Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-08-01, 15:18   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

V64 Solänget


Hade det inte varit för legolas dopade pooler så hade jag avstått att lägga tid på kvällens lopp. Det är sannerligen inga bra lopp Solänget lyckats få ihop på sin enda V64 dag. Man måste undra vad den banan egentligen fyller för funktion. Deras hemsida bedrövligt dålig. Dom hänvisar där till sin facebooksida och senaste uppdateringen där från 2015 om jag såg rätt. Loppen i kväll oerhört tunna trots att två ordinarie lopp med bl a gamle elitloppsvinnaren Nahar lades utanför V64 då dom loppen var ännu mer ihåliga.

På torsdag V64 i Boden och även där svårt att fylla loppen och kvaliten medioker. Hästbristen börjar synas alltmer nu även i Norrland tyvärr.

V64-1

Ett treårslopp som vi knappast hittar någon kriteriefinalist i. Eftersom jag om jag ska spela i kväll ska göra det till avd 2-6 har jag inte läst på detta lopp. Enligt tipsexpertisen är det mer eller mindre ett blunda och peka lopp. De olika tipstjänsterna har helt olika vinnare.

V64-2/P54-1

Ramlopp med 15 tkr i förstapris som hamnat på V64 trots bara 8 hästar. 40 resp 60 meters tillägg på volt 2 och 3 bör man tänka på. Inte 20/40.

Obesegrade VG Krabat måste nog ändå rekordsänka rejält för att hålla undan.

Brenne Brakar startade i svensk kallblodsderby för 6 dagar sedan så lite märkligt att den går ut i ett sånt här lopp nu. Troligen för att tränaren är där och kör i kväll om man får gissa. Ska väl ha goda chanser känns det som.

Pydin gjorde bort sig i derbyuttagningarna och missad finalen. Tränaren skyller på sig själv. Att han valde att köra barfota runt om på den usla banan den dagen i Östersund. Skor i kväll.

Bonaldo kanske värt ett streck om man tror den travat felfritt i kväll. Det händer tyvärr inte ofta.

V64-3/P54-2

Tre hästar som kan vinna känns det som. Spets och slut på Castanya Am tänkbart. Har dock förlorat från ledningen två senaste gångerna den gått där.

Amazing La Marc varit ute i tuffa gäng. Viktigt att kolla att biken ska sitta på i kväll för den har höjt sig med den.

Sen ska Snällosåfin tävla barfota runt om ffg på länge enligt rondenintervjun. Ingen magisk effekt tidigare men lyfte sig rejält ett par ggr i fjor när man körde skolöst.

V64-4/P54-3

Otroligt dåligt lopp. Även detta ett tilltänkt ramlopp med 15 tkr i förstapris.

Har man tunn plånbok kanske man kan chansspika 2an. Barfota på slutet plus . Samma idag. Spetsfavorit.

Låter inte bra på 5an. Ska gå med tungbalans i kväll och icke optimalt huvudlag.

Krävs nästan helgardering för att vara säker på att överleva. Holms Hearos tid senast oerhört imponerande i detta gäng. Det var dock ett överpacat lopp, men ska såklart med vid gardering.

V64-5/P54-4

Detta kallblodslopp över lång distans och tre volter känns närmast omöjligt att ranka på ett vettigt sätt. Hitta spik här blir inte lätt.

1an gör debut i ny regi. Intressant. 15 tätare start nu.

1,2,5,6 ,8,10 mina streck i nuläget. Vill helst plocka bort minst 2

V64-6/P54-5

Detta lopp ser mer ihåligt ut än DD-1. Borde räcka med 7,8,9.

Det var ingen höjdarintervju med Per Linderoth på atg.se. Jag skulle vilja veta dels om det blir barfota runt om på favoriten i kväll. Gick inte så senast men dessförinnan tre starter i rad. Sen skulle jag vilja veta om biken möjligtvis hängs på i kväll som vid en start i juni. Men inga svar på det ännu.

Går väl inte att ta bort 8an med tanke på kusken. En känd Norrlandsskribent här på sharps ansåg ju nyligen att Susanne H Osterlind nu är en sådan toppkusk att han startade en särskild hyllningsslinga om henne här. Ska inte bara bero på kusken annars att den gått rätt bra på slutet. Hästen ska då även ha lättats balansmässigt.

Griselle Boko är väl tredje hästen som kan vinna trots kuskminus i kväll. Vann senast och i loppet innan galopperade den vilket tyvärr inte Rättvikstravet tycks ha sett för det står inte något G i resultatraden från den starten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+2), SH (+10)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 15:32   #2
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Hästbrist och mindre spelomsättning – ATG:s lösning är dock mer trav varje dag
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 15:41   #3
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

Tycker även hästbristen börjar göra sig påmind på v75. Samma hästar mer eller mindre som startar varje vecka. Blir rätt tråkigt i längden.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 15:45   #4
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Tycker även hästbristen börjar göra sig påmind på v75. Samma hästar mer eller mindre som startar varje vecka. Blir rätt tråkigt i längden.
Gulddivisionen kommande lördag är väl ett lysande exempel? Dock kommer inte rövslickarna på ATG.se/TV4 att yppa ett ord om hur katastrofalt litet och uselt fältet är
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+10)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 16:42   #5
 
Majors avatar
 
Reg.datum: apr 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 605
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Gulddivisionen kommande lördag är väl ett lysande exempel? Dock kommer inte rövslickarna på ATG.se/TV4 att yppa ett ord om hur katastrofalt litet och uselt fältet är
Om Hultman är i studion så kanske det blir lite "dålig stämning" om han nämner det
Kan alltid hoppas

En kopp kaffe på det och sedan är allt som vanligt igen i landet lagom
__________________
Se var du sätter fötterna, annars kan du lätt tappa travet.
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 16:53   #6
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 663
Sharp$: 50021
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Pydin gjorde bort sig i derbyuttagningarna och missad finalen. Tränaren skyller på sig själv. Att han valde att köra barfota runt om på den usla banan den dagen i Östersund. Skor i kväll.
Du menar säkert Pyrmo...
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 16:59   #7
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Nordmärta i avd 5. Startat 87 ggr. Samtliga med skor runt om. Idag anmäld barfota runt om.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+1)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 17:55   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Har bara råd med tre streck i avd 5 (V64) för att hålla mitt P54 system kring 300 kr. Vilka tre ska man ta? Inne på att chansa på 1,2 från start och ospelade Nordmärta på första barfota runt om. Streckar jag alla jag vill ha blir det 7 streck och 700 kr är jag inte beredd att satsa i kväll.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 18:01   #9
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Har bara råd med tre streck i avd 5 (V64) för att hålla mitt P54 system kring 300 kr. Vilka tre ska man ta? Inne på att chansa på 1,2 från start och ospelade Nordmärta på första barfota runt om. Streckar jag alla jag vill ha blir det 7 streck och 700 kr är jag inte beredd att satsa i kväll.
Håller med dig om svårigheten i loppet o när du nämnde infon om Märta så bidde de till slut alla kusar så slipper jag som vanligt spricka i kallblodslopp.
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 18:06   #10
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
Håller med dig om svårigheten i loppet o när du nämnde infon om Märta så bidde de till slut alla kusar så slipper jag som vanligt spricka i kallblodslopp.
Ändrat till skor nu på Sort Gull och lät väl sådär i liven intervjun precis. Tar kanske bort den och med 5 eller 8 istället. Men spelstopp först vid 19.40.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 18:09   #11
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ändrat till skor nu på Sort Gull och lät väl sådär i liven intervjun precis. Tar kanske bort den och med 5 eller 8 istället. Men spelstopp först vid 19.40.
Ajdå missade de,håller på med mat samtidigt,vad sade han som var negativt?
Tänkte nämligen spela en lapp med spik oxo just i detta lopp o 2 var bra sen.
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 18:14   #12
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
Ajdå missade de,håller på med mat samtidigt,vad sade han som var negativt?
Tänkte nämligen spela en lapp med spik oxo just i detta lopp o 2 var bra sen.
Han tyckte banan hade för grovt grus för att köra utan framskor. Lät inte jätteuppåt.

Mer intressant på Snällosofin i avd 3. Inte bara skoryck där utan även jänkarvagn. Hittar inga lopp i historiken där den gått annat än med vanlig vagn. Den måste med på låg procent.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+1), coolmanriver (+3)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 18:23   #13
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Köper inte Brenne Brakar som storis.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 18:27   #14
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Jobba nu C.Sjöström
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 18:28   #15
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Samu Sundvist leker hem det.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td