Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Legolas (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/28947-legolas/)

Spiritus 2017-09-04 19:15

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 542085)
Nu verkar det roliga med dopade pooler vara slut. På onsdag på Solvalla nypremiär hos legolas med streckspel utan extra pengar . Då lär väl omsättningen gå tillbaka till Max några tusenlappar igen så dags att spela ev streckspel igen då hos atg som enda vettiga alternativ tyvärr.

Fast de har ju pytsat in en tusenlapp i alla vinnarpooler på onsdag (förutom ett lopp på Solvalla, av någon anledning). Vore ju märkligt att salta vinnarpotterna men inte P54:an.

olle 2017-09-04 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 542088)
Fast de har ju pytsat in en tusenlapp i alla vinnarpooler på onsdag (förutom ett lopp på Solvalla, av någon anledning). Vore ju märkligt att salta vinnarpotterna men inte P54:an.

Små förluster på saltade vinnarpooler. Dom har ju haft det tre dagar nu, och då har det spelats för 3-4000 kr i loppen istället för ingenting. 4000 i omsättning och 15 procent i spelavdrag bli 600 kr. Då förlorar dom bara 400 kr. Jämför det med lördagarnas P76 spel med dopad pool med 250 tkr. Omsättning runt 150 000. 30 procents spelavdrag på det 45 000 kr. Dom går då back 205 000 kr.

P54 spelet har tyvärr inte (för legolas) fått sådan omsättning att det ens går ihop för dom trots dopade pooler i 2 månader nu.

Dom går således back på allt där extra pengar skjuts in, och där det inte gör det spelas det knappt någonting. Tufft.

olle 2017-09-05 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av Trump (Inlägg 542152)
Säg mig kära travvänner förlåt spelvänner.

När det roliga är slut med de saltade potterna kommer ni då fortsätta spela på Legolas?

Tyvärr går det inte att lira poolspel annat än för skojs skull med obefintliga pooler. Jag kommer inte fortsätta spela P54/76 med vinstpooler på några tusenlappar, men den dag poolerna blir vettiga tycker jag P54 är ett mycket bättre spel än V64.

Strappa71 2017-09-05 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av Trump (Inlägg 542182)
En fråga till också!

Varför har inte Legolas några sponsorer på sin sida för?

Är det inte tillåtet?

Är det inte just det Legolas har? Rune A. är väl den som stått för kulorna hittills?

Brukar det inte vara tvärtom? Spelbolagen sponsrar de som de vill använda i sin marknadsföring?

Strappa71 2017-09-05 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av Trump (Inlägg 542200)
Äger inte Rune Legolas? Han kan väl inte sponsra sig själv eller hur menar du?

Vilket annat spelbolag har sponsring?

Det normala är väl ändå att ett spelbolag sponsrar någon? Inte att spelbolaget blir sponsrat.

Strappa71 2017-09-05 20:09

Citat:

Ursprungligen postat av Trump (Inlägg 542202)
Tror NI här då i denna tråden att det någonsin kommer bli några vettiga => dvs riktiga vinstpooler på Legolas? Jag är tveksam!

Av sig självt kommer det inte att hända. Det är tämligen elementärt.

Däremot finns något som kallas för "kritisk massa av spelare". Det liknar en kärnreaktion som driver sig självt och uppstår om man får ihop tillräckligt stor omsättning.

Om man satsar rätt och tillräckligt mycket är det absolut inte omöjligt om än mycket, mycket svårt och dyrt. De satsningar vi har sett hittills är peanuts i jämförelse med vad som behövs. Så sannolikheten är inte särskilt stor att det kommer att hända.

Strappa71 2017-09-05 20:25

Citat:

Ursprungligen postat av Trump (Inlägg 542215)
Nu känner jag mig lite trög du får ursäkta mig!

Men kan du förklara detta för någon som är ny på detta?

Får inte spelbolag enligt lag bli sponsrade?

Det tror jag inte. Men vem skulle vilja sponsra ett spelbolag? Och varför?

Vilket annat spelbolag blir sponsrat?

Det finns många spelbolag som sponsrar. Men jag känner inte till något spelbolag som blir sponsrat.

Möjligen skulle man kunna se en börsintroduktion som ett slags sponsringsansökan, annars får du gärna utveckla med ett exempel på ett spelbolag som sponsras eller någon sponsor som skulle kunna tänkas vara intresserad av att sponsra ett spelbolag.

Strappa71 2017-09-05 21:13

Citat:

Ursprungligen postat av Trump (Inlägg 542218)
Så du menar att rune lägger in 50000kr varje dag på Legolas bara för att vara snäll?

Du svarar på en felställd fråga med en annan fråga.

Nej. Jag tror inte Rune är delaktig i marknadsföringsstrategierna överhuvudtaget.

Jag tror att den här rätt så ineffektiva 50k SEK/P54-promon är en nödlösning pga tekniska och ekonomiska begränsningar.

Svara nu istället på mina frågor:

Varför skulle någon annan än ägarna vilja sponsra ett spelbolag?

Vilket annat spelbolag blir eller har blivit sponsrat av någon annan än sina ägare?

Vad spelar det för roll om det är lagligt att sponsra ett spelbolag för någon annan än ägarna om ingen annan än ägarna någonsin skulle komma på tanken?

olle 2017-09-05 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 542254)
Du svarar på en felställd fråga med en annan fråga.

Nej. Jag tror inte Rune är delaktig i marknadsföringsstrategierna överhuvudtaget.

Jag tror att den här rätt så ineffektiva 50k SEK/P54-promon är en nödlösning pga tekniska och ekonomiska begränsningar.

Svara nu istället på mina frågor:

Varför skulle någon annan än ägarna vilja sponsra ett spelbolag?

Vilket annat spelbolag blir eller har blivit sponsrat av någon annan än sina ägare?

Vad spelar det för roll om det är lagligt att sponsra ett spelbolag för någon annan än ägarna om ingen annan än ägarna någonsin skulle komma på tanken?

Finns väl i nuläget inga direkta alternativ till dopade pooler för att få fart på deras spel i nuläget. Hur kul är det med saftiga insättningsbonusar om det inte finns några pengar att spela om? Dom har väl varit igång fyra månader snart men det spelas fortfarande i stort sett ingenting annat i just de dopade poolerna. Sett till spelvärdet i dom är det för mig obegripligt att det inte spelas mer i dom. Men det visar väl hur enormt svårt det är för nästan alla spelare att välja något annat än sitt älskade atg för travspel.

Mycket nyfiken på vad som kommer hända nu för att få fart på spelandet där. Hösten kommer och då brukar väl också spelandet öka hos atg.

Stekel 2017-09-05 22:13

Förvånande att ATG inte luggat dem än för att de tagit namnet Legolas. Kanske är de rädda för att ge reklam till Legolas? Någon annan vettig anledning ser jag inte. Eller så väntar de med att sätta gasen i botten och tvinga dem byta namn tills det blivit mer inarbetat och det svider betydligt mer för Legolas att byta namn. Ser väl egentligen hela Legolas-grejen som något positivt, oavsett vad som kommer ut av det tvingas ATG att agera och bättre sig på ett annat sätt än om de hade kvar sin monopolställning. Samtidigt tycker jag det är en sån elementär dundertabbe att missa registrera varumärket att jag tycker de som startade Legolas får stå sitt kast om det blir deras fall.

Off topic kollade jag vilka varumärken de i övrigt hade registrerat, några märkliga grejer de lagt ner sig för att skydda:

V85
V74
(rätt nyligen skyddade också, i vilket universum är de här poolspelen rimliga?)
Par
Spik Harry
Cafe Harry Boy
(borde det inte räcka att skydda Harry?)
För att hästar ger allt (såå jäkla bra slogan är det väl ändå inte?)

Strappa71 2017-09-05 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 542287)
Förvånande att ATG inte luggat dem än för att de tagit namnet Legolas. Kanske är de rädda för att ge reklam till Legolas? Någon annan vettig anledning ser jag inte. Eller så väntar de med att sätta gasen i botten och tvinga dem byta namn tills det blivit mer inarbetat och det svider betydligt mer för Legolas att byta namn. Ser väl egentligen hela Legolas-grejen som något positivt, oavsett vad som kommer ut av det tvingas ATG att agera och bättre sig på ett annat sätt än om de hade kvar sin monopolställning. Samtidigt tycker jag det är en sån elementär dundertabbe att missa registrera varumärket att jag tycker de som startade Legolas får stå sitt kast om det blir deras fall.

Off topic kollade jag vilka varumärken de i övrigt hade registrerat, några märkliga grejer de lagt ner sig för att skydda:

V85
V74
(rätt nyligen skyddade också, i vilket universum är de här poolspelen rimliga?)
Par
Spik Harry
Cafe Harry Boy
(borde det inte räcka att skydda Harry?)
För att hästar ger allt (såå jäkla bra slogan är det väl ändå inte?)

Kan det bero på att det inte är ATG som äger varumärket Legolas till att börja med?

New Line Cinema vill nog ha ett ord med i laget de med.

Strappa71 2017-09-05 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av Trump (Inlägg 542261)
Kanske för Ägarna är sura på ATG och har lite för mycket pengar?

Ägarna ja....men varför skulle någon ANNAN än ägarna sponsra ett spelbolag?

Strappa71 2017-09-05 22:27

Citat:

Ursprungligen postat av Trump (Inlägg 542293)
JO DET VAR JU DETTA INLÄGGET GICK UT PÅ ! DVS ATT ÄGARNA /RUNE SPONSAR LEGOLAS! KOMMER INTE FUNKA RUNE! DU KOMMER GÅ KK :cheers:

Men det finns inget annat spelbolag om är sponsrat av andra än sina ägare heller. Det är en icke-fråga. Svaret på frågan är att det är en felställd fråga.

Du undrar varför de inte har några sponsorer. Svaret på det är att spelbolag inte har några andra sponsorer än sina ägare.

Sedan kan du ha rätt i att det förr eller senare tar stopp för dem. Men det får vi se framöver.

Basse 2017-09-06 13:07

Har Legolas gett upp?

Ligger inga extrapengar på dagens P54:cry:

611kr att spela om just nu...

Enligt deras sida är 1000kr extra i vinnarpoolerna på onsd, lör & sönd allt som erbjuds.

Känns inte värt mödan att ens logga in där under dessa förutsättningar.
Tänker inte jaga hundralappar på ev överodds på vinnare.
Är ju inte så att man kan ladda in hundralappar vinnare trots den "saltade" poolen

Spiritus 2017-09-06 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 542341)
Har Legolas gett upp?

Ligger inga extrapengar på dagens P54:cry:

611kr att spela om just nu...

Enligt deras sida är 1000kr extra i vinnarpoolerna på onsd, lör & sönd allt som erbjuds.

Känns inte värt mödan att ens logga in där under dessa förutsättningar.
Tänker inte jaga hundralappar på ev överodds på vinnare.
Är ju inte så att man kan ladda in hundralappar vinnare trots den "saltade" poolen

Inga extrapengar i P54 och P76 onsdag och lördag, bara i vinnarpoolerna. Tydligen ska de släppa nyheter nästa vecka.

Basse 2017-09-06 13:56

Tror det är en ny spelform på gång.

Poolen på den kommer säkert saltas, men det känns som att det blir en lägre total sponsring av poolerna i fortsättningen. Rune har nog satt stopp när han fått fakturan för de 2 första månadernas ökade pooler.

olle 2017-09-06 16:38

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 542343)
Inga extrapengar i P54 och P76 onsdag och lördag, bara i vinnarpoolerna. Tydligen ska de släppa nyheter nästa vecka.

Livsfarligt att välja legolas P76a på lördag då. Blir väl en vinstpool på Max 10 000 kr att spela om. Kallare än Antarktis.

GGS 2017-09-06 18:05

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 542352)
Livsfarligt att välja legolas P76a på lördag då. Blir väl en vinstpool på Max 10 000 kr att spela om. Kallare än Antarktis.

Varför skulle det vara livsfarligt att spela p76? Det är väl bara att anpassa sitt system efter pottens storlek!
Kan man spela 20 kronor vinnare för att få 80 kronor så kan man väl offra några kronor på p76 för att kanske vinna några tusen! Det går ju att spela hos ATG också för att vinna dom stora pengarna.
Det är mycket tråkigt om det inte blir något alternativ till V75 med sina jackpotstölder!

olle 2017-09-06 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av GGS (Inlägg 542359)
Varför skulle det vara livsfarligt att spela p76? Det är väl bara att anpassa sitt system efter pottens storlek!
Kan man spela 20 kronor vinnare för att få 80 kronor så kan man väl offra några kronor på p76 för att kanske vinna några tusen! Det går ju att spela hos ATG också för att vinna dom stora pengarna.
Det är mycket tråkigt om det inte blir något alternativ till V75 med sina jackpotstölder!

Tja. Tycker man sjuloppsspel med sådana pooler är intrsssanta så bara att lira. Men kolla noga hur de få motspelarna spridit sina streck.

GGS 2017-09-06 18:37

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 542360)
Tja. Tycker man sjuloppsspel med sådana pooler är intrsssanta så bara att lira. Men kolla noga hur de få motspelarna spridit sina streck.

Så särskilt intressant är det kanske inte, men det är ändå en form av spel! Det går att spela även vid dessa låga nivåer och finna nöje i det! Men man får röra sig i svårighetsgraden en på 10 000 kanske!

Shizznit 2017-09-09 16:02

Nu har Legolas en tävling med fotbollspriser. Det låter trevligt, även om ett klick på bannern leder till en felstavad rubrik och totalt otydliga "tävlingsvillkor". I mejlet stod det i alla fall att om man lägger ett spel så får man en lott. Hur bestäms vinnarna? Jo, en jury (!) utser dem. Det låter totalt oseriöst om en jury ska utse lotterivinnare utan något tävlingsmoment. Snacka om upplägg för att kunna bestämma vilka som ska få ("förtjäna") priserna... det kommer nog inte vara några enkronasspelare där inte.
Något för Skraplöt, att låta en jury utse V75-raden?

Spiritus 2017-09-09 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av Shizznit (Inlägg 542855)
Nu har Legolas en tävling med fotbollspriser. Det låter trevligt, även om ett klick på bannern leder till en felstavad rubrik och totalt otydliga "tävlingsvillkor". I mejlet stod det i alla fall att om man lägger ett spel så får man en lott. Hur bestäms vinnarna? Jo, en jury (!) utser dem. Det låter totalt oseriöst om en jury ska utse lotterivinnare utan något tävlingsmoment. Snacka om upplägg för att kunna bestämma vilka som ska få ("förtjäna") priserna... det kommer nog inte vara några enkronasspelare där inte.
Något för Skraplöt, att låta en jury utse V75-raden?

Det är väl sånt som Lotteriinspektionen finns till för att granska. De borde vara intresserade vid en anmälan.

hatten1 2017-09-10 03:05

Spiritus? Varför skulle LI ha något intresse av Legolas? Legolas har licens på Malta, ännu inte fått möjlighet att köpa licens i Sverige, och LI har endast tillsyn över Svenska licensierade spelbolag.

Shizznit 2017-09-10 10:17

Citat:

Ursprungligen postat av hatten1 (Inlägg 542968)
Spiritus? Varför skulle LI ha något intresse av Legolas? Legolas har licens på Malta, ännu inte fått möjlighet att köpa licens i Sverige, och LI har endast tillsyn över Svenska licensierade spelbolag.

Exakt. Det finns ju både en och fler anledningar till att verksamheter baseras på exempelvis Malta eller Cypern.

olle 2017-09-10 11:39

Citat:

Ursprungligen postat av Shizznit (Inlägg 542979)
Exakt. Det finns ju både en och fler anledningar till att verksamheter baseras på exempelvis Malta eller Cypern.

Tror dock inte huvudanledningen är att man är rädda för LI. Inte bara bättre väder på Malta . Helt annan skatt också.

Spiritus 2017-09-10 12:09

Citat:

Ursprungligen postat av hatten1 (Inlägg 542968)

Du har förvisso en poäng, men var definieras och avgränsas tillsynens omfång?

Oavsett om Lotteriinspektionen har ett formellt tillsynsansvar eller inte borde de vara intresserade att bevaka och informeras om lotterier riktade mot svenska spelare. Fastän Legolas inte är baserar och licensierat i Sverige riktar de ju sig i princip uteslutande mot svenska spelare och svensk spelmarknad. Och nog samarbetar svenska myndigheter med maltesiska och övriga Europa?

Basse 2017-09-11 16:25

Wow, undrar om det är felinlagt på Legolas?
Ligger just nu 250 000 extra på Onsdagens P54:omfg:

Skulle det vart 25 000?

GGS 2017-09-11 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 543130)

Skulle det vart 25 000?

Nej det verkar stämma !

Onsdag 13:e September
P54 250 000 SEK
1 000 SEK i varje vinnerspel

Lördag 16:e September
P76 500 000 SEK
1 000 SEK i varje vinnerspel

Om dom nu bara kan speeda upp sin filinlämning så kan det bli riktigt kul att spela på trav hos Legolas!

olle 2017-09-11 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 543130)

Skulle det vart 25 000?

Det kan man kalla spelvärde. Waowwww. Vaknar inte fler spelare nu så måste dom spela av annan anledning än att försöka vinna pengar.

kalksten 2017-09-11 18:46

Nån som vet om dom fått ordning på filinlämningen?

travanalys 2017-09-12 22:02

Någon mer som ska med till manchester i helgen?

kunghumle 2017-09-12 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av travanalys (Inlägg 543332)

Grattis!

Basse 2017-09-13 07:18

Grattis Travanalys.

Jag fick åka på den förra resan.
Hälsa Ian Corner från Sebastian :-)
Det är Ian som kommer ta hand om Er på plats. Han är en kanonkille. riktigt serviceminded.
Alltid när man träffas inför dagens utflykter är det välkomstdrinkar före.
Väl på plats på kvällens restauranger är det inga glas som står tomma, Han beställer nytt innan du hunnit dricka upp dit glas.

Den italienska restaurangen Puccinis var ett minne för livet. 9 rättersmeny och unik atmosfär i lokalerna. Puccinis är Alex Furgussons och många andra kändisars favorithak.
Ian och sir Alex är för övrigt vänner sedan länge.
Ian har många roliga anektoter att dra under middagen.

legolas snålar verkligen inte på dom här resorna, du kommer att få en kanonhelg i Manchester , grattis

Basse 2017-09-13 07:31

Kul att en Sharpsare vann ett av paketen.
Av förra resans 3 paket gick 2 till sharpmedlemmar. Den andra sharpsaren på förra resan huserar på sportsbettingdelen av sharps.

travanalys 2017-09-13 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 543336)
Grattis Travanalys.

Jag fick åka på den förra resan.
Hälsa Ian Corner från Sebastian :-)
Det är Ian som kommer ta hand om Er på plats. Han är en kanonkille. riktigt serviceminded.
Alltid när man träffas inför dagens utflykter är det välkomstdrinkar före.
Väl på plats på kvällens restauranger är det inga glas som står tomma, Han beställer nytt innan du hunnit dricka upp dit glas.

Den italienska restaurangen Puccinis var ett minne för livet. 9 rättersmeny och unik atmosfär i lokalerna. Puccinis är Alex Furgussons och många andra kändisars favorithak.
Ian och sir Alex är för övrigt vänner sedan länge.
Ian har många roliga anektoter att dra under middagen.

legolas snålar verkligen inte på dom här resorna, du kommer att få en kanonhelg i Manchester , grattis

Tack, ska absolut hälsa från dig och tack för all info! Det låter helt fantastiskt och även han på legolas berättade att förra resan blev en stor hit så förväntningarna har blivit rätt stora nu! Rätt kul också att min lillebror blir 18 år på söndag så det var inte så svårt att bestämma vem som skulle följa med, han lär få en 18-årsdag han sent lär glömma. Vi fick dock ställa in allt firande här hemma :D

Rätt sjukt också att det kändes mycket större att vinna detta än alla andra travvinster man haft, känns som att det är något som inte går att köpa för pengar...

olle 2017-09-13 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av travanalys (Inlägg 543378)
Tack, ska absolut hälsa från dig och tack för all info! Det låter helt fantastiskt och även han på legolas berättade att förra resan blev en stor hit så förväntningarna har blivit rätt stora nu! Rätt kul också att min lillebror blir 18 år på söndag så det var inte så svårt att bestämma vem som skulle följa med, han lär få en 18-årsdag han sent lär glömma. Vi fick dock ställa in allt firande här hemma :D

Rätt sjukt också att det kändes mycket större att vinna detta än alla andra travvinster man haft, känns som att det är något som inte går att köpa för pengar...

Grattis. Jag vann ingen resa men får trösta mig med att det är en spelare mindre att tampas med på lördag när deras pool är saltad med 500 000 kr, för det lär inte bli tid för dig att lira P76 på lördag. Trevlig tur. Hälsa malmöpågen Zlatan om du möter honom.

donkyklonk 2017-09-13 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av travanalys (Inlägg 543332)

Jag ska! :):)

Basse 2017-09-13 16:45

Grattis Donkyklonk :D

travanalys 2017-09-13 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 543381)
Grattis. Jag vann ingen resa men får trösta mig med att det är en spelare mindre att tampas med på lördag när deras pool är saltad med 500 000 kr, för det lär inte bli tid för dig att lira P76 på lördag. Trevlig tur. Hälsa malmöpågen Zlatan om du möter honom.

De har tänkt på allt:D Ledig eftermiddag med egen tid fram till middag under lördagen ;)

Citat:

Ursprungligen postat av donkyklonk (Inlägg 543384)
Jag ska! :):)

Härligt! Då ses vi! ;):)

SH 2017-09-13 20:12

Försökt sätta in pengar i en halvtimma nu, fler felmeddelanden har jag nog aldrig fått. Bra sajt.