Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Legolas (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/28947-legolas/)

olle 2017-09-23 15:57

Citat:

Ursprungligen postat av forbidden_closet (Inlägg 544934)
Hade inte ens 50 kuponger funkat så hade man ju kunnat lägga ner funktionen helt.

230 kuponger fick jag in. Gränsen var alltså lägre idag trots "förbättringar gjorda under veckan". Bedrövligt att skylta med filspel som om det bara är att lämna in när funktionen på sin höjd är halvfärdig.

Satt dock en lördag och matadede in 50 bongar manuellt . Hann inte få in alla ens. Det vill jag inte göra om.

Basse 2017-09-23 16:10

Matade in 10 Bongar manuellt.
Startade 14:45. Det tog 50 min innan alla var inne! Uselt Legolas.
Fick börja om varannan kupong från 0. Det bara stod och snurrade.
Snurrar det tillräckigt länge blir det "time out" fel, och man får börja om från ruta ett igen med den kupongen...

Hård belastning, javisst. Men kan inte tänka mig att det är fler än 50-100 spelare inne samtidigt som försöker lämna in. Borde kunna hanteras smidigare.

Vad kan en bättre server kosta?

Man dopar pooler för över 750 k I veckan men kan inte hantera spelen...
Ta en paus från poolökningen en vecka och lägg 750 k på bättre datakraft istället.
Gör om gör rätt

olle 2017-09-23 16:15

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 544941)
Matade in 10 Bongar manuellt.
Startade 14:45. Det tog 50 min innan alla var inne! Uselt Legolas.
Fick börja om varannan kupong från 0. Det bara stod och snurrade.
Snurrar det tillräckigt länge blir det "time out" fel, och man får börja om från ruta ett igen med den kupongen...

Hård belastning, javisst. Men kan inte tänka mig att det är fler än 50-100 spelare inne samtidigt som försöker lämna in. Borde kunna hanteras smidigare.

Vad kan en bättre server kosta?

Man dopar pooler för över 750 k I veckan men kan inte hantera spelen...
Ta en paus från poolökningen en vecka och lägg 750 k på bättre datakraft istället.
Gör om gör rätt

Jag hade bättre "flyt" med firefox eller chrome jämfört med internet explorer. Har du testat olika webbläsare?

Basse 2017-09-23 16:42

Spelar från en Ipad. Har bara Safari :-(

olle 2017-09-23 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 544950)
Spelar från en Ipad. Har bara Safari :-(

Ser inte ut som det går att spara xml filer från joker via paddan så jag brukar starta datorn bara för att göra filinlämningen.

olle 2017-09-23 16:57

I morgon erbjuder legolas bet en icke dopad breddlopps P54a från Rättvik . Risk för 0 kr i omsättning är känslan .

Shizznit 2017-09-23 17:09

Nu är det helt omöjligt för mig att klicka upp spelade kuponger i spelhistoriken. Det skulle vara roligt att veta vad man har kvar... är det bara för mig? Ett vinnarspel lyckades jag nyss klicka upp och se, men inget mer.

olle 2017-09-23 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av Shizznit (Inlägg 544966)
Nu är det helt omöjligt för mig att klicka upp spelade kuponger i spelhistoriken. Det skulle vara roligt att veta vad man har kvar... är det bara för mig? Ett vinnarspel lyckades jag nyss klicka upp och se, men inget mer.

Vet inte vilket program du använder, men med joker betydligt smidigare att kolla det där än via atg eller legolas sidorna.

Shizznit 2017-09-23 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 544969)
Vet inte vilket program du använder, men med joker betydligt smidigare att kolla det där än via atg eller legolas sidorna.

Jag använder speltjänst, men överskådligheten är sådär där. Nu ville jag gå in på en specifik kupong och titta hur den såg ut, och då märkte jag att jag inte kunde titta på en enda inlämnad kupong på legolas (inte ens vinnarspelen, alltså).

olle 2017-09-23 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av Shizznit (Inlägg 544974)
Jag använder speltjänst, men överskådligheten är sådär där. Nu ville jag gå in på en specifik kupong och titta hur den såg ut, och då märkte jag att jag inte kunde titta på en enda inlämnad kupong på legolas (inte ens vinnarspelen, alltså).

Testade precis. Hade inga problem att öppna enskilda spelkuponger under spelhistoriken.

Ante30 2017-09-23 17:41

Citat:

Ursprungligen postat av Shizznit (Inlägg 544974)

med chrome kan det vara problem ibland. explorer funkar bättre

Ante30 2017-09-23 18:55

idag blev det ju sjukt bra utdelning istället :)

olle 2017-09-23 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av Ante30 (Inlägg 545007)
idag blev det ju sjukt bra utdelning istället :)

Ja det var fan att man inte fick med Odin Tabac. Jäklar vilken utdelning på den raden.

Ante30 2017-09-23 19:03

fick 4 sexor och förhoppningen låg att man skulle få nån lax så man blev ju hyfsat nöjd :)

Trinity 2017-09-23 19:06

Kan inte heller öppna upp enskilda spelkuponger under spelhistoriken

men såg i vinstkulomen att jag fick 5 st 6:or och drygt 6 000 kr

Ante30 2017-09-23 19:09

55 lax på en skräll och resten favvar och andra-favvar och bland legolas skickliga spelare ,, låter nästan för bra för vara sant

olle 2017-09-23 19:09

Passerade 40 lax i nettovinst hos legolas nu trots att ingen storvinst ännu inkasserats.

olle 2017-09-23 19:15

Gjorde precis 4e uttaget hos dom. Ska bli spännande att se hur långt tid det tar vid uttag en lördagskväll.

olle 2017-09-23 19:19

Legolas har ett grymt läge nu att med smart marknadsföring kommande vecka få rejäl fart på omsättningen nästa lördag. Att ha delat ut 55 000 på sju rätt när det ger 7 hos atg borde väl nästan vara Kriminellt att inte utnyttja marknadsföringsmässigt

Executive 2017-09-23 20:34

Otroligt bra. Själv fick jag knappt 500:- på sex rätt efter miss i kallblodsloppet hos ATG. Hur kunde det ge så bra hos Legolas egentligen? Trodde ddt var mer pålästa spelare där?

Ante30 2017-09-23 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av Executive (Inlägg 545025)
Otroligt bra. Själv fick jag knappt 500:- på sex rätt efter miss i kallblodsloppet hos ATG. Hur kunde det ge så bra hos Legolas egentligen? Trodde ddt var mer pålästa spelare där?

Ja att det kunde ge så bra hos legolas är dagens stora gåta , men bara tacka och ta emot .

olle 2017-09-23 20:59

Citat:

Ursprungligen postat av Ante30 (Inlägg 545026)
Ja att det kunde ge så bra hos legolas är dagens stora gåta , men bara tacka och ta emot .

Flera som var mindre streckade där till skillnad från förra lördagen då det var tvärtom, men legolas skrev på Twitter att omsättningen var 540 tkr. Vinstpoolen på 877 tkr. Hälften i sjurättspoolen , dvs ca 438 tkr. Hade svenska atgs förutsättningar gällt hade med en omsättning på 540 tkr bara 351 tkr återstått att dela ut i vinster efter spelavdrag och i sjurättspoolen (40 procent) hade funnits 140 tkr. Hos legolas fanns som sagt 438 tkr eller drygt 3 ggr så mycket. 55/3 = ca 18. Sju rätt hade således gett ca 18 tkr hos legolas med atgs spelavdrag, icke dopad pool och 40 procent till sju rätt.

Ante30 2017-09-23 21:29

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 545029)
Flera som var mindre streckade där till skillnad från förra lördagen då det var tvärtom, men legolas skrev på Twitter att omsättningen var 540 tkr. Vinstpoolen på 877 tkr. Hälften i sjurättspoolen , dvs ca 438 tkr. Hade svenska atgs förutsättningar gällt hade med en omsättning på 540 tkr bara 351 tkr återstått att dela ut i vinster efter spelavdrag och i sjurättspoolen (40 procent) hade funnits 140 tkr. Hos legolas fanns som sagt 438 tkr eller drygt 3 ggr så mycket. 55/3 = ca 18. Sju rätt hade således gett ca 18 tkr hos legolas med atgs spelavdrag, icke dopad pool och 40 procent till sju rätt.

ja du har säkert rätt men när 3 favoriter och 3 andra-favoriter vinner så kunde jag inte drömma om att det skulle bli 1200 på sex rätt , kändes overkligt bra betalt.

Som regel så har det ju blivit sämre betalt än vad man har trott det ska bli på P76.

5 aug så hade jag 7 rätt och fick då 36 lax medans utdelningen hos staten var 49 lax.

sigh 2017-09-24 00:08

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 545017)
Gjorde precis 4e uttaget hos dom. Ska bli spännande att se hur långt tid det tar vid uttag en lördagskväll.

Gjorde mitt sista uttag i onsdags och det var ännu inte behandlat. Ska bli spännande o se om du får förtur.

Ante30 2017-09-24 00:16

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 545039)
Gjorde mitt sista uttag i onsdags och det var ännu inte behandlat. Ska bli spännande o se om du får förtur.

låter märkligt. har gjort några uttag och alltid fått pengarna dagen efter

ILoveMYLife 2017-09-24 00:21

hej! idioter

Gotland 2017-09-24 08:04

Citat:

Ursprungligen postat av ILoveMYLife (Inlägg 545043)
hej! idioter

Det är på grund av en mängd av sådana här inlägg som Perra är permanent bannad från Sharps.

Vi låter detta ligga ute en stund för alla att se och jag hoppas ingen tar illa vid sig.

Det är ingen mänsklig rättighet att få skriva på forumet och kan man inte bete sig så får man söka sig någon annanstans.

Grant 2017-09-24 09:03

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 545048)
Det är på grund av en mängd av sådana här inlägg som Perra är permanent bannad från Sharps.

Prata med Perra. Sen kan han vara med så länge han sköter sej.
Det är inte bra med olika regler för olika medlemmar och ingen
ska vara permanentad.

Mvh Uffe

Lazlo 2017-09-24 09:48

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 545051)
ska vara permanentad.

Mvh Uffe

Vi har pratat med Perra 100 gånger och han har fått varit med så länge han sköter sig 200 gånger. Det slutar alltid med samma sak och han kan aldrig sköta sig vilket gör att det blir ohållbart.

Vi stänger inte av honom för att vi tycker det är roligt, vi gör det för att han inte kan bete sig och han har bara sig själv att skylla. Han kommer med personliga påhopp och skriver massa otrevligheter varje gång vilket inte fungerar på ett forum.

Det här exemplet som ligger kvar är väldigt milt, det brukar vara hora, fitta, bögar osv och det har till och med gått så långt med mordhot där han säger han ska leta upp vart folk bor och komma dit.

Det roligaste för oss vore om vi inte behövde stänga av någon alls. Det bästa vore ju om alla kunde bete sig trevlig och bidra med positiva saker till forumet. Tyvärr så fungerar det inte så, framförallt inte i travdelen där flera personer har problem att agera schysst och därför måste vi städa undan skiten som kommer titt som tätt.

olle 2017-09-24 09:49

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 545051)
ska vara permanentad.

Mvh Uffe

Har han inte fått många chanser redan? Problemet är väl att han efter några "normala" inlägg/några timmar ständigt går över till att hoppa på andra medlemmar med personangrepp istället för att skriva om sådant (trav och spel) som forumet är till för. Då finns det väl inga andra alternativ för dom som ansvarar för forumet än att permanent stänga av honom. Annars kommer ju inte dom som vill diskutera trav och spel och som tycker det är viktigt att det inte är tillåtet med personangrepp på andra medlemmar skriva här.

olle 2017-09-24 11:27

Ska bli spännande att se vad de dopade V poolerna i Rättvik kommer omsätta idag. Skulle det komma upp i samma omsättning som igår hade jag om jag varit ansvarig på legolas dopat V poolerna alla dagar med 1000 kr. Varför?

- omsättningen till skillnad från dopade P54/P76 pooler så pass "hög" att det inte kostar spelbolaget mer än kaffepengar . Omsätts det 5000 kr med 15 procents spelavdrag kostar det 250 kr per lopp, men om spelarna vet att det alltid är intressant att kolla V odds där ökar också förutsättningarna för ökad omsättning.

- sidan blir intressant att vara aktiv på från första till sista loppet alla dagar. Som det är nu är det ju stendött månd, tisd, torsd och fredag. Finns inget intressant att spela på med V pooler som knappt orkar upp i 100 kr i nästan alla loppen. Blir en helt annan aktivitet om det finns något att spela om, och 1000 kr i startpool räcker för att det ska börja rassla in spel.

Trinity 2017-09-24 12:02

Har fått 1 öre för mycket för 1 st 6:a
420.00 kr...... 1241.19 kr

Även på systemet med 3 st 6:or, Så har jag fått 1 öre för mycket..
72.00 kr....... 3723.55 kr

men stämmer på denna kupongen
36.00 kr....... 1241.18 kr

Konstigt att det blir så...
Och trodde de skulle ha ändrat på det tills idag.

sigh 2017-09-24 12:09

Citat:

Ursprungligen postat av Ante30 (Inlägg 545040)
låter märkligt. har gjort några uttag och alltid fått pengarna dagen efter

Pratade med supporten och de sa att de har 5 dagar på sig att behandla uttag. När jag föreslog att de skulle uppdatera faq och uttagssidan så sa de bara att det tagit ovanligt länge denna gång pga röda dagar på Malta

olle 2017-09-24 12:44

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 545072)
Pratade med supporten och de sa att de har 5 dagar på sig att behandla uttag. När jag föreslog att de skulle uppdatera faq och uttagssidan så sa de bara att det tagit ovanligt länge denna gång pga röda dagar på Malta

För mig är snabb behandling av uttagsbegäran en kvalitetsstämpel på ett spelbolag. 5 dagar är verkligen inte snabbt. Men mina tre tidigare uttag hos dom har gått väldigt snabbt. Ska bli spännande att se när pengarna kommer för de pengar jag tog ut vid 19 tiden igår .

travanalys 2017-09-24 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 545067)
Ska bli spännande att se vad de dopade V poolerna i Rättvik kommer omsätta idag. Skulle det komma upp i samma omsättning som igår hade jag om jag varit ansvarig på legolas dopat V poolerna alla dagar med 1000 kr. Varför?

- omsättningen till skillnad från dopade P54/P76 pooler så pass "hög" att det inte kostar spelbolaget mer än kaffepengar . Omsätts det 5000 kr med 15 procents spelavdrag kostar det 250 kr per lopp, men om spelarna vet att det alltid är intressant att kolla V odds där ökar också förutsättningarna för ökad omsättning.

- sidan blir intressant att vara aktiv på från första till sista loppet alla dagar. Som det är nu är det ju stendött månd, tisd, torsd och fredag. Finns inget intressant att spela på med V pooler som knappt orkar upp i 100 kr i nästan alla loppen. Blir en helt annan aktivitet om det finns något att spela om, och 1000 kr i startpool räcker för att det ska börja rassla in spel.

Om de inte vill dopa potterna på p54 varje dag tror jag en bra idé vore att införa en garanterad vinst om du är ensam med alla rätt. Säg att du får 50/100 tusen om du är ensam med alla rätt skulle väl det dra en del spel? Utan att det kostar legolas särskilt mycket då detta skulle inträffa rätt sällan...

olle 2017-09-24 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av travanalys (Inlägg 545083)
Om de inte vill dopa potterna på p54 varje dag tror jag en bra idé vore att införa en garanterad vinst om du är ensam med alla rätt. Säg att du får 50/100 tusen om du är ensam med alla rätt skulle väl det dra en del spel? Utan att det kostar legolas särskilt mycket då detta skulle inträffa rätt sällan...

Jag var ensam i fredags i Kalmar, men med en sådan garanti hade jag troligen inte blivit det för då hade omsättningen blivit högre.

travanalys 2017-09-24 16:10

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 545084)
Jag var ensam i fredags i Kalmar, men med en sådan garanti hade jag troligen inte blivit det för då hade omsättningen blivit högre.

Troligen inte, men det kommer ju att inträffa då och då att de tvingas betala garantivinster. Men det skapar också spel där de går plus de allra flesta dagar. Legolas måste få folk att bli vana att gå in på legolas och lira och inte bara inför p76 onsdagar och lördagar. Att dopa vinnarspelet varje dag och garantivinster på p54 tror jag skulle skapa betydligt mer trafik på sidan.

Strappa71 2017-09-24 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av travanalys (Inlägg 545083)

Faktum är att risken att behöva betala ut är omvänt proportionell mot antalet inlämnade rader. ( Och det beror på att risken att ett relativt "lätt utfall" bara är spelad av en spelare ökar med få inlämnade rader. )

Det där går att räkna på. Och det har man gjort.

Normalfallet är att spelbolag återförsäkrar såna garantier. Problemet är att premien blir förvånansvärt dyr när antalet inlämnade rader är "lågt".

Om man har ett stort antal inlämnade rader går det att ta den här typen av risk själv. T ex så är det förvånande att ATG inte har satsat på det här för V75 istället för jackpott-eländet.

Strappa71 2017-09-24 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av travanalys (Inlägg 545085)
Troligen inte, men det kommer ju att inträffa då och då att de tvingas betala garantivinster. Men det skapar också spel där de går plus de allra flesta dagar. Legolas måste få folk att bli vana att gå in på legolas och lira och inte bara inför p76 onsdagar och lördagar. Att dopa vinnarspelet varje dag och garantivinster på p54 tror jag skulle skapa betydligt mer trafik på sidan.

Det är lite av hönan/ägget-problematik.

Det är svårt att locka folk utan feta garantier av olika slag.

Men det är overkligt dyrt ( per omsättningskrona ) med den typen av feta garantier om man har få spelare.

Om det hade varit "lätt" att skapa kritisk massa i travpoolspel så hade man nog redan gjort det? Eller tror du att det beror på ren fantasilöshet att man inte testat både det ena och det andra redan?

olle 2017-09-24 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av travanalys (Inlägg 545085)

1000 kr idag i V poolerna till skräploppen i Rättvik har räckt för att få igång spel där. Hade troligen knappt omsatts en krona till en sådan omgång som väl inte ens visas i atg lives huvudkanal utan det. Vore trevligt om det var så alla kvällar i veckan. Då hade man haft igång sidan hela kvällen och troligen lagt en hel del V spel för 50-100 kr styck. Det går ju inte med pooler på under 100 kr.