Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-03-03, 15:45   #1
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

V75-Analys, Kalmar (4/3)


Har som vanligt slagit mig ner på balkongen, denna gången är ett äkta spa-te upphällt. Dator har en extra flik öppen ifall jag ytterligare skulle behöva studera något ekipaget. Så förutsättningar för att ge Er den bästa möjliga analys kan inte bli bättre. Då är det dags för V7-Analysen och har verkligen göttat mig i videoarkivet under veckan så analysen är verkligen ännu grundligare än var den brukar. Som statistikälskare har jag också jämfört en och annan tid. Känslan slår mig och ställer mig frågan: Hur kan man inte älska denna underbara sport. Första vårtecknet är här då barfotaförbudet numera inte gäller, så nu lär det bli en snackis vilka ekipage som drar skorna och vilka detta har en bra effekt på. Glöm inte heller att det är jackpot denna omgång (48 miljoner)

Köp mina Andelar: Är ju numera Spelägare hos ombudet Torsviks Tobak & Spel. Denna veckan konstruerat jag två system, ett billigare med fler antal andelar och ett dyrare med färre andelar. Glöm inte att veckans spelstopp är satt till klockan 12. Denna tid är inte flexibel och kommer inte skjutas på. Ni köper Era andelar via följande länk: https://tillsammans.atg.se/inbjudan/NH66-B2YK-21490

Hur gick det på andelarna i onsdags? Jo det blev en liten peng tillbaka och även om analysen var bra så blev det stolpe ut när det gällde valet av spikar.

Banan: Värd för tävlingarna är Kalmartravet och här är upploppet något längre än snittet, 207 meter.

Väderprognos: Säger uppehåll med en temperaturmellan 3-4 plusgrader, vindstyrkan skall ligga på omkring 6 m/s.

Nu Kör Vi!!


V75-1: Spikkandidat fast Garderingsbud har goda Skrällchanser!
Inleder med Klass 2 med Voltstart över Långdistans. Här hittar jag en kapabel och intressant spikkandidat, men kan bli rejält utmanad av betydligt mindre streckade ekipage:

8.QUIZ TÖLL: En rikshäst som jag verkligen tagit till mig på alla sätt och vis. Har presterat på topp hela karriären och har nu tre lopp i kroppen med en triumf och två andra pris på kontot. Senast avslutade hon i vanlig ordning bäst av alla och tog in många längder på fina RIGEL FACE över upploppet. Gången innan spurtade hon återigen hur bra som helst bakom segraren KASH BRODDA. För tre starter sedan avväpnade hon den tidigare ledaren i inledningen av upploppet och triumferade kontrollerat. Detta känns som en bra uppgift även fast spåret är svårt, hittar de bara ner i en rygg och kan smyga med så har han en otroligt vass spurt att tillgå - är en riktigt flygmaskin över upploppet. Frågetecknet gör jag kring distansen då hon aldrig tidigare travat över den längre distans, men enligt stallet skall distansen bara vara en fördel. Har bevisat i en rad starter att hon behärskar att gå bakifrån och skulle det dessutom bli lite körning där fram är jag säker på triumf - det är min vinnare och dessutom en högintressant spikkandidat. Blir samma utrustning som senast d.v.s skor med vanlig vagn.
7.M.T.KLÖVER ESS: Hyfsat snabb iväg, men blir ingen ledning härifrån men kan få en bra rygg direkt. Det blir barfota runt om och ser en hög skrällpotential så detta är ett måstestreck om Du skall gardera.
10.SPHINX D'INVERNE: Också en skrällbud som nu skall gå med jänkarvagn och distansen är dessutom ett plus - högintressant och ett roligt bud om Du skall gardera.
9.HANTORPS CALVADOS: Ett lopp i kroppen efter att ha pausat i dryga två månader och då blev det triumf direkt och motståndet var helt ok. Kan smyga med härifrån och visade senast prov på en härlig avslutning - varför inte?
2.MACK DRAGAN: Är obesegrad med hela sju raka triumfer så skall verkligen inte nonchalera kapaciteten hos detta ekipage. Visserligen är motståndet något helt annat nu, fast har bevisat att han besitter en härlig vinnarskalle. Är kvick ifrån start, min spetsfavorit och väl i ledning är detta hästen att slå. Får de bestämma tempo längs vägen så kommer de sälja sig dyrt - skall med på lappen! De rycker brodden till denna start och kör med sommarskor. Bör även påpekas att det är första starten på en annan bana än hemmabanan - hur har han tagit resan?
4.CAMP NOU: Är snabb ut, men får svårt att svara min spetsfavorit - risk för dödens vid laddning men är nog mer än nöjd med att hitta ner i rygg på ledaren. Skulle sedan luckan dyka upp över upploppet så finns goda chanser att triumfera.
11.CAN LANE: Vill jag slutligen nämna, även fast han drog en nitlopp i spårlottningen. Är inte helt att lite på då han har två raka galopper på kontot, fast felfri skall han inte nonchaleras och då kan han dyka upp på fotot.
Vem Sitter i Ledning: MACK DRAGAN har med detta perfekt utgångsläge alla möjligheter att nå spets och är min solklara spetskandidat.
Håll Ögonen på: QUIZ TÖLL som med en ryggresa kommer att flyga över upploppet. Annars varnar jag starkt för skällarna M.T.KLÖVER ESS, SPHINX D'INVERNE samt HANTORPS CALVADOS.
Ranking: 8 - 7 - 10 - 9 - 2 - 4 - 11 - 1 - 6 - 3 - 12 - 5
Strukna: -


V75-2: Blir det Galopp för Storfavoriten??
Diamtstoet (Ölandsblandet) med Autostart över full distans - spårtrappa. Här hittar vi en bra storfavorit och det enda som kan fälla henne är hon själv:

2.KASH BRODDA: Besitter helt klart bästa kapaciteten i fältet, men är galoppbenägen med fyra galopper på fyra starter - fast trots dessa galopper har det ändå blivit två triumfer. Kan laddas men kommer mer än troligt tas lugnt ifrån start för att minimera galopprisken, men med detta perfekta utgångsläge kommer hon omgående sitta bra till utvändigt. Ingen i detta sällskap kan mäta sig med henne så visst är det en bra favorit, men med tanke på att hon är såpass osäker så skall man inte hålla henne i handen.
Garderingsbuden:

6.RED HOT METALIMO: Blir högintressanta utrustningsändringar med barfota runt om samt jänkarvagn. Är kvick ifrån start och kommer tidigt ställa frågan att få överta ledningen - väl ifrån denna position är en topprestation att vänta.
15.OTHALA: Har två lopp i kroppen där hon triumferat i bägge starterna och skall nu gå barfota bak. Med tempo där fram och med lite klaff längs vägen så kommer hon återigen segerstrida.
12.MAKERA: Högintressanta utrustningsförändringar med barfota runt om och dessutom utrustas hon med en jänkarvagn. Med en ryggresa runt om skall man definitivt inte räkna bort henne - se upp!
11.KENDRA SILVIO: Två galopper i rad, fast felfri finns här en hög kapacitet - överraskar?
Vem Sitter i Ledning: HELL BROKE LUCE är rejält snabb ifrån start och tar hand om ledningen, sedan är Lutfi Kolgjini med RED HOT METALIMO först med att ställa frågan att överta.
Håll Ögonen på: Om KASH BRODDA går felfritt. Annars bör Du hålla koll på RED HOT METALIMO ifrån ledningen, men räkna inte bort de kapabla bakspårshästarna OTHALA och MAKERA.
Ranking: 2 - 6 - 15- 12 - 11 - 9 - 7 - 4 - 3 - 5 - 14 - 10 - 1 - 13
Strukna: 8.ANNA


V75-3: Skäller de Kapabla Årsdebutanterna?
Guldloppet med Autostart över Kortdistans. Till ett guldlopp som är mer ovisst än på länge då de saknar en världsartist som Nuncio eller Piraten - känslan säger att inledningstempot blir för högt och att "skrällchanserna" för bakspårshästarna ökar.

2.SPRING EROM: Hade bara distansen varit något längre så hade spiken på åldermannen varit helt säker. Presterar jämnt och fint och är ett ekipage man aldrig får räkna bort. Har denna gång tilldelats ett framspår så kommer omgående sitta bra till och får han en perfekt ryggresa fram till upploppet så har han alla möjligheter att segerstrida. Trots distansen så är ändå detta min vinnare och läser jag loppet rätt så lär det dessutom blir hårt tempo ifrån start och då är han ännu mer gynnad - strecka!
9.VÄSTERBOONTHENEWS: Behöver såklart klaff ifrån det här utgångsläget, men besitter en härlig kapacitet och de plockar dessutom bort skorna. Då jag själv tror på hårt tempo där framme så tror jag de kan få lite flyt denna gången och då är en seger nära..
5.ROYAL FIGHTER: Är ett av de startsnabba ekipage som kommer laddas ifrån start, men som troligen kommer bli utmanad av ART ON LINE samt ALLABALLAKAITOZ - kan bli en rejäl körning ifrån start? Jag personligen tror satt att tempot från start kan bli lite för högt och att de startsnabba straffar ut varandra. Fast kommer Jennifer till ledningen utan att det kostar för mycket så är detta självklart en toppchans. Visade form emot PIRATEN för två starter sedan när de tog hand om ledningen och stred tappert hela vägen - även fast de fick se sig besegrade av PIRATEN som krigade ner dem ifrån dödens.
8.TARGET KRONOS: Härlig sprinter som gör årsdebut, drog kanske ingen vinstlott i spårlottningen. Ett defensivt upplägg är nog inte att vänta med tanke på att en viss Lutfi Kolgjini sitter där bak - segerstrider direkt?
11.EXPLOSIVE DE VIE: En intressant årsdebut och är också såklart riktigt gynnad om det skulle bli tempo där framme. Kanske behöver ett lopp i kroppen innan han kan utmana på allvar, fast löser det sig vet vi alla att han är kapabel att straffa samtliga.
3.ART ON LINE: Rejält startsnabb och kommer att laddas ifrån start och det blir troligtvis ett högt tempo där jag som sagt tror att ROYAL FIGHTER tillslut vinner spetsstrider. Tar positionen i rygg på ledaren och har inte inledningstempot varit för högt så är det självklart en toppchans om luckan skulle uppstå över upploppet. Blir barfota fram till denna start.
4.ALLABALLAKAITOZ: Också startsnabb men kan bli över ifrån start och dödens risken är överhängande - rankar där av ner honom. Nu är det barfota runt om som gäller.
12.NOTHING BUT CLASS: Ett ekipage som jag gillar och som jag jagat under vintern - är också gynnad om det skulle bli tempo. Sämsta tänkbara spår och rankas där av ner en aning.
Vem Sitter i Ledning: ROYAL FIGHTER är min spetsfavorit, men vad kommer det egentligen att kosta för att nå ledningen.
Håll Ögonen på: TARGET KRONOS och EXPLOSIVE DE VIE som båda två gör årsdebut och som kan få loppet om det blir hårt tempo där framme.
Ranking: 2 - 9 - 5 - 8 - 11 - 3 - 4 - 12 - 6 - 10 - 7 - 1
Strukna: -


V75-4: En Kvartett gör upp i Lördagsloppet
Lördagsloppet med Voltstart över Långdistans, ekipage som har mer än 100.001 kr på kontot startar med 20 meters tillägg. Äntligen är lördagsloppet tillbaka på V7 och känslan säger att det är fem ekipage som höjer sig ifrån mängden:

15.MAGIC HAPPENS: Ett ekipage som jag spikat förut och som Peter Untersteiner håller riktigt högt. Senast blev dagen förstörd efter en tidig galopp, men innan dess har det varit stabila imponerande insatser. Så formen är det verkligen inget fel på, men behöver så klart en hel del flyt härifrån. Blir han framdragen i ryggar längs vägen så blir jag inte förvånad om de spurtar ner samtliga här.
2.ULISSE KRONOS: Perfekt spår och har nu dessutom ett lopp i kroppen där det blev triumf. Lär vara förbättrad till denna start men glöm inte heller att han inte är helt att lita på i travet - har en galopphistorik. Går han felfritt kommer han tidigt ställa frågan om att överta ledningen och då är han hästen att slå.
10.UMBERTO AXE: Ett ekipage som verkligen besitter form med hela tre triumfer på fyra starter. Har en härlig avslutning att tillgå och kan få en fin resa på vägen. Det stora frågetecknet är kring startmomentet och hur han hanterar voltstart - felfri i segerstriden igen?
14.BOWLING TRIPLE X: Blandat toppinsatser med galopper och felfri räknas han väldigt tidigt. Är dessutom startsnabb och kan tidigt ta in många meter och hitta en lämplig rygg, är gynnad av distansen och skall räknas.
5.J.H.MANNERHEIM: Skulle favoriten galoppera så lär istället Johan Untersteiner sitta tidigt i ledningen och då kan han spåra hela vägen runt. Har också blandat galopper med fina insatser - skall absolut räknas tidigt!
Vem Sitter i Ledning: ULISSE KRONOS eller J.H.MANNERHEIM ställer frågan först att få överta ledningen.
Håll Ögonen på: UMBERTO AXE och BOWLING TRIPLE X som båda två besitter form och är kapabla att straffa samtliga.
Ranking: 15 - 2 - 10 - 14 - 5 - 11 - 8 - 7 - 3 - 4 - 13 - 1 - 6 - 9 - 12
Strukna: -


V75-5: Stålmannen Spurtar återigen ner Samtliga?

Silverloppet med Autostart över full distans. Fyra stycken ekipage höjer sig i mina ögon och dessutom ett ekipage med spikglans:

11.BRITISH STEEL: Har jag jagat en tid nu och är formtoppad! Besitter en härlig spurt och är en riktig flygmaskin och får han bara en smygresa så är jag rätt säker på att han är med där framme igen, min vinnare och ett solklart första streck - dessutom ett chansspiksförslag! Det kan bli lite körning där fram och är riktigt gynnad av detta.
4.CUPIDO SISU: Såg hur fin ut som helst i lördags men travade in i en vagn och sedan var den dagen förstörd och var det kanske en seger som försvann? Detta är min spetsfavorit och ifrån ledningen är han hästen att slå och kommer vara rejält svårslagen - blir nu barfota runt om.
3.ZENIT BRICK: Storfavoriten som omgående kommer få en fin position och kommer nog till och med försöka nå ledningen omgående - då de startsnabba startar utvändigt om honom fast frågan är om han kommer att lyckas? I ledningen kommer han sälja sig dyrt, men oavsett kommer han få en fin resa - med i segerstriden igen?
7.YOUNG FARMER: Ny i klassen och kunde senast kriga ner självaste MASTER CROWE ifrån ledningen. Är spetsaktuell och kommer laddas ifrån start, men frågan är om han kommer förbi både ZENIT BRICK och CUPIDO SISU? Trivs allra bäst i ledningen och ifrån denna position så har han stora möjligheter att triumfera - mycket avgörs ifrån start. Blir nu dessutom barfota bak.
Vem Sitter i Ledning: CUPIDO SISU är min spetsfavorit, men kommer bli utmanad av ZENIT BRICK och YOUNG FARMER - är hårt tempo att vänta?
Håll Ögonen på: Flygmaskinen BRITISH STEEL som har stora möjligheter att återigen fälla samtliga över upploppet.
Ranking: 11 - 4 - 3 - 7 - 1 - 6 - 9 - 12 - 5 - 2 - 10 - 8
Strukna: -


V75-6: Chansspika Omgångens Stora Drag?
Klass I-loppet med Autostart över kortdistans. Här har jag verkligen hittat ett högintressant fynd och en chansspik är verkligen aktuell:

4.FACE RIBB: Är ett ekipage som jag verkligen tagit till mig och som jag jagat på senaste tiden. I december (på V7) så stod han för en imponerande insats och visade sin enorma kapacitet då han ifrån dödens i hårt tempo slutade trea. Starten efter så blev det triumf och detta efter att MELLBY DUKE bromsade bort en säker seger. Har sedan dess fått bakspår och har aldrig riktigt kunnat utmana i och med detta. Han är både stark och speedig och har äntligen fått ett framspår, det blir dessutom barfota bak - men det mest intressanta är att det bli en jänkarvagn för första gången! Är hyfsat snabb ifrån start och kan omgående hitta ner en vettig position utvändigt. Är i skrivande stund omgångens drag och endast spelad till 7%. Detta är verkligen ett fynd och är min vinnare och helt klart en aktuell chansspik.
10.IAGO ZON: Blandat fina insatser med galopper och att det blev ett bakspår gör att chanserna att han går felfri ökar - fast samtidigt är det sprint och kommer behöver lite klaff på vägen för att det skall lösa sig. Fast det kan bli lite fart på denna tillställning och då kommer han fälla många över upploppet. Barfota runt om är att vänta - ett måstestreck om Du går i garderingstankar.
2.REPLAY PELLINI: Svårt att veta hur startsnabb han är då Thomas Uhrberg iifrån start aldrig laddat med honom till 100%. Det är läge för det nu, men har väldigt svårt att se att han är snabbare än GRINNEBYS ORION. Risk för dödens, men samtidigt så tror jag MITOS GOLD tidigt avancerar fram i denna position och då kan REPLAY PELLINI få loppet - högintressant!
3.GRINNEBYS ORION: Grymt startsnabb och trivs i spets och kommer till största sannolikhet att köras i ledningen och är då ekipaget att slå. Han har fyra segrar ifrån ledningen och skall verkligen inte nonchaleras..
6.MITOS GOLD: En stark och speedig sort som kan göra en hel del grovjobb på egen hand och har verkligen bevisat att han besitter en härlig form (två triumfer på tre starter) - kan kriga ner samtliga och bör streckas om Du garderar. Blir inget skoryck och de laddar emot en senare start, vilket gör att jag rankar ner honom en aning.
5.QUATTRO TÖLL: Är snabb ut, men når ingen ledning i min bok fast skulle de lösa sig ifrån start och de hittar en bra position så har han en spurt att tillgå som kan straffa många till slut.
1.LINUS BOY: Öppnar ok, men tror att han har svårt att försvara sitt innerspår - då är detta spåret en fälla, instängd? Skulle han lyckas försvara ledningen så har han förstås en toppchans fast tror inte på detta scenario och rankar ner honom en aning
Vem Sitter i Ledning: GRINNEBYS ORION är min självklara spetsfavorit.
Håll Ögonen på: FACE RIBB som är omgångens stora drag. Om det skulle bli tempo så håll ett extra öga på IAGO ZON som i så fall kan straffa samtliga över upploppet.
Ranking: 4 - 10 - 2 - 3 - 6 - 5 - 1 - 12 - 8 - 11 - 7 - 9
Strukna: -


V75-7: Ta Ställning eller Inte?
Bronsloppet med Autostart över full distans. I avslutningen så råder jag Dig att strecka på eller så får Du helt enkelt ta ställning:

6.MELLBY DUKE: Klassklättrare och nykomling, har verkligen fått ordning på utrustningen och formen är verkligen helt på topp. Hittar de bara ner i en rygg så kan de smyga med och över upploppet besitter han en härlig spurt. Detta är min vinnare och streckar jag inte på så väljer jag att ta ställning och spikar.
4.THAIGER EXCLUSIVE: Med ett lopp i kroppen så lär han vara förbättrad. Är startsnabb och är min spetsfavorit - skall dessutom gå barfota samt blir utrustad med ett norsk huvudlag. Är visserligen inte helt att lita på i travet, men felfri barfota är han faktisk obesegrad. Just nu endast streckad till 9% så det är lite kittlande att chansspika..
10.FRANKIE BRODDE: Visat att formen finns där och behärskar bakspår - kan återigen fälla många till slut.
9.HANK VON HÅLERYD: Kapabel och stark och kommer säkerligen tidigt köras fram för att sätta press på ledaren - har kapaciteten att kriga ner många, alla?
8.POKEMON ÅS: I skrivande stund totalt ospelad och behöver kanske ett lopp där han kan smyga med utan att ha någon större press på sig. Går bäst i ryggar och kan han få en ryggresa fram tills 300 meter från mållinjen så har han en vass spurt att tillgång - helt klart en god skrällchans! Skall dessutom gå barfota runt om.
Fler Möjliga Streck:

2.THE TRUE F
1.YOU KNOW ME
Vem Sitter i Ledning: THAIGER EXCLUSIVE är min spetsfavorit och tror han tar en längd på THE TRUE F.
Håll Ögonen på: THAIGER EXCLUSIVE som felfri kan sitta i ledningen från start till mål. Annars så håll ett extra öga på POKEMON ÅS som om han får en ryggresa har en vass spurt som Du bör se upp med.
Ranking: 6 - 4 - 10 - 9 - 8 - 2 - 1 - 5 - 3 - 7 - 12 - 11
Strukna: -

Lycka Till!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mijo14 (+50)
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-03, 21:43   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

Har nu släppt mina V75-Andelar - köp dem via Atgs tillsammans sida eller Via direktadressen: https://tillsammans.atg.se/inbjudan/NH66-B2YK-21490
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-03, 22:47   #3
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av blavitt81 Visa inlägg
Har nu släppt mina V75-Andelar - köp dem via Atgs tillsammans sida eller Via direktadressen: https://tillsammans.atg.se/inbjudan/NH66-B2YK-21490
Hur mkt erhåller du själv av ombudsavgiften med tanke på all spam du skitar ned sidan med ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cyran (+2)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td