Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-01-28, 21:42   #1
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 739
Sharp$: 9173
Standard

Onsdag 31/1 - Jägersro/Solvalla V86/P54 mm


Här pratar vi om onsdagens tävlingar.

Jägersro
Längd: 1000 m
Bredd: 23,0 m (2140 m), 23,0 m (1640 m)
Upplopp: 190 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Ja

Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej


Lycka till därute!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-29, 11:26   #2
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Det är ju bara att hoppas streck-% håller i sig på Athos Race......
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-30, 13:13   #3
 
Reg.datum: jan 2018
Inlägg: 22
Sharp$: 140
Standard

V86 Solvalla/Jägersro


Ny vecka ny analys.

Håll till godo.
ATG-tillsammans för att joina denna rad V86-klubben heter vi där.

V86 Solvalla/Jägersro

1. 3, 6, 9, 12
2. 6, 7, 8, 9
3. 6
4. 4, 6, 7
5. 2, 3, 9
6. 1, 2, 4, 7, 12
7. 1, 2, 4, 8
8. 2, 3, 1




En otroligt tuff omgång denna vecka, ska göra så god analys jag kan i 8 för mig väldigt tighta lopp.



V86-1:

Med min favorithäst struken i detta lopp (11. Dragster) så har vi 2 favoriter i far och son Untersteiner nr.3 Cantona America(som vi tror mest på) och nr.12 Frankie Brodde. De är också de bästa hästarna på papper men kommer dock från uppehåll och kanske inte går att lita på fullt ut.

Häst nr.6 Nelle Atticus Jake har tiderna i kroppen och Christoffer Eriksson är en skicklig kusk och kan vara värd ett streck på kupongen, även Jeppe Juel med nr.9 tonicetobetrue tar vi med.



3, 6, 9, 12



V86-2:

Här har vi kvällens absolut största favorit i nr.7 Chapter N.DEO som körs av Örjan och har så gjort i alla sina 5 starter där 4 av dessa slutat i vinst. För många är detta en klar spik men vi känner oss lite osäkra trots allt, nr.9 Undulat är en personlig favorit som iofs tidigare haft problem med voltstarten men klarar Kim Eriksson sig förbi denna så ser vi absolut vinstchanser,

Nr.8 Ile Saint Louis känns intressant också, har inte matchats på snart 2 månader men då mot tuffare motstånd och gjorde ett fullt godkänt lopp. Vi väljer även att strecka 6. Entertainment Ås.



6, 7, 8, 9



V86-3:



Vår första tanke här var att spika nr. 6 Highspirit efter ett väldigt fint lopp sist och kan fortfarande hamna som ensamt streck, dock så känns nr.1 Tapiro Jet farlig. Samtidigt tycker vi att V.M Viking Cup är något överspelad, känner man sig osäker så är ett streck där inte obefogat. Tufft, tufft och åter tufft.

Preliminärt 1, 6.



V86-4:



Ett spännande lopp där häst nr.4 Louie Brodde är favorit med Erik Adielsson i sulkyn, här har vi ett helt gäng hästar vi vill ha med men har vi egentligen fog för det?

Nr. 5 Romeus har endast kört 3 lopp sista 3 åren, tog en gel del vinster innan dess så kapaciteten kan säkert finnas där men det känns som ett långskott, Nr. 6 Comte Du Pommeu känns för oss intressantare har gjort 2 starter på distansen i år och rent tidsmässigt ska han kunna vara med och slåss där uppe. Än mer intressant är nr.7 Mr. Perfection som hade ett skaplig år 2017 och har startat med 1 vinst på två starter i år.



Vi streckar 4, 6, 7



V86-5:



Ännu ett tufft och jämnt matchar lopp, de 3 förhandsfavoriterna känns dock snäppet starkare om än bara lite än de övriga fältet.



2, 3, 9



V86-6:



Här var jag och Niklas helt oense, han är mer risktagande än jag och ville spika Largo, på för dåliga grunder, ett av de tuffare loppen enligt mig. (Kanske bevisas motsatsen)



Jag vill ha med alla, han vill ha med få, i slutändan är jag yngre och starkare och vi garderar upp.



1, 2, 4, 7, 12



V86-7:



De två förhandsfavoriterna är riktigt bra hästar, lite oroväckande är det med två raka galopper för Tour Knight innan Johan Untersteiner fick styr på tyglarna, nu är Pappa Peter tillbaka i sulkyn, felfritt så är favoritskapet befogat. Detsamma gäller nästfavorit Cocktail Bar, första starten sen första November slutade med galopp, potentialen finns där dock.

Nr.1 Ahsoka T.Dream ser spännande ut och med en bra start kan skrälla, Nr. 8 Cool Bella streckas också efter ett stabilt lopp senast.

1, 2, 4, 8



V86-8:



Ginotonic är favorit här, i talande stund i alla fall, tuffare motstånd än vanligt gör att vi tror det blir tufft, Perfekt King nr.3 galopperade senast men kan vid ett bra lopp slå alla hästar i fältet, vi avslutar med nr. 11 Sebastian Journey som förra veckan var tillbaka efter 2 månaders uppehåll, galopperade då men är giftig om kan hållas felfri.

2, 3, 11



Joina oss gärna på ATG- tillsammans så spelar vi ihop.



V86-klubben heter vi där



Hoppas ni får hjälp av vår analys och lycka till.



Med vänlig hälsning,

V86-klubben

Senast redigerad av V86-klubben den 2018-01-30 klockan 13:27.
V86-klubben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-30, 20:25   #4
 
Reg.datum: maj 2016
Inlägg: 130
Sharp$: 557
Standard

Qamaro C.D. måste med på stall och kuskform. Kul just nu till 5% i lopp 6.
Rakka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-30, 23:11   #5
 
Reg.datum: jan 2018
Inlägg: 22
Sharp$: 140
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rakka Visa inlägg
Qamaro C.D. måste med på stall och kuskform. Kul just nu till 5% i lopp 6.
Den är med
V86-klubben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-31, 10:44   #6
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 142
Sharp$: 56945
Standard

Verkar som att vädret ska ställa till det varenda onsdag nu. För två veckor sedan kaos på Bergsåker. Förra onsdagen regn i både Göteborg och Stockholm. Idag ska det vara ihållande regn hela dagen i Skåne men finns visst hopp om att det avtar i kväll. I Stockholm väntas regn eller snö hela eftermiddagen och kvällen enligt prognoserna. Ännu en onsdag med fokus mer på väder och banunderlag än hästarna verkar det som. Men så ska det vara för dåliga yttre förhållanden har oerhört stor inverkan på loppens utfall.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-31, 10:48   #7
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 716
Sharp$: 37584
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Verkar som att vädret ska ställa till det varenda onsdag nu. För två veckor sedan kaos på Bergsåker. Förra onsdagen regn i både Göteborg och Stockholm. Idag ska det vara ihållande regn hela dagen i Skåne men finns visst hopp om att det avtar i kväll. I Stockholm väntas regn eller snö hela eftermiddagen och kvällen enligt prognoserna. Ännu en onsdag med fokus mer på väder och banunderlag än hästarna verkar det som. Men så ska det vara för dåliga yttre förhållanden har oerhört stor inverkan på loppens utfall.
Ofta så vinner de bästa hästarna när det är dåligt väder. Det har ju varit mycket favoriter nu på slutet. Jag tycker dock att loppen generellt sett ser lite öppnare ut ikväll så förhoppningen är att det blir några hundra tusen för full pott.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-31, 10:50   #8
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 1 492
Sharp$: 15626
Standard

Såg detta i expressen ang v86-8.....

Pär Pergenius om 3 Perfect King: ””– Han har aldrig sett så bra ut som senast men
han får inte till det. Hästen är väldigt bankänslig
och lösa banor fungerar inte alls för hans del. Läget
är bra och han tränar bra, det bör räcka en bit.

Banan kanske inte blir perfekt för kingen!
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-31, 12:01   #9
 
Reg.datum: jan 2018
Inlägg: 22
Sharp$: 140
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av elwiz Visa inlägg
Såg detta i expressen ang v86-8.....

Pär Pergenius om 3 Perfect King: ””– Han har aldrig sett så bra ut som senast men
han får inte till det. Hästen är väldigt bankänslig
och lösa banor fungerar inte alls för hans del. Läget
är bra och han tränar bra, det bör räcka en bit.

Banan kanske inte blir perfekt för kingen!

Han ser så himla fin ut, det saknas nåt men det kan lossna när som. Jag har själv spikat honom och rivit mit redan rakade hår.
Det känns fel att inte ha med honom även om jag mer och mer känner suget på att spika Sebastian Journey.
V86-klubben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-31, 13:09   #10
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 716
Sharp$: 37584
Standard

Solvalla:

Grovt material läggs på nu. Regn väntas i eftermiddag och kväll. Banan kan bli något tung längre in på kvällen.

Jägersro har inte kommit med någon info ännu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+1)

Senast redigerad av Shooter den 2018-01-31 klockan 13:18.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-31, 13:12   #11
 
Reg.datum: jan 2018
Inlägg: 22
Sharp$: 140
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Solvalla:

Grovt material läggs på nu. Regn väntas i eftermiddag och kväll. Banan kan bli något tung längre in på kvällen.

Åby har inte kommit med någon info ännu.
Ingen Info från Jägersro vad jag kan se heller. Ingenting på Åby ikväll väl?
V86-klubben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-31, 13:17   #12
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 716
Sharp$: 37584
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av V86-klubben Visa inlägg
Ingen Info från Jägersro vad jag kan se heller. Ingenting på Åby ikväll väl?
Du förstod nog vilken bana jag avsåg.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-31, 13:32   #13
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 142
Sharp$: 56945
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av V86-klubben Visa inlägg
Ingen Info från Jägersro vad jag kan se heller. Ingenting på Åby ikväll väl?
Rejält regn i Malmö sedan i morse och av senaste radarbilden att döma kommer det fortsätta hela dagen.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-31, 13:43   #14
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Solvalla:

Grovt material läggs på nu. Regn väntas i eftermiddag och kväll. Banan kan bli något tung längre in på kvällen.

Jägersro har inte kommit med någon info ännu.
Perfekt!
Då är det bara att stryka alla hästar från systemet som kan tänkas gå på innerspår på Solvalla ikväll då
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-31, 13:48   #15
 
Reg.datum: jan 2018
Inlägg: 22
Sharp$: 140
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Rejält regn i Malmö sedan i morse och av senaste radarbilden att döma kommer det fortsätta hela dagen.
Ja, regnet har verkligen ös ner här sen innan lunch. Skånevinter at it's best.
Hoppas banan klarar sig okej.
V86-klubben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td