Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-02-04, 20:10   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Lunchtrav Eskilstuna 5 feb


Äntligen har legolas premiär för lunchspel och det känns klockrent. Omsättningen är så pass hög och atgs V4 spel alltför ofta helt ointressant att det blir kanon med Pick3 spel med 10 kr i radinsats kompletterat med pick 2 och pick 1 spel till de fyra lopp som atg har på sitt V4 spel. Med Pick3 som huvudspel och 5000 kr extra som spelbolaget bjuder på borde det finnas goda förutsättningar för dom att generera vinst så småningom och dra in fina pengar till svensk travsport.

Premiäromgången ser allt annat än lätt ut för att vara lunchtrav. Alla experttips jag sett som tippar V4 spikar Polykrates Face i lopp 5. Det är Pick3 avdelning 3. Spontant känns spelvärdet lågt när man ser det. Hästens senaste seger togs i maj 2016 när den var i proffsträning hos Lutfi Kolgjini och det var ett rätt klent lopp i Halmstad. Men nu finns det dock några positiva saker också att tillägga.

1. Carl Johan Jepson kör och senast och näst senast har man hängt på amerikansk jänkarvagn (vill se det i detta lopp med för att inte såga). Senast satt den fast och såg klart fin ut i ett lopp som Tudor Kronos vann och näst senast mötte den bl a Its Showtime Zaz och avslutade helt ok. Detta är stenhårt betrodda hästar på V75 igår. Nu möter den för att vara elak bara skräpmotstånd . Vill Jepson vinna är det nog riktigt bra chans med offensiv styrning. Hästen är stark.

Motbudet är väl 1an från Fredde B Larssons formstall. Men har intE blivit såld direkt när jag suttit och tittat på lopp i lopparkivet inför detta lopp. Quila Tilly inte heller så tokig men visst ser hon bättre ut barfota när man sitter och tittar på hennes tidigare starter?

I pick 3 avdelning 1 är jag mest nyfiken på Ivan Pavlov A.T även om Lennartsson väl sagt att den andra ryska hästen som vann förra veckan för honom är bättre, men tyckte intrycket i comebacken sist var helt ok trots galoppen. Gick med vanlig vagn och öppet huvudlag så borde finnas en del att göra utrustningsmässigt på den. Arewehaving fun i samma lopp satt fast för tre starter sedan och har sen sett rätt fin ut i de två senast. Lite nyfiken på vad Kern kan göra med O.M Dustin. Den har varit i Svensk träning tidigare vad jag kan se. I sista starten för Paw M i slutet av 2016 verkar man ha testat amerikansk jänkarvagn ffg men blev ett riktigt strullopp då. Vet inte vad den haft för vagn i Tyskland på slutet. Bike i morgon vore spännande. Calle Jepson är uppsatt på Orthosie. Den har inte tävlat i bike så man får hålla koll på att den inte kommer ut i sådan i morgon.

I pick 3 avdelning två är väl The Perfect one intressant om Söderholm prickar starten . Var ju minst sagt snöpligt sist med diskningen för målgalopp med segern klar. Ingen bike tidigare på den. King Jordan brukar tävla i amerikansk jänkarvagn men vanlig sulky senast. Lopp i kroppen. Kanske duger men man blir inte jättesåld när man tittar på senaste loppen. Scarlet Collection gick i amerikansk bike ffg senast och blev surr om det i liven, men blev ingen superbikeeffekt direkt. Men tiden den gick var bra och det var solvallakonkurrens då. Puketorps Julius dålig senast men då var det vanlig vagn och öppet huvudlag. Betydligt bättre näst senast med helstängt och amerikansk bike så viktigt att kolla vad det blir i detta lopp. Mega Moon ute i tufft lopp senast men gick väldigt bra. Läget i morgon inte lätt. Hugo RC också varit bra i rätt tuffa lopp i slutet av fjoråret men läget nu är också skit.

Bestämmer inte ännu hur pick 3 , 2 och 1 spelen ska göras men hoppas denna info var en bra grund till vidare diskussioner.

På tal om bike och Jepson så bör man om man spelar V4 kolla vagn på 6an i V4-1 i defileringen. Den har inte tävlat med sådan där Jepson bike tidigare . Sitter en sådan på blir det v spel för mig på pick 1 till det loppet. 17 starter. Alla med vanlig vagn.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oinkk (+1), Spiritus (+2), sjukstuga (+5), Major (+25), thelir (+6), jomtien (+10)

Senast redigerad av olle den 2018-02-04 klockan 20:32.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-05, 11:37   #2
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 559
Sharp$: 676
Standard

Jepson har tydligen lovat seger med Polykrates Face. Hästen är väl dock skrämmande osäker. Vinner väl dock om det bara blir en mindre g idag.

Men då jag kommer att spika The Perfect One i avd 3 så har jag råd med två lyxstreck i sista om man inte ska gå för flerbong. Dom ramlar på M.T.LIKE A PRINCE och QUILA TILLY som jag tror är värst emot i sista.

The Perfect One tror jag om inte Söderholm missar helt sitter i tidig ledning sedan hoppas jag på att han vinner det här sos.

Passa Sundbo Rindi i första som kan få ett fint lopp vid plankan. Vid klaff så är det en häst som mycket väl kan vinna det här rätt så tunna loppet.

Kämpa!
sjukstuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-05, 11:40   #3
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Polycrates vinner såklart felfri. Kapacitet som ska räcka och bli över i det här gänget. Spikar den och så skiftar jag spik i första loppet. Hade tänkt singla Hermine Boko, men har ändrat till Staro Kahlua då det låter som garantispets på den. Uffe runt om känns därmed rätt troligt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-05, 11:46   #4
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Uffe fick ingen vidare fart alls på Kahlua, men är ju ute i andraspår i alla fall.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-05, 11:48   #5
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Det var en riktig skithäst.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-05, 12:30   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 136
Standard

Carlfjord Kör inte en meter och leker Örjan. När han uppmärksammar hotet så får han inte fart på Hugo
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sjukstuga (+10)
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-05, 12:32   #7
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 559
Sharp$: 676
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Carlfjord Kör inte en meter och leker Örjan. När han uppmärksammar hotet så får han inte fart på Hugo
Hahah ja! Tänkte "Oj vad klar han är?" i sista sväng.
sjukstuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-05, 12:37   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Carlfjord Kör inte en meter och leker Örjan. När han uppmärksammar hotet så får han inte fart på Hugo
Åkte på pick 3 där. Hade med 12 men hade inte råd till 2. Sätter dock pick 2 med Polykrates face vinner för en 20a. Om jag såg rätt gav den komben strax innan spelstopp över 130 ggr hos legolas mot 33 ggr på atgs lunchdubbelspel och då var det svårt att låta bli att testa .
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sjukstuga (+12)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-05, 12:39   #9
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Vinnaren diskad, då fick jag in tvillingen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-05, 12:39   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 136
Standard

Haha, satan vilket flyt
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-05, 12:40   #11
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 559
Sharp$: 676
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Åkte på pick 3 där. Hade med 12 men hade inte råd till 2. Sätter dock pick 2 med Polykrates face vinner för en 20a. Om jag såg rätt gav den komben strax innan spelstopp över 130 ggr hos legolas mot 33 ggr på atgs lunchdubbelspel och då var det svårt att låta bli att testa .
Kan bli bra på pick 3 nu också då?

Kämpa!!
sjukstuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-05, 12:44   #12
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Får inte spela i nästa lopp. Tekniskt fel! Tänkte göra en tvilling utan Polycrates och chansa på att han hoppar bort sig.

Nu gick det!

Senast redigerad av Shooter den 2018-02-05 klockan 12:45.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-05, 12:48   #13
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Fick telefonsamtal. Då har man chans både på pick 2 och 3 om Jepson vinner nu.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-05, 12:51   #14
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Det är ju fan. Fina pengar som rök där.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-05, 12:52   #15
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Torsk för Polycrates, men den stod på benen och blev tvåa så det hjälpte inte.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td