Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-11-06, 12:05   #1
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 194
Sharp$: 948
Standard

Varför är personalen på spelbolag så dåliga ?


Varför är Atg så dåliga ??? Inga spel till breeders galopp , som omsätter miljoner !!! Inga spel på Melbourne cup som stannar hela Australien !!! 24 miljoner som följer i Australien men har i stället spel på passgångare med 100 följare !!!!Snälla vakna upp. Sen Legolasbet så dåliga !!!! Insåg för länge sen att det bara var o lägga in ca 1000 kr i varje Win för att skapa lite intresse . Varför lägger dom inte in 20 k varje dag på p54 ???? Kommer omsätta 100 k enkelt varje dag !!! Nä nu lägger dom hipp som happ . Skit i p2 med 5 k extra , ger samma ändå som atg för skarpa spelare lirar extra vid överords mot atg . Finns det ingen lite vassare som kan ta anställning som konsult ?
warn90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 12:45   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56886
Standard

Har väl visat sig många gånger att 20k i poolökning inte räcker på långa vägar för P54 omsättning på 100 k

Igår poolökning på 10 k. Omsättning 27,5 k

I onsdags för 1.5 vecka poolökning på 50 k. Omsättning knappt 90 k

Står att dom håller på att testa olika typer av poolökningar. Tyvärr har alla hittills en gemensam nämnare. Spelbolaget går back. Mer pengar delas ut i vinst än vad det spelas för.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 13:18   #3
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 194
Sharp$: 948
Standard

10 k gav 27,5 så 20 k kommer garanterat ge 100 k om man är konsekvent ! Varför lägga in 500 k när man inte har kunder för det ??? Är ju bara o skänka pengar !!! P54 är ett bra spel så det kommer lätt upp i 100 k . Nu vill man ju inte sätta in pengar , finns ju inget o spela på !!!!!1000 kr på Win ger ju Potter på 4-5 tusen även om det oftast inte blir överodds !!! Överoddsen ligger på dom omöjliga , som nästan aldrig vinner .
warn90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 13:48   #4
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56886
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av warn90 Visa inlägg
10 k gav 27,5 så 20 k kommer garanterat ge 100 k om man är konsekvent ! Varför lägga in 500 k när man inte har kunder för det ??? Är ju bara o skänka pengar !!! P54 är ett bra spel så det kommer lätt upp i 100 k . Nu vill man ju inte sätta in pengar , finns ju inget o spela på !!!!!1000 kr på Win ger ju Potter på 4-5 tusen även om det oftast inte blir överodds !!! Överoddsen ligger på dom omöjliga , som nästan aldrig vinner .
Ser att det denna vecka blir 10 k i poolökning på P54 från i morgon . På söndag 25 k. Ingen poolökning på P76an på lördag däremot trots att det inte är jackpot hos svenska atg. Sen sänker dom poolökningarna till 3 k på pick2. Fortsatt 1 k i poolökning på winner play men bara loppen inom P54 och P76. Lite bättre än förra veckan kanske men inget som kommer leda till några stora pooler någon dag. Dock klart mer spelvärt än hos atg för mindre insatser.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 13:49   #5
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 194
Sharp$: 948
Standard

Förstå mig rätt !! Vill verkligen att det går bra för legolasbet . Atg är bedrövliga människor , topp 7 tillverkaren borde bli skadestånds skyldig tillsammans med han som skapat jackpot när det blir för svårt !!!! Dom stjäl ju pengar från dom som tippat bra !!!! Bara där har ju legolasbet jätteövertag !!! Hade 3 sexor i lördags fick 2600 , hade jag spelat legolasbet 27000 !!!!! Nä inga jackpots , allt tillbaka till dom som deltar . Om legolasbet fixar 20 k varje dag i p54 potten kan jag garantera minst 100 k bland mina vänner .
warn90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 14:03   #6
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 194
Sharp$: 948
Standard

Nu du Olle !!! Får besked direkt , legolasbet lagt in 25k extra till söndag , med bra lopp. Min teori är att omsättningen blir 100 k , ok va 5 tusen mer än jag föreslog but so what !!! Om den blir 50 k så verkar det omöjligt o starta nytt spelbolag i Sverige ! Då är det tack o godnatt !
warn90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 14:11   #7
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56886
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av warn90 Visa inlägg
Förstå mig rätt !! Vill verkligen att det går bra för legolasbet . Atg är bedrövliga människor , topp 7 tillverkaren borde bli skadestånds skyldig tillsammans med han som skapat jackpot när det blir för svårt !!!! Dom stjäl ju pengar från dom som tippat bra !!!! Bara där har ju legolasbet jätteövertag !!! Hade 3 sexor i lördags fick 2600 , hade jag spelat legolasbet 27000 !!!!! Nä inga jackpots , allt tillbaka till dom som deltar . Om legolasbet fixar 20 k varje dag i p54 potten kan jag garantera minst 100 k bland mina vänner .
Ja tänk om det funnits en pedagog som fått spelarna att förstå att det är dom som förlorar pengar på atgs ständiga jackpots och spelbolaget som tjänar på det. Tvärtemot marknadsföringen alltså. För varje miljon som alla dessa jackpots höjer omsättningen med så förlorar spelarna 350 k.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 15:24   #8
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 194
Sharp$: 948
Standard

Helt rätt Ole !!! Har inte tänkt på det . Om det blir jackpot på 6,5 rätt borde ingen skatt dras ! Spelet blir ju inställt !!! Eller vid jackpot så får alla tillbaka 60 procent av insatsen om det blir 0 på 6,5 rätt , storspelarna skulle älska det , jag med!!! Bättre än o skänka till nästa spelare !!!!
warn90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 15:28   #9
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 109
Sharp$: 806
Standard

Håller med Warn90 till 100%

Varför hålla på och hatta fram och tillbaka? Kör 20-25000 extra på p54 (som jag tycker är överlägset v64) varje dag.
Tror också att omsättningen över tid kommer öka till stabila +100000, tar lite tid för tröga svenskar att inse att legolas är mycket bättre än atg för de flesta spelarna.

Och detta med att ta bort 1000kr extra för loppen innan och efter huvudspelet är ju bara löjligt då det nästan inte kostade något för legolas.
kunghumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 15:34   #10
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 109
Sharp$: 806
Standard

I början dopade legolas varje p54 med 50 000kr. omsättningen steg stabilt från 80000 till 130000, sen togs extra pengarna bort och i stället sköts det till 500000 på p76.
Efter det har det hattas framboch tillbaka med alla möjliga summor, som det är nu är det mest förvirrande.
kunghumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 19:39   #11
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

legolas verkar helt sakna strategi, lol

Känns som man gissar eller kastar tärning om vad som ska saltas varje vecka.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kunghumle (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-07, 01:23   #12
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Att döma av hur de saltade gruvorna sinar så får man intryck av att det sker stora förändringar efter nyår, om det ens fortsätter, jag är inte så övertygad.
Det är inget svårt att få snurr på Legolas, många med mig vet vad som behövs.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-07, 08:28   #13
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56886
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Att döma av hur de saltade gruvorna sinar så får man intryck av att det sker stora förändringar efter nyår, om det ens fortsätter, jag är inte så övertygad.
Det är inget svårt att få snurr på Legolas, många med mig vet vad som behövs.
Det vore verkligen trist om dom lägger ner inom kort. Snart ett halvår sedan dom drog igång. Omsättningen är högre nu men inte på långa vägar på en nivå där det går runt. Trots miljoner i dopade pooler och andra kampanjer är den dagliga omsättningen inte ens uppe i 100 k per dag. Måste upp i helt andra nivåer gissar jag för att finansiera personalkostnader, lokalhyror, löpande driftskostnader, kampanjer och annat, och vad talar egentligen för att så ska bli fallet när man följt omsättningsutvecklingen där sedan starten i maj?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kunghumle (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-07, 14:09   #14
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 194
Sharp$: 948
Standard

Till Legolasbet . Ordna bara egna bra spel !!! P54 varje dag med dopade pooler måndag , tisdag , torsdag , fredag med ungefär 15 k . Söndagar 25k , onsdagar 35k lördagar 50k . Egentligen bara o följa atgs siffror , v64 må-fr med skitlopp omsättning 5 miljoner , onsdagar med bra bevakning o tips 25 miljoner , lördagar med V75 70 miljoner o söndagar med g75 15 miljoner . Skatt på detta 20 procent i stället som atg 30 eller 35 procent . När man når målen för break even dopa mer , tills man når minst 1 miljon i omsättning , sen sköter sig spelet själv eftersom omsättning finns och skatten mindre så atg kan inte konkurrera !!! Sluta med p2 och P3 helt värdelösa spel , inte ens atg har omsättning . Börja med komb på alla v64 ,v86 , V75 , V65 lopp . Skulle vara unikt och skulle krossa atg tvilling (som är skit , jämfört med komb ) med 15 procents skatteavdrag , atg kan inte konkurrera igen . Ser ingen framtid med spel på vinnare , men om man vill fortsätta så sänk skatteavdraget till 15 procent o dopa potterna . Eftersom bolaget är registrerat på Malta gissar jag att man får ha vilka skatteavdrag man vill ! Bättre för svensk travsport o få 5 procent av nettovinst , än som nu en skuldsedel på 10 miljoner !!
warn90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-07, 14:54   #15
 
MoniMakerApps avatar
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 1252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av warn90 Visa inlägg
Till Legolasbet . Ordna bara egna bra spel !!! P54 varje dag med dopade pooler måndag , tisdag , torsdag , fredag med ungefär 15 k . Söndagar 25k , onsdagar 35k lördagar 50k . Egentligen bara o följa atgs siffror , v64 må-fr med skitlopp omsättning 5 miljoner , onsdagar med bra bevakning o tips 25 miljoner , lördagar med V75 70 miljoner o söndagar med g75 15 miljoner . Skatt på detta 20 procent i stället som atg 30 eller 35 procent . När man når målen för break even dopa mer , tills man når minst 1 miljon i omsättning , sen sköter sig spelet själv eftersom omsättning finns och skatten mindre så atg kan inte konkurrera !!! Sluta med p2 och P3 helt värdelösa spel , inte ens atg har omsättning . Börja med komb på alla v64 ,v86 , V75 , V65 lopp . Skulle vara unikt och skulle krossa atg tvilling (som är skit , jämfört med komb ) med 15 procents skatteavdrag , atg kan inte konkurrera igen . Ser ingen framtid med spel på vinnare , men om man vill fortsätta så sänk skatteavdraget till 15 procent o dopa potterna . Eftersom bolaget är registrerat på Malta gissar jag att man får ha vilka skatteavdrag man vill ! Bättre för svensk travsport o få 5 procent av nettovinst , än som nu en skuldsedel på 10 miljoner !!
Enligt Viroid så är det redan 15% spelavdrag på Vinnarspelet hos legolas. Så här ser det ut för deras spelformer, se nedan (taget från tidigare inlägg av Viroid).

P76 - 30%
P54 - 30%
P3 - 25%
D2 - 20%
Winner -15%

Observera att spelavdrag är både skatt, finansiering av adm, och pengar till sporten (som i dagsläget sägs fonderas hos legolas tills det att det finns en lösning så att ST kan ta emot pengarna)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kunghumle (+5)

Senast redigerad av MoniMakerApp den 2017-11-07 klockan 15:07.
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td