Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-02-10, 13:36   #1
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

V75-Analys, Solvalla (11/2)


Då var det dags för V7-Analysen och denna vecka är det inte vilken omgång som helst utan det är jättefin travsport som väntar! Det är V7-Finaler där V7-Champions skall avgörs, dessutom kryddas omgången på V4 där Margaretas Uppfödningsserie startar – där vinnarna inkasserar hela 300.000:-, vilket verkligen är en krydda för den kommande travgenerationen.

Bloggen, Facebook och Twitter: Följ mig jätte gärna på Bloggen och sociala medierna där jag länkar till de mesta som sker på bloggen. Här lägger jag även ut lite extra saker… Lägg till mig genom att klicka på nedanstående länkar:


Bloggen – http://v75tipset.bloggo.nu/

Facebook – Johan Ulvestål

Twitter – @Johanstravblogg


Analysen: Då har jag slagit mig ner ute på balkongen, hällt upp en kaffe och njuter i fulla drag.. Värd för tävlingarna är Solvalla och här är upploppets längd 196 meter. Väderprognosen säger uppehåll och mellan 1-3 minusgrader, vindstyrkan skall vara måttlig (3 m/s).

Nu Kör Vi!



V75-1: Gardera är Ordet!!

Klass I-finalen med Autostart över full väg. En Jämn och en svårläst inledning där jag råder Er att streck på:

10.MELLBY DUKE: Besitter verkligen form med två raka imponerande triumfer. För tre starter sedan på V7 (Åby, 17/12) bromsade han bort en annars klar seger. De två senaste starterna har som sagt slutat med segrar (efter utrustningsändring) där han fått ryggresor och sedan har han verkligen flugit över upploppet och straffat allt och alla! Besitter en förstaklassens spurt och från det här utgångsläge så hoppas de på tempo där framme och med tanke på att grymt starka M.T.KING OF CASH finns med i fältet så är dessa möjligheter riktigt goda. Tror att han kommer få den ryggresa han behöver för att kunna fälla samtliga över upploppet – min vinnare! Är dessutom en intressant chansspik för den som vill spika sig ur en annars svårlöst avdelning.

8.M.T.KING OF CASH: Hans hårdhet och styrka gör sig betydligt bättre på den längre distansen. Fast formen finns med fyra raka imponerande insatser. För två starter sedan krigade han ner AILERON ifrån dödens och senast tog han en lugn dödens innan han på nytt kunde triumfera (denna gång på PARTIZAN FACE bekostnad). Starten är hans akilleshäl då han är en aning osäker och kommer som vanligt tas lugnt ifrån start. Frågan är vart han hamnar, men kommer säkerligen tidigt sätta press på ledaren. Kan återigen kriga ner samtliga ifrån dödens – detta är ett självklart streck på min lapp.

2.OLA MONTANA: Pratar vi form så skall man nämna detta ekipage allra först – ingen i startlistan kan skryta med fyra raka triumfer. För två starter sedan kunde han överta ledningen ifrån ÖNAS IGOR och sedan höll han denna positionen ända in i mål. Senast i ett lättare sällskap kunde han återigen överta ledningen för att på nytt triumfera med en kontrollerad spets och slut-seger. Har nu dessutom ett perfekt utgångsläge och i min bok så får de återigen överta ledningen från ruskigt startsnabba ÖNAS IGOR. Problemet är AILERON som med all säkerhet också vill åt denna position – så starten avgör mycket (allt?). Tror som sagt att det blir spets och då är femte raka segern inom räckhåll, fast det kommer inte bli en promenad i parken då M.T.KING OF CASH lär grilla honom rejält. Detta är absolut ett tidigt streck!

5.ÖNAS IGOR: Kommer få en fina resa – antingen ifrån ledningen eller position i rygg på ledaren. Hade varit intressant om taktiska Johnny Takter väljer att köra i ledning, men det mest trolig är att han släpper. Vilket de gjorde för två starter sedan efter att de enkelt tog spets från bricka 8 (!!) och de släppte till en viss OLA MONTANA. Trivs kanske allra bäst över sprintdistans, fast skulle luckan dyka upp är han inte helt borta – skrällpotential!

7.AILERON: Ett ekipage som jag ofta inte har en så bra magkänsla kring och även denna gång är känslan densamma. Har två raka andra pris – senast blev det en resa i dödens och gången innan krigade M.T.KING OF CASH ner honom ifrån dödens. Lär laddas ifrån start och risken är stor att de återigen hamnar i dödens? De tar aldrig en längd på ÖNAS IGOR men troligen kommer Johnny släppa och då är frågan om de är snabbare än OLA MONTANA eller inte? Jag tror inte det och i så fall är det dödens som gäller, fast lär så småningom bli avlöst av M.T.KING OF CASH. Garderar Du skall de med på lappen, för det finns ju ändå en möjlighet att de kan komma till ledningen.

4.STARO IVY LEAGUE: Ett intressant ekipage som jag personligen gillar. Har form och imponerat i de senaste starterna, fast senast så bröt han ner över upploppet. Vid flera streck skall han med på kupongen då han har kapacitet att fälla de flesta, alla?

1.LINUS BOY: Har jag tidigare spikat med framgång och är riktigt stark, fast risken är stor att de blir instängda från bricka 1 – de kan aldrig försvara sitt innerspår från ÖNAS IGOR som dessutom till största sannolikhet kommer att släppa. Rankar därav ner honom en aning, fast skulle de hitta ut i andra spår ökas segerchanserna rejält- vid flera streck är han given.

9.FACE RIBB: Är ett ekipage som jag verkligen tagit till mig på senaste tiden, fast som återigen fick bakspår. För fyra starter sedan (V7) visade han sin enorma kapacitet då han ifrån dödens i hårt tempo slutade trea. För tre starter sedan blev det triumf och detta efter att MELLBY DUKE bromsade bort en säker seger. Starterna efter har varit stabila fast har mer eller mindre blivit bortlottad (spår 11 och 12). Han är både stark och speedig och kan ifrån det här utgångsläget tidigt hitta en intressant position – tror som sagt på tempo och då är han verkligen skrällduglig!

Vem Sitter i Ledningen: ÖNAS IGOR tror jag lekande lätt tar hand om ledningen, men är nog villig att släppa – tror att Nicklas Westerholm med OLA MONTANA är först ut och ställer frågan.

Håll Ögonen På:
ÖNAS IGOR om Johnny Takter väljer att köra från ledning, formtoppade STARO IVY LEAGUE samt FACE RIBB som är tempogynnad.

Ranking: 10 – 8 – 2 – 5 – 7 – 4 – 1 – 9 – 6 – 3 – 11 – 12

Strukna:



V75-2: Garderar en Härlig Spikkandidat!


Lärlingar med 3-åriga och äldre Ston (lägst 100.001 kr). De ekipage som startar med 20 meter tillägg har inkasserat 325.001 kr medan de som startar med 40 meter tillägg har 975.001 kr på kontot eller mer. Här är det Voltstart som gäller över full distans. Då var det dags för lärlingarna och dessutom i ett stolopp – denna kombination ger oftast ovissa och svårlösta lopp. Fast känner att det är klasskillnad mellan hästarna/kuskarna så väljer att gå relativt kort – dessutom finns det ett intressant och kapabelt spikförslag:

13.RED ROSE AMERICA: Inte startar sedan det blev triumfen på V7, vilket var för dryga månaden sedan. Då avancerade hon fram i dödens när dryga varvet återstod och när sedan upploppsklockan ringde så fällde hon samtliga på ett imponerande sätt. Denna lilla paus som hon nu fått tror jag inte påverkat formen. Besitter verkligen kapacitet och denna uppgift ser minst sagt intressant ut. När det dessutom Blev en strykning på SANGRIA KNIGHT så ökade oddsen – så detta är omgångens första spikförslag.Visserligen är det denna gång ingen Örjan, men Mads Nielsen tror jag fixar detta. Tror återigen på ett liknande upplägg som senast och kommer antagligen tidigt avancera framåt – blir inte alls förvånad om de vinner lika lätt, kontrollerat och säkert som senast – min vinnare!!

Fast jag personligen kommer inte spika, då jag inte sviker mitt favorit ekipage:

15.JETSET: Skall inte skall göra något själv och är beroende av ryggar, fast med lite klaff på vägen och fritt över upploppet så är det ingen i detta sällskapet som kan svara på hennes magiska spurt. Senast blev det för långt fram, även om hon fick en bra rygg i avancemanget – hade inte samma tryck i benen över upploppet som man är van vid. Är annars jämnheten själv och presterar ofta på topp – dessutom ett rejält plus för kusken Oskar J Andersson som känner JETSET och tillsammans är de dessutom obesegrade. Kan hon få klaff på vägen med ett perfekt rygglopp så kommer hon återigen flyga över upploppet och då kan ingen stoppa henne ifrån triumf.

8.RAINBOW OF NANDO: Här pratar vi verkligen form och har enbart presterat på topp hela hösten och vintern. Senast så avslutade hon riktigt bra med fullt tryck över mållinken och vinnaren BELLINO B räddades verklgien av mållinjen. Startar 20 meter framför de värsta konkurrenterna och kommer sälja sig dyrt – vid gardering är detta ett måstestreck!

10.ANGEL RAIN: Voltstart med ny kusk luktar galopp lång väg. De senaste insatserna har varit fem stjärniga: Näst senast backades hon sist ifrån sitt innespår, rundade samtliga och triumferande. Senast efter en rad omstarter lyckades Robert Bergh få iväg henne felfritt, vilket verkligen var en kusprestation – kunde tidigt styra fram och överta ledningen och segern var kontrollerad. Som sagt så är det inte helt lätt att få iväg henne felfritt och detta är kanske en övermäktig uppgift för Preben Sövik. Skulle det bli en felfri avgång är det helt klart med och fightas, fast rankar ner henne då galopprisken är såpass stor. Ett av de formstarkaste ekipagen i fältet som besitter en hög kapacitet – vid gardering är det ett tidigt streck.

Vem Sitter i Ledning: JUDGE REO är min spetsfavorit, men lär bli utmanad av springsspårs hästarna – är hårt tempo att vänta?

Håll Ögonen På: RAINBOW OF NANDO som besitter toppform och ANGEL RAIN om hon skulle gå felfritt.

Ranking: 13 – 15 – 8 – 10 – 5 – 11 – 14 – 9 – 2 – 12 – 4 – 7 – 6

Strukna: 1.LOOKOUT KEMP och 3.SANGRIA KNIGHT



V75-3: Kan PIRATEN ”förlora” i Guldloppet??

Guldfinalen med Autostart över full väg. Kan någon verkligen utmana suveräna ON TRACK PIRATEN?

3.ON TRACK PIRATEN: Skall det bli ytterligare en triumf efter sex raka segrar på V7 – visst motståndet har kanske inte skrämt men det är ändå grymt imponerande. Ju fler segrar desto närmare kommer ju en förlust, men han är en bra favorit och har goda chanser att återigen triumfera.. Procentsatsen är inte rolig för fem öre och visst är det lockande att försöka fälla honom, men man lär bara slösa streck i onödan. Spåret är dessutom perfekt och lär sitta tidigt i ledningen, då han tar en längd på de ekipge invändigt och även om ROYAL FIGHTER kommer förbi lär de kunna överta rätt omgående. Till denna starten är distansen 500 meter längre, vilket även det är ett plus. Kan verkligen PIRATEN förlora här – en självklar spikkandidat som kan vinna ifrån de flesta upplägg!

Skulle Du ändå vilja gardera så skall Du satsa på:

5.ROYAL FIGHTER: Detta är INTE tvåan på min ranking, men däremot är detta huvudrollsinnehavaren som skulle kunna fälla PIRATEN om de väljer att köra i ledning. I senaste starten så triumferade PIRATEN ifrån dödens när ROYAL FIGHTER satt i ledning. Skulle det bli spets så öppnar de upp för de där bakom. Fast de vill såklart tjäna så mycket som möjligt och Jennifer är en klok dam, så rent logiskt så lär de släppa.

6.OBI WAN: Elvaåringen som verkligen besitter toppform med tre raka triumfer, varav två på V7. Har i bägge dessa segrar fått smyga med för att sedan straffa allt och alla med sin härliga avslutning. Skulle PIRATEN få göra grovjobbet så kan OBI WANs spurt räcka långt – min rankingtvåa!

4.NAROLD VOX: En äkta långdistansare som jag har spikat med framgång under vintern. Detta är kanske lite väl kortdistans, fast formen är på topp och han kan spurta. Med en ryggresa samtidigt som PIRATEN kämpar i dödens så finns en möjlighet..

Vem Sitter i Ledningen:
ON TRACK PIRATEN tror jag tar en längd på de ekipagen invändigt och är min spetsfavorit – den som kan utmana är ROYAL FIGHTER.

Håll Ögonen På: OBI WAN och NAROLD VOX över upploppet om ROYAL FIGHTER väljer att köra i ledningen – i så fall kan det bli ett jobbigt upplägg för PIRATEN.

Ranking: 3 – 6 – 5 – 4 – 7 – 2 – 10 – 9 – 11 – 1 – 12 – 8

Strukna:



V75-4: Väljer att Ta Ställning!

Klass II-Finalen med Autostart över full distans. En vidöppen avdelning där i princip samtliga ekipage kan triumfera, men hårt tempo är att vänta och då är ett ekipage starkt gynnad – därför väljer jag att ta ställning och spikar till en intressant procentsats:

3.ALORAC MATHBELL: Med ett perfekt spår som dessutom blev ännu bättre då han är nerstruken till spår 2. Kommer inte komma till någon ledning, men däremot kommer han få en bra position med slagläge omgående – är dessutom gynnad om det skulle bli lite körning om ledningen. Senast var det spår 1 som gällde och kunde verkligen inte utmana om ledningen då extremt startsnabba ÖNAS IGOR spetsade från bricka 8. Hittade ganska omgående luckan utvändigt och när upploppet var ett faktum avslutade han starkt – fast hade inte en chans mot Klass I-ekipagen OLA MONTANA samt ÖNAS IGOR. Fast denna gång är motståndet något enklare och de har goda chanser att triumfera, speciellt om det blir hård körning ifrån start- strecka!

5.HALL OF FASHION: Formraden är mer än högintressant och är den självklara utmanaren till min rankingetta med tre triumfer och två andra pris på fem starter. Har en start i år och det var ifrån bricka 4 och då blev det spets och slut. Är som sagt startsnabb och frågan jag ställer mig är om han kan ta en längd på SADIK AMERICA – når han spets och det inte kostar för mycket så får verkligen min rankingetta se upp här!

1.SADIK AMERICA: Presterat mer än bra i tuffa sällskap och här känns starten väldigt viktigt (om inte helt avgörande). Har ett antal spetssegrar på kontot, så når han hit så är han självklart ekipaget att slå. Senast han hade bricka 1 var på V7 (Åby, 17/12) och då nådde han spets, kämpade verkligen hela vägen i mål, men fick ge sig för min rankingetta över upploppet. Blir det spets där han får bestämma tempo så är mycket vunnet – skall helt klart med på kupongen!

7.REPLAY PELLINI: Senast var det sprintdistans och kunde då omgående överta ledningen och såg ut som den självklara vinnaren hela vägen runt förutom de sista 50 metrarna när luckan för stallkamraten QUATTRO TÖLL dök upp – det blev hårt i mål där fotot avgjorde (stallkamraten diskades senare och flyttades ner till en fjärdeplats). Denna gång är spåret inte det bästa, så frågan är vart de hamnar ifrån start – fast löser det sig och de får fritt över upploppet så har de alla möjlighet att vinna. Det blir dessutom Jänkarvagn till denna start – intressant!

4.STELLA NEWMAN: Är startsnabb fast har svårt att se att de skulle ta en längd på SADIK AMERICA även om Erik sitter upp för första gången – är högt tempo från start att vänta? Det kan dessutom bli en jobbig resa – skulle de däremot nå spets så har de goda förutsättningar till en topplacering!

12.FRANTIC: Spåret är kanske inte det bästa, men det är kanske läge för att försöka få en bekväm resa för att spara speeden till slutet – är skrällduglig!

8.AVEC WINE: Lite väl täta starter kan jag känna, fast med en ryggresa så har han en avslutning som räcker långt i detta sällskap.

Vem Sitter i Ledningen: SADIK AMERICA eller HALL OF FASHION – hårt tempo i inledningen är att vänta.

Håll Ögonen På: REPLAY PELLINI, FRANTIC samt AVEC WINE som alla tillsammans med favoriten är gynnad om det blir en hård körning i inledningen.

Ranking: 3 – 5 – 1 – 7 – 4 – 12 – 8 – 11 – 9 – 10 – 6

Strukna: 2.LÖVDALA PRINCIPITO



V75-5: Helgarderar Storfavoriten!!

Bronsfinalen med Autostart över full distans. En bra favorit som återigen kan triumfera, men bakom honom är det öppet och en helgardering kan vara möjlig. Visst har favoriten goda chanser att vinna, men att spika två av omgångens största favorit är inte min melodi och skulle han svika är samtliga procentsatser intressanta!

6.MASTER CROWE: ”Vinnarmaskinen” kan man definitivt inte bortse ifrån med fem raka triumfer. För tre starter sedan spetsade han ifrån bricka 1 och satt sedan lugnt i spets fram till Open Strech då YOUNG FARMER utmanade ända in på linjen. Näst senast så tog han positionen som tvåa utvändigt – strax innan upploppet avancerade han utvändigt om ledaren ODIN TÖLL som stred tapper, fast dryga 100 meter ifrån mål kunde storfavoriten återigen triumfera. Senaste insatsen var väl egentligen den mest imponerande då jag trodde att de endast hade denna finalen i huvudet – fast det löste sig perfekt då de fick positionen som tvåa utvändigt. Strax innan upploppet så galopperade ledaren HADES HÅLERYD och de defilerade verkligen in i mål som klara segrare. De toppar såklart min ranking, fast skulle de denna gång ha lite oflyt kan de skrälla..

2.MOUNTAIN CLEAVER: Första känslan kring detta ekipage är att han är väldigt bortglömd av spelarna, vilket verkligen är MUMMA! Har presterat på topp hela vintern och senaste insatsen på V7 (Bergsåker) var verkligen femstjärnig – backades ifrån sitt innerspår och avslutade riktigt starkt med fullt tryck över mållinjen. Denna gång kommer han få en betydligt lättare resa – har alla möjligheter att straffa samtliga och triumfera, omgångens fynd?

4.YOUNG FARMER: Presterar bra hela tiden och är dessutom startsnabb och är min spetsfavorit. Kommer min rankingetta och ställer frågan så tror jag att de släpper – skulle sedan luckan dyka upp över upploppet så är han kapabel att utmana! När de mötes på V7 (Åby 17/12) tog han positionen i rygg på MASTER CROWE och när väl Open Strech var ett faktum så utmanade han verkligen på allvar. Det finns kapacitet i denna travare och garderar Du är detta ett väldigt tidigt streck!

8.GLOBALSATISFACTION: Formen kan man verkligen inte klaga på, men hade otur i spårlottningen. Kan han på ett liknande sätt få ryggar fram till upploppet så kan han återigen straffa många till slut, alla?

11.SPRINGOVER: Har nu två lopp i kroppen, så formen börjar nu närmar sig – trivs visserligen kanske på den lite längre distansen. Spåret är såklart inte det bästa, fast med lite tempo där framme så är allt möjligt – streckar Du på skall han helt klart med..

9.BARKEVIOUS MINGO: Trivs i spets så att det blev bakspår är ju långtifrån en fördel – men besitter en formtopp och med klaff så utmanar de här.

Fler Möjliga Streck:

10.CUT HIM SOME SLACK

5.LINCOLN LAWYER

3.FLO RIDA SEA

7.FRANKIE BRODDE

Sitter i Ledningen: YOUNG FARMER är snabb ut och spetsar i första fas, sedan är det mycket troligt att han släpper – övertar storfavoriten?

Håll Ögonen På: MOUNTAIN CLEAVER som både besitter form och kunnande samt GLOBALSATISFACTION som med rätt ryggar kan straffa samtliga över upploppet.

Ranking: 6 – 2 – 4 – 8 – 11 – 9 – 10 – 5 – 3 – 7 – 1 – 12

Strukna:



V75-6: Spiken Ligger Nära!

Då är det dags för V75 Champions med Voltstart över full distans. Det är tillägg 20 meter för de ekipage som vunna 600.001 kr och dessutom 40 meters tillägg för de med 1.800.001 kr på kontot. Här hittar vi en högintressant spikkandidat:

11.INDOOR VOICES: Formen är verkligen på topp och känslan säger att hon bara blir bättre och bättre. Senast efter en smygresa i de bakre regionerna så flög hon verkligen över upploppet och spurtade bästa av alla. Av de betrodda är väl hon kanske mest gynnas av distansen och Roger Walmann lät minst sagt optimistisk inför denna uppgift så visst har de toppchans! Team Walmann-Kihlström är oftast ett vinnande koncept och självklart är detta ett spikalternativ! Detta är min vinnare och spiken ligger väldigt nära på min lapp – dessutom till en intressant procentsats!

Skulle Du vilja gardera rekommenderar jag:

12.USAIN HENNA: En långdistansare, som har bevisat att han även behärskar kortare distanser. Senast blev UDO’S OILER för tuff och det fick nöja sig mig ett andra pris efter en bra avslutning. Formen är stabil och har dessutom tre lopp i kroppen och är den självklara utmanaren!

1.ERICA: Grymt imponerande insats senast då hon ifrån spets var ohotad. Då som nu så har hon tilldelats spår 1 och hon är min självklara spetsfavorit. De kommer köra i spets och härifrån kan hon sälja sig dyrt, fast ha i bakhuvudet att hon är bättre över sprintdistans och det är nu 500 meter längre…Har Du tänkt att ta med några stycken så är hon självskrivet på lappen.

15.UDO’S OILER: En hårding som verkligen trivs över de längre distansera. Senast avancerade han tidigt fram i dödens och visade sin styrka när han över upploppet glider ifrån övriga till en komfortabel seger. En 9-åring som jag verkligen börjat uppskatta, fast denna gång är det hela 40 meters tillägg (!!) och en kortare distans än vad han är van vid – rankas därför ner en aning. Skall verkligen inte nonchaleras då han är ruskigt stark – ett självklart streck om Du funderar att gardera.

5.FIGHTING BAX: Denna 5-åring har bevisat att han verkligen duger i tuffare sällskap. Inte vunnit ihjäl sig på senaste tiden, fast samtidigt har insatserna varit stabila och har prenumererar på fina placeringar – är en ny topplacering att vänta? Hittar de bara en vettig position härifrån så kan de helt klart utmana.

Sitter i Ledningen: ERICA tar ingen en längd på och är min självklara spetsfavorit

Håll Ögonen På: Framspår: Hur länge sitter ERICA sitter i ledningen, hela vägen runt? FIGHTING BAX om de hittar en lämplig rygg ifrån start.

Ranking: 11 – 12 – 1 – 5 – 15 – 7 – 14 – 4 – 10 – 2 – 3 – 8 – 9 – 6 – 13

Strukna:



V75-7: Öppet Bakom Spikförslaget!


Silverfinalen med Autostart över full väg. Finns en rad kapabla, men det går att spika sig ur – går själv på gardering:

11.CARABINIERI: Besitter verkligen toppform med fyra raka triumfer – senast blev det triumf på Vincennes där han verkligen stred tappert trots en jobbig resa i dödens. Är både stark och har en härlig spurt att tillgå, från detta utgångsläget lär det bli en smygresa och mycket talar för att det kan bli hårt tempo där fram – detta är ett solklart första streck och är dessutom ett spikförslag.

6.BRITISH STEEL: Ett ekipage som jag gillar skarpt och som jag jagat under en längre tid, vilket betalade sig på V8 här om veckan (1/2). Då blev han min självklara spik i omgången och fick ett perfekt smyglopp och när upploppsklockan ringde gick de ut i sjätte spår (!!) och flög återigen över upploppet i en imponerande stil till en efterlängtad seger! Är hyfsat startsnabb så kan direkt hitta en intressant position med slagläge. Får de denna gång en liknande smygresa serverad så har de goda chanser att straffa samtliga, dessutom till en högintressant procentsats – kommer förgylla min kupong!

9.BEPPE AM: Vill Du satsa på ett ekipage med form så kan Du sluta leta – har presterat på topp större delen av vintern. Senaste starten skall inte räknas då han fick ett defensivt upplägg och tankarna var säkerligen på denna uppgiften. Örjan är nu tillbaka där bak och på tre starter har de nu tillsammans en triumf och två andra pris. Från detta utgångsläge kan det bli en smygresa och är ett av dem ekipagen som är gynnad om det blir tempo där fram – då är segerchanserna riktigt goda!

4.THAI NAVIGATOR: Min spetsfavorit som kommer sälja sig dyrt ifrån ledningen om det inte kommer att kostar för mycket krafter att nå hit – känslan säger att det kan bli ett hiskeligt tempo… Senast blev det verkligen en imponerande uppvisning, spets och slut! Trivs ypperligt i ledningen och får han bestämma från spets så är detta en toppchans – bör och skall streckas vid gardering.

1.ZENIT BRICK: En fin sort med en formrad som inger respekt. Trivs ypperligt i ledning och kommer laddas ifrån start, men känslan säger att THAI NAVIGATOR kommer ta en längd på honom – en hård öppning är att vänta vilket kommer gynna ekipagen frän bakspår. Skulle han lyckas komma till ledning har han en toppchans att triumfera..

8.ARON THE BARON: Imponerade inte på mig senast som storfavorit – lyckades inte försvara sitt innerspår, men kunde omgående överta ledningen och sedan satt han här hela vägen runt. Drog nu nitlotten i spårlottningen, fast formraden kan man inte blunda för och grundkapaciteten är mer än bra. Många segrar har kommit ifrån spets så behöver lite klaff på vägen, men löser det sig ifrån start och de hittar en lämplig position så är det definitivt inte borta..

Vem Sitter i Ledningen:
ZENIT BRICK kommer laddas, men kommer bli rejält utmanad av min spetsfavorit THAI NAVIGATOR.

Håll Ögonen På:
BRITISH STEEL som med en smygresa återigen kan fälla samtliga över upploppet.

Ranking:
11 – 6 – 9 – 4 – 1 – 8 – 3 – 10 – 2 – 12 – 7 – 5

Strukna:



Bloggen – http://v75tipset.bloggo.nu/


Facebook – Johan Ulvestål


Twitter – @Johanstravblogg



Lycka Till!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+4), eveton (+10), Desideen (+5), legolasse (+5), fetmats69 (+10)
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td