Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-02-05, 22:31   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 126
Sharp$: 56799
Standard

Lunchtrav Halmstad 6 feb


Det är små fält i 3 av 4 lopp på V4 spelet hos atg men ändå oerhört lurigt. P3an hos legolas som jag ska försöka lösa blir väldigt mycket tunnare då det enda välfyllda V4 loppet inte ingår där. Just nu totalt 25 hästar i de tre loppen . En helgardering på P3an innan ev fler strykningar i morgon skulle kosta 540 x 10 = 5400 kr. Därför måste man nog antingen chansa med flerbong eller gå väldigt kort och chansa lite för chans till bra nettovinst.

Jag har inte läst på V4-1 hos atg. Däremot har jag sett att travronden , Aftonbladet , expressen , vi tippa och travprogrammet är helt överens om att det är ett lurigt och vidöppet lopp som kräver många streck. De flesta tror i brist på annat mest på Rydens Limoncello.

P3-1/V4-2

Jag tittar sällan på P21 lopp med ett undantag. Dom som körs sist på torsdagen på Åby. Otroligt många intressanta hästar som startar där för att vara uppsamlingslopp. Den som vann i torsdags var så bra att den skulle kunna gå rakt ut på V75 nästa gång. Såg även P21 loppet där den 18 januari och Peter U lät efteråt väldigt glad för att Hortense F Boko äntligen efter 6 raka galopper fungerat. En sådan insats igen måste duga väldigt långt även i detta lopp. Strykningarna borde öka chansen för felfritt.

Men spelvärdet på en storfavorit som gjort bort sig 6 av 7 gånger är väl inte överväldigande. Efter lite koll i kväll förordar jag främst 1an om man går emot. Den gick med norsk gas ffg senast och ser ut som den kunnat vinna utan galoppen. Peter Ingves istället för tränare Bengt A Nilsson i vagnen som i de fyra senaste måste vara omgångens klara kuskplus.

Ingen häst i loppet har någonsin tävlat med bike, så man kan ju hålla ögonen öppna om det dyker upp någon i defileringen med sådan.

P3-2/V4-3

Ingen här har någonsin tävlat med amerikansk jänkarvagn. 4,6,8 har gått med svensk jänkarvagnsvariant 2-7 ggr totalt. 4an 2 ggr och vunnit en av dom.

Spårtrappa som lockat 9 hästar inte alltför upphetsande, men loppet ser rätt öppet ut.

Kaiser Håleryd har testats med norskt huvudlag två senaste men absolut inte imponerat.

Bear My Name har gått gått i spets två senaste men inte lyckats vinna trots billigt motstånd. Dags att testa bike ffg Kevin?

Quite A Soldier vunnit två raka. Båda i Kalmar. Väldigt billig spetsvinst näst sist men senast imponerande att vinna trots dubbla galopper. Det var dock en månad sedan men slog då en felfri Bird Parket (som också är med här).

Adiago trot testades med svensk bikevariant för tre starter sedan och tog då en imponerande vinst i ett billigt Kalmarlopp. Senast tuffare lopp på Solvalla i vanlig vagn men gjorde det väldigt bra. Inte sett något twittrande än från tränaren. Han brukar vara frikostig med info där.

Bird Parker vann senast ett riktigt skräplopp på Färjestad. Tuffare emot nu och ingen häst jag är såld på. Förlorade som sagt felfri näst senast mot 3an i detta lopp trots att den hade dubbla galopper.

Övriga borde inte duga. Möjligtvis 7an om den gått framåt efter sverigedebuten i slutet av dec


P3-3/V4-4

Tveklöst lunchens sportsliga höjdare där meritmässigt Gandhi Boko står i en klass för sig så klart som både kriteriefinalist och finalist i sprintermästaren. Dock har man lärt sig att Lindgrens hästar som kommer ut efter ett halvårs vila med tränaren i vagnen sällan gör det för att leverera en toppinsats. Hoppas det kommer ett avslag på twitter.

Snow Angel kommer många spela nu när det är lunchlopp för en häst som varit en V75 snackis. Men säger som inför V75 starten i Kalmar förra lördagen att det spelmässigt på den blir intressant först när hon kan tävla barfota igen snart. Stallet var ju väldigt tydliga förra året med vilket plus det var. Nu möter hon dessutom hingstar.

Unity Knick med Christoffer klart intressant trots spåret . Där finns bevisad form i alla fall efter en imponerande vinst senast i Köpenhamn.

De flesta hästarna här brukar tävla med bike. När jag tar ut fullständig statistikrapport på travfakta framgår det t ex att Gandhi Boko aldrig tävlat i annat än bike. Vanlig vagn i morgon och twittrande om att den är tunt jobbad och ska köras snällt och avslaget skulle kännas klockrent .

Capone har testats i amerikansk jänkarvagn i de två senaste loppen och lyft sig enormt på det. Viktigt att kolla att biken sitter på nu med när man värderar spelvärdet på den är känslan.

Visione Jet såg fin ut sist efter riktigt strullopp. Inte borta. Mötte bra hästar då.

Hall Of Fashion ännu en årsdebutant i detta lopp. Väldigt svårt att bedöma dom hästarna utan någon info. Dock har man inte glömt några lopp den gjorde förra vintern. Den vann ju bl a en klass 2 final på Solvalla för precis ett år sedan. Känslan dock att det inte är påställt nu i comebacken och inte kommer tömmas från detta spår.

Nu är det tid att fortsätta Solvalla pluggandet till i morgon kväll.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
thelir (+5), Torstens (+10), Major (+25)

Senast redigerad av olle den 2018-02-05 klockan 22:33.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 07:25   #2
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 1012
Standard

Halmstad:

Gandhi Boko gör årsdebut efter långt uppehåll. Han är fixad i sina hovleder efter fyraåringssäsongen och känns mycket bra i backen. Men han har bara gått 1.24/2100 i långvagn inför detta och kommer inte att vara på topp direkt. Intressant värmning >>

> Adiago Trot utvecklas stadigt och svarade för en svettig insats senast på Solvalla. Täta starter har fungerat förut & läget är bra. Jag har respekt för framförallt Håkan B:s häst men Adiago ska normalt räknas tidigt. Inga ändringar. >>

> Hudson Boko blev störd till galopp senast, bland de tre annars. Han är svår i voltstart men läget kan hjälpa honom till felfri start nu. Svårbedömt motstånd men hästen duger normalt långt i klassen.

Vi kämpar, lycka till!

Så har Marcus twittrat
__________________
Spelar inte V75 eller V86 igen förrän jag bara kan spela på alla rätt.
grönvitt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 09:09   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 126
Sharp$: 56799
Standard

Ja. Det kom kort efter att jag skrivit inlägget. Inget klartecken direkt.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 09:19   #4
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 686
Sharp$: 37590
Standard

Patrik Fernlund spikar Rydens Limoncello och Hortense F. Boko, så då måste det ju vara klart.

Peter U: - 7 Hortense F. Boko (V4-2) är kapabel men väldigt osäker och kan galoppera när som helst. Om hon sköter sig räknar jag med att vi är med i segerstriden.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 11:10   #5
Banned
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 95
Sharp$: 4216
Standard

Kommer ihåg intervjun med Jerry Riordan ang Visone Jet när den skulle ut på V86 för två starter sedan. Han skröt upp hästen väldiga och sa att den tränade mycket bra men kanske behövde ett eller två lopp i sig men att han var säker på att det skulle bli en riktigt bra häst framöver.
Tycker JR ofta vet vad han pratar om
Provar med den till 11 %
mazza4u är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 11:11   #6
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 559
Sharp$: 676
Standard

Alltså jag vet inte om jag är helt fel på det. Men jag tycker att det är tjänstefel att spika omgångens största favorit med g i 6/7 lopp. Tillägg på jämnåriga. Men jag kan ha fel men kommer att köra 3-hästarslås på alla på start.

Kämpa!
sjukstuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 11:44   #7
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Spikar 3 Quite a soldier idag.

Stressad och hinner inte med motivering , sorry :-/
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 11:44   #8
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 686
Sharp$: 37590
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sjukstuga Visa inlägg
Alltså jag vet inte om jag är helt fel på det. Men jag tycker att det är tjänstefel att spika omgångens största favorit med g i 6/7 lopp. Tillägg på jämnåriga. Men jag kan ha fel men kommer att köra 3-hästarslås på alla på start.

Kämpa!
Jag har helgarderat.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 11:45   #9
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 686
Sharp$: 37590
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Spikar 3 Quite a soldier idag.

Stressad och hinner inte med motivering , sorry :-/
Den har jag också spikat. Förmodligen bästa hästen. Ska bara gå felfritt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 11:50   #10
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 686
Sharp$: 37590
Standard

Typiskt att man ska åka på en smygkörd igen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 11:53   #11
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Överlevde första.

1,2,3,5,7
3 Quite a Soldier
1,2,5,7,8,9,10

I de sista 3 avdelningarna.

Sitter spiken ser det bra ut
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 12:04   #12
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 686
Sharp$: 37590
Standard

Peter får väl iväg sin pålle. Det går inte ens att spela tvilling här.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 12:10   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 686
Sharp$: 37590
Standard

Det höll ett tag i alla fall. Ingves uppsittning var annars den enda häst som det lät bra på förutom favoriten, men den var ju inte så kul på förhand.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 12:11   #14
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 686
Sharp$: 37590
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Överlevde första.

1,2,3,5,7
3 Quite a Soldier
1,2,5,7,8,9,10

I de sista 3 avdelningarna.

Sitter spiken ser det bra ut
Det ser bra ut. Lycka till!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 12:16   #15
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 126
Sharp$: 56799
Standard

Pick 3 omsättningen ökade med över 5 tkr jämfört med premiärdagen igår. Idag finns det runt 17 tkr att spela om i den. Det måste dom vara rätt nöjda med. Krävs 20 tkr för att dom inte ska betala ut mer i vinster än vad det spelas för och det spelades för 15298 kr idag.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td