Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-07-23, 12:42   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

V75 Hagmyren


Får hoppas det inte blir regn på lördag, för det såg verkligen inte roligt ut där uppe i söndags när jag följde tävlingarna eftersom legolas bet hade en saltad pool till deras lopp. Banan var rent ut sagt bedrövlig och verkade inte tåla något vatten alls.

Brukar bli lite lättare när det är V75 i Norrland. Många ojämna lopp.

Klass 2

Highland Park överlägsen i går i ett ramlopp till V75an. Gick 13,2 och det borde duga långt i en Norrlands V75a.

Lugnets Sardonyx väldigt fin i Boden i juni. Inte lika bra starten efter. Struken sist. Vet inte varför. Kan vara intressant om barfota och bike som i Boden.

Ser ut att vara rätt många chanslösa med.

Klass 1

Här blir nog Bruno Bagheera storfavorit. Vissa varningsklockor ringer dock med tanke på att detta nog mest handlar om ett lopp i kroppen inför derbykvalen två veckor senare. Ny i klassen med har jag för mig.

Brons

Ser ut som ett öppet bronsförsök. Söndagsvinnaren får bli PGNs snackhäst Sloopy Joe som nu har årsdebuten avklarad och troligen får Erik A i vagnen nu.

Silver

Halva fältet har inte med segern att göra. Tjacko Zaz troligen storfavorit. Spitcam Jubb och Nappa Scar är väl dom som skulle kunna utmana om elitloppshästen inte har sin bästa dag

Guld

Måste vara den sämsta gulddivisionen som körts på länge. Borde stå mellan Volstead och Fossens Bonus.

Stoloppet

Ingen vidare sportslig klass på detta race men ser rätt knepigt ut spelmässigt. Eva I H nära att kvala in till stochampionatet . Går nu ut här och möter många dåliga hästar. Kitspirit toppform. Vad kan segermaskinen från Gotland på fastlandet ?

Kallblodsloppet.

Fender på startvolten eller Art Nökkve med 20 m tillägg . Ser rätt spelvänligt ut. Får kolla mer.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+5), Trinity (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-23, 13:00   #2
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Står nog över denna lågklassiga glada hudik omgång.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-23, 19:00   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Sloopy Joe och Bruno B fick båda usla spår.

Trist att det inte kan bli bättre sportslig klass på V75 där uppe. Oerhört många hästar i lördagens omgång som mer passat i lunchlopp.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-27, 08:21   #4
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 75
Sharp$: 1333
Standard

"Vad kan segermaskinen från Gotland på fastlandet?"

Ska bli kul att se henne i ledningen. Har fått gjort allt själv hittills.
TravFans är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-27, 17:04   #5
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 12
Sharp$: 115
Standard

Tror ni att 2 & 3 räcker i sista? 2 kör i spets och 3 tar en lugn dödens? Svårt för Bruno att komma in i matchen då, plus kort upplopp och Olles info.
johnnybgoode är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-27, 21:00   #6
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravFans Visa inlägg
"Vad kan segermaskinen från Gotland på fastlandet?"

Ska bli kul att se henne i ledningen. Har fått gjort allt själv hittills.
Själv tror jag att Uffe sitter i ledningen efter ett par-trehundra meter.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-27, 21:44   #7
 
Cleon_9s avatar
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 339
Sharp$: 2720
Standard

Tidigt än men lutar åt att inleda med två spikar på lördag. Skiter det sig kan man göra nåt annat då det rent sportsligt inte fick pulsen att höjas nämnvärt när man ser startlistorna.

1 Highland Park och 9 Eva I.H får det bli som det ser ut.

Sedan gör jag ett nytt försök att fälla Tjacko Zaz. Kan nog bli alla i det loppet.
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-28, 06:03   #8
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 294
Sharp$: 128
Standard

Odins Eld bra häst bra kusk bra läge chans spik.
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-28, 07:14   #9
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1410
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av johnnybgoode Visa inlägg
Tror ni att 2 & 3 räcker i sista? 2 kör i spets och 3 tar en lugn dödens? Svårt för Bruno att komma in i matchen då, plus kort upplopp och Olles info.
Har själv spikat Nr: 2 Autobahn, Som jag hoppas körs till spets och sedan är Hagmyrens upplopp väldigt kort 161 m!
http://www.sverigetravet.se/travbanor/hagmyren
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-28, 08:51   #10
 
Cleon_9s avatar
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 339
Sharp$: 2720
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trinity Visa inlägg
Har själv spikat Nr: 2 Autobahn, Som jag hoppas körs till spets och sedan är Hagmyrens upplopp väldigt kort 161 m!
http://www.sverigetravet.se/travbanor/hagmyren
Tranbant struken så risk för att Autobahn seglar iväg och blir (för) stor favorit och därmed väcks garderingstankarna hos mig i alla fall.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-28, 09:15   #11
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cleon_9 Visa inlägg
Tranbant struken så risk för att Autobahn seglar iväg och blir (för) stor favorit och därmed väcks garderingstankarna hos mig i alla fall.
Trist. Inte så många kvar som kan vinna det loppet heller då. Men spik med tränaren i vagnen känns sådär. Bruno B känns verkligen inte het nu. Två viktiga faktorer tillkommit under veckan som är anledning till det. Stefan M skrev i sin krönika i onsdags att det blir skor och öppet huvudlag nu. Stort minus. När man sen såg igår att den redan på onsdag från perfekt läge ska ut i ett rätt stort fyraårslopp på Solvalla kändes den ännu mer iskall som betrodd.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1), hugotheboss (+2), asgaya3141 (+1)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-28, 09:46   #12
 
Cleon_9s avatar
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 339
Sharp$: 2720
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Trist. Inte så många kvar som kan vinna det loppet heller då. Men spik med tränaren i vagnen känns sådär. Bruno B känns verkligen inte het nu. Två viktiga faktorer tillkommit under veckan som är anledning till det. Stefan M skrev i sin krönika i onsdags att det blir skor och öppet huvudlag nu. Stort minus. När man sen såg igår att den redan på onsdag från perfekt läge ska ut i ett rätt stort fyraårslopp på Solvalla kändes den ännu mer iskall som betrodd.
Ja det var h-vete vad tätt emellan starterna och det lär ju inte bli nån maxning på lördag och den åker ned på rankingen. Tufft motstånd på onsdag dock men som du säger från perfekt läge lär den satsa mot det loppet.

Om loppet garderas, Örjan med smygresa och måttar in som han brukar göra?
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-28, 12:00   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Jag ska göra V5 i morgon och är sugen på att spika Pydin och nöja mig med en spik.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-28, 12:08   #14
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag ska göra V5 i morgon och är sugen på att spika Pydin och nöja mig med en spik.
Ove A på V75 spik? Han var väl segerlös typ 5 år på rikstoton. Kollar nu och ser att han senaste 12 månaderna faktiskt har en V75 vinst. Men han har under den tiden kört hela 62 V75 lopp. Inte många kuskar i morgon med så dålig statistik i travets elitserie.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-28, 12:35   #15
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ove A på V75 spik? Han var väl segerlös typ 5 år på rikstoton. Kollar nu och ser att han senaste 12 månaderna faktiskt har en V75 vinst. Men han har under den tiden kört hela 62 V75 lopp. Inte många kuskar i morgon med så dålig statistik i travets elitserie.
Då kommer ju en ytterligare V75-vinst allt närmre.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td