Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-02-03, 22:41   #1
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Söndag 4 februari - Umåker GS75 mm.


Här pratar vi om söndagens tävlingar.

Umåker
Längd: 1000 m
Bredd: 22,0 m (2140 m), 22,0 m (1640 m)
Upplopp: 184 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Lycka till därute!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-03, 22:46   #2
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Inga strykningar ännu vilket får ses som positivt.

På butikslappen spikade jag Mr Sånna med Hannah Olofsson som borde ha vettig chans.
Dubblade lappen med Östmans styrning i tredje.

Roger America vinner väl femte men jag tog med Julia, Sambuccus och Hamis i ett försök att fälla.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-04, 09:15   #3
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Dagens skrällspik - Lindsey Vonn!
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-04, 09:33   #4
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Svårt att gå emot storfavoriten Roger America. Gillar vinterbanor, toppform och står perfekt till i loppet på alla tänkbara sätt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-04, 09:51   #5
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Nä, Roger går nog ut och bara vinner....
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-04, 10:37   #6
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 1013
Standard

Några korta rader om dagenstävlingar:

Lopp 4 Kan MM få Fursten Aron felfri kan vi ha en roligt 20-oddsare

Lopp 6 Ecco Hornline tuggar på i 3:e spår och de skall vara bra om de står emot till slut

Lopp 8 Dusktodawn Sisu har gjort det bra två gånger för UO. Senast i v75 på Bollnäs.

Lopp 9 Roger America kommer att bli dagens största och det är tveksamt om han går att fälla.

Lopp 10 Dagens bästa spik är väl ändå Wallbase till 17%. Har gjort tre bra lopp sedan han kom till Rikard. Verkar kunna öppna och jag tror på spets och slut. Som han gick senast efter galopp tror jag aldrig de får tag på honom.

Lopp 11 Som Ove körde med Elit Håleryd senast måste de ha trott på bra chans. Det är ju en vinterhäst och de kan få segern idag istället.
__________________
Spelar inte V75 eller V86 igen förrän jag bara kan spela på alla rätt.
grönvitt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-04, 10:52   #7
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Det är jackpot idag så borde bli bra omsättning om spelarna har något kvar i kassorna efter alla pengar atg konfiskerat.

I Grand Slam avdelning 1 har jag noterat två saker

- Borups Puma har gjort tre starter för Hanna O. En seger. Då gick den i bike. Vanlig vagn de två gånger den inte vunnit så håll koll på vad det blir idag.

- Den andra favoriten från stall Bergh har galopperat bort sig 3 av de 4 senaste i voltstart. Inget att lita på mao men ensamt springspår i volten.

I grand slam avd 2 har följande anteckningar gjorts

- Ecco Hornline är den enda hästen i fältet som vunnit över lång distans. Hästen har gått med jänkarvagn i de två senaste, innan vanlig vagn. Biken har när man rullar lopp i arkivet varit ett klart plus så viktigt att kolla att den ska på idag med. Det stora frågetecknet är såklart isbanan då den aldrig startat på sådan innan och erfarenhetsmässigt vet vi att det nästan är omöjligt att gissa första gången hur det kommer påverka prestationen med långa isbroddar.

- favoriten Mr Sånna gått med vanlig vagn två senaste. Gick i svensk jänkarvagn för tre starter sedan.

I Grand slams 3e avdelning inleds även P54 spelet hos legolas bet.

- Det är väldigt mycket som talar för att storfavoriten Åstas Marcus vinner. Den vann årsdebuten förra året med galopp trots längre frånvaro ännu och även en comeback efter vila i september. Hästen har varit tränarkörd i alla starter utom en (då körde Ulf Eriksson och det slutade med vinst). Ruggigt kuskplus idag med Uffe O istället för tränaren. Hästen funkat bra på isen visade den senast. Mycket troligt att jag inleder P54 med spik. Kolla att biken ska på. Alltid gått med svensk Jänkarbikesvariant.

Grand Slam avd 4 känns knepigare. Några strykningar har väl underlättat ytterligare för Dusktodawn Sisu men samtidigt ska man tänka på att hon möter hingstar nu. Även noterat att hon gick i jänkarvagn ffg på ett tag i V75 loppet förra helgen och att det var klart positivt. Så även viktigt här att kolla om biken hängs på även idag.

På jänkarvagnsfronten även noterat att nr 2 Gobos Mystery näst senast när han var ute mot bl a Weekend Fun tävlade i amerikansk jänkarbike. Senast svensk bike och innan dess vanlig vagn. God idé att kolla upp vad det blir idag om sådan info kommer fram från banan.

9an har inte tävlat med jänkarvagn på länge. Vore intressant om en sådan skulle hängas på idag.

Femte grand slam avdelningen har jag inte lagt tid på då megastjärnan Roger A bara vinner om allt står rätt till för dagen.

Grand Slam avdelning 6 dagens svåraste lopp. Här känns det nästan som vem som helst kan vinna. Har inte bestämt hur jag ska strecka här ännu. Blir viktigt med infon i eftermiddag. Noterat att Wallbase inte tävlat i bike sedan i aug och att det vore intressant om sådan skulle åka på idag.

I avslutningen känns det som att ett fåtal kan vinna. 6an ska tydligen tävla i jänkarbike igen och det är viktigt. 1an van mycket tuffare motstånd. 3an borde snart få visa igen att hon älskar isbana. 9an också varit ute i tuffa lopp men hur tog den urblåsaren i söndags?
1,3,6,9 borde räcka. Ev 12an med. Den har jag ingen riktig koll på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
greenj (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-04, 11:12   #8
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Lopp 5: Öppet lopp trots litet fält. Läge att ta alla, eller så chansar man med spik på U-Boat som vann med liknande förutsättningar senast.

Lopp 6: Mr Sånna berättigad favorit eftersom läget är bättre än Ecco Hornline. Stabilt lås med dem bägge.

Lopp 7: Åstas Marcus stor favorit. För stor för mig. 3-6-9-10-13-14 får följa med också.

Lopp 8: Dusk To Dawn Sisu favorit, och bästa hästen, men från det där läget? 2-4-6 skall nog med också.

Lopp 9: Roger America vinner det här. Skall man fälla får man nog ta många andra, och det kostar mer än det smakar.

Lopp 10: Global Unbound är favorit, men spår 8 i volt? 4-5-12-13-14-15 får följa med.

Lopp 11: Har man inga andra drag så kan Höwings Star vara en bra chansspik. Väldigt öppet bakom den. 1-3-4-7-9-11-12 tycker jag utmanar, och det blir alldeles för dyrt att strecka dem i förhållande till deras chans att vinna.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-04, 11:19   #9
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det är jackpot idag så borde bli bra omsättning om spelarna har något kvar i kassorna efter alla pengar atg konfiskerat.

I Grand Slam avdelning 1 har jag noterat två saker

- Borups Puma har gjort tre starter för Hanna O. En seger. Då gick den i bike. Vanlig vagn de två gånger den inte vunnit så håll koll på vad det blir idag.

- Den andra favoriten från stall Bergh har galopperat bort sig 3 av de 4 senaste i voltstart. Inget att lita på mao men ensamt springspår i volten.

I grand slam avd 2 har följande anteckningar gjorts

- Ecco Hornline är den enda hästen i fältet som vunnit över lång distans. Hästen har gått med jänkarvagn i de två senaste, innan vanlig vagn. Biken har när man rullar lopp i arkivet varit ett klart plus så viktigt att kolla att den ska på idag med. Det stora frågetecknet är såklart isbanan då den aldrig startat på sådan innan och erfarenhetsmässigt vet vi att det nästan är omöjligt att gissa första gången hur det kommer påverka prestationen med långa isbroddar.

- favoriten Mr Sånna gått med vanlig vagn två senaste. Gick i svensk jänkarvagn för tre starter sedan.

I Grand slams 3e avdelning inleds även P54 spelet hos legolas bet.

- Det är väldigt mycket som talar för att storfavoriten Åstas Marcus vinner. Den vann årsdebuten förra året med galopp trots längre frånvaro ännu och även en comeback efter vila i september. Hästen har varit tränarkörd i alla starter utom en (då körde Ulf Eriksson och det slutade med vinst). Ruggigt kuskplus idag med Uffe O istället för tränaren. Hästen funkat bra på isen visade den senast. Mycket troligt att jag inleder P54 med spik. Kolla att biken ska på. Alltid gått med svensk Jänkarbikesvariant.

Grand Slam avd 4 känns knepigare. Några strykningar har väl underlättat ytterligare för Dusktodawn Sisu men samtidigt ska man tänka på att hon möter hingstar nu. Även noterat att hon gick i jänkarvagn ffg på ett tag i V75 loppet förra helgen och att det var klart positivt. Så även viktigt här att kolla om biken hängs på även idag.

På jänkarvagnsfronten även noterat att nr 2 Gobos Mystery näst senast när han var ute mot bl a Weekend Fun tävlade i amerikansk jänkarbike. Senast svensk bike och innan dess vanlig vagn. God idé att kolla upp vad det blir idag om sådan info kommer fram från banan.

9an har inte tävlat med jänkarvagn på länge. Vore intressant om en sådan skulle hängas på idag.

Femte grand slam avdelningen har jag inte lagt tid på då megastjärnan Roger A bara vinner om allt står rätt till för dagen.

Grand Slam avdelning 6 dagens svåraste lopp. Här känns det nästan som vem som helst kan vinna. Har inte bestämt hur jag ska strecka här ännu. Blir viktigt med infon i eftermiddag. Noterat att Wallbase inte tävlat i bike sedan i aug och att det vore intressant om sådan skulle åka på idag.

I avslutningen känns det som att ett fåtal kan vinna. 6an ska tydligen tävla i jänkarbike igen och det är viktigt. 1an van mycket tuffare motstånd. 3an borde snart få visa igen att hon älskar isbana. 9an också varit ute i tuffa lopp men hur tog den urblåsaren i söndags?
1,3,6,9 borde räcka. Ev 12an med. Den har jag ingen riktig koll på.
Ecco Hornline har inte tävlat med långa brodd, men dock tränat med dem så det borde funka. Wallbase är det frågetecken för hur det funkar med hakar.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-04, 12:54   #10
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 2
Sharp$: 44
Standard

Ingen som kan lägga upp gamblers value i plays?
Raimo12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-04, 13:24   #11
 
Majors avatar
 
Reg.datum: apr 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 605
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Raimo12 Visa inlägg
Ingen som kan lägga upp gamblers value i plays?
Om du lämnar Sharps i postade Service Plays så är sannolikheten större , eller så köper du själv önskat underlag.
__________________
Se var du sätter fötterna, annars kan du lätt tappa travet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Raimo12 (+10)
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-04, 14:36   #12
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

De lät ruskigt uppåt på Tyra IH! Kanonläge och den goda stallformen har inte visat sig vika ännu så länge. Bara att spika.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-04, 14:54   #13
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Kul med favoritseger i första, när man helgarderade......
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-04, 14:54   #14
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Kul med favoritseger i första, när man helgarderade......
Jag spikade, men då var den bara andrahandsfavorit.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-04, 15:02   #15
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Atgs jackpots biter fint även på söndagar. Nästan 17 miljoner i grand slam 75 omsättning trots att massor av vinstpengar konfiskerades igår oerhört imponerande. På fredag börjar vinter OS men det borde inte ha någon större påverkan på travet för tidsskillnaden på 8 timmar till Sydkorea gör att nästan alla tävlingar avgörs på natten eller förmiddagen svensk tid. Kan bli vissa krockar med lunchtravet om jag såg rätt.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td