Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-01-23, 16:15   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 180
Sharp$: 57162
Standard

Solvalla 23 jan (v64/p54)


Tisdagarna väldigt trevliga på Solvalla . Även denna men inte minst nästa vecka betydligt bättre sport än på onsdagen. Dessutom en spelform som är mycket bättre för dom utan enorma spelkassor. V64 går att lösa med måttliga insatser. V86 spelet på onsdagar kräver enorma insatser för att bli slagkraftiga . En vecka kvar till årets höjdare hittills i Sverige. Då körs de första unghästloppen värda namnet i år.

V64 1

Lurigt lopp. Sylvester DK har två av tre i spets så vore märkligt om den släpper till Jeepster. Utdragen körning gynnar Juvels Boy. Favoriten ska inte heller glömmas så klart men vann väldigt billigt senast och bäst barfota.

V64-2

Sugen på att inleda min P54 med spik på finnen nr 4, men körde ju inget vidare taktiskt förra veckan och Oskar J verkar inne på spets och att köra där med Luksom, så får avvakta att bestämma hur det blir. Nurmoshäst som inte startat sedan i maj i Bobo. Ruggigt svårt att värdera dom. Ibland är dom oslagbara direkt och skulle det bli körning mellan finnen och Oskar kan det öppna upp sig. Ska kolla särskilt så det inte blir första bike på 4 eller 11. Inget på radarn om det nu men när det gället Nurmos kommer den infon ofta i bästa fall i värmningen .

V64-3

Pompano E som stor favorit känns inte så intressant. Ska vara snabbare ut i voltstart så ingen given spets för den och tycker det blivit lite häx med Kims styrningar senaste dagarna. Nästan mer troligt att Remains spetsar och sen släpper till Erik.rankar 5 etta i nuläget. Ska även kolla extra så det inte blir bike på någon av dom. Varit vanlig vagn hittills.

V64-4

Väldigt öppet om man inte går på favoriten. Vill dock inte spika en stor favorit som inte startat på två månader från spår 8. Risken för stor att den dels behöver loppet och dels körs snällt. Men krävs då många streck för att vara säker här. Intressant med bike ffg på 1an som dock tog sin enda vinst i fjor i ett breddlopp i Norrland.

V64-5

Rätt troligt med blufflopp, dvs att Goop spetsar och sen kör i 19 tempo i två varv och rinner undan. Spikalternativ på det. 2an lär behöva loppet och är en barfotahäst. 12 ska köras i ryggar och är rökt om det blir blufflopp. 5,6 också intressanta om det blir tävling.

V64-6

Lurigt när det är voltstart. Stand Bayou har inte varit favoritspelarnas bästa vän vilket han visade mig och andra som spikade den som storfavorit för två veckor sedan. Bästa hästen annars. Svåranalyserat lopp.kanske Uffe är spetsfavorit med 1an men duger den verkligen i solvallakonkurrens? Tävlade ute på orten för det mesta i fjor. Pihlström säger i alla fall att planen är spets och slut. Utmanar dom andra ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jocklon (+10), Windorf (+5), thelir (+5)

Senast redigerad av olle den 2018-01-23 klockan 16:16.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 18:39   #2
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4927
Standard

När jag ser lopp som det första här påminns jag om när Erik var ung och på elitloppshelgen körde som en fullkomlig dåre ett antal gånger. Det var då jag undrade om "spets och slut" egentligen betydde en Erik-styrning - ta spets, tokdra och ta helt slut. Lex Easy Lover.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 18:42   #3
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Någon mer än jag som är trött på att livefolket ALDRIG vågar "gissa" vem som vann när det är mindre än en halv längds segermarginal?

När jag var stammis på solvalla kunde jag/vi/vårt gång säga vem som vann till 99% säkerhet när det var huvud eller till och med en nos...

Widman ser ju 1000 lopp i månaden, lär man sig inte vart mållinjen är då.

Fenomenet gäller inte bara Widman, ingen som får frågan har någonsin en aning om vem som vann

Överlevde första avdelningen iaf :-)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 18:48   #4
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 180
Sharp$: 57162
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Någon mer än jag som är trött på att livefolket ALDRIG vågar "gissa" vem som vann när det är mindre än en halv längds segermarginal?

När jag var stammis på solvalla kunde jag/vi/vårt gång säga vem som vann till 99% säkerhet när det var huvud eller till och med en nos...

Widman ser ju 1000 lopp i månaden, lär man sig inte vart mållinjen är då.

Fenomenet gäller inte bara Widman, ingen som får frågan har någonsin en aning om vem som vann

Överlevde första avdelningen iaf :-)
Jag ser för det mesta nu på en 55 tums skärm via airplay. 4 av 5 ggr åtminstone när banreferenterna säger ”hårt i mål” är det lätt att se vem som vinner. Abret är de dagar kamerorna inte är placerade parallellt med mållinjen. Då är det svårare.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 18:51   #5
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 180
Sharp$: 57162
Standard

Bytte spik till favoriten i sista. Reden hade lämnat klart till solvallas intern tv tips.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+2)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 18:56   #6
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 180
Sharp$: 57162
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Bytte spik till favoriten i sista. Reden hade lämnat klart till solvallas intern tv tips.
Man skulle behållt ursprungsspiken. Men a häst i alla fall.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 19:01   #7
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Vågade inte spika den här när Nurmos hade "efter-vila" höst till start.
Hans hästar har ju vunnit på löpande band senaste tiden.

När man väl börjat gardera är det lätt att strecka på, vart 5 streck i andra :-/

Kvar i alla fall.

Var upptagen innan v64 start och hann inte lägga ut min rad.

Sitter med:

1,5,6,7,9
1,5,11
3 Jula Extreme
1,6,8
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 19:06   #8
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 642
Sharp$: 22760
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
När jag ser lopp som det första här påminns jag om när Erik var ung och på elitloppshelgen körde som en fullkomlig dåre ett antal gånger. Det var då jag undrade om "spets och slut" egentligen betydde en Erik-styrning - ta spets, tokdra och ta helt slut. Lex Easy Lover.
Inte många rätt på sistone från Eriks sida. Får se om han sätter dit min spik i tredje eller blir det god natt på V6
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 19:08   #9
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 180
Sharp$: 57162
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Vågade inte spika den här när Nurmos hade "efter-vila" höst till start.
Hans hästar har ju vunnit på löpande band senaste tiden.

När man väl börjat gardera är det lätt att strecka på, vart 5 streck i andra :-/

Kvar i alla fall.

Var upptagen innan v64 start och hann inte lägga ut min rad.

Sitter med:

1,5,6,7,9
1,5,11
3 Jula Extreme
1,6,8
8an i nästa som du kam åka på. Fast med rubbet i comebacken sist och nu Björn Goop i vagnen.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 19:09   #10
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Varför ändras ofta värdet efter att loppet är kört?

Inför v64:2 skulle det vara värt 231kr om favoriten vann.

Nu vann den och värdet är 229kr?

Är det en "valuta-glitch". Man insåg plötsligt att några kvarvarade rader var norska?

För det kan väl inte vara så att man plötsligt hittat ett par kuponger till som man glömt räkna när man angav ev värde inför nästa avd?

Antagligen en valuta fråga, men jag tycker inte att dessa fel hände förut. Vanligt nu
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 19:17   #11
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3188
Standard

Rör på arslet KIM
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 19:19   #12
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 180
Sharp$: 57162
Standard

Borta nu med på P54an. Var väl första årssegern för Tietz stallet så då är väl deras hästar friska igen.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 19:19   #13
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Den var dom ute på!
Nedtryckt till 5ggr på vinnarspelet och streckad till 8%!

Maxträff för mig .

Kvar men med 9 rader med 3 avdelningar kvar är man inte allt för kaxig

Senast redigerad av Basse den 2018-01-23 klockan 19:22.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 19:23   #14
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 180
Sharp$: 57162
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Den var dom ute på!
Nedtryckt till 5ggr på vinnarspelet och strackad till 8%!

Maxträff för mig .

Kvar men med 9 rader med 3 avdelningar kvar är man inte allt för kaxig
4,84 procent på P54. Men man skulle ha betalt för den efter att ha lyssnat på tipsgenomgången från Hultman/Spante/Malmroth på solvallas premiumkanal.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 19:24   #15
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 1004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Varför ändras ofta värdet efter att loppet är kört?

Inför v64:2 skulle det vara värt 231kr om favoriten vann.

Nu vann den och värdet är 229kr?

Är det en "valuta-glitch". Man insåg plötsligt att några kvarvarade rader var norska?

För det kan väl inte vara så att man plötsligt hittat ett par kuponger till som man glömt räkna när man angav ev värde inför nästa avd?

Antagligen en valuta fråga, men jag tycker inte att dessa fel hände förut. Vanligt nu
Var väl pga den sena strykningen på nr 8.
__________________
Spelar inte V75 eller V86 igen förrän jag bara kan spela på alla rätt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+10)
grönvitt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td