Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-02-03, 23:29   #1
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9411
Standard

Onsdag 7 februari - Bergsåker/Solvalla V86/P54 mm


Här pratar vi om onsdagens tävlingar på Bergsåker och Solvalla.

Bergsåker
Längd: 1000 m
Bredd: 21,5 m (2140 m), 21,0 m (1640 m)
Upplopp: 200 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Lycka till därute!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 13:22   #2
 
Reg.datum: jan 2018
Inlägg: 22
Sharp$: 140
Standard

V86 Solvalla/Bergsåker

Analys till veckans V86

Spela med oss här:

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/92SG-99D3-49677

Preliminär rad:
1. 1, 4, 6, 11
2. 3. Titan Brodde
3. 4, 5, 7, 11, 14
4. 1, 4, 9, 12
5. 1, 2, 4, 6, 7, 9, 10, 12, 13
6. 5, 6, 11
7. 1, 4, 8
8. 3. Reverend Wine

V86-1
Vi öppnar V86 med ett tufft lopp utan några superhästar, vid första anblick så får jag upp ögonen för Hot Pride, då enbart på grund av tiderna som presterats sista tiden, det är lätt att stirra sig blind där. Jeppas Picasso mäktade bara med 2 vinster förra året men efter 2 starter efter några månaders uppehåll så ser det ut att gå framåt.

Vi streckar:
1, 4 , 6, 11

V86-2
Vi letar med ljus och lykta efter kvällens bästa spik, tråkigt nog så känns det som att favoritskapet är befogat i omgång 2 med Titan Brodde. Det finns inte många motbud och sköter Örjan detta på sedvanligt vis så vinner han komfortabelt.

Vi streckar:
3

V86-3
Ett jämnt spelat lopp, jämna oerfarna härliga hästar som gör upp.
Ripkin Joe ser fin ut och Jan Norberg har god form, här är det dags att gardera upp dock.
14. Gill Power ser extra intressant ut trots bakspår väl värd att ha med till 9%.

Vi streckar:
4, 5, 6, 7, 11, 14

V86-4
Avdelning 4 är ännu en tuff avdelning, ingen jätteskrällvarning men vi vill varna för nr. 7 Namit Soutwind som har gått bra tider i det sista och ett par topp 3-placeringar på det, kanske är det dags att vinna nu?
Favorit är Chichen Itza som vann senast på Romme nu med Erik Adielsson kan kanske göra sitt favoritskap rätt men för osäkert för att våga spika, 12. Gravity Falls har sett helt okej ut också och jagar första segerns sedan maj förra året, motståndet är inte jättehårt så vist kan det hända. Tufft!

Vi streckar:
1, 4, 7, 9, 12

V86-5

Kallblodspaniken infaller!
Lika svårt varje gång, varannan gång så springer favoriten hem det, nästa gång kommer galoppen. Det kanske är mina fördomar som pratar. Det finns väl egentligen inte direkt fog för mina anklagelser men kallblod och voltstart brukar ge en del galopper.
Nr.4 Nordby Hugin är favorit och ska vara det också, vann senast på fin tid och har stora möjligheter att ta hem detta också. Men som jag skrev innan så litar jag inte helt på dessa kusar så jag garderar upp och har hittat ett par intressanta, Nr.10 Bonaldo, trots bakspår är riktigt fin, den ska med, Kos. E.Trollet har gjort 4 starter i år och vunnit 2 av dessa, lättare motstånd dock men kul att ha med till 3%.
En liten förkärlek till Susanne Österling gör att jag slänger med Tandsmärta också, har gjort en del roliga tider, dock ingen van vinnare.

Vi streckar många:
1, 2, 4, 6, 7, 9, 10, 12, 13

V86-6

Här kan min andra spik komma, det som skrämmer mig är bakspår och volt vilket gör det jäkligt svårt. Tiderna har 11. Coys Rain, kusken har vi i Ulf Ohlsson, modet att göra det har jag inte, i alla fall inte när jag skriver detta. Men det är ett fullgott alternativ tycker jag.

Vi kommer att strecka några till för nu.

5, 6, (11 – Möjlig spik)

V86-7
Kul lopp, en stor favorit i nr1. Knifetown Winner med Nicklas Westerholm, superfin vinnarhäst med jättekapacitet. Inte tävlat sen i början på November, har den vilat sig i form eller behöver vi ett uppvärmingslopp först? De allra flesta vinsterna kommer utan skor, jag tvekar på att det blir vinst idag, jag tror väldigt mycket på 4. Hagentoy. Robert Bergh på sin gamla hemmabana med en riktig vinnarhäst spelat till snåla 17% i nuläget, jag tror det kommer att öka.
Nr8. Above all ås är inte fel att ta med.
Vi streckar:
1, 4, 8

V86-8

Reverend Wine, Björn Goop!
Ja ni hör, det är en favorit som har fog för det. Jag tror på ledning från start till mål.
Tre hästar jag gillar finns med i samma lopp.
6 Global Tailwind med Jorma i sulkyn är bra, lite skrällbud på 8 Sigel Doc och 12 Such a knight.

Vi streckar:
3(möjlig spik), 6, 8, 12

Håll till godo.

MVH
V86-klubben
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Heppson (+2), Major (+50)
V86-klubben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 08:57   #3
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9411
Standard

Jaha, då ströks Hagentoy.
Gör Knifetown till ytterligare en megalampa.

Nåväl, jag försöker fälla och tar med 1,5,8 här. Minst.

Wasa kanske kan vara en rolig chansspik?
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 09:07   #4
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 559
Sharp$: 676
Standard

Above All Ås dagens roligaste spikförslag från min sida. Ove upp! Spets. Ingen trycker upp tempo och vinner det här loppet.

Kämpa!
sjukstuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 09:32   #5
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 942
Sharp$: 2739
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Jaha, då ströks Hagentoy.
Gör Knifetown till ytterligare en megalampa.

Nåväl, jag försöker fälla och tar med 1,5,8 här. Minst.

Wasa kanske kan vara en rolig chansspik?
Glöm inte att Olle har surrat om Chocolate Gold förut. Vore ju typiskt om den vann nu till typ 0,01 procent. Make it Quick är heller ingen dum häst, om man börjar leta på bakspår. V75-härdad.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 10:12   #6
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 686
Sharp$: 37590
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Jaha, då ströks Hagentoy.
Gör Knifetown till ytterligare en megalampa.

Nåväl, jag försöker fälla och tar med 1,5,8 här. Minst.

Wasa kanske kan vara en rolig chansspik?
Även Nisse Roc är struken. Han var ett tidigt motbud mot favoriten i sista. Det såg ut att kunna bli en slant på förhand, men nu går det åt andra hållet. Å andra sidan så skrällde det ju på Solvalla igår.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 12:59   #7
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Även Nisse Roc är struken. Han var ett tidigt motbud mot favoriten i sista. Det såg ut att kunna bli en slant på förhand, men nu går det åt andra hållet. Å andra sidan så skrällde det ju på Solvalla igår.
Någon viskade att det kan bli första bike på Reverend dessutom...
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 13:06   #8
 
Reg.datum: jan 2018
Inlägg: 22
Sharp$: 140
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Jaha, då ströks Hagentoy.
Gör Knifetown till ytterligare en megalampa.

Nåväl, jag försöker fälla och tar med 1,5,8 här. Minst.

Wasa kanske kan vara en rolig chansspik?


Hagentoy var min favorit ju!
Jag litar inte alls på Knifetown.
Bara 2 vinster med skor och senaste gången var 2015, lite oroväckande tycker jag. Men absolut fältets bästa häst.

Placering med skor: 2015- 2017:
5, 2, 3, D, 0, 0, 2, 1. 4, D, 5, 0, 2, 4, 1

Har heller inte tävlat med skor sedan i Mars 2017.

Above All Ås har jag haft med från början men nu börjar jag tänka på att gardera upp. Har svårt att hitta en spik till dock vilket är att föredra när en vill maxa ett lopp.

Har ni några spikförslag jag inte tänkt på?
V86-klubben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 13:09   #9
 
Majors avatar
 
Reg.datum: apr 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 605
Sharp$: 437
Standard

V86-klubben ?
Vilka är med i den ?
__________________
Se var du sätter fötterna, annars kan du lätt tappa travet.
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 13:14   #10
 
Reg.datum: jan 2018
Inlägg: 22
Sharp$: 140
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Major Visa inlägg
V86-klubben ?
Vilka är med i den ?
Haha!
Vi började med 2 trötta kollegor, nu 7 trötta kollegor och 30 andra på ATG tillsammans.
V86-klubben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 13:19   #11
 
Majors avatar
 
Reg.datum: apr 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 605
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av V86-klubben Visa inlägg
Haha!
Vi började med 2 trötta kollegor, nu 7 trötta kollegor och 30 andra på ATG tillsammans.

Trötta ? Det märks inte
Keep Up the Good Work !
__________________
Se var du sätter fötterna, annars kan du lätt tappa travet.

Senast redigerad av Major den 2018-02-07 klockan 13:22.
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 13:26   #12
 
Reg.datum: jan 2018
Inlägg: 22
Sharp$: 140
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Major Visa inlägg
Trötta ? Det märks inte
Keep Up the Good Work !
Tack, vi försöker. Enklare när man kör på enbart en tävling. Fokus V86 som känns roligast och oftare skrällar som springer över mållinjen först.
Lycka till ikväll.
V86-klubben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 15:20   #13
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 126
Sharp$: 56799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Glöm inte att Olle har surrat om Chocolate Gold förut. Vore ju typiskt om den vann nu till typ 0,01 procent. Make it Quick är heller ingen dum häst, om man börjar leta på bakspår. V75-härdad.
Skulle det bli tempo på loppet vilket kanske inte mycket talar för så skulle jag inte vilja sitta utan den på bongen som 1 procentare. Såg ut att finnas ett ton kvar senast när luckan aldrig kom och den har ju tjänat mer än dubbelt så mycket pengar som Westerholms megafavorit som är 60 ggr så mycket streckad. Sitter biken på igen som när Carl Johan Jepson körde sist är det läge för lir. Tyvärr motsvarar inte unibets fasta odds alls vad en ospelad häst borde stått i för lir där.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+1)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 15:26   #14
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 1012
Standard

Avd 1 Börje spikar Hot Pride på V5 förslaget i Tips-TV. Det måste vara en varningsklocka då det finns flera andra goda spikförslag.

Avd 3 Vet inte alls om det räcker idag, men förra gången var de stenhårt ute på Homemaid Bourbon. Den kan verkligen växla tempo så jag önskar rygg på Valnes Info i det längsta.

Avd 5 Nordby Hugin blir väl släppt till ledningen, sedan skall de på tillägg både komma ifatt och förbi. Det går väl inte?

Avd 7 Öppet till 1350K och har knappt 500K i intjänat. Så den stora favoriten är hårt inne på pengarna. Vad han skall förlora mot vet jag inte men 60% är för mycket.
__________________
Spelar inte V75 eller V86 igen förrän jag bara kan spela på alla rätt.
grönvitt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 15:34   #15
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 126
Sharp$: 56799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grönvitt Visa inlägg
Avd 1 Börje spikar Hot Pride på V5 förslaget i Tips-TV. Det måste vara en varningsklocka då det finns flera andra goda spikförslag.

Avd 3 Vet inte alls om det räcker idag, men förra gången var de stenhårt ute på Homemaid Bourbon. Den kan verkligen växla tempo så jag önskar rygg på Valnes Info i det längsta.

Avd 5 Nordby Hugin blir väl släppt till ledningen, sedan skall de på tillägg både komma ifatt och förbi. Det går väl inte?

Avd 7 Öppet till 1350K och har knappt 500K i intjänat. Så den stora favoriten är hårt inne på pengarna. Vad han skall förlora mot vet jag inte men 60% är för mycket.
Är inte chansen/risken väldigt stor att Janne Norberg från springspåret är framme direkt och kanske tom sitter i spets med Bonaldo? Kolla hur den hästen öppnade senast från identiskt läge. Då var det 6 hästar på startvolten . Idag bara 4.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td