Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-06-07, 15:01   #1
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3618
Standard

V86-statistik 7/6 Jens Sjöden


Man märker fortsatt av Tillsammans-effekten på V86. Omsättningen på Boden visade plus 19 procent.
Så här ser årets omsättningsutveckling ut för Sveriges bästa spel:

Januari 80,69 à 134,24 +66 procent
Februari 83,75 à 91,62 +9,4 procent
Mars 93,62 à 112,84 +21 procent
April 74,69 à 93,10 +25 procent
Maj 92,87 à97,74 +5,2 procent
Summa 425,62 à 529,54 +24 procent

Den blygsamma ökningen i maj kan ses i ljuset av att årets maj var helt jackpotbefriad. Idag är det äntligen jackpot, och noteringen som ska matchas lyder 16,88 miljoner.

Sidhänvisningarna i analysen avser Statistikbibeln V86.

V86-1: Autostart, medeldistans, stolopp. Struken: 12
Två hästar utmärker sig, varav en är omgångens största favorit. 5 Izzy är spelad till 68 procent och det är inte fel. ”Dagens största” vinner så ofta inom V86. Dessutom brukar spelprocenten på storfavoriterna sjunka timmarna innan spelstopp.
2 Alandias da Vinci är i nuläget spelad till 14 procent, och på det finns det spelvärde i henne också.

V86-2: Autostart, medeldistans, treåriga i låg klass
Det här är faktiskt bara andra gången som treåringslopp fylls på Solvalla i år, och det första för treåriga i låg klass (alltså lopp där det finns en gräns för hur mycket hästarna får ha tjänat, i det här fallet 300 000 kronor). Det krävdes 300 000 i förstapris för att locka deltagare. Tidigare i år har 100 000 – 200 000 bara räckt för att nå fem-sju anmälda. Jämför med att Spring Erom sammanlagt fick 50 000 kronor för sina prestationer i Elitloppets försök och final.

Under eftermiddagen publicerade jag relevant statistik för de här loppen på Twitter (@StatistikJens). Bland annat ser man, att favoriter med spåren 2-5 infriar till 44 procent, att jämföra med 23 procent för favoriter med andra spår.
Man ser också, att favoriterna segrar oftare i rena stolopp, som detta: 39 procent mot 32 procent för lopp med deltagare av alla kön.
Båda dessa faktorer talar för 2 Vamp Kronos (30 procent). Dessutom är Christoffer Eriksson en säker kusk. 57 procent av favoritskapen på V86 infrias, vilket kan jämföras med den genomsnittliga spelprocenten som legat på 36. Spelvärde kallas det!

V86-3: Autostart, medeldistans, treåriga i låg klass. Strukna: 3, 11
Samma som föregående lopp, men ännu lite lägre klass och öppet för alla kön. Det senare innebär att andelen spetsvinnare ökar, från 39 till 44 procent. Tredjehandaren 6 Wreckless MM är nedstruken till bästa spåret och har bästa spetschansen. Spelvärd till 18 procent!

V86-4: Autostart, medeldistans, fyraåriga i låg klass
Som de två föregående loppen, fast ett år äldre hästar. De stora skillnaderna är, att favoriterna vinner oftare och skrällrisken reduceras dramatiskt. Även spetsvinnarna blir fler. Jämför sidan 108 med sidan 114!
Fyra hästar är spelade. Bästa hästen 6 Mulligan tippas, men helst skulle man ju se en nedstrykning. 2 Juni Håleryd ska gå barfota och med jänkarvagn för första gången, vilket förstås sticker i ögonen för en spelare, men inte ens PU själv verkar tro riktigt på hästen.
En majoritet av de här loppen vinns från ledningen. 4 Global Tendency är en av spetsfavoriterna, men bara spelad till tre procent!

V86-5: Klass II, autostart, lång distans. Struken: 1
Ett ”V75-lopp”. Det skräller ofta i Klass II, men både startmetoden och (mest) den långa distansen hämmar skrällrisken.
Att trava på innerspår är ofta avgörande för att kunna segra över den dryga distansen. 2 MT Lancelot (nio procent) och 9 Fox de Luxe (fyra procent) bör ha chanser högre än sina spelprocent.

V86-6: Autostart, medeldistans, treåriga i låg klass
Samma statistik som under V86 2-3 gäller här. Spetshästen har överlägsen chans, frågan är vem det är? 4 Vikens High Yield (21 procent) blir min tipsetta i alla fall. Från fint spår bör han ha god spets- och vinstchans. Som tvåa placeras 1 Born Unicorn (16 procent).
Favoriter från bakspår segrar sällan (se Twitter-statistiken). Adrian Kolgjini har segrat med 24 procent av sina V86-favoriter, vilka varit spelade till i snitt 46 procent. Det kallas inte spelvärde!

V86-7: Autostart, kort distans, hög klass
ATG har pricksäkert lagt omgångens mest spelintressanta lopp inom DD! Det är en otacksam uppgift att få ihop en spelintressant V86-kupong en tävlingsdag så fylld av årgångslopp.
9 King City blir jättefavorit, omgångens näst största, och jag vet att storfavoriterna har finfina infriandesiffror inom V86. Ändå: Den här kan jag inte köpa. Spelarna överskattar alltid ”nian”. Man tror 9 är ett bra spår fastän det faktiskt är sämst (sidan 59). Spelvärdet blir alltid dåligt.

Sedan sitter världens bästa kusk upp också. Det kan i och för sig öka chansen – men det ökar spelet ännu mer! Örjan överspelas.
Och hästen då? Han har visserligen mött bra motstånd på slutet, men var inte särskilt bra ens vid spetssegern för fyra starter sedan. Formen verkar inte vara på väg uppåt i alla fall.

Jag skulle ju gärna se en nedstrykning, men redan nu: 6 Staro Advisor Joli (sex procent), 7 Emmett Brown (tre procent) och 8 Rite on Win (en procent) – MUMS!

V86-8: Autostart, medeldistans, fyraåriga i låg klass
Spår 12 är sämst, men näst sämst är det överskattade spår 9 [läs även under V86-4]. 9 Dartagnan Sisu kan vara bästa hästen, men det är inte lätt att få en vettig löpning från torskläget och han garderas.
Andrahandaren 6 National Prince var bra för några månader sedan men är nu på retur och möter hästar med motsatt formkurva. Märkligt mycket spelad (21 procent).
Tredjehandaren 3 Handsome Brad (16 procent) är en av dem med rätt utvecklingskurva. Här kan det bli spets, vilket är så avgörande i de här loppen. Tippas!

Mitt spel
I onsdags spikade jag en favorit och en andrahandare. Båda vann, och efter fem avdelningar var värdet 5 675 kronor. Med massgarderade lopp på slutet, hade mitt Tillsammans-system potential att ta hela potten på V86!
Tyvärr slår det ju sällan så optimalt. Storfavoriterna Magnifik Brodde (omgångens tredje största) och Hagentoy (omgångens näst största) vann i sjätte-sjunde avdelningarna, där jag så gärna sett jätteskrällar. Vi fick nöja oss med 14 695 kronor på systemet efter att de 304 sexorna inte gett en krona. De pengarna spelar vi om idag istället!

Det är värt att tänka på, att man inte behöver krångla till det för sig då man spelar V86. De som förra veckan spikade omgångens största, näst största och tredje största favorit, vann precis lika mycket pengar som jag, som spikade en favorit och en andrahandare! Spikarna ska bara sitta, helt enkelt.

5 Izzy
2 Vamp Kronos
6 Reckless MM
6 Mulligan
Alla
4, 1
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
3 Handsome Brad
55 kronor

På Tillsammans spelar jag förstås ett mycket, mycket större system. Särskilt avdelningarna 2-4 är av en-eller-många-karaktär. Hur jag löser det, har jag ytterligare några timmar på mig att fundera ut. Säkert kommer lite ny info, och strykningar, in och hjälper.
Lycka till med spelbesluten!

Källa: https://www.travronden.se/blogg/jens...bloggen-v86-69
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+5), chompipe (+5), Grovport (+5)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td