Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-08-08, 16:01   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

V86 Solvalla 8 aug


Ser ut som risk för låg utdelning. Men går aldrig att säga att atgs V86 spel är lätt.

V86-1

Zahara Goj har äntligen ett bra spår. Hon hade spår 1 två gånger som treåring och spetsade då båda gångerna. Kan bli spets och blufflopp här beroende på hur sugna motbuden är på att tävla. Det är lopp i kroppen inför stoderbykvalen det handlar om för många, inkl Zahara Goj.

Undine en annan av dom och där låter det som stallordern blir ett snällt lopp.

Maeve Quaider ryckte man alla skorna på senast och satte på helstängt huvudlag. Det slutade med vinst till drygt 10 ggr pengarna. Samma balans i morgon. Inte startsnabb enligt stallet.

Loppet avgörs nog mycket av hur man tänker taktiskt med Lavidaloca De Vie. Den är inte kul att få utanpå sig har det visat sig. Jag kommenterar inte i nuläget vad Stefan Melander sagt till de olika tipstjänsterna om balans mm på stallets hästar, för det blir bara förvirrande. Det kan vara helt andra bud som gäller i morgon.

Pamered Winner ska tävla barfota runt om i denna start.

V86-2

Lågklassigt treårslopp där utrustningsändringar kan bli extra avgörande. Håll koll på vad som gäller för Melanderstallets hästar här. I nuläget var inga större ändringar planerade på dom.

Captain Knas felfri är väl knapp spetsfavorit, men den ska gå med skor runt om.

Mest orutinerad är Westholms Viscount men verkar vara under kraftig utveckling. 14 tid senast i sin andra start och stallet pratar i någon intervju om viss lättning balansmässigt till denna start.

Coys Rain ska gå med öppet istället för stängt huvudlag i denna start säger man.

Pane Vino är den med bäst CV tveklöst. Frågan är bara hur viktig denna uppgift är. Det är väl ingen garanti för att det blir överdrivet offensivt. Inte startat på nästan en månad.


V86-3

Här vinner såklart Coin Perdu med 2,8 miljoner på kontot mot hästar som i de flesta fall tjänat runt 100 tusen. Hade propositionen varit annorlunda hade den väl haft minst 40 meters tillägg. Inte vässad och skor nu ska inte spela någon roll.

V86-4

Sportligt ett sorgligt lärlings och ungdomslopp för att vara V86 på nationalarenan. Hästar som i många fall tävlat i breddlopp och på Åland.

Undantaget heter Holdyourhorses som har V75 starter i raden och som det dessutom luktade lite nästagångare på sist. Måste vara en riktig toppchans mot detta skräpmotstånd. Breddloppshästar istället för kanoner som General Bianco och Nikki Flax.

Misti Marke knapp spetsfavorit och det är en rätt duglig häst. Låter dock som att minst bakskorna sätts på nu. Varit borta länge för gaffelbensskada.

Tricia tänkte man sluta tävla med men när den vann ett breddlopp senast i Bollnäs ändrade man sig.

Il Diablo sticker ut i detta gäng. Dock inte vunnit på nästan 1,5 år.

V86-5

Härligt race med fina treårsmärrar.

Mest intressant utrustningsmässigt att Crowd Pleaser troligen ska tävla barfota runt om för första gången. Tränaren säger att hon inte är osäker och att alla galopper i raden ska vara tillfälligheter. Kan spetsa om hon funkar och i så fall kan det bli mycket intressant med första barfota.

Den andra intressanta ändringen är att Goopstallet pratar om bike på Maharani De Baroda. Vanlig vagn senast.

Digital Furcola barfota runt om ffg senast (Melanderstallet sa skor i förhandsinfon) och det hade blivit vinst om inte en annan häst också var enormt förbättrad med första barfota och första bike i det loppet.

Bästa hästarna troligen Kashmary Night och Hevin Boko. Inget intressant på radarn att rapportera på dom, men Nurmos ändrar ofta sent när man minst anar det.

V86-6

Här ska spelarna försöka räkna ut om Treasure Kronos som vann Criterium Continental i vintras och var med i världens kanske största travlopp i januari kan plocka 40 meter på betydligt mindre meriterade ston. Inga ändringar aviserade i nuläget.

Två okända gäster från Finland och Norge längst fram. Aisha Simoni har en fantastisk rad från finska lopp, men har inte varit inne i de finska arkiven och kollat dom. Det ska bli barfota runt om som oftast i Finland.

Madelen L.T.C fina tider från starter i Norge. Inte kollat henne heller. Ska bli normal balans vilket ska vara vanlig vagn, helstängt och skor.

Must Have vann senast men blev diskad. Gick annars riktigt bra utan skor på hovarna då.

Helena Klipp också lite nästagångare om man kollar lopparkivet. Fick fritt för sent då men avslutade mycket piggt.

På mellanvolten stör Natalie De Vie som det blev lite struligt för senast. Barfota runt om igen och nu två lopp i kroppen.

Evening Prayer bike senast. Nu vanlig vagn låter det som.

V86-7

Lite lurigt lopp. Flera som laddas mot derbykvalen och därför nog inte vill köras i botten.

Oddsen goda att överleva med streck på 1,6 men hur roligt är det med favoritlås spelmässigt? Det är ju annars två hästar som kapacitetsmässigt är oerhört kapabla och vinner när dom går felfritt. Någon av dom borde väl göra det. Jag tror sen inte om båda går felfritt att dom är så sugna på att trycka sönder hästarna just med tanke på derbykvalen. Sen får man också hålla koll på i morgon om det ska testas något nytt på dom utrustningsmässigt. Melander och Nurmos kanske funderar på bike eller barfota?

Sete blev jätteskrik på V75 senast när det kom ut att betaltjänsten spelvärde spikade den på V75. Det var dock en riktigt dålig spik. Ska köras betydligt mer snällt nu låter det som men troligen fortsatt barfota.

Uret som är kapabel ska ev testas barfota för första gången. Väldigt intressant.

V86-8

Härligt lopp men det ser inte direkt vidöppet ut. Går Balfour iväg borde det bli spets rätt tidigt. Tennis som krossade Some Summit näst sist är väl inte sugen på att köra där och lite osäker på hur Moni to Spare är i voltstart. Det var ju väldigt tveksamt senast. Det verkar inte bestämt om det blir bike denna gång på Balfour. Den finske gästen Lolo Lee ska ev tävla barfota runt om. Stort plus i så fall säger stallet.
Farzad Boko ev bakskor men inte bestämt enligt intervjun i ronden idag med Rooger.

Charrua Forlan 20 meter efter. Blir inte lätt att plocka 20 meter är känslan. Bakskorna sitter på.

Värt att nämna att det pratas om barfota runt om på K.A Online. I så fall första gången sedan april då den tävlade barfota runt om i ett V75 lopp i Örebro.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TravFans (+10), thelir (+5), Klanke (+5), DonDraper (+2), johnnybgoode (+5), legolasse (+10), coolmanriver (+10), holsso10 (+10), Gotland (+5), Bluesmith66 (+5), linfre (+10), lenninen (+5), pojmonen (+5), Fulsprit (+10), michael (+5), asgaya3141 (+2)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 23:04   #2
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 75
Sharp$: 1333
Standard

V86-5
Kashmary Night tror jag spetsar ganska enkelt. Suttit fast ett par ggr nu. Tror dom vill köra i front nu. Mest orolig för Hevin Boko, 09,7/800 från 5-utv senast. Klart bästa hästen, blir inte förvånad om hon brakvinner från dödens. Men lås på 5,7.

Senast redigerad av TravFans den 2017-08-09 klockan 07:46.
TravFans är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 00:10   #3
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 92
Standard

Lolo lee har tävlat barfota fem gånger i Finland. Ingen seger men andraplats bakom Robin Roof för tre starter sedan. Även näst senast gick den barfota.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 07:24   #4
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 294
Sharp$: 128
Standard

Misty Marke kan vina med lite tur rensar bra..
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 09:06   #5
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ser ut som risk för låg utdelning. Men går aldrig att säga att atgs V86 spel är lätt.

V86-1

Zahara Goj har äntligen ett bra spår. Hon hade spår 1 två gånger som treåring och spetsade då båda gångerna. Kan bli spets och blufflopp här beroende på hur sugna motbuden är på att tävla. Det är lopp i kroppen inför stoderbykvalen det handlar om för många, inkl Zahara Goj.

Undine en annan av dom och där låter det som stallordern blir ett snällt lopp.

Maeve Quaider ryckte man alla skorna på senast och satte på helstängt huvudlag. Det slutade med vinst till drygt 10 ggr pengarna. Samma balans i morgon. Inte startsnabb enligt stallet.

Loppet avgörs nog mycket av hur man tänker taktiskt med Lavidaloca De Vie. Den är inte kul att få utanpå sig har det visat sig. Jag kommenterar inte i nuläget vad Stefan Melander sagt till de olika tipstjänsterna om balans mm på stallets hästar, för det blir bara förvirrande. Det kan vara helt andra bud som gäller i morgon.

Pamered Winner ska tävla barfota runt om i denna start.


"Maeve Quaider ryckte man alla skorna på senast och satte på helstängt huvudlag. Det slutade med vinst till drygt 10 ggr pengarna. Samma balans i morgon. Inte startsnabb enligt stallet".

En liten undran bara om Maeve Q startat efter 28/7 då hon blev tvåa ? Gick då barfota och avslutade 10,6 sista 800.

Passar på att tacka för alla dina läsvärda inlägg inför tävlingsdagarna, stort tack !

Mvh
Bluesmith
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 09:30   #6
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Misty Marke


Kanske inte ens behöver tur...
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 09:43   #7
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
"Maeve Quaider ryckte man alla skorna på senast och satte på helstängt huvudlag. Det slutade med vinst till drygt 10 ggr pengarna. Samma balans i morgon. Inte startsnabb enligt stallet".

En liten undran bara om Maeve Q startat efter 28/7 då hon blev tvåa ? Gick då barfota och avslutade 10,6 sista 800.

Passar på att tacka för alla dina läsvärda inlägg inför tävlingsdagarna, stort tack !

Mvh
Bluesmith
Nä. Det är korrekt att hon blev tvåa. Förbättrad insats med barfota och helstängt. gick i 3e spår och sen utvändigt ledaren i 10 fart.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 11:10   #8
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Det här känns som en överkomlig uppgift. Trasslet är att det finns för många spikidéer och det gäller att välja rätt. Dunderfavoriten går ju inte att gå emot då den förmodligen kan jogga till spets och körs som Erik vill. Kanske är det läge för ett U-system då det finns gott om utgångshästar att välja mellan. I så fall behövs bara en till spik.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 11:40   #9
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det här känns som en överkomlig uppgift. Trasslet är att det finns för många spikidéer och det gäller att välja rätt. Dunderfavoriten går ju inte att gå emot då den förmodligen kan jogga till spets och körs som Erik vill. Kanske är det läge för ett U-system då det finns gott om utgångshästar att välja mellan. I så fall behövs bara en till spik.
Ju fler lopp, ju mer givet att spela reducerat . Sällan man vill betala exakt lika mycket för hästarna i resp lopp när det är 8 lopp att lösa. Just på V86 där det blir ruggigt dyrt att få med roliga outsiders i flera lopp blir det mycket billigare att ha C hästar i kanske 3-4 lopp och tillåta att Max en av dom vinner. Att köra matematisk med tre spikar typ och 5 streck i 5 lopp blir bara det 3125 rader och nästan 800 i systemkostnad. Och ett sådant system blir långt ifrån vältäckt. Bara att sätta tre spikar inget de flesta klarar speciellt ofta.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 12:23   #10
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av travguden Visa inlägg
Ser det inte rätt favoritbetonat ut idag? Jag funderar på att
helgardera 2 lopp och hoppas hitta skrällen där.
Det ska bli väldigt spännande att få se ditt system framåt kvällen.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 12:23   #11
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Olle

Blir Manchester united - West. ham i helgen.
jag vann Legolas Vip-resa till england. 3 dagar fullbokade med vip aktiviteter
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 12:43   #12
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 277
Sharp$: 1123
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travguden Visa inlägg
Ser det inte rätt favoritbetonat ut idag? Jag funderar på att helgarderad 2 lopp och hoppas hitta skrällen där.
Vilka lopp garderar du då ? Lärling och sto ?

Jag kör någon skräll helgardering i 4:e....
Onödigt med favoriter när man spelar på skräll.

inexe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 13:09   #13
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard



Glöm vad jag skrev

Fick ett mail från Legolas att jag vunnit resan pga återbud .
Stod att jag hade till klockan 17 idag på mig att bekräfta att jag skulle åka.

Tydligen skickade dom ut samma erbjudande till flera spelare

När jag en timma efter att jag sett mailet svarade att jag kunde åka hade resan gått till någon annan.....
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 13:22   #14
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Olle

Blir Manchester united - West. ham i helgen.
jag vann Legolas Vip-resa till england. 3 dagar fullbokade med vip aktiviteter
Härligt. Såg erbjudandet om utlottning vid insättning, men hade inget behov av att sätta in pengar på spelkontot i helgen.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 13:23   #15
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg


Glöm vad jag skrev

Fick ett mail från Legolas att jag vunnit resan pga återbud .
Stod att jag hade till klockan 17 idag på mig att bekräfta att jag skulle åka.

Tydligen skickade dom ut samma erbjudande till flera spelare

När jag en timma efter att jag sett mailet svarade att jag kunde åka hade resan gått till någon annan.....
Oppps. Kan rekommendera Swedbank stadion på fredag istället då. Malmö FF mot Kalmar
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td