Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-13, 12:20   #1
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

V75-Analys, Jägersro (14/1)


Glöm inte bort att du även kan följa mig via Bloggen och Twitter:
Bloggen: http://v75tipset.bloggo.nu/
Twitter: https://twitter.com/Johanstravblogg

Då var man precis hemkommen ifrån jobbet och har såklart förflyttat mig ut till balkongen för nu är det dags att redovisa veckans V7-Analys. Det blev ju en 8:a i onsdags, men då enbart streckfavorit triumferade vill jag bara glömma den omgången och satsa helhjärtat emot lördag. Som vanligt har jag göttat mig i all möjlig statistik, analyserat tider och framför allt studerat mängder av lopp ifrån videoarkivet.


OMRÖSTNING: Ett steg i utvecklingen av Bloggen är att jag har publicerat en omröstning av vad Ni läsare tycker om mina analyser. Vill gärna få ett hum av vad Ni läsare tycker och om jag skall fortsätta på denna vägen eller om jag skall förändra något. Så jag önskar och är ytterst tacksam om Du kunde gå in via denna länk och rösta: http://v75tipset.bloggo.nu/Omrostning/
Det tar bara någon sekunder.. Tack på förhand!

NYHET: Efter efterfrågan så kommer jag från och med denna analysen presentera ett utgångssystem. Det finns många runt om i Sverige som sitter med mindre system och som kanske inte spelar andelsspel etc. Just därför presenterar och rekommenderarmina utgångshästar i varje avdelning. Det kommer bli en blandning av betrodda ekipage och intressanta skrällar och självklart även spikförslag.

Till veckans omgång: Värd för tävlingarna är Jägersro och denna banan är även känd som "spetsbanan" - där det statistisk är en större fördel att sitta i spets till skillnad från andra banor. Detta upplopp är 190 meter och är något kortare än snittlängden i Sverige. Det Du även skall ha i beräkningar är att startbilen är utrustad med en vinklad vinge, vilket gynnar ekipage från bricka sex till åtta. Väderprognosen säger uppehåll och mellan 1-2 plusgrader med en vindhastigheten på 5 m/s, vilket inte skall påverka nämnvärt. Så det ser ut som att bli perfekta förutsättningar för årstiden - varför vänta..

Nu Kör Vi!


V75-1: Går Kort i Inledningen!

Vi inleder med Klass I-loppet, försök 4 med Autostart över långdistans. Garderar i inledningen, men det blir inte jättemånga streck:

4: AILERON som nu klättrat en klass och härifrån talar allt för att det blir spets omgående. Och vi vet alla vilken fördel det är att ha denna position på Jägersro. Höll inte hela vägen senast efter slösat bort sina krafter längs vägen. Visst är det en stark favorit, men är definitivt inget spikförslag i min värld. Bortser man från plumpen senast så har han en imponerande rad - skall med på kupongen!

6: M.T.KING OF CASH är riktigt hård och stark - distansen är dessutom en favorit. Tål att göra jobbet själv - en självklar utmanare!

11:FACE RIBB: Mitt troliga första streck som för tre starter sedan visade sin enorma kapacitet på V7 och höll bra i spets - slutade till sist 3:a trots hård körning hela vägen. Gången efter blev det triumf efter lite flyt över upploppet. Och senast var en helt ok insats, men spåret var svårt. Denna gång är spåret återigen svårt och hade det varit framstår hade jag chansspikat - helt klart ett garantistreck på min lapp!

5: UNCLE TUPELO: Startsnabb men tar inte en längd på min spetsfavorit, laddas han är frågan vilken position de får - dödens? Rygg på ledaren eller tvåa utvändigt hade de nog varit nöjda med.. Har presterat jämnt och stabil så formen är det definitivt inget fel på - ett fjärde streck om Du vill gardera.

8: BASIC INSTINCT: Vill man gardera vidare så är detta ekipage intressant - visserligen tråkigt spår och gör ett frågetecken kring distansen.

Vem Sitter i Ledningen: AILERON är min självklara spetsfavorit.

Håll Ögonen på: FACE RIBB som verkligen visar form och har kapacitet trots spåret att fälla samtliga.

Ranking: 4 - 6 - 11 - 8 - 5 - 12 - 3 - 2 - 10 - 7 - 9 - 1

Strukna: -



V75-2: Trehästarslåset känns Starkt!


Lärlingslopp med Spårtrappa, 3-åriga och äldre (250.001 till 650.000 kr) med Autostart över full väg. Lärlingslopp är alltid svåranalyserade och dessutom med spårtrappa. Blir några streck, men kommer nog ändå gå relativt kort här:

2: BELLINO B: Från detta utgångsläge kan det omgående bli ledning då han troligen får överta ledningen från YRR. Fast helt givet är det inte då även CAPONE lär laddas och det kan bli hård körning om ledningen. Trivs i ledningen och är obesegrad ifrån denna position. Intressanta insatser på senaste tiden i hyfsat tuffa sällskap. Henriette Larsen sitter upp och är verkligen ett stort plus - känns som hon aldrig gör ett misstag.. Detta kan vara chansspiksförslag för det kan bli långt fram för bakspårshästarna - ett måstestreck.

15: HANK VON HÅLERYD: Utmanaren i mina ögon och är en travare jag gillar. Har mött betydligt svårare motstånd än det här och tror han rundar samtliga. Har nu ett lopp i kroppen och dessutom med Kevin Oscarsson, vilket verkligen är ett kuskplus.

13: DIVA DEO: Har nu två lopp i kroppen så formtoppen börjar nog närma sig. Blev triumf senast och vann då ifrån 11 spår, så hon har verkligen bevisat att bakspår inte är några större bekymmer. Linus Svensson som kört ekipaget förr sitter upp och tillsammans är de faktiskt obesegrade. Det är ju ett lärlingslopp så tror på hård körning där fram, vilket de är starkt gynnade av.

Vill Du inte gå på ett lås så bakom denna trio finns det skrällpotential:

14:RAINBOW OF NANDO: Inte startat på en månad men i sina bästa stunder bör samtliga se upp här - dessutom en imponerande rad.

10: WALLABY: En dålig insats senast, men innan dess bra presstationer i hyfsade sällskap.

11: DIABLO BOKO är just nu totalt bortglömd och definitivt inte sämre än de betydligt mer spelade. Spåret oroar inte nämnvärt då jag tror att det kan bli körning från start och då skall Du verkligen se upp här.

Vem Sitter i Ledningen: YRR tar nog ingen in en längd på, fast är nog ute efter positionen i rygg på ledaren - så släpper. BELLINO B eller CAPONE övertar - är ett hårt tempo att vänta?

Håll Ögonen på:
RAINBOW OF NANDO, WALLABY samt DIABLO BOKO om låset skulle svika.

Ranking: 2 - 15 - 13 - 14 - 10 - 11 - 7 - 1 - 3 - 5 - 9 - 8 - 4 - 6 - 12

Strukna: -


V75-3: Gardering med Mix!


Guldloppet, försök 4 (Arvid Stjernswärds Minne 2017) med Autostart över full väg. Om man bara tittar på startlistan så finns det en solklar vinnare i form av Anna Mix, men ingen har väl missat den heta debatt när det avslöjades att Anna Mix skulle ha ett defensivt upplägg. Så frågan är om man skall ha henne på systemet eller inte??:

3: CLAES BOKO: Det han visade upp på nyårsafton ifrån bricka tolv var otroligt imponerande och visade verkligen klass. Denna gången är utgångsläget betydligt bättre och kan få en smygresa utvändigt med slagläge - min vinnare!

10: SPRING EROM: Åldermannen som jag bara inte kan låta bli att Älska. Är verkligen en vintertravare och besitter form - senast blev det triumf på V7 på Åby. Denna gång är det återigen bricka tio som gäller och hoppas såklart att det blir lite körning där fram - i så fall kan det återigen bli triumf.

2: VÄSTERBOONTHENEWS: Har ett perfekt utgångsläge och är min spetsfavorit, väl i ledningen kan det räcka riktigt långt - hela vägen runt?

7: DREAMS TAKE TIME: Ett ekipage som ligger mig nära om hjärtat och som oftast förgyller min kupong - även denna gång är procentsatsen mumma. Är en travare som verkligen trivs under vinterhalvåret och går dessutom alltid med skor. Hittar de en bra position ifrån detta spåret så finns det stora chanser att "skrälla".

12: NAHAR: Ålderman nummer två men kunde inte utmana SPRING EROM näst senast. Har blivit stabilare i travet och formen är det inget fel på - även fast spåret är svårt så tycker jag att han skall med på lappen.

8: ANNA MIX: Jag vågar inte ta bort henne från kupongen för även om det nu är ett defensivt upplägg som gäller så kan det fortfarande lösa sig. Besitter såklart överlägset bästa kapacitet - mitt sista streck!

Vem Sitter i Ledningen: VÄSTERBOONTHENEWS sitter tidigt i ledningen.

Håll Ögonen på:
DREAMS TAKE TIME som om det löser sig ifrån start verkligen kommer utmana här - dessutom till en högintressant procentsats.

Ranking: 3 - 10 - 2 - 7 - 12 - 8 - 9 - 1 - 4 - 11 - 5 - 6

Strukna: -


V75-4: En Trio som hotar Favoritduon!

Bronsloppet, Försök 4 med Voltstart över full väg. Här hittar vi en jämnstreckad duo men det finns ytterligare intressanta ekipage som jag vill tjöta om:

1: FLO RIDA SEA: Har verklige hittat formen och har två triumfer och en andra plats på de tre senaste starterna - och motståndet har varit bra. Att dessutom Örjan sitter upp för första är ett super kuskplus. Behärskar voltstart och är dessutom startsnabb - det är min spetsfavorit även om riktigt startsnabba MR HOT SHOT kommer utmana ifrån sitt springspår. Blir det ledningen är mycket vunnit och han kommer sälja sig riktigt dyrt - min vinnare!

9: VALENTINO STRIX: Raden är stark och formen är minst lika bra - detta är en tuffing som tål hårdare upplägg. Fast nu är det bakspår och helt lätt blir det inte, speciellt inte om min rankingetta sitter tidigt i ledningen. Har kapacitet att vinna ifrån döden, men frågan är bara var det kommer att kosta att nå hit - är med där framme men absolut ingen självklar vinnare i min värld.

8: YOUNG FARMER: Omgångens snackis på V7 (Åby 17/12) och visade verkligen klass - det blev inte triumf den gången men formen är fortfarande intressant och stabil. Med rätt rygg har han alla möjligheter att utmana även här - intressant.

11: FRANKIE BRODDE: Med tre lopp i kroppen så är toppformen nära och även fast det är bakspår så med rätt resa har han en riktigt farlig avslutning - högintressant!

10: CONNY SISU: Inte startat sedan i november och kanske behöver detta lopp i kroppen innan vi ens kan prata om form. Däremot är detta ett ekipage med klass och skulle han få en resa i ryggar så vet man aldrig hur många han fäller till slut - alla?

Vem Sitter i Ledningen: FLO RIDA SEA tror jag tar hand om ledningen även om startsnabba MR HOT SHOT kommer att försöka utmana.

Håll Ögonen på: YOUNG FARMER, FRANKIE BRODDE och CONNY SISU som alla har frågetecken - fast får de allt att klaffa så är de segerkandidater.

Ranking: 1 - 9 - 8 - 11 - 10 - 7 - 12 - 4 - 5 - 6 - 3 - 2

Strukna: -



V75-5: Svårlöst - Spik vs Helgardering??

Klass II-loppet, försök 4 med Autostart över kortdistans. En öppet och svårlöst avdelning, jag väljer att inte ta ställning och helgardering. De ekipage jag vill tjöta om är:

7: STELLA NEWMEN: Favoriten som är en klassklättrare och är det bästa ekipaget i fältet. Fast är galoppbenägen, så ett visst frågetecken är det allt. Är startsnabb och frågan är om de vågar ladda eller ej - jag tror de satsat på spets och når de hit så skall mycket till för att hon skall förlora. Antingen så spikar man sig ur ett svårt lopp eller så tar man med samtliga ekipage. En spik känns ändå lite intressant...

4: REPLAY PELLINI: Sprintdistansen passar och kommer laddas ifrån start - skulle de bli ledning så är mycket vunnit och då kan det mycket väl bli spets och slut. Är ett tidigt streck, speciellt nu med ett lopp i kroppen - intressant och mitt första garderingsbud.

1: QUATTRO TÖLL: Enbart bra insatser på senaste tiden och motståndet i dessa lopp får rankas som ok. Har fyra raka andraplatser och det är kanske dags för triumf? Kommer laddas ifrån start, men kommer få svårt att försvara sitt innerspår då det finns riktigt startsnabba utvändigt - så frågan är om de fastnar på innerspår? Fast rygg på ledaren kanske inte är så fel - ny andraplats eller kommer luckan?

10: STARO JERSEY SIDE: Rikast i gänget och är en riktig sprinter - de senaste insatserna är helt ok men inte mer. Blir det hård körning där fram (vilket det lutar åt) så kan han få loppet.. Garderar Du så är detta ett måstestreck!

8: IL DIABLO: Radat upp fina insatser på sista tiden och trots att spåret inte är det bästa så tror jag det finns goda skrällchanser - procentsatsen är mumma!

9: FRANCESCO BOKO: Blandar och ger men senast blev det triumf på ett imponerande sätt - denna start var dessutom den första efter kastrering. Bakspår denna gång, men kan komma bra till hyfsat omgående - ett svåranalyserat ekipage som jag varnar för.

11: NONSTOP CHERI: En besvikelse senast, men innan dess två triumfer i lättare omgivning. Känns kanske inte jätte het, då det är ett frågetecken kring formen och spåret.

2:CHAMPION MELON: Tre triumfer på fyra starter, fast senast blev det galopp. Kommer laddas ifrån start och även om det inte blir någon ledning så kan positionen bli intressant - skall inte nonchaleras.

Vem Sitter i Ledningen: STELLA NEWMEN når troligtvis spets om de vågar att ladda, utmanas främst av REPLAY PELLINI - fast helt avsågad är inte QUATTRO TÖLL från sitt innerspår. Även CHAMPION MELON vill försöka sig lägga sig i spetsstriden - hård körning??

Håll Ögonen på: FRANCESCO BOKO som känns fin efter kastrering, annars varnar jag för skrällarna IL DIABLO och NONSTOP CHERI som känns lite bortglömda här.

Ranking: 7 - 4 - 1 - 10 - 8 - 9 - 11 - 2 - 6 - 12 - 3 - 5

Strukna: -



V75-6: Ett Starkt Spikförslag men att Gardera känns Kittlande!


Silverloppet, försök 4 med Autostart över sprintdistans. Här hittar vi omgångens största favorit som är starkt men det finns intressanta garderingsbud:

2: ARON THE BARON blir troligen omgångens största och är en stark favorit. Hur jag än väljer att vrida och vända på loppet så ser ändå segerchanserna goda ut för favoriten. Någon ledning blir det inte i första fas, men Conrad Lugauer med MR PELLEGRINO har uttalat sig att han gärna släpper - och allra helst till storfavoriten? Så favoriten kommer tidigt sitta i ledningen på spetsbanan - Spets och Slut? Troligen spikar jag och letar skrällarna på annat håll - fast det är kittlande att gardera:

3: GLOBAL RESPONS är en personlig favorit som besitter en stark form och skall dessutom gå med både helstängt huvudlag samt Jänkarvagn - intressant!!

8: BRITISH STEEL: Har behållit en fin form under längre tid fast drog en nitlott i spårlottning. Fast med tempo där fram samtidigt som de hittar ner i en lämplig rygg så blir han farlig då han besitter fältet bästa spurt!

9: EVEN'S FIRST BOY behöver klaff härifrån, men löser det sig kan de helt klart utmana. Har presterat på topp under en period och skall Du gardera är detta ett tidigt bud.

Vem Sitter i Ledningen: Startsnabba MR PELLEGRINO spetsar lätt som en plätt från bricka 1, men släpper till favoriten.

Håll Ögonen på: GLOBAL RESPONS som med intressanta utrustningsändringar kan "skrälla" och även BRITISH STEEL som om det löser sig kan straffa många till slut.

Ranking: 2 - 3 - 8 - 9 - 1 - 5 - 11 - 10 - 4 - 6 - 7 - 12

Strukna: -



V75-7: En Härlig Spik!

Stolopp, 3-åriga och äldre (lägst 100.001 kr) där de ekipage som tjänat mer 340.001:- startar med 20 meter tillägg - medan de som tjänat 1.020.001:- startar med 40 meters tillägg. Här hittar vi min absoluta favorittravare och även om utgångsläget är svårt så ligger spiken nära:


15: JETSET: Detta ekipage ligger mig allra närmast hjärtat och ett ekipage som i princip alltid presterar på topp. Hon skall inte skall göra något själv och är beroende av ryggar, fast med lite klaff på vägen och fritt över upploppet så är det ingen i detta sällskapet som kan svara på hennes magiska spurt. Spik! Fast hon startar med 40 meters tillägg!

Att Jetset vinner är ingen självklarhet så förstår de som väljer att gardera henne. Garderingsbuden tycker jag är:

13: RED ROSE AMERICA: Formstark och tvåa bakom Anna Mix senast - mitt första garderingsbud.

6: MULLIGAN: Är startsnabb och kommer troligtvis sitta tidigt i spets.

3: SANGRIA KNIGHT: Kommer laddas ifrån start , men har svårt att se att det blir någon ledning, så frågan är vilken position de får i från start - jobbigt upplägg?

12: GEISHA SUND: Har nu ett lopp i kroppen som hon kommer vara förbättrad av - är stark och kommer fälla många till slut.

2: TROJA CAESAR: Raden är imponerande och säger detsamma om uppläggen i loppen - kanske det formstarkaste ekipaget.

Vem Sitter i Ledningen: MULLIGAN är min spetsfavorit, men SANGRIA KNIGHT kommer utmana

Håll Ögonen på: JETSET över upploppet om hon fått en perfekt ryggresa då kan ingen stoppa henne.

Ranking: 15 - 13 - 3 - 6 - 12 - 2 - 1 - 10 - 14 - 7 - 8 - 9 - 11 - 4 - 5

Strukna: -



Utgångssystemet för den mindre Plånboken:

V75-1: 4, 6, 11

V75-2: 2, 13, 15

V75-3: 3. CLAES BOKO

V75-4: 1. FLO RIDA SEA

V75-5: 1, 2, 4, 7, 8, 9, 10, 11

V75-6: 2, 3, 8

V75-7: 15. JETSET
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Posaa (+5), Fagerdahlen (+5), mackpeter (+20), dado (+2), eveton (+5), robertkarlsson46 (+5), andersson79 (+10), Trinity (+5), Grant (+1), Grant (+1), Dahle (+5), Carlssonae (+5)

Senast redigerad av blavitt81 den 2017-01-13 klockan 14:05.
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-13, 12:46   #2
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 116
Sharp$: 1109
Standard

Snygg analys!
Men feltrycksnisse har varit i farten, V75-7: 12. JETSET
Men tack för en fin analys!
Posaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-13, 13:23   #3
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Grymt bra! Tackar så mycket för en bra analys
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-13, 14:07   #4
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Posaa Visa inlägg
Snygg analys!
Men feltrycksnisse har varit i farten, V75-7: 12. JETSET
Men tack för en fin analys!

Tackar..

Förtrycket är nu justerat - tack för Du sa till
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-13, 14:09   #5
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Grymt bra! Tackar så mycket för en bra analys

Tack själv för fina ord
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td