Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-11-08, 01:02   #1
 
AMHCs avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 276
Sharp$: 2055
Standard

Prix d'Amerique på plats


Tänkte se Prix d'Amerique på plats i år. Har dock aldrig varit på Vincennes tidigare, så jag har några frågor som någon här som varit på Prix d'Amerique t.ex. förra året kanske kan svara på.

Vad kostar inträde? Betalas med kort eller kontanter? Eller bokas biljetter i förväg och i så fall hur/var?
Måste man vara där vid öppning (har för mig det är kl 11.00) eller kan man komma in när som helst såsom på travbanor i Sverige?
Hur svårt är det att hitta en bra plats, går det att stå nere vid staketet eller är det bara typ sittplatser?
Hur rekommenderar ni att man tar sig ut dit från centrum? taxi? tunnelbana? buss? hyrbil?

Något annat man bör tänka på?

Tack på förhand.

Senast redigerad av AMHC den 2017-11-08 klockan 01:05.
AMHC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-08, 05:18   #2
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 36
Sharp$: 287
Standard

Jag har varit på Vincennes en gång och det var när Maharajah vann.
Vill minnas att inträdet var typ 5 Euro och då fick man en halsduk,flagga med mera.
Platser var inga större problem att få om man var där i tid.

Det mesta på Vincennes fungerar bättre än vad det gör här i Sverige, enda som är lite småtråkigt är att fransmännen kan vara sådär ointresserade av att prata engelska.
Hoppas du får en trevlig resa! Själv funderar jag fortfarande om man ska åka eller inte
Tobnil89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-08, 07:34   #3
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Pendeltåg är det bästa sättet att ta sig dit.

Tycker f ö att Prix d' A är ett överskattat evenemang att besöka. Paris i januari erbjuder inget vidare väder. På Vincennes är det trångt och man ser i princip ingenting då banan är så stor. Man står mest och tittar på storbildskärmen.

Besök hellre Paris och Vincennes på vårkanten då vädret är bättre. Dessutom är det lättare att ta sig in på stallbacken då och se sig omkring. Stallfiket är magiskt bra!
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-10, 13:30   #4
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 161
Sharp$: 1822
Standard

Var och såg PdA 2009 (Meaulnes du Corta vann till TT's glädje) och 2010 (storskrällen Oyonnax vann till 172 ggr). Vädret var mulet och lite kyligt båda gångerna - men klassen på loppen värmde. Åker gärna dit igen!
Inträde 5 euro som sagt. Biljetter kan förköpas om man vill, men var dyrare om jag minns rätt.
Jag stod vid staketet mot banan hela dagen eftersom jag ville fota en hel del. Inga problem att få plats om man ställde sig där några lopp innan PdA.
Storbildsskärmen gäller dock för att följa loppen.
För att ta sig dit (och därifrån) så är det pendeltåget till Joinville-le-Pont (R.E.R. linje A på den gren som går mot Boissy). Blir inte lurad att av misstag hoppa av vid stationen Vincennes! Från Joinville-le-Pont går det gratisbussar till och från travbanan.

Missa inte sergerintrvjuerna efter ordinarie loppen som omgavs av 5 dansande tjejer i korta kjolar - om dom fortfarande har kvar dom. Var ju 8½ år sedan jag var där.

/ TT

Senast redigerad av KonsultTT den 2017-11-10 klockan 13:33.
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-10, 16:56   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
Var och såg PdA 2009 (Meaulnes du Corta vann till TT's glädje) och 2010 (storskrällen Oyonnax vann till 172 ggr). Vädret var mulet och lite kyligt båda gångerna - men klassen på loppen värmde. Åker gärna dit igen!
Inträde 5 euro som sagt. Biljetter kan förköpas om man vill, men var dyrare om jag minns rätt.
Jag stod vid staketet mot banan hela dagen eftersom jag ville fota en hel del. Inga problem att få plats om man ställde sig där några lopp innan PdA.
Storbildsskärmen gäller dock för att följa loppen.
För att ta sig dit (och därifrån) så är det pendeltåget till Joinville-le-Pont (R.E.R. linje A på den gren som går mot Boissy). Blir inte lurad att av misstag hoppa av vid stationen Vincennes! Från Joinville-le-Pont går det gratisbussar till och från travbanan.

Missa inte sergerintrvjuerna efter ordinarie loppen som omgavs av 5 dansande tjejer i korta kjolar - om dom fortfarande har kvar dom. Var ju 8½ år sedan jag var där.

/ TT
Lite tudelat det där med så stor bana. Maffigt på ett sätt men det är ju inte mycket känsla när man trots att man står vid staketet ser noll vad som händer utöver det som visas på skärmen. Lite samma med en så massiv arena som är lattjo när det är fullt, men ekar väldigt när det inte är det (oftast men just på Pda-dagen och i synnerhet närmare loppet lär det ju vara halvknökat).

Cheerleader-tjejerna var kvar ifjol när jag var där också.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td