Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-08-03, 14:10   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

V64 Boden (jackpot)


Det är väl ingen högre klass på loppen i kväll och inte särskilt välfyllda lopp, vilket talar för låg utdelning. Nya kuskar på många hästar kan innebära förändrade prestationer. Svårt att värdera ryska catchdrivers som kommer hit eller italienska toppkuskar på kallblod.
Spelsäkerhetsmässigt är det väl inte optimalt att en kusk kör en outsider för en annan tränare mot en favorit från det egna stallet. Men det är tydligen ok när det är björnkamp. Tänker på andra avdelningen där P Lundberg tränade Don Draper är favorit, men tränaren till hästen har lottats att köra en Petri Salmela tränad häst. Detta är väl normalt inte tillåtet ? Som att Ludde skulle sätta upp Jeppe Juel på en egentränad häst på Jägersro samtidigt som han själv körde ett motbud tränad av Joakim Lövgren.

V64-1

Ett på papperet vidöppet lopp där de olika tipstjänsterna inte alls är överens. Ser ut att kunna bli körning. Flera av hästarna ojämna prestationsmässigt. Mest intressant info på Onboard Broline som ska tävla barfota runt om ffg i nuvarande regi (står att den gick så en gång 2014) och med jänkarvagn som vid vinsten näst senast. Utdrag ut intervjun på norrtravs hemsida

"Nu rycker jag bort alla skorna för första gången
hos oss. Den borde göra någon effekt. Jänkarvagn som i Harstad när han vann och samma utrustning: norsk
gas och ryckproppar. Jag väntar honom bland de fyra bästa och blir inte ens överraskad om den vinner."

V64-2/P54-1

Oerhört lågklassigt lopp som inte håller V6 standard. Don Draper jättefavorit då den efter ett fint lopp senast vann på en hög 14 tid (vilket är väldigt snabbt i detta sällskap). Galopperade i norrlandsdebuten starten innan. Dessförinnan tränades den av Svante Båth på Solvalla och startade då i Mellansverige. Svårt på ett lopp att säga om det är en stjärna och den galopperade näst sist. Därför är det i alla fall inte för mig en spik som stor favorit.

Wannabe Star ska köras av toppkusken Christoffer Eriksson i kväll. Inga toppkuskar direkt som kört den innan. Dessutom aviseras skoryck. Vet inte vad den gått med för vagn då den bara har finska starter i raden.

Offrar troligen några streck till.

V64-3/P54-2

Här tror jag att jag spikar Global Unspoked trots favoritskapet. Hästen har gjort två starter efter kastration och gått klart bra. Var senast ute i finalen av norrlands elitserie för 3 åringar och gick klart positivt på en 13 tid. Gått framåt ytterligare och möter väl i stort sett ingenting i kväll. Örjan kör förhoppningsvis för vinst.

Kommer den bort är det väl två på framvolten som kan vinna. Master Blaster såg rätt fin ut sist, men tiden den gick bör inte räcka långt i kväll. Mötte vad jag kan se oerhört skralt motstånd i det loppet.

Roger Nilsson ska rycka bakskorna ffg på Mellby Fake, men det kanske inte ökar oddsen för felfritt.

V64-4/P54-3

Kallblodslopp av väldigt skral klass där kuskar som väl aldrig kört kallblod ska sitta i vagnarna. Detta lopp hade jag helst sett utanför V64 av den anledningen.

Klar favorit Veels Balo som har en pålitlig kallblodskusk i vagnen. Måste vara ett jätteplus med Uffe mot tränaren som brukar köra. Ska vara en stark häst. Har varit ute i rätt tuffa V75 lopp i Norge.

Forspärla får Minucci i vagnen i stället för Jan Norberg. Det känns som ett klart minus när det gäller kallblod men man vet aldrig. Låter som att den ev måste gå med skor runt om vilket är ett minus i så fall. Satt fast senast.

Romleskaft höjs upp i många tips. Undrar när Christoffer Eriksson körde ett kallblod senast ? Han kanske sätter på bike på den i kväll ? Hästen ska vara väldigt snabb ut.

Kuskplus på 2an

V64-5/P54-4

Rätt öppet lopp känns det som.

Valley Streamline favorit och även spetsfavorit, men körs av en kusk från Ryssland (Genaldi Bolshakov) som jag inte har koll på. Han ska dock ha vunnit bl a ryska derbyt flera gånger. Man bör notera att hästen står väldigt hårt inne pengamässigt. Sammantaget ingen spik för mig.

Gigantiskt kuskplus på Sembs Ourador. Strul senast men väldigt bra i några starter dessförinnan.

Victory Streamline ska inte vara på topp men bakspår bör vara en fördel och man ska rycka alla skorna. Gick med skor sist. Gigantiskt kuskplus med Christoffer Eriksson istället för Jenny Engfors.

Intressant utrustningsinfo på No Credit L.A. Går nästan alltid med skor men i kväll barfota runt om och helstängt huvudlag. Borde även vara stort kuskplus med den fransk italienska kusken istället för tränaren Gry Kanstad som brukar sitta i vagnen.

V64-6/P54-5

Avslag från Roger på Raz M som inte alls ska vara vässad för detta. Därmed ett rent tvåhästarslopp vilket syns på strecken. Banditen och Poochai möttes i derbyt en gång i tiden och då vann Poochai. När dom möttes i Lycksele för en månad sedan var Banditen först av dom två i mål. Banditen bättre spår i kväll men tycker det låter väldigt uppåt på Poochai. Dessutom ska man plocka av alla skorna på den i kväll ffg på ett år. Hoppas inte Örjan ska ge den ett snällt lopp bara för då lär det bli svårt att fånga in spetsfavoriten Bandit Hornline.

Verkar som att topphästen Poker Kronos också ska ha detta lopp som en genomkörare bara. Hurrikane Jonny K skor sist i Finland. Idag bike och barfota runt om.


Lycka till nu i jakten på alla jackpotmiljoner i kväll......
I morgon har jag inte möjlighet att skriva och analysera infon till Gävles V64a så hoppas någon annan kan göra det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
stoffolainen (+1), thelir (+5), Major (+20), hammering (+2), busloket (+10), asgaya3141 (+3)

Senast redigerad av olle den 2017-08-03 klockan 14:21.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-03, 14:54   #2
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 728
Sharp$: 37596
Standard

Jag har knåpat lite med det här tidigare idag och det lutar väl inte åt några större pengar, men värdet ligger i om man kan fälla Global Unspoked, och det är ditåt jag lutar.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-03, 15:34   #3
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 935
Sharp$: 2267
Standard

Citat:
värdet ligger i om man kan fälla Global Unspoked
Håller med , 3 åring tillägg , voltstart.
Men tycker nog att det finns spelvärde i många lopp och tror på hög utdelning idag(efter 1:a kollen..)
Lycka Till ,
L
__________________
Trust the FoxGod
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-03, 15:42   #4
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 728
Sharp$: 37596
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
Håller med , 3 åring tillägg , voltstart.
Men tycker nog att det finns spelvärde i många lopp och tror på hög utdelning idag(efter 1:a kollen..)
Lycka Till ,
L
Tack detsamma!
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-03, 15:49   #5
 
Kyodais avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Himmelsfrid
Inlägg: 1 404
Sharp$: 5178
Standard

japp Onboard Broline i avd1 kan vara värt ett försök till 5.00
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-03, 16:01   #6
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 670
Sharp$: 4280
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kyodai Visa inlägg
japp Onboard Broline i avd1 kan vara värt ett försök till 5.00
var hittar du 5 ggr?
bergomiotmail är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-03, 16:34   #7
 
Caballus_Carnivoress avatar
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 24
Sharp$: 61
Standard

Hej Olle, vad menas med norsk gas?

"Nu rycker jag bort alla skorna för första gången
hos oss. Den borde göra någon effekt. Jänkarvagn som i Harstad när han vann och samma utrustning: norsk gas och ryckproppar. Jag väntar honom bland de fyra bästa och blir inte ens överraskad om den vinner."
Caballus_Carnivores är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-03, 16:37   #8
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 935
Sharp$: 2267
Standard

Citat:
vad menas med norsk gas?
Norsk Gas är ett huvudlag (skygglappar på båda sidor av hästens huvud-kan bara se framåt) Detta kan fällas upp genom att kusken drar i ett snöre varpå hästen ser åt sidorna och kan tända till när han/hon ser andra kameler.
L
__________________
Trust the FoxGod
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-03, 16:38   #9
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Finns mängder med varianter på "norskgas"...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-03, 16:39   #10
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 935
Sharp$: 2267
Standard

Citat:
Finns mängder med varianter på "norskgas"...
=sant
__________________
Trust the FoxGod
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-03, 16:40   #11
 
Caballus_Carnivoress avatar
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 24
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
Norsk Gas är ett huvudlag (skygglappar på båda sidor av hästens huvud-kan bara se framåt) Detta kan fällas upp genom att kusken drar i ett snöre varpå hästen ser åt sidorna och kan tända till när han/hon ser andra kameler.
L
Tack Lazze, så lite som vanligt norskt hlag som kan dras ner då..
Caballus_Carnivores är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-03, 16:40   #12
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 935
Sharp$: 2267
Standard

Och sett mer en 1 häst kasta sig i galopp när den dras....
__________________
Trust the FoxGod
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-03, 16:41   #13
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 935
Sharp$: 2267
Standard

Citat:
Tack Lazze, så lite som vanligt norskt hlag som kan dras ner då..
Exakt
__________________
Trust the FoxGod
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-03, 16:42   #14
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Caballus_Carnivores Visa inlägg
Hej Olle, vad menas med norsk gas?
Huvudlag med rörliga skygglappar.
Hästen ser bara rakt fram.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-03, 16:45   #15
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 935
Sharp$: 2267
Standard

Gillar att 3 Sailfish går bfro idag ,A-häst för mig
__________________
Trust the FoxGod
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Goldenhill (+5)
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td