Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-18, 10:20   #1
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

V86-Analys, Solvalla/Åby (18/1)


Då var det dags att presentera denna veckans första analys och det är inte vilken som helst då det är V8 med dubbeljackpot på hela 20 miljoner..

Analysen: Värd för tävlingarna är som vanligt Solvalla tillsammans med min hemmabana Åby. Det Du bör ha i tankarna är att Åby är utrustad med dubbla Open Strech, så en smygresa i rygg på ledaren eller positionen som trea invändigt kan vara ett vinstdrag. Väderprognosen i Mölndal visar fem plusgrader med uppehåll – vindstyrkan skall ligga på 6 m/s. I Stockholm skall det bli liknande väder med fyra plusgrader, uppehåll samt en vindstyrka på 4 m/s.

Följ mig på Bloggen: http://v75tipset.bloggo.nu/

Glöm inte att heller att Du kan följa mig via Twitter där jag länkar till alla Publiceringar: https://twitter.com/Johanstravblogg

Då Kör Vi!




V86-1: Spik på Favoriten är egentligen inte min Melodi!


Åby, 3-åriga och äldre ston (290.001 till 720.000 kr) med Autostart över sprintdistans. Känslan är att jag kommer gå kort i inledningen där favoriten känns stark:

1: VOLONTARY SIMPLCTY: Favoriten känns otroligt stark och nu är det dessutom favorit spåret i kombination med favoritdistansen. Är riktigt Startsnabb och det skall inte vara några större problem att härifrån nå spets. Skulle de nå ledningen och de får bestämma ifrån spets så tror jag ingen kan hota. Fast att spika en favoriten i inledningen är inte min melodi – fast chansen till triumf är riktigt goda. Denna gång är dessutom motståndet inte så tufft och har presterat på en jämn och hög nivå på senaste tiden – Spikförslag och ett självklart första streck.

9: THORN BIRD: Ett roligt skrällbud, även fast hon inte är direkt van vid distansen (endast en start). Med lite flyt ifrån bakspår så har hon den bästa biten över upploppet då hennes spurt är minst sagt grym..

3: STEADY BRODDA: Inte heller någon direkt sprinter men är jämnheten själv och gör i princip aldrig en dålig insats. Blir det körning i täten kan detta mycket väl vara vinnaren..

Fler möjliga Streck:

11: HOPE BO

12: BAKERS RANSOM

7: IMPRESSION



V86-2: Tipset går till de Svåra Spåren!


Solvalla, 3-åriga och äldre (110.001 till 395.000 kr) med Autostart över Långdistans. Inte helt lätt, så det lär bli några streck:


11: SWIMMING POOL: Varnade jag för på juldagen och insatsen i det Stayerlopp var återigen riktigt bra och han slutade trea. Denna gång tycker jag motståndet är enklare och distansen passar verkligen då han är riktigt stark – besitter samtidigt även en bra spurt. Spåret är inte det bästa, men klaffar det bara lite längs vägen med en bra rygg så tror jag det löser sig – min vinnare!

8: TEMPLE OF DREAMS: Riktigt stark så distansen är bara ett stort plus – spåret är inte roligt men samtidigt känns motståndet inte allt för tufft denna gång. Hittar de en lämplig position härifrån så kommer de sälja sig dyrt. Sista varvet är han som bäst och kan knäcka de flesta – Alla? Strecka!

5: MANHATTAN CLUB: Kommer verkligen ifrån ett stall med form (Stig H) efter deras trippel förra veckan. Har nu tre lopp i kroppen så formtoppen närmar sig och känslan är att han bara blir bättre och bättre. Dessutom sitter Björn upp, vilket såklart är ett rejält kuskplus – en 6 procentare som skräller?

4: SAPAJOU: Inte rosar marknaden på senaste tiden, men är riktigt startsnabb och är min spetsfavorit. Och bortser man ifrån de senaste bottennappet så ser ändå denna uppgiften intressant ut – Spets och Slut tillsammans med Örjan?

7: FALCO DI QUATTRO: Rankar ner favoriten, även om det är orättvist att döma ut honom efter senaste insatsen då han definitivt inte trivdes på isbanan. Däremot är inte detta hans bästa distans så därav så hamnar han relativt långt ner på min lista.

1: AXEL WADD: Sista ekipaget jag vill säga några ord kring. Är lite tveksam då spåret kan bli en fälla, då han definitivt inte är snabb ut.. Skulle han hitta ut är han med och segerstrider – formtoppen närmar sig så se upp!

Fler möjliga Streck:

6:MELVIN PALEMA



V86-3: Håller inte Favoriten i Handen!

Åby, 3-åriga och äldre (58.001 till 290.000 kr) med Autostart över kortdistans. Här garderar jag och vill jag tjöta om:


6: TEQUILA F: Är mitt första streck, även om det är över en månad sedan han startade – men den insatsen gav mersmak efter en grymt härlig avslutning. Såg riktigt fin ut och har han inte tappat i form så kan han återigen straffa samtliga över upploppet – Strecka!

4: DYNAMITE LIGHT: Favoriten som har stora möjligheter att triumfera, men detta är inget ekipage att hålla i handen då han är galoppbenägen. Går han felfritt så är detta en toppchans, är dessutom startsnabb och trivs ypperligt i ledningen – skall med på lappen!

3: NO CREDIT BROLINE: Trivs över distansen och med detta utgångsläge skall hon räknas tidigt – med en ryggresa kan hon fälla många till slut.

8: STAY CLASSY: Vill Du leta efter ett intressant skrällbud så skall Du satsa på detta ekipage – har nu ett lopp i kroppen och det gav verkligen mersmak!

5: MISS MONTECHRISTO: Har även hon ett lopp i kroppen, trivs med skor och är snabb ifrån start vilket kommer ge henne en intressant position – skall inte nonchaleras..

Fler möjliga Streck:


7: MITOS GOLD



V86-4: En Favorit i STOR Fara!


Solvalla, 3-åriga och äldre (40.001 till 190.000 kr) med Autostart över kortdistans. Detta är ett lärlingslopp och som vanligt är dessa alltid svåra att analysera, men en kvartett höjer sig i mina ögon:


9: COFFIE U.N.G: Riktigt kapabel och bäst i fältet, men har en rad galopper på kontot så rekommenderar att gardera honom. Tror det är en fördel för honom att starta från bakspår, gynnas dessutom om det skulle bli körning där framme – felfri vinner han detta!

2: QUICK CROWN: Ett intressant skrällbud som verkligen besitter form och är dessutom startsnabb – Spets och Slut?

12: MR PERFECTION: Avdelningens favorit som i mina ögon är en favorit i stor fara – Spår 12 över kortdistans är långt ifrån en lätt uppgift. Är visserligen riktigt bra, men behöver verkligen klaff härifrån och hoppas såklart på hårt tempo där fram..

1: SUCH A KNIGHT: Kommer laddas och försöka försvara sitt innerspår, men har svårt att se att detta skulle lyckas – blir spåret en fälla? Kan bli positionen i rygg på ledaren och skulle luckan dyka upp över upploppet så kan han helt klart utmana.

Fler möjliga Streck:

10: WINNER JOURNEY

5: VACANZA

3: KARL HERMES



V86-5: Vem når Ledningen – Spets och Slut?

Åby, 3-åriga och äldre ston (120.001 till 365.000 kr) med Autostart över full distans. Här finns en självklar förstahäst, men väljer troligen att gardera henne:

3: JESSICA HIGHNESS: Ett ekipage som jag uppskattar och här finns stora möjligheter till triumf. Formen är stark, även om det blivit några galopper men har däremellan tre raka imponerande triumfer. Kommer laddas och kan nå spets – är mitt första streck och förstår de som till och med väljer att spika henne.

5: AMPHIBIAN MADNESS: Formen är riktigt bra och har varit ute i tuffare gäng än det här och senast på V7 var det mycket snack kring henne. Nu är dessutom spåret betydligt bättre och de kommer antagligen testa för att nå ledningen – når de hit kan det räcka riktigt långt..

1: MAKERA: Kommer inte att kunna försvara sitt innerspår, men kommer vara mer än nöjd om hon når positionen i rygg på ledaren – smygresa med Open Strech då kan allt hända..

10: ANGIE SIMONI: Enbart toppinsatser på senaste tiden, spåret är kanske inte det bästa fast löser det sig på vägen så har hon en imponerande spurt att tillgå.

9: PORT ELLEN BROLINE: Blev triumf senast på ett väldigt imponerande sett, från detta utgångsläge behöver hon förstås lite klaff – med rätt rygg kan en ny topplacering vara aktuell.

Fler möjliga Streck:

7: TALIJA BI



V86-6: Jag Bugar, Bockar och Spikar!


Solvalla, 3-åriga och äldre ston (275.001 till 1.200.000 kr) med Autostart över full distans. Jag gnuggar mig en extra gång i ögonen när jag märker att hon inte är favorit – jag Bugar, Bockar och Spikar:


9: WITHMA: Är inte favorit och kan faktiskt inte förstå varför – så situationen är självklart mumma! Hon är van att möta på betydligt vassare motstånd, så konkurrenterna skrämmer verkligen inte. Dessutom är hon allra bäst med en ryggresa så hon till slut kan utnyttja hennes härliga spurt. Ifrån det här utgångsläge har hon ett perfekt läge och med en smygresa så ser jag inte henne förlora – jag Spikar!

Favoriten: 4: CAYENNE OVEL är i skrivande stund spelad till hela 53% och jag kan inte förstå varför – dessutom har Robert Bergh uttalat sig om att hon saknar formtopp. Rankas ner på min lista tack vare detta..

Fler möjliga Streck:

6: SKI TO THE MAX

5: DIGITAL HISTORY



V86-7: Spets och Slut vs Spurt via Open Strech?


Åby, 3-åriga och äldre (200.001 till 545.000 kr) med Autostart över långdistans. Många intressanta bud här och vill nämna följande:


1: POKEMON ÅS: Ett ekipage som ligger mig väldigt varmt om hjärtat och som jag har jagat under en tid nu.. Läser jag loppet rätt så kommer han iväg hyfsat och får positionen i rygg på ledaren alternativt trea invändigt, med detta slagläge så får samtliga se upp med tanke på den fina spurt som han besitter – ett måstestreck!

3: ELLIOT COGER: Kommer nog omgående försöka överta ledningen ifrån min spetsfavorit (ANGLE OF ATTACK) – skulle de nå hit får övriga verkligen se upp. Detta är hans favoritdistans och dessutom obesegrad ifrån spets – skall med på kupongen..

10: LOBSTER´S SAM: Senaste insatsen visade han verkligen hur kapabel han är och med det loppet i kroppen kommer han vara ännu bättre till denna start. Lite klaff med rätt rygg så kan detta mycket väl vara vinnaren – högintressant och ett tidigt streck!

7: MELLBY DUKE: Presterat på topp men nästa senast (V7, Åby) gav han mer eller mindre bort segern då han helt enkelt inte ville gå ända in i mål. Spåret är inte det bästa och känslan är att det kan bli ett jobbigt upplägg – tål visserligen att göra jobbet själv men det är många kapabla emot..

2: ANGLE OF ATTACK: Ett bra utgångsläge och når till största sannolikhet spets härifrån – fast nu är det långdistans (distansminus) som gäller och frågan är om de inte släpper ledningen för att få en bekväm ryggresa innan det är dags för Open Strech?

5: OKI DOKI FACE: Johnny Takter sitter upp vilket är ett stort plus och detta är verkligen ett riktigt kapabelt ekipage – senaste insatsen gav mersmak och är dessutom gynnad av distansen.

Fler möjliga Streck:


Vill Du gardera vidare, så råder jag Dig att helgardera…



V86-8: Spiken Spurtar Ner Allt och Alla ifrån Bakspår?

Solvalla, 3-åriga och äldre (190.001 till 680.000 kr) med Autostart över full väg. Här finns ett jätteintressant spikförslag, men det finns även roliga garderingsbud.

9: VERNIN STARLIGHT: Är ett starkt och högaktuellt spikförslag som härifrån kan få en perfekt smygresa. Med rätt resa och tempo där fram så är chanserna goda att han spurtat ner allt och alla över upploppet – att dessutom Örjan sitter upp vet vi alla är ett jätteplus!

3: EVENING PRAYER: Är värsta konkurrenten från ett bra utgångsläge, fast även om hon är snabb ut är det inte säkert att det blir någon ledning härifrån – kan dessutom bli hård körning ifrån start. Det blir återigen jänkarvagn till denna start – strecka om Du garderar.

6: TOPGEAR: Ett ekipage jag personligen gillar fast som inte startat på över en månad så gör ett stort frågetecken kring formen. Skulle det klaffa är det helt klart med i snacket – men känslan säger nja .

7: NATALIE DE VIE: Kapacitetmässigt ett av de bästa ekipaget och har nu ett lopp i kroppen som hon gått framåt med. Distansen är kanske lite väl lång – kan laddas fast det lär inte bli någon ledning då det finns startsnabba ekipage invändigt. Behöver en del klaff på vägen om det skall lösa sig – rankar ner henne en aning.

Fler möjliga Streck:

4 :GIGANT PROUD

1: MAKE IT QUICK

11: COSMO LIGHT



Lyckat Till!

Bloggen: http://v75tipset.bloggo.nu/

Twitter: @Johanstravblogg
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
drakdead (+10), Tirich (+10), kunghumle (+5), dingo1337 (+10), Torstens (+10), Dahle (+10)
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-18, 10:46   #2
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av blavitt81 Visa inlägg
[I]
Favoriten: 4: CAYENNE OVEL är i skrivande stund spelad till hela 53% och jag kan inte förstå varför – dessutom har Robert Bergh uttalat sig om att hon saknar formtopp. Rankas ner på min lista tack vare detta..
Snygg analys!

Jag tror dock att du läser Bergharn fel här.
Säger han att det saknas formtopp så ska du ranka UPP ekipaget...

Läste annars att det kan bli bike på favoriten som vid vinsten för 4 starter sedan och det var ett helt ok gäng hon slog då.

Sen oavsett vad Bergh säger och tror så är även jag inne på att gå på Withma här, men jag tycker nog inte att Rondine borde vara spelad 5 ggr mindre från ett bättre läge
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td