Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-02-18, 22:18   #1
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Söndag 25 februari - Bergsåker Extra V75 mm


Här pratar vi om söndagens tävlingar.

Bergsåker
Längd: 1000 m
Bredd: 21,5 m (2140 m), 21,0 m (1640 m)
Upplopp: 200 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Lycka till därute!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 09:45   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57031
Standard

Ingen hästbrist i Norrland. Däremot ser de flesta loppen oerhört ojämna ut med massor av hästar som inte alls hör hemma i travets elitserie.

Avd 1: ser ut att helt stå mellan Westerholms två hästar. Knifetown Winner på start eller Nakoda Goj 40 m efter som är van helt annat motstånd. Möjligtvis kan den norska gästen Looking Superb vara med och utmana. Har dålig koll på den.

Avd 2: ser väl ut att stå mellan två hästar . Jordan Lee GL om spetsläge. Var ju bra på V75 i lördags, samt Berghs Highland Park som från svåra lägen gått bra på slutet. Dock i klena lopp uppe i Norrland.

Avd 3: riktigt dåligt kallblodslopp. Här måste väl Alfie närmast vara stenklar. Ensam på start. Tvåa efter Lannem Silje senast och innan dess V75 vinst mot bra mycket bättre motstånd än detta där mer än halva fältet nästan saknar startpoäng.

Avd 4: Låg klass. Här kan Timo Nurmos obesegrade CG Charpentier också vara klar . Fyra raka vinster och har stått i 13 för 10 på toton i de tre senaste. De två senaste vinsterna dessutom i solvallakonkurrens .

Avd 5: ännu en jättefavorit som är stenklar om lika bra som på slutet. Fredde B Larssons Milliondollarrhyme. Hur bra har den inte varit i de två senaste. Möter mest lunchhästar från Norrland här vad jag kan se.

Avd 6:äntligen ett spelvänligt lopp och dessutom ett bra lopp. Extra Fudge förstahäst. Vann rätt lätt sist. Maintainability galopp sist. Snackis då. Bra innan. Minnestads El Paso lopp i kroppen. Gäller att kusken får till styrningen. Bra häst. Kan behövas fler.

Avd 7: Nurmos igen. Hankypanky frances vann senast och imponerade finaldagen på Solvalla . Precis som då ser det ut som Hope And Dreams är främsta utmanare.

Sammanfattningsvis en omgång med välfyllda lopp men skulle bedöma risken för femrättsjackpot till minst 75 procent när man ser hur ojämna i stort sett alla loppen ser ut på papperet. Kanske väder och bana kan ställa till det men annars inte läge att gå in på V75 denna gång om man inte vill spela med 26-39 procents återbetalning och skicka vinstpengar till Halmstad och Romme.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10), Migge (+10), jAnman (+10), 1William (+5), drakdead (+10), bokis29 (+5), drakdead (+5), asgaya3141 (+3), pojmonen (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 09:54   #3
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ingen hästbrist i Norrland. Däremot ser de flesta loppen oerhört ojämna ut med massor av hästar som inte alls hör hemma i travets elitserie.

Avd 1: ser ut att helt stå mellan Westerholms två hästar. Knifetown Winner på start eller Nakoda Goj 40 m efter som är van helt annat motstånd. Möjligtvis kan den norska gästen Looking Superb vara med och utmana. Har dålig koll på den.

Avd 2: ser väl ut att stå mellan två hästar . Jordan Lee GL om spetsläge. Var ju bra på V75 i lördags, samt Berghs Highland Park som från svåra lägen gått bra på slutet. Dock i klena lopp uppe i Norrland.

Avd 3: riktigt dåligt kallblodslopp. Här måste väl Alfie närmast vara stenklar. Ensam på start. Tvåa efter Lannem Silje senast och innan dess V75 vinst mot bra mycket bättre motstånd än detta där mer än halva fältet nästan saknar startpoäng.

Avd 4: Låg klass. Här kan Timo Nurmos obesegrade CG Charpentier också vara klar . Fyra raka vinster och har stått i 13 för 10 på toton i de tre senaste. De två senaste vinsterna dessutom i solvallakonkurrens .

Avd 5: ännu en jättefavorit som är stenklar om lika bra som på slutet. Fredde B Larssons Milliondollarrhyme. Hur bra har den inte varit i de två senaste. Möter mest lunchhästar från Norrland här vad jag kan se.

Avd 6:äntligen ett spelvänligt lopp och dessutom ett bra lopp. Extra Fudge förstahäst. Vann rätt lätt sist. Maintainability galopp sist. Snackis då. Bra innan. Minnestads El Paso lopp i kroppen. Gäller att kusken får till styrningen. Bra häst. Kan behövas fler.

Avd 7: Nurmos igen. Hankypanky frances vann senast och imponerade finaldagen på Solvalla . Precis som då ser det ut som Hope And Dreams är främsta utmanare.

Sammanfattningsvis en omgång med välfyllda lopp men skulle bedöma risken för femrättsjackpot till minst 75 procent när man ser hur ojämna i stort sett alla loppen ser ut på papperet. Kanske väder och bana kan ställa till det men annars inte läge att gå in på V75 denna gång om man inte vill spela med 26-39 procents återbetalning och skicka vinstpengar till Halmstad och Romme.
Olle, attans vad grym du är.
Jag har knappt hunnit öppna startlistorna till onsdagens tävlingar och påbörjat pluggandet och då levererar du redan tankar om söndagens tävlingar.

Läckert!

Jag uppskattar verkligen att du kommer med tidiga tankar till varje större tävlingsomgång och jag vet att många fler därute håller med mig om att du är en underbar tillgång för oss travnördar här på forumet.

Tack för att du delar med dig här på SHARPS.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10), jAnman (+10)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 10:21   #4
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57031
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Olle, attans vad grym du är.
Jag har knappt hunnit öppna startlistorna till onsdagens tävlingar och påbörjat pluggandet och då levererar du redan tankar om söndagens tävlingar.

Läckert!

Jag uppskattar verkligen att du kommer med tidiga tankar till varje större tävlingsomgång och jag vet att många fler därute håller med mig om att du är en underbar tillgång för oss travnördar här på forumet.

Tack för att du delar med dig här på SHARPS.
Tack. Ska dock bli mycket roligare med travet när barfotaförbudet upphör om 10 dagar samt framförallt andra halvan av mars när de bättre hästarna börjar komma ut igen i strid ström. Lunch och kvällstraven på vardagarna har verkligen inte varit mycket att hänga i julgranen eller midsommarstången nu i februari. Undantaget solvallas supertisdagar.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 21:28   #5
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 42
Sharp$: 673
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ingen hästbrist i Norrland. Däremot ser de flesta loppen oerhört ojämna ut med massor av hästar som inte alls hör hemma i travets elitserie.

Avd 1: ser ut att helt stå mellan Westerholms två hästar. Knifetown Winner på start eller Nakoda Goj 40 m efter som är van helt annat motstånd. Möjligtvis kan den norska gästen Looking Superb vara med och utmana. Har dålig koll på den.

Avd 2: ser väl ut att stå mellan två hästar . Jordan Lee GL om spetsläge. Var ju bra på V75 i lördags, samt Berghs Highland Park som från svåra lägen gått bra på slutet. Dock i klena lopp uppe i Norrland.

Avd 3: riktigt dåligt kallblodslopp. Här måste väl Alfie närmast vara stenklar. Ensam på start. Tvåa efter Lannem Silje senast och innan dess V75 vinst mot bra mycket bättre motstånd än detta där mer än halva fältet nästan saknar startpoäng.

Avd 4: Låg klass. Här kan Timo Nurmos obesegrade CG Charpentier också vara klar . Fyra raka vinster och har stått i 13 för 10 på toton i de tre senaste. De två senaste vinsterna dessutom i solvallakonkurrens .

Avd 5: ännu en jättefavorit som är stenklar om lika bra som på slutet. Fredde B Larssons Milliondollarrhyme. Hur bra har den inte varit i de två senaste. Möter mest lunchhästar från Norrland här vad jag kan se.

Avd 6:äntligen ett spelvänligt lopp och dessutom ett bra lopp. Extra Fudge förstahäst. Vann rätt lätt sist. Maintainability galopp sist. Snackis då. Bra innan. Minnestads El Paso lopp i kroppen. Gäller att kusken får till styrningen. Bra häst. Kan behövas fler.

Avd 7: Nurmos igen. Hankypanky frances vann senast och imponerade finaldagen på Solvalla . Precis som då ser det ut som Hope And Dreams är främsta utmanare.

Sammanfattningsvis en omgång med välfyllda lopp men skulle bedöma risken för femrättsjackpot till minst 75 procent när man ser hur ojämna i stort sett alla loppen ser ut på papperet. Kanske väder och bana kan ställa till det men annars inte läge att gå in på V75 denna gång om man inte vill spela med 26-39 procents återbetalning och skicka vinstpengar till Halmstad och Romme.
Håller med om mycket i denna fina tidiga analys. Kan väl flika in ett par saker.

Apropå Highland Park fick han näst senast bara stryk av en viss Weekend Fun och det är ju ingen skam. Har känts som att han stått på tur länge, men kanske saknas lite vilja?

Alfie ser verkligen ut att ha en passande uppgift. Många av hennes bästa prestationer har väl dock kommit när hon fått gå på rulle? Det ska bli intressant att höra lite information om Järvsörappen i veckan. Normalt sett skulle det inte vara omöjligt för han att plocka 40, men han har ju inte rosat marknaden i vinter.

Milliondollarrhyme är såklart given förstahäst men Fredrik B från springspår... Då får man blunda och hålla andan första 50, kan bli vad som helst. Ingen spik för mig i alla fall.

I sista inbillar jag mig att Hope and Dreams har vettig chans att få revansch på Hankypanky Frances. Hope and Dreams gjorde ju jobbet senast men var ändå bara slagen med huvud och hals. Kuskbytet på Hankypanky Frances minskar väl chansen att den får samma smörresa igen.
tosjodin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 11:35   #6
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2743
Standard

Ni glömmer väl inte Mon Etoile i sista? Riktigt vass märr. På Halmstad i somras slog den Kash Brodda och en viss Southwind Feji. Med skor. Bättre läge än konkurrenterna som har nämnts ovan i tråden också.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 10:21   #7
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37650
Standard

Extra V75 Bergsåker 25/2


Det var en kul V75:a igår. Tyvärr så hade jag oflyt och åkte på en spik som hoppade bort sig, men som normalt sett är travsäker, en spik som gjorde ett heroiskt lopp och hade all otur i världen och blev avslagen i sista steget av en smygkörd samt i kallblodsloppet där jag hade skrällen som första reserv och tog fem hästar i loppet, varav fyra hoppade bort sig. Jag ser gärna fler sådana propositioner framöver. Idag är det Extra V75 på Bergsåker och loppen är inte alls lika kul då det ser ut att bli låg utdelning. Ej min tur att göra system, så jag slänger nog ihop en flerbong på V5 istället. Eller så chansar jag på att sänka åtminstone en av de två största favoriterna inom V5.

Senast redigerad av Shooter den 2018-02-25 klockan 10:24.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 10:33   #8
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Lutar åt spik på Jordan och Alfie.

Även om det lär bli svårt så måste jag försöka välta de stora idag.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 11:20   #9
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4924
Standard

Allt talar för Nakoda Goj i första (förutom någon som kommer dyka in och säga "Jag tror att Knifetown kan ha en hygglig chans idag"), propp, speed, lättare motstånd. Dock avskyr jag att singla icke-spetshästar över lång distans. Och Knifetown kan i många badkarsvändor sitta i spets. Är Nakoda typ 70-80 meter bättre än dessa? I många scenarion: ja.

Edit:
Min initiala tanke är att det ser för lätt ut.
1: 15
2: 5
3: 1
4: 2
5: 6
6: 5
7: 14
Och om man tycker det är alldeles för lätt går det väl att slänga ihop ett 5 av 7-system på dessa? Dock är 4 av dem streckfavoriter och jag ser ännu inga lockande lågprocentare, så det kanske inte finns så mycket potential i det alls.

Senast redigerad av Shizznit den 2018-02-25 klockan 11:28.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 12:09   #10
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37650
Standard

Ser att jag har "lyckats" placera det här i fel forum.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 12:15   #11
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37650
Standard

Råkade köra en tråd i fel forum. Skiter i att posta om. Det ser favoritbetonat ut på förhand. Jag satsar på V5.

Fördel ston och Alfie har en drömuppgift. De som har tider att utmana är främst Järvsörappen och Smedbo Faksen.

Sen följer två stora favoriter med toppchans, varefter Extra Fudge också är mycket streckad. Vid gardering ska From The Mine med tidigt.

Sista loppet kräver en handfull hästar.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 12:17   #12
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Sammanfattningsvis en omgång med välfyllda lopp men skulle bedöma risken för femrättsjackpot till minst 75 procent när man ser hur ojämna i stort sett alla loppen ser ut på papperet. Kanske väder och bana kan ställa till det men annars inte läge att gå in på V75 denna gång om man inte vill spela med 26-39 procents återbetalning och skicka vinstpengar till Halmstad och Romme.
Sätter du sjuan och får en återbetalning på 26-39% så har du spelat för stort system.

6-3-2-3-3-1-6 blev raden igår och 2 miljoner på fullt trots att man sett den (raden)
många gånger i baktiden. Blir det en ny repris idag?

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 12:20   #13
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 42
Sharp$: 69
Standard

Nvm

Senast redigerad av 4KUziel den 2018-02-25 klockan 12:28.
4KUziel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 12:25   #14
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37650
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Råkade köra en tråd i fel forum. Skiter i att posta om. Det ser favoritbetonat ut på förhand. Jag satsar på V5.

Fördel ston och Alfie har en drömuppgift. De som har tider att utmana är främst Järvsörappen och Smedbo Faksen.

Sen följer två stora favoriter med toppchans, varefter Extra Fudge också är mycket streckad. Vid gardering ska From The Mine med tidigt.

Sista loppet kräver en handfull hästar.
Skit! Nu skrek de ut From The Mine på tv.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 12:26   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 139
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Skit! Nu skrek de ut From The Mine på tv.
Har ju varit skrik på alla fronter sen i fredags
sigh är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 12:27   #16
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37650
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Har ju varit skrik på alla fronter sen i fredags
Okej. Inget jag känner till. I vilket fall som helst så kommer den öka i procent nu.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 12:29   #17
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Håller knappast undan för Extra Fudge och Maintainability. Låt dom skrika.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 12:29   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 139
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Håller knappast undan för Extra Fudge och Maintainability. Låt dom skrika.
Sen MM i sulkyn på det
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+1)
sigh är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 12:39   #19
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37650
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Håller knappast undan för Extra Fudge och Maintainability. Låt dom skrika.
Nja, jag tar ju med den. Micael har suttit i jollen i 8 av hästens 9 segrar.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 12:39   #20
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 94
Sharp$: 3056
Standard

måste ta bort en av 5 eller 6 i avd 4
Vem
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 12:42   #21
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3838
Standard

Ska man spika favoriten i kallblodsloppet? Eller? Hjälp?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 12:43   #22
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Nja, jag tar ju med den. Micael har suttit i jollen i 8 av hästens 9 segrar.
Kolla vilka skitlopp den har vunnit. Skulle bli förvånad om den duger här och då den trendar uppåt känns spelvärdet sådär.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 12:50   #23
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37650
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Kolla vilka skitlopp den har vunnit. Skulle bli förvånad om den duger här och då den trendar uppåt känns spelvärdet sådär.
Det är just trenden uppåt när de skriker ut den i tv som ställer till det, men det vore dumt att ta bort den. Spets och ev. jänkarvagn (första gången i så fall tror jag?).
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 12:54   #24
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2499
Standard

Tarpon är ju loppets spelvärde!
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 12:57   #25
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6208
Standard

Så tråkigt att kolla på 15 hästars. Alldeles för mkt lik med. Max 8 hade varit lagom . Tex nu i avd 4 på v4an. 4-7-8-15 å nån till hade räckt
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 12:59   #26
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 540
Sharp$: 5000
Standard

Kan någon förklara hur Nakoda Goj ska kunna torska detta ifall det inte blir så att Ulf Eriksson medvetet inte kör hästen för vinst för att låta 7 Knifetown Winner vinna då de kommer från samma stall.
2 hästar framför strukna, sjukt mycket lättare motstånd, distansen bara en fördel, riskt för omstarter gynnar Nakoda.
Fattar ingenting, borde ju stå i 60%
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 12:59   #27
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2743
Standard

Varför har Tietz strukit tre av sina fyra hästar?
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:01   #28
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57031
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Sen MM i sulkyn på det
51 styrningar 2018. Ingen vinst. Källa V75 guiden.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:04   #29
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeeboy Visa inlägg
Kan någon förklara hur Nakoda Goj ska kunna torska detta ifall det inte blir så att Ulf Eriksson medvetet inte kör hästen för vinst för att låta 7 Knifetown Winner vinna då de kommer från samma stall.
2 hästar framför strukna, sjukt mycket lättare motstånd, distansen bara en fördel, riskt för omstarter gynnar Nakoda.
Fattar ingenting, borde ju stå i 60%
+1 på det, som jag nämnde tidigare. Det som finns emot är ju distansen, inte längden i sig, utan det är sjukt mycket längre att gå i andraspår om kusken väljer att göra det hela loppet. Och allt för många kuskar tycker att en behaglig resa i andraspår är finfint även över lång distans...
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:05   #30
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57031
Standard

Det låter som att banan kommer fälla en del hästar idag. Speciellt om det inte broddas optimalt.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:08   #31
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 522
Sharp$: 7933
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Varför har Tietz strukit tre av sina fyra hästar?
Hosta på Dreambreaker. Hälta på de övriga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+10)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:09   #32
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6208
Standard

Borde inte vara så svårt att installera värmeslingor i en travbana samt köra med värme "täcke" som dom har vid plattgjutning tex. Ta 5k av alla lopp i prispengar å få en ssommatbana året om
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
drakdead (+3)
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:12   #33
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 1 050
Sharp$: 1645
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Råkade köra en tråd i fel forum. Skiter i att posta om. Det ser favoritbetonat ut på förhand. Jag satsar på V5.

Fördel ston och Alfie har en drömuppgift. De som har tider att utmana är främst Järvsörappen och Smedbo Faksen.

Sen följer två stora favoriter med toppchans, varefter Extra Fudge också är mycket streckad. Vid gardering ska From The Mine med tidigt.

Sista loppet kräver en handfull hästar.
Vet inte vilket forum du skulle varit i,men jag läser detta med intresse
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shizznit (+1)
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:13   #34
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57031
Standard

Olika värmningsrapporter på Alfie. Lyssnar just nu på Börje Anderssons genomgång i atg live premium. Han tyckte den värmde väldigt fint. Däremot tyckte värmningsrxperten i atg live, Åke S Olsson, att hon såg knackig ut.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:14   #35
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37650
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drakdead Visa inlägg
Vet inte vilket forum du skulle varit i,men jag läser detta med intresse
Tack för ett för att vara dig intelligent inlägg. Mer sånt!
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:16   #36
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37650
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Olika värmningsrapporter på Alfie. Lyssnar just nu på Börje Anderssons genomgång i atg live premium. Han tyckte den värmde väldigt fint. Däremot tyckte värmningsrxperten i atg live, Åke S Olsson, att hon såg knackig ut.
Det vore bra om de kan lägga ut värmningsvideon i god tid så man får se själv.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:23   #37
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57031
Standard

Kör en billig P54a idag. Spik på Fredde B Larsson i avd 3. Han borde inte kunna köra bort den straffsparken över 2640 från spår 6. Och den har gått med brodd.

Minst 2 av 4 a hästar som krav. Alfie, S.G Charpentier, Extra Fudge och Mon Etoile. För 140 rader/420 kr blir det därmed råd till 4-5 B hästar i de fyra garderingsloppen. Hade kostat 2700 kr (900 rader) utan reducering.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:23   #38
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Hittade precis sju rätt så tänkte dela med mig ifall någon är intresserad av lite potatis ikväll!

V75
Inlämnat: 2018-02-25, 14:17
Bergsåker
Söndag 2018-02-25
Start: 14:30
Kostnad: 45,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 15 Nakoda Goj (7, 10)
2: 8 Highland Park (5, 1)
3: 1, 10, 11, 12, 13 (5, 7)
4: 1, 2, 5 (12, 6)
5: 1, 6, 11 (10, 9)
6: 4 Staro Kickback (5, 3)
7: 8, 14 (13, 4)

1x1x5x3x3x1x2 = 90 rader.
90 x 1 x 0,50 kr = 45,00 kr.
Totalt: 45,00 kr.
Rättningskod: KBR FTW JKP

Spiken i första baseras på att han kommer få köra fram och ligga i dödens i relativt lågt tempo där det dras upp rejält med 600 kvar och då är det den starkaste hästen.

I den andra avdelningen har vi snabbaste hästen och nedstruken ett spår vilket gör att den kommer sitta i spets rätt tidigt. Når den dit slår ingen den!

Kallbloden gör jag som igår. Tar alla lågprocentare på tillägg då dessa brukar komma som ett led och hjälpa varandra och knäcker oftast de där framme. Igår spikade jag dock fel 1%-are och hade båda tvillinghästarna på sex rader men körde U-häst på samma spik :( Tar dock med ledaren som ibland kan hålla undan!

Fjärde och femte avdelningen får jag mest hålla tummarna då jag inte är så säker på vad som kommer ske där, vill dock varna för Red Miles som är sjukt understreckad.

Tycker spiken i sjätte känns stabil till 7%. Vad är det alla har missat här egentligen? Hur ska den inte vinna tänker jag?

I sista vinner väl demonen Mon Etoile men slängde med en till häst då Jorma kanske vinner sista idag istället?
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:27   #39
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37650
Standard

Jag tycker inte att Alfie ser dålig ut.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:30   #40
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

7
5
1 5 7 11 12 13
1 5 6 10 12
6
2 4 5 9 10
2 6 15
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:32   #41
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drakdead Visa inlägg
Vet inte vilket forum du skulle varit i, men jag läser detta med intresse
Det är bara att rygga Shooter som vanligt. Vad hade Sharps varit utan Olle och Shooter?

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"

Senast redigerad av Grant den 2018-02-25 klockan 13:34.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:36   #42
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Skit med gungan på Westline...
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:36   #43
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37650
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Det är bara att rygga Shooter som vanligt. Vad hade Sharps varit utan Olle och Shooter?

Mvh Uffe
Att du äntligen lärt dig!
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:36   #44
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Ulf Eriksson borde nog lägga ner det där med att köra häst alltså. Nog en av de sämsta styrningarna någonsin. Sitter kvar till varvet kvar och sen är det ju helkört när ca 458 hästar ska ut i spår tre, fyra, fem, sex samt sju och åtta... ja... herre gud säger jag bara

Nej, sopor ska hålla på med annat helt enkelt!

Lika usel är väl jag som ens spelar sopan till kusk!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:36   #45
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57031
Standard

Banan fäller som sagt många idag. Många som knappt gick framåt trots fina lopp och galopp på favoriten.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:38   #46
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4924
Standard

7 hästar på ramen i första, dock ingen Bergh. Intressant att se hur min utgång Nakoda Goj blir inhållen och nästan backas på slutet över upploppet, när jag väntade mig att den bara skulle dra ifrån dem med en sedvanlig Nakoda-spurt. Något var fel där.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:40   #47
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
7 hästar på ramen i första, dock ingen Bergh. Intressant att se hur min utgång Nakoda Goj blir inhållen och nästan backas på slutet över upploppet, när jag väntade mig att den bara skulle dra ifrån dem med en sedvanlig Nakoda-spurt. Något var fel där.
Såg ut som den strulade och bröt ner rätt mycket och inte var helt körbar framåt så... men kan ju sett fel dock...
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:43   #48
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6208
Standard

Igen . Dessa galopper. Knifetown hade vunnit med 20 meter om den inte galopperat.

Så trist när en sämre häst får vinna
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:43   #49
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57031
Standard

Ingen imponerande omsättning idag. Spel med Norge och ändå bara 25,6 mkr i omsättning en lönesöndag. Nästa månadsskifte V75 spring burst med V75 fyra dagar i rad.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:45   #50
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ingen imponerande omsättning idag. Spel med Norge och ändå bara 25,6 mkr i omsättning en lönesöndag. Nästa månadsskifte V75 spring burst med V75 fyra dagar i rad.
Är det inte imorgon det är lön?
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:55   #51
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Är det inte imorgon det är lön?
Dem flesta fick 23:e efter som 25:e är en söndag
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 13:56   #52
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6208
Standard

Nu blir det metoo för Hanna. En lavett måste hon ju få av Classe annars blir ja besviken.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+10)
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 14:02   #53
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Dem flesta fick 23:e efter som 25:e är en söndag
Då har kanske ATG tänkt fel för typ hela den offentliga sektorn (utbetalning måndag) om de lagt dubbla omgångar på vad de tror är en lönehelg. Det är väl inte bara arbetare med kollektivavtal som spelar på trav?
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 14:08   #54
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Då har kanske ATG tänkt fel för typ hela den offentliga sektorn (utbetalning måndag) om de lagt dubbla omgångar på vad de tror är en lönehelg. Det är väl inte bara arbetare med kollektivavtal som spelar på trav?
Jag skrev dem flesta
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 14:12   #55
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57031
Standard

Första jänkarvagn på Global Teardrop som vann avd 2 enligt travronden. Inget som var aviserat i förväg vad jag vet.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 14:21   #56
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Lalle Karlsson 46%
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 14:27   #57
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50090
Standard

Är det Sara Svedin (Börje A.´s dotter) som intervjuar på stallbacken?
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 14:32   #58
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 522
Sharp$: 7933
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Är det Sara Svedin (Börje A.´s dotter) som intervjuar på stallbacken?
Ja.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 14:37   #59
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50090
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Ja.
Tackar! Tycker hon är mycket bra.Trevlig ton i intervjuerna.Inga Lillieborg-hur-känns-det frågor.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 14:43   #60
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6208
Standard

Uffe upp å pressar med 11an. 4a från slutet han vinner inte med allt. Sabbade för favoriten gjorde han iaf.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 14:43   #61
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 522
Sharp$: 7933
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Tackar! Tycker hon är mycket bra.Trevlig ton i intervjuerna.Inga Lillieborg-hur-känns-det frågor.
Bra, trevlig och mycket kunnig. Brås på sin far.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 14:45   #62
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Första jänkarvagn på Global Teardrop som vann avd 2 enligt travronden. Inget som var aviserat i förväg vad jag vet.
Det borde komma någon sorts info lista dom får fylla i minst 3 timmar innan start. Med ändring 1 timme innan start.

Som ALLA kan läsa på atg.se det borde inte vara så svårt. Som att boka tvättstugan med mobilen. Klarar folk av det så klarar dom av att klicka i lite info i en app
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 14:50   #63
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57031
Standard

Det blev väldigt mycket svårare idag än det såg ut på förhand. Skrällspelarna får nog tacka kylan och banunderlaget för det främst.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 14:54   #64
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57031
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Det borde komma någon sorts info lista dom får fylla i minst 3 timmar innan start. Med ändring 1 timme innan start.

Som ALLA kan läsa på atg.se det borde inte vara så svårt. Som att boka tvättstugan med mobilen. Klarar folk av det så klarar dom av att klicka i lite info i en app
Ja. Snart blir det riktigt utrustningskaos igen.

- massa hästar som anmäls barfota på tveksamma banor . Sen ändras det tillbaka till skor sent
- jänkarvagnsinfon blir en flopp så länge det inte införs formella rutiner för rapportering. Samma med huvudlag.

Med vettig rapportering hade betydligt mindre fokus behövt läggas på detta kaos inför loppen. Det funkar ju utmärkt med infon i Frankrike och USA.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 14:55   #65
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det blev väldigt mycket svårare idag än det såg ut på förhand. Skrällspelarna får nog tacka kylan och banunderlaget för det främst.
Ska bli skönt med ssommarbana där dom bästa hästarna sannolikt vinner. Ingen broddbalansering å annat skit.

Dagens enda lir blir en DD

2-8 mot 8 x 100kr
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 14:56   #66
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ja. Snart blir det riktigt utrustningskaos igen.

- massa hästar som anmäls barfota på tveksamma banor . Sen ändras det tillbaka till skor sent
- jänkarvagnsinfon blir en flopp så länge det inte införs formella rutiner för rapportering. Samma med huvudlag.

Med vettig rapportering hade betydligt mindre fokus behövt läggas på detta kaos inför loppen. Det funkar ju utmärkt med infon i Frankrike och USA.
Tränarna kanske är emot det själva ? Svårare att göra sig en hacka på insider info?

Illuminati
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 15:03   #67
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Fredrik B Larsson - kan man lita på!!

Tack för kaffet.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 15:05   #68
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37650
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det blev väldigt mycket svårare idag än det såg ut på förhand. Skrällspelarna får nog tacka kylan och banunderlaget för det främst.
Bara bakspår och tillägg som vinner idag. Har en rak DD: 2-14, men borde kanske ha haft ett bakspår även i DD-1.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 15:11   #69
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Bara bakspår och tillägg som vinner idag. Har en rak DD: 2-14, men borde kanske ha haft ett bakspår även i DD-1.
Bara 2 bakspårshästar kvar i DD-1
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 15:12   #70
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Dagens första torskspel:

Avd
1: 3 Maintainability
2: 4, 8, 9

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shjuve9le (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 15:14   #71
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6208
Standard

Så trist att se å höra tränarnas uppgivenhet kring banan.

Synd om alla rättmätiga vinnare som får förlora pga banan. Kan väl inte vara så svårt att bygga ett par officiella inomhusbanor som används på vintern. Sen kan man köra jippotrav på isen 2 ggr i veckan

shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 15:18   #72
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Så trist att se å höra tränarnas uppgivenhet kring banan.

Synd om alla rättmätiga vinnare som får förlora pga banan. Kan väl inte vara så svårt att bygga ett par officiella inomhusbanor som används på vintern. Sen kan man köra jippotrav på isen 2 ggr i veckan

Svårt är det inte men väldigt dyrt med tanke på hur stor en travoval är.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 15:22   #73
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57031
Standard

Spännande nu om megastjärnan From The Mine klarar vad andra inte gjort på dagens bana. Leda runt om.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 15:22   #74
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

stenklara dubbeln 2-8=25ggr + chansen 4-8 = 45ggr
Håll tillgodo
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 15:26   #75
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Pinsam Melander blä
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 15:27   #76
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Haha studion är sura över att deras drag From the mine inte levererade.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 15:29   #77
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37650
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Haha studion är sura över att deras drag From the mine inte levererade.
Det är klart att har man sagt att man ska köra i spets och slänger på en jänkarvagn så bör man också göra ett rejält försök att försvara ledningen.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 15:29   #78
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57031
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Ska bli skönt med ssommarbana där dom bästa hästarna sannolikt vinner. Ingen broddbalansering å annat skit.

Dagens enda lir blir en DD

2-8 mot 8 x 100kr
Det är en myt. Det är betydligt jämnare lopp på sommaren. Och hellre gissa på hur hästar ska prestera första barfota och första med bike på fina banor än med långa broddar på lösa och hårda vinterbanor om jag får välja.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 15:29   #79
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Svårt är det inte men väldigt dyrt med tanke på hur stor en travoval är.
Har inte Jörgen W byggt en egen...?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 15:30   #80
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 139
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Haha studion är sura över att deras drag From the mine inte levererade.
Nå de är väl inte så cyniska som många av oss andra. MM i sulkyn går inte att lita på. Att de sen skriker om att köra i spets är ju ren lögn.
sigh är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 15:31   #81
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det är klart att har man sagt att man ska köra i spets och slänger på en jänkarvagn så bör man också göra ett rejält försök att försvara ledningen.
Den hade behövt en raketmotor på ryggen för att räcka till här. Utrustningsändringar är alltid intressanta men hästen är inte helt irrelevant i sammanhanget.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 15:32   #82
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37650
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Den hade behövt en raketmotor på ryggen för att räcka till här. Utrustningsändringar är alltid intressanta men hästen är inte helt irrelevant i sammanhanget.
Det må så vara, men man ska åtminstone göra ett seriöst försök att svara spets om man säger det till spelarna.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 15:33   #83
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Haha studion är sura över att deras drag From the mine inte levererade.
Ränderna går aldrig ur ett duschdraperi. Nedärvt beteende. Måste köra invändigt, gärna i tredjepar.

”-för jag vann faktiskt ett lopp från tredje invändigt för 12 år sedan, och nu väntar jag på att historien skall upprepa sig!”

Känt M Melander-ordspråk....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 15:33   #84
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57031
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Den hade behövt en raketmotor på ryggen för att räcka till här. Utrustningsändringar är alltid intressanta men hästen är inte helt irrelevant i sammanhanget.
Dom får testa biken i något lunchlopp på Umåker istället framöver.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 15:42   #85
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2743
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Tackar! Tycker hon är mycket bra.Trevlig ton i intervjuerna.Inga Lillieborg-hur-känns-det frågor.
Visst, trevlig ton och hästkunnig. Men som reporter framstår hon som klart begränsad. 99 procent av frågorna är antingen ja- eller nej-frågor, alternativt "frågor" där hon lägger orden i munnen på den hon intervjuar. Lyssna själv.

"Kändes det bra när du fick luckan?"
"Hästen var oväntat snabb från start, eller hur?"
osv, osv.

Vill man få sina intervju-offer att prata ställer man åtminstone några öppna frågor som inte alltid går att besvara med ja eller nej.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 15:49   #86
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Nr 3 i sista måste väl diskas va? Eller flyttas ner är väl det som händer numera?
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 15:50   #87
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Nr 3 i sista måste väl diskas va? Eller flyttas ner är väl det som händer numera?
Varför det?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 15:55   #88
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57031
Standard

Tror pick 2 hos legolas gav 14 ggr mot 8 hos atg. I så fall fick jag tillbaka insatserna på övriga torsklir idag på det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+1)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 15:55   #89
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Varför det?
Kör ju rakt över benen på den utvändiga hästen ju... Kanske fått luckan ändå men senare...
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 16:00   #90
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Kör ju rakt över benen på den utvändiga hästen ju... Kanske fått luckan ändå men senare...
Då får du nog ta en titt på loppet ett par ggr till...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 16:05   #91
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Då får du nog ta en titt på loppet ett par ggr till...
Kommer ju inte ändra händelseförloppet likväl, kolla hur frambenen bara körs över när han väl går ut... men ska kolla upploppet igen...

På atgplay ser du efter 2.40 att benen på utvändig bara slaktas...

De kommer dock få luckan direkt efter, men böter borde det bli åtminstone, tycker det är solklart att den klipper benen åtminstone!

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2018-02-25 klockan 16:09.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-06, 14:36   #92
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Då får du nog ta en titt på loppet ett par ggr till...
Efter loppet fick kusken åtminstone detta...

Skoglund Rikard N, 1500 kr, för snäv körning/ridning.

Så nog såg jag rätt men som jag skrev sen också hade den fått luckan ändå och varit tvåa i mål, men nog klipper den benen på utvändig häst och resultatet blev 1500 kronor i böter
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td