Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-03-08, 14:10   #1
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3619
Standard

V86-statistik 8/3 Jens Sjöden


Fortsatt Tillsammans-effekt
Omsättningen visade plus tolv procent i onsdags. Fortfarande har alla omgångar efter Tillsammans-premiären omsatt över 20 miljoner. Tidigare var sådana omsättningar förbehållna jackpotomgångar. Idag ska 19,3 miljoner matchas.

Omstart - och fall för dagens största favorit
Dagens största har förlorat tre gånger i rad. Det är snudd på rekord. En period i september-oktober 2014 blev det favoritfall i fyra raka omgångar.
När favoriten föll, vann den högst rankade bakspårshästen. Vi såg samma fenomen på V75 i lördags: Det blev omstart i två avdelningar, och båda gångerna resulterade det i fall för en framspårsfavorit och seger för högt rankad bakspårshäst. I ett voltlopp blev det INTE omstart, och då vann en favorit med framspår. Fenomenet har varit känt länge och går att fördjupa sig i på sidan 94 i Statistikbibeln V75.

Sidhänvisningarna i analysen avser framöver Statistikbibeln V86.

V86-1: Spårtrappa, lång distans
Spårtrappa och lång distans har provats på Åby fyra gånger tidigare. Vinnarna har rankats 2, 3, 3, 3. De spår man lyckats vinna från är 3, 4, 5 och 13.

4 Mellby Ciceron har 3/3 från ledningen, men bara 2/33, sex procent, från andra positioner.
10 Hall of Fashion kommer från tre raka spetssegrar som inbringat 340’ – lejonparten av hästens startprissumma. Räknas trots allt, men överspelad.

V86-2: Autostart, medeldistans, sjuhästarslopp för treåriga. Struken: 4
Högsta förstapriset, men lägst antal anmälda? För att det är ett treåringslopp förstås. Det avgörs på tok för många sådana. Det är hög tid att man börjar anpassa propositionerna efter befintligt hästmaterial.

3 Global un Poco är en av omgångens tre jättefavoriter och jag invänder inte mot favoritskapet. Den förväntade spetshästen 1 Speedy Face orkar nog inte stå emot honom – men som statistikspelare ”åker” man inte gärna på en spetshäst. Inte på en spår 5-häst heller. 6 Lorina Citron får sista strecket, men insatserna viktas åt favoritduon.

V86-3: Autostart, kort distans, låg klass. Struken: 11
42 sådana här lopp har avgjorts på Åby inom V86. 14 av dem har vunnits av favoriten, och 14 av skrällar. Följaktligen har även 14 lopp vunnits av ”B-hästar”; sådana som spelarna placerat 2-4 i ranken. En skrällfrekvens om 1/3 är hög för lopp inom V86.
Mest framgångsrika spår har föga förvånande 5 varit, med sju segrar (17 procent). Sedan har fem segrar vardera tagits från spåren 1 och 4. 3, 8 och 12 sticker ut som sämre än övriga.

Favoriten 1 Victory Hellebjerg tippas. Över kort distans blir det färre positionsbyten och det är mer troligt att det löser sig från innern. Det är öppet bakom i omgångens skrällopp nummer ett!

V86-4: Autostart, lång distans, ston i mellanklass. Struken: 7
Spetshästen eller bästa hästen? 1 Going Diablo eller 5 Annabelle Dimanche? Jag tar båda.

V86-5: Autostart, medeldistans, låg klass. Struken: 1
500 meter längre än i V86-3 – då blir det lättare för spelarna. 13 av 53 lopp har vunnits av favoriten, och 16 (!) av andrahandaren. Skrällt har det bara gjort i 17 procent av loppen och det har varit rätt milda skrällar.
3 Balfour var överlägsen i ett Lördagslopp senast. Det var dålig bana den dagen. Han var en av fem som var spelad under tio gånger pengarna. Alla de andra galopperade bort sig. Kanske har det slitit på hästen att ha tävlat på det svåra underlaget?

Historiskt har favoriten sällan presterat två gånger i rad. Man får gå tillbaka tre år, till inledningen av karriären, för att hitta ett tillfälle då han tagit två raka. Spelet ligger vid 72 procent, och så god bedömer jag inte att chansen är, att han fungerar även idag.

3, 2, 3, 3. Så har det gått i de senaste sverigestarterna för spårlottvinnaren 5 Rocket Hill (0,6 procent!), och som utländsk har han hela tiden varit borttappad på spelet. De eventuella oddsen har legat inom 14-42 gånger. På Åby lyder hästens facit 3: 2-1-0. Ett jättebra spel på plats och trio om inte annat.

12 Liza with a Z var spelad till 1,14 procent senast. Nu blir hon MINDRE spelad, trots skrällsegern som togs efter att hon legat allra sist hela vägen. Sämre position blir det knappast nu.

Kim Eriksson har satt dit tre av sex V86-favoriter.

V86-6: Autostart, kort distans, hög klass
Tre sådana här lopp har avgjorts i år. Alla har vunnits från spår 11.
Innerspåret överskattas mest [sidan 59]. Spelarna hyser en övertro till möjligheterna att spetsa därifrån. Det krävs elitstartsnabbhet för sin klass, för att en häst ska kunna hålla upp ledningen från innern. 1 Önas Igor har sannolikt den kapaciteten och jag tippar honom också etta. Man kan dock räkna med att chansen övervärderas av kollektivet.
Femtespåret genererar överlägsna resultat, vilket man bland annat kan se i den loppspecifika statistiken på sidan 68.

V86-7: Autostart, kort distans, tiohästarslopp. Strukna: 11, 12
17 sådana här V86-lopp har avgjorts på Åby. En gång var vinnaren rankad fyra, alla andra gånger 1-3. Bästa spår är 5 med sex segrar (35 procent). Torskspåren ingen lyckats vinna från är 2, 7 och 9.

3 Orizzonte Trio (0,85 procent) spetsar och släpper. 1 Bikini So Teeny (3,3 procent) får tredje inner. Om löpningsförloppet blir det förväntade är det förstås fördel ledaren, men de båda nämnda har bättre chanser än spelprocenten säger.

V86-8: Autostart, medeldistans, stolopp i låg klass. Struken: 1
Den här statistiken hittar man på sidan 101. Favoriten vinner tre gånger av tio, men spetshästen fyra gånger. Det är rimligt att tro, att 3 Optimum Dragonfly och 9 Tour Knight är spetshästen respektive bästa hästen. Chansen att det låset håller ligger runt 7/10 om teorin stämmer. Jag garderar med ytterligare några i ett ojämnt lopp och spricker knappast.

Mitt spel
Det blev tyvärr bara två sexor och 316 kronor i tröstpengar förra onsdagen. Detta efter att spiken förlorat (efter en omstart, se ingressen) och att båda (!) mina hästar i sista avdelningen galopperat bort sig. Sex rätt på ramen gav sex rätt på systemet. Nu hoppas jag det är åtta rätt på min spiklösa ram, då ska det nog bli åtta rätt på systemet också.

Jokersystemet:
4, 9, 10, 13, 1, 2, 5
3, 1, 6
1, 5, 10, 7, 12, 8, 6, 4
5, 1
3, 5, 4, 10, 12, 6
1, 5
2, 5, 10, 1, 3, 7
9, 3, 12, 7, 10

Det skulle kosta 30 240 kronor på en kupong, men jag får ned kostnaden rejält genom ett simpelt samarbete mellan mig själv och spelarkollektivet:
- Minst tre av spelarnas favoriter ska vinna.
- Max en av de hästar jag tror mindre på (fetmarkerade) ska vinna.

3 126,50 kronor blir det nu, lämpligt för bolagsspel. Jag får bort 90 procent av inlämningskostnaden utan att vinstchansen påverkas nämnvärt.
Lycka till med spelbesluten!

Källa: https://www.travronden.se/blogg/jens...bloggen-v86-56
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+10), Fatpipe (+5), Grovport (+5)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-08, 15:16   #2
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 294
Sharp$: 128
Standard

Dags för annabelle nu eller aldrig..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grovport (+5)
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td