255.000 kr) – Spårtrappa – Autostart över lång distans. Jag inleder med en del streck och de jag vill tjöta om är:


6:MALKIN: I min värld är han det bästa ekipaget, fast det har blivit lite väl många galopper för att kunna lita på han helt och fullt.

11:POLYCRATES FACE: Har samma problematik som min tipsetta (Malkin) – är riktigt galoppbenägen! Besitter stor kapacitet och felfri är han en vinnarkandidat – tror att bakspår kan vara en fördel..

5:LOKE SURVIVE: Avdelningens favorit som trivs ypperligt i ledning som dessutom har presterat riktigt bra ifrån denna position. I från detta utgångsläge kan de nå den eftertraktade positionen – fast är nu streckad till 59% och i min värld är han en favorit i fara och rekommenderar gardering..

4:THOMSON: Besitter en riktigt stark spurt och med rätt resa så kan de straffa många till slut – Alla?

Fler möjliga Streck:

7:NAVIGATOR FACE

8:ABOVE EVERY ONE

9OGGE STING



Avd 2: Spik vs Starkt Lås!

Solvalla, 3-åriga och äldre (180.001 till 445.000 kr) och även här är det autostart och lång distans som gäller. Några ekipage höjer sig ifrån mängden:

3:FIGHTING BAX: Daniels Redéns travare besitter form och det ryktas dessutom att det blir jänkarvagn denna gång. Senaste starten såg mer än lovande ut och lär vara förbättrad med ett lopp i kroppen. Visserligen spelad till 42% (i skrivande stund) – men är ändå ett intressant spikförslag.

6:SCARLETS MIRAKEL: Ett ekipage som ligger mig nära om hjärtat och tillsammans med min rankingetta så är detta ett stabilt lås. Gillar distansen och har nu dessutom ett lopp i kroppen som han med all säkerhet gått framåt med, av denna anledningen är detta ett väldigt tidigt streck – Se Upp!

7:REGGAE HALL: Med smygresa kan han återigen straffa många till slut – frågan är bara vilken position de får ifrån start.

Fler möjliga Streck:

1:RAMBOLDO JET

2:JEPPAS PICASSO



Avd 3: En Stark Favorit som trivs i Spets


Åby, 3-åriga och äldre Ston (185.001 till 420.000 kr) med Autostart över sprinterdistans.

2:YOU KNOW ME: Favoriten i fältet som är startsnabb och trivs dessutom i ledningen – i min värld blir ledning och då blir hon rejält svårslagen. Trots procentsatsen är hon en spikkandidat – Spets och Slut?

5:SNOW ANGEL: Besitter en grym spurt som med rätt resa kan fälla de flesta i detta sällskap..

3:LONELY STAR: Kanske ingen favoritdistans, fast är ett av de mest kapabla ekipaget på startlinjen…

9REAM BABE: Är lite beroende av tempo där fram och med klaff är de inte helt borta..

7:UNIQUE SISA: Riktigt spurtstark dam som med rätt resa mycket väl kan utmana och bli vinnaren.

6:RIKKI TIKKI TAVI: Starkt sort som har bevisat förut att hon kan göra grovjobbet – kan krossa samtliga i från dödens…

Fler möjliga Streck:

11:TWIST AND SHOUT

12:FABRICA PELLINI



Avd 4: En Favorit som skall Garderas – Chansspik?


Solvalla, 3-åriga och äldre (445.001 till 1.000.000 kr) med Autostart över full väg. Det är fyra ekipage som höjer sig ifrån mängden i mina ögon:


5:PETTER RAGS: Har radat upp toppinsatser på senaste tiden och även fast han inte är direkt startsnabb kan det ändå bli en intressant position ifrån start. Med en smygresa så har de stora möjligheter att fälla allt och alla här – Chansspik?

3:MELLBY COLLECTOR: En favorit som i mina ögon bör garderas även om han verkligen är kapabel till att straffa samtliga. Ett perfekt utgångsläge och även om det inte blir någon ledningen kan det omgående få ett intressant slagläge utvändigt..

6:PAPARAZZI M: En spetskandidat och når han hit så kommer han sälja sig dyrt – högintressant bud..

4:FUZZ: Kan tidigt sitta i ledningen och är min spetskandidat och väl i spets skall han absolut räknas..

11:MR LINDY: Ett ekipage som trivs med skor och som dessutom skall gå med jänkarvagn – däremot är såklart spåret inget plus. Skulle det lösa sig är en ny topplacering att vänta..

Fler möjliga Streck:

9 FOLLI

2:XCEED GT



Avd 5: Det går att Spika fast Gardering är Tipset!

Åby, 3-åriga och äldre (38.001 till 115.000 kr) med Autostart över kort distans. Det går att spika sig ur, annars krävs det en hel del streck i detta lågklass avdelning:

4:UNE DI POGGIO: Är det bästa ekipaget i fältet men har en galopphistorik… Fast ifrån detta utgångsläget kommer hon få ett intressant läge om hon går felfritt och är ett självklart första streck.

Fler möjliga Streck:

3:VALNES FILIPPA: Min spetskandidat som dessutom visat form – från ledningen kan det mycket väl bli Spets och Slut!

7:OMEGA BROLINE: Visserligen inte startat sedan november och har ännu inte vunnit, fast har visat kapacitet och kunnande – en vinst är runt hörnet..

6:ALVENA VAGABOY: Enklare emot denna gången och utgångsläget är helt ok – dags för triumf?

10ALLAS S.I.R:

5:BERLIOZ



Avd 6: Jätte Rolig/Intressant Chansspik eller Helgardering??


Solvalla, 3-åriga och äldre Ston (75.001 till 225.000 kr) med autostart över full väg. Återigen ett oviss avdelning som i mina ögon kräver en del streck och i skrivande stund ligger helgarderingen väldigt nära:

3:CARISMA MEARAS: Skall verkligen inte underskattas och till procentsatsen 2% är hon högintressant – ett tidigt streck vid gardering! Är dessutom startsnabb och väl från denna position kommer hon sälja sig dyrt – vill Du chansspika är detta ett av omgångens stora drag!

10:FIDELI STAR: Radat upp toppinsatser och även om det är bakspår denna gång så är det ändå enklare emot denna gång – ett av mina första streck!

2ITTY BOPPER: Team Walmann-Kihlström får man aldrig underskatta och härifrån kan det bli tidigt ledning – fast i sammanhanget är han en liten för stor favorit.. Visserligen finns möjligheterna till Spets och Slut så att utesluta dem från lappen är ändå våghalsigt.

1:ICE WINE: Ett ekipage som Daniel Redén står bakom skall aldrig underskattas, fast spåret kan bli en fälla men hittar de ut blir det högintressant – besitter en bra spurt och dessutom blir det jänkarvagn igen.

Fler möjliga Streck:

6:M.T.KHILA

12:SO NOBEL GEDE



Avd 7: POKEMON ÅS Straffar Samtliga vs Flertalet Streck!


Åby, 3-åriga och äldre (256.001 till 705.000 kr) med Autostart över Full Väg. Här finns en bra favorit men är inte helt att lita på så lär gardera och de jag vill nämna är:

3:VALENTINO STRIX: Är en bra favorit om han sköter sig – efter uppehåll har det varit stabila insatser. Svåranalyserad!

6:POKEMON ÅS: Ett ekipage som ligger mig varmt om hjärtat och som jag spikat tidigare.. Besitter en härlig spurt och med en smygresa så blir jag inte förvånad om han straffar samtliga..

2:NEW MUSCLE ÅS: Startsnabb och min spetskandidat och härifrån är det ett vinnarbud – det kan dessutom bli jänkarvagn till denna start..

7:MR HOT SHOT: Har haft en jämn och bra form och senast blev det triumf – i detta sällskap skall han räknas tidigt..

11:GUNELL PALEMA: Även fast det är bakspår så är hon definitivt inte borta – senast såg hon hur fin ut som helst och skulle inte bli förvånad om hon är med på fotot!

9:UNITY KNICK: Har mött på betydligt bättre motstånd tidigare, så trots bakspår skall han räknas tidigt..



Avd 8: Spikar trots Frånvaro!!

I avslutningen väljer jag att spika, visserligen har hon varit ifrån i flera månader fast i mina ögon är hon bästa ekipaget trots dåligt spår:


8:NATALIE DE VIE: Har visserligen vilat i mer än fyra månader men är de överlägset bästa ekipaget, spåret är visserligen svårt men är startsnabb och kan få en intressant position härifrån.. Skall räknas tidigt och Jag Spikar!

Fler möjliga Streck:

7EDES MYTHICAL

4:SWISS ACCOUNT

9:TARRAGONA ÅS

5:LAURA ROC

12:IMPRESSION



http://v75tipset.bloggo.nu/

@Johanstravblogg
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
midcapking (+25), Manprinsen (+20), draken (+10), alle (+5), sune86 (+20), kunghumle (+10), Rakka (+20), oinkk (+10), oggeb (+10), Migge (+5), dingo1337 (+10)
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-04, 17:40   #2
 
midcapkings avatar
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 51
Sharp$: 1771
Standard

Tack, kul läsning!
midcapking är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-04, 18:37   #3
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av midcapking Visa inlägg
Tack, kul läsning!

Vad roligt att höra
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-04, 19:18   #4
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 540
Sharp$: 4998
Standard

Mera sånt här =) tusen tack.
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-04, 21:54   #5
 
Reg.datum: maj 2016
Inlägg: 130
Sharp$: 557
Standard

Mycket bra. Fortsätt!
Rakka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-04, 23:43   #6
 
Reg.datum: nov 2016
Inlägg: 75
Sharp$: 318
Standard

Fruktansvärt intressant läsning och kul att du var extremt rätt på det idag (flerkupong med dina tankar hade gett hundratalstusen kronor idag!!!)

Keep it up
mattiasb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-05, 07:49   #7
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mattiasb Visa inlägg
Fruktansvärt intressant läsning och kul att du var extremt rätt på det idag (flerkupong med dina tankar hade gett hundratalstusen kronor idag!!!)

Keep it up
Sjukt bra och hoppas det fortsätter även på lördagarna!
Men några hundratalstusen kronor igår hade det nog inte blivit utan Evening Prayer i sista Men hade analysen skrivits efter värmningarna så hade han nog nämnt den ändå!
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-05, 08:26   #8
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeeboy Visa inlägg
Mera sånt här =) tusen tack.
Kommer kontinuerligt publicera Analyser till både V75 och V86 här och på min blogg.
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-05, 08:27   #9
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rakka Visa inlägg
Mycket bra. Fortsätt!
Är här för att stanna och jättekul att Ni gillar mina förslag och idéer..
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-05, 08:32   #10
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mattiasb Visa inlägg
Fruktansvärt intressant läsning och kul att du var extremt rätt på det idag (flerkupong med dina tankar hade gett hundratalstusen kronor idag!!!)

Keep it up
Riktigt roligt att Du tyckte att min analys var intressant
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-05, 08:37   #11
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dingo1337 Visa inlägg
Sjukt bra och hoppas det fortsätter även på lördagarna!
Men några hundratalstusen kronor igår hade det nog inte blivit utan Evening Prayer i sista Men hade analysen skrivits efter värmningarna så hade han nog nämnt den ändå!

Tack för Dina fina ord... Och kan även avslöja att jag regelbundet kommer publicera min V7-analys. Den är dessutom något mer detaljerad och innehåller bland annat min ranking - avdelning för avdelning..

Evening Prayer såg glödhet ut på värmningen - en liten klen tröst blev att jag fick in henne på vinnarspelet..
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-05, 08:40   #12
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

Min V7-analys kan Ni läsa här och på min Blogg under fredag morgon

Följ mig gärna via Twitter - här länkar jag till samtliga publiceringar: https://twitter.com/Johanstravblogg

Och Min Blogg hittar Ni här:
http://v75tipset.bloggo.nu/
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td