Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-04-14, 11:34   #1
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Cool

V75 ROMME 16/4 (ordinarie omg) söndag


Spelar inte gärna X-tra v75.. Och man ser stor skillnad på hästarna.
Första blick o tidiga tankar!!!

1. Börjar med ett jämnt streckat Silverlopp.
Att Örjan och Erik är knappa fav säger jag inget om, 4 Beppe AM har mött tuffar gäng, Intressant när de drar skorna på
6 Sugarmakesmecrazy(viklet jag inte tror de gör nu heller), mest intressant tycker jag 12 Rolex Bigi är, 2 Viktor AU och
1 Ajlexes Cubano måste topp prestrera . Björn tar ut 3 NTNS men behhöver nog lopp.. Bortglömd är 10 Paparazzi M. Men som sagt, Jämnt lopp.

2. Stolopp. (Förr helgarderade jag alltid Sto o Kallblodslopp)
Tre som sticker ut streck messigt, 5 Darling Hornline och 10 Pense Kloster har fått ett lopp i kroppen, 1 Mitica kan hålla spets men tycker här är rätt roliga kantbollar som 7 Donatella Center och 8 Steady Brodda.

3. Olympiatravet, Som DD's Hitman såg ut !! täta starter ? motstånd ? 4 Volstead med lopp i kroppen 10 Nadal Broline behöver nog lopp. Intressant med Björn på 3 Windy Way och även Torbjörn på 1 Solvato även om de får svårt att räckka till

4. Kallblod.
Största favoriten. Dubbla tillägg, spik? hmm. Även om det inte är många till start så ska alla rundas. 9 Månprinsen AM har sprungit in överlägset mest, men lite stor. Står bra inne med chans gör 2 Pydin och 5 Steinfaks. Vid gardering är Björn med 6 Smedsbo faksen ett måste streck.
Tycker roliga skrällar är, 2-4-5-6-7 Kallblod är inte min grej när inte Järvsöfaks är med ..

5. Klass II
Örjan väljer 2 Disco Volante.Spik? 2,3,6,9,12 står bra inne. Kan inte hjälpa men jag gillar 12 Rushmore Face men sämsta spår. Möjliga kantbollar ALLA. Här ska grävas

6. Klass I
Svårlöst lopp. Örjan på favoriten brukar vara bra att gå på (ovan), Spik?
Men låg klass gör det mer osäkert tycker jag. Värst emot tycker jag är
8 Marciano och 3 Explosive River. 2 Cat's Klondike gjorde en ruggigt bra tid senast, 9 Niagara Broline tror jag har fått (sitt) bästa möjliga spår men flera bakom med chans.

7. Brons. ( Lika jämnt streckat som i silver)
Här krävs många om man ska känna sig säker, om man inte tar ställning.
Jag skulle säga innan i förra loppet var att jag tycker inte J Untersteiner har fått fart på sina hästar förutom 11 MT King Of Cash. Chans spika eller ALLA ??
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ricBLo636 (+2), znipstern (+1)

Senast redigerad av AbbeAce den 2017-04-14 klockan 12:16.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-14, 18:42   #2
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 326
Sharp$: 2491
Standard

Tror DJ Hitman har en bra chans på söndag. Lycka till :-)
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-14, 19:34   #3
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 475
Sharp$: 3449
Standard

senast var väl i silver för DD nu är det guld och en volsted med debuten avklarad, det blir en given spik för mig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1)
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-14, 22:27   #4
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky Visa inlägg
Tror DJ Hitman har en bra chans på söndag. Lycka till :-)
Låter som ljuv musik... Men spik volstead, vinner nog hyfsat bekvämt ändå och DD's Hitman blir knappt två
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-15, 01:03   #5
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard


Senast redigerad av Klanke den 2017-04-16 klockan 11:21.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-15, 08:37   #6
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Avd VI:

7 Alorac Mathbell (4%) avslutade rappt och väl så bra som favoriten, Test Drive, den 26/12.
Jag vill inte släppa hästen riktigt ännu på ett tag.
Nära få tag i Aileron ifrån utvändigt den 27/11.
En titt i arkivet rekommenderas för båda dessa starter. Det är ingen trött individ det här.

Jag gillar hästen och den är givet streck för mig till låg %. DD-drag.
Kuskbyte kanske kan hjälpa till lite extra?
Ett lopp på väntan vore nog att föredra, då hästen kommit lite till korta ifrån dödens på slutet. Det är tufft motstånd på V75.

Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-15, 09:04   #7
CMN
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 2
Sharp$: 1140
Standard

V75-2
5 DARLING HORNLINE känns som hon går ner flera klasser nu, kan detta vara en vettig spik?
CMN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-15, 09:36   #8
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CMN Visa inlägg
V75-2
5 DARLING HORNLINE känns som hon går ner flera klasser nu, kan detta vara en vettig spik?
Ruggigt bra pålle.
Vid senaste segern går hon jämnbra med Pensee Kloster in mot mål. Kanske fördel P.K. vad gäller avslutningen?
Om hon går ner i klass känns därför tveksamt.

Veijo ska köra i ledningen med sin 1 Mitica, så kanske Darling får nöja sig med att ligga i dödens? För Takter laddar väl för att få överta inledningsvis, eller?
(Veijo skulle köra i ledning i första på Färjestad också, påstod han...)

Det borde bli tidigt släppt till ledningen och sedan svårpasserad för Darling Hornline.

Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-15, 09:46   #9
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Ruggigt bra pålle.
Vid senaste segern går hon jämnbra med Pensee Kloster in mot mål. Kanske fördel P.K. vad gäller avslutningen?
Om hon går ner i klass känns därför tveksamt.

Veijo ska köra i ledningen med sin 1 Mitica, så kanske Darling får nöja sig med att ligga i dödens? För Takter laddar väl för att få överta inledningsvis, eller?
(Veijo skulle köra i ledning i första på Färjestad också, påstod han...)

Det borde bli tidigt släppt till ledningen och sedan svårpasserad för Darling Hornline.

Jag tror att Veijo kommer göra det han kan för att köra i ledningen med Mitica som han håller ganska högt och han tror på väldigt bra chans från ledningen. Det kan ju bli lite körning mellan dessa två och det öppnar upp loppet lite. Riktigt intressant är 8 Steady Brodda som nu får BG i sulkyn. Gick riktigt fint senast barfota och JU menar att hon hade kommit ikapp Pense Kloster senast om hon bara hade fått fritt i tid. Kommer Björn till någorlunda från spår 8 så kan hon avsluta riktigt vasst om det blir lite körning där framme. 3% just nu!
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-15, 10:07   #10
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dingo1337 Visa inlägg
Jag tror att Veijo kommer göra det han kan för att köra i ledningen med Mitica som han håller ganska högt och han tror på väldigt bra chans från ledningen. Det kan ju bli lite körning mellan dessa två och det öppnar upp loppet lite. Riktigt intressant är 8 Steady Brodda som nu får BG i sulkyn. Gick riktigt fint senast barfota och JU menar att hon hade kommit ikapp Pense Kloster senast om hon bara hade fått fritt i tid. Kommer Björn till någorlunda från spår 8 så kan hon avsluta riktigt vasst om det blir lite körning där framme. 3% just nu!
Den låter bra vid gardering av loppet. Spår 8 gör det naturligtvis svårt.

7 Donatella Center (2%) gör det bra för tillfället. Härlig avslutning senast och landande på 13,1.
Det har varit till synes sparat i ryggar vid några av de senaste pallplatserna också. Den kan vara värd en markering.
Jag minns när hon vann en Breeders Crown-semifinal åkandes i förra regin på 12,9.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-15, 10:51   #11
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Har någon bra dagsinfo på de två finnarna i DD? Både Sacramento och Mountain Cleaver (som vi sett vinna på Valla i februari) kommer från två vinster.

Mountain Cleaver är inte startsnabb. Hon visade styrka med liknande förutsättningar - spår, distans - på Bergsåker i början av året. Är hon understreckad till 6 %?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-15, 20:20   #12
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Den låter bra vid gardering av loppet. Spår 8 gör det naturligtvis svårt.

7 Donatella Center (2%) gör det bra för tillfället. Härlig avslutning senast och landande på 13,1.
Det har varit till synes sparat i ryggar vid några av de senaste pallplatserna också. Den kan vara värd en markering.
Jag minns när hon vann en Breeders Crown-semifinal åkandes i förra regin på 12,9.
Riskerar att bli kallad idiot och massa annat fint, men är spik på systemet. Lite bättre startspår hade varit att föredra men tror det löser sig. Förhoppningsvis får sätta huvudet först nu. Ett platsspel är garanterat bra avkastning för den som är lite mindre galen än mig.
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-16, 00:11   #13
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Vet någon någonting om hur läget är för dagen med Månprinsen? Helt otroligt att man vägrar uttala sig någonstans när man startar en jättefavvis på V75!!!

Melander-packet bör knappast få chansen att tävla på rikstoton så länge man beter sig som praktarslen!!! Värre än Svanstedt ju!

Hur som helst skriker det ju gardering i det loppet även om det är ett litet fält. Månprinsen har gått en 22-tid som bäst i voltstart över aktuell distans och kan säkert putsa den om han är i hyfsat slag men det är ju ekipage som tävlar och med tidernas sämsta kusk bakom tömmarna, och som dessutom endast tävlat i tre lopp samt kört ett kval, sedan oktober förra året så känns det ju som att hästen dras med ett duktigt handikapp. Han ska dessutom plocka tillägg på duktiga hästar på väg uppåt.

Melander kör väl som vanligt; passivt, vint, snett, yvigt, krokigt och alldeles på tok för sent.

1. 1,6,8,11,12
2. 2,10
3. 4
4. 2,5,6,9
5. 1,2,3,9,11,12
6. 4,9,12
7. 1,4,11

Senast redigerad av mocka den 2017-04-16 klockan 00:17.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-16, 06:43   #14
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 453
Sharp$: 1634
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Vet någon någonting om hur läget är för dagen med Månprinsen? Helt otroligt att man vägrar uttala sig någonstans när man startar en jättefavvis på V75!!!

Melander-packet bör knappast få chansen att tävla på rikstoton så länge man beter sig som praktarslen!!! Värre än Svanstedt ju!

Hur som helst skriker det ju gardering i det loppet även om det är ett litet fält. Månprinsen har gått en 22-tid som bäst i voltstart över aktuell distans och kan säkert putsa den om han är i hyfsat slag men det är ju ekipage som tävlar och med tidernas sämsta kusk bakom tömmarna, och som dessutom endast tävlat i tre lopp samt kört ett kval, sedan oktober förra året så känns det ju som att hästen dras med ett duktigt handikapp. Han ska dessutom plocka tillägg på duktiga hästar på väg uppåt.

Melander kör väl som vanligt; passivt, vint, snett, yvigt, krokigt och alldeles på tok för sent.

1. 1,6,8,11,12
2. 2,10
3. 4
4. 2,5,6,9
5. 1,2,3,9,11,12
6. 4,9,12
7. 1,4,11
P.S Du glömde nr 6 i andra
MatsE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-16, 06:54   #15
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 776
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Månprinsen har gått en 22-tid som bäst i voltstart över aktuell distans och kan säkert putsa den om han är i hyfsat slag men det är ju ekipage som tävlar och med tidernas sämsta kusk bakom tömmarna
Lappnils... han vann rätt många V65 lopp på 80-talet och " ekipaget " fungerade rätt bra då
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hammering (+4)
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td