Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-03-11, 11:21   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 141
Sharp$: 56943
Standard

V75 Momarken Norge 17 mars


Finns redan möjlighet att börja plugga norska hästar till lördagens V75a.


http://www.momarken.no/pdf/MO_20180317_Baneprogram.pdf

Bästa loppet V75-7 med bl a Pastore Bob och Rushmore Face. Bara 9 hästar i silver och gulddivisionen rena pensionärsträffen utan några kanoner. Yngsta hästen 8 år och 6 av 10 hästar 10-12 år gamla.

Ingen omgång som man direkt jublar över. Väldigt mycket Norge i startlistorna. Banan blir väl som vanligt ett hett diskussionsämne.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-11, 11:40   #2
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 716
Sharp$: 37584
Standard

Jag tycker det ser ut som många feta svenska chanser. Kan nog bli rätt kul.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-11, 14:07   #3
 
Dyngjohans avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Ort: Staffanstorp
Inlägg: 61
Sharp$: 773
Standard

En trav amatörs tidiga tankar inför lördagens spel, innan streckfördelningen....
Avd 1.

8 Hearbreaker VS med BG....Bg brukar vara bra i Norge med någon häst och jag tror det blir med denna....
1 Clemenza Am vill jag oxå ha med..men man vet aldrig med Ludde...
4 Broadway Appolomed Johan ett måste
2 Evil Enok ME kanske
7 Love Voice......hmmmm
Avd 2

Min första häst är 10 Patricia Hastrup
9 NY Diamond in the Sky med Frode
Tar med 8 Dizzy Broad med BG
Kanske 6 Simb Senta
Avd 3

Kan det vara så att 6 Floris Baldwin vinner...
5 Manofthematch en Nurmios häst
8 Djorkaeff Sisu jagar vi...
11 Doris Palema
Får väl ta med Frode oxå med 7 Normandie Royal
Har säkert glömt någon..

Avd 4

Blir det spik på 15 Myr Faksen....Njaaa....kanske
Billr kanske 3 Lille jim bara för att han lura oss senast
7 Torpa Nicklas kankse vinner nu...
Annars är det nog många som vill vinna.....
Avd 5
Vill ha ett par hästar med...
2 Allaway GT
3 Rainbow Bonanza
4 Farouk BR
11 Extra Fudge
Har ett gott öga till 4 Farouk Br


Avd 6

Kanske är det så att han bara vinner...2 BBS Sugarlight...eller..
Så kör Ludde sönder loppet så vinner 10 Sir Ratzeputz med BG
Avd 7

Min spik 10 Antonio Trot......
men det finns en del bakom....
4 Pastore Bob
5 Goffie UNG
6 Rushmore Face
Dyngjohan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-11, 14:17   #4
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5398
Standard

Vår Antonio trot kommer ut igen. Inte hunnit analysera alla motståndare än, men jag tycker det ser bra ut och han har tränat mycket bra i veckan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+2)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-11, 14:19   #5
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 177
Sharp$: 319
Standard

Utanför tråden, -Vi tillsammans- hur många har upptäckt Axevallas tillsammans?
Tipsnissar är inte med alla dagar i veckan- som Reijo säger i travronden- de så kallade experterna syns aldrig på stallbacken- INSIDE!
Axevallas ena tippare hade en 2% som spik, 28 gånger pengarna.
Axevallas tipsare är bortglömda, tyvärr.
Billiga och bra info, utan att ta betalt för sina tips!
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-12, 09:47   #6
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Är det på Momarken banan brukar vara kladdig så här års? Sen kommer alla, som Olle skriver, att gnälla på den. Showen rullar vidare.
Staketkusken är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-12, 11:26   #7
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 716
Sharp$: 37584
Standard

Som det verkar så lutar det åt hård bana med flera minusgrader. Upploppet är 240 m långt! De får nog spara på krafterna om de vill vinna. Eventuella tokkörningar lär straffa sig. Lägg därtill snäva kurvor.

Senast redigerad av Shooter den 2018-03-12 klockan 11:30.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 09:36   #8
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Guld är en blek historia och det hade varit roligt med Kevin Oscarsson igen på BBS. Men en sådan som Bruno di Quattro känns bortglömd till 4%.
Vet att jag skrällspelat den i Sverige i samband med V75 tidigare. Inte för att den vunnit men BdQ känns i alla fall underskattad av någon anledning i ett sådant här sällskap.
Staketkusken är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 10:04   #9
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 141
Sharp$: 56943
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Är det på Momarken banan brukar vara kladdig så här års? Sen kommer alla, som Olle skriver, att gnälla på den. Showen rullar vidare.
Som väderprognosen är just nu ska det bli väldigt mycket kallare än det brukar vara denna omgång. Slår man in Momarken Norge i Smhis väderapp säger den ca 15 minusgrader natten till lördag, ca 5 minus mitt på dagen och 10 minus tidig kväll. Då borde det inte bli löst och kladdigt i år. Mer troligt stenhårt och brodd runt om.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 10:31   #10
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Guld är en blek historia och det hade varit roligt med Kevin Oscarsson igen på BBS. Men en sådan som Bruno di Quattro känns bortglömd till 4%.
Vet att jag skrällspelat den i Sverige i samband med V75 tidigare. Inte för att den vunnit men BdQ känns i alla fall underskattad av någon anledning i ett sådant här sällskap.
Jag tyckte Bruno di Quattro var ganska vissen senast dock. Slagen av en häst som startar i silver och en som startar i klass 1.
Fick förvisso gå i dödens, men det borde han väl klara mot det motståndet
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 09:46   #11
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 716
Sharp$: 37584
Standard

Första tanken var tre hästar i sjätte loppet, men frågan är ändå om inte Sugarlight bara vinner det här. Bästa spåret, van att tävla utan pisk och spetsen bör han ta.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 10:04   #12
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 716
Sharp$: 37584
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Vår Antonio trot kommer ut igen. Inte hunnit analysera alla motståndare än, men jag tycker det ser bra ut och han har tränat mycket bra i veckan.
Blir det barfota om banan tillåter? I så fall vore det ju riktigt intressant. Lycka till!
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 10:15   #13
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Blir det barfota om banan tillåter? I så fall vore det ju riktigt intressant. Lycka till!
Tack! Nix skor på , men det gör knappt nån skillnad ännu så länge.
Gick jobb i måndags på förtroendegivande sätt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shooter (+20)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 11:14   #14
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Antonio Trot har startat 27 ggr i sitt liv. 13 ggr utan skor och vunnit 2 av dem. 14 starter med skor och vunnit 6 varav de 4 senaste vinsterna i rad var med skor. Det säger mig, att Antonio Trot tävlar bäst med skor. Den långa distansen och det jättelånga upploppet på Momarken ger Antonio Trot bra chans att vinna.

Med Ludde kan det bli tempo i loppet. Antonio slog värste konkurrenten Pastore Bob för tre veckor sedan med några längder. Nu är spåren ombytta. Senast visade Pastore Bob att han är mycket bra barfota. Men den stränga nattkylan och några minusgrader under tävlingarna kan tvinga alla att köra med skor. Det talar för Antonio.

jAnman - du äger 50 kg - huvud och hals - av Antonio Trot. Vi håller tummarna för att han vinner med din del
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jAnman (+20), Gotland (+2), jomtien (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 11:19   #15
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 716
Sharp$: 37584
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Antonio Trot har startat 27 ggr i sitt liv. 13 ggr utan skor och vunnit 2 av dem. 14 starter med skor och vunnit 6 varav de 4 senaste vinsterna i rad var med skor. Det säger mig, att Antonio Trot tävlar bäst med skor. Den långa distansen och det jättelånga upploppet på Momarken ger Antonio Trot bra chans att vinna.

Med Ludde kan det bli tempo i loppet. Antonio slog värste konkurrenten Pastore Bob för tre veckor sedan med några längder. Nu är spåren ombytta. Senast visade Pastore Bob att han är mycket bra barfota. Men den stränga nattkylan och några minusgrader under tävlingarna kan tvinga alla att köra med skor. Det talar för Antonio.

jAnman - du äger 50 kg - huvud och hals - av Antonio Trot. Vi håller tummarna för att han vinner med din del
Det var en kraftig förenkling av statistik. Om du kollar vilka odds hästen har stått i när den gått barfota jämfört med när den haft skor så kan man påstå att man dragit skorna de gånger den mött riktigt tufft motstånd. Jag har svårt att se att Nurmos skulle ha så dåligt omdöme att han inte vet med vilken balans hästen presterar som bäst. Det ser dock bra ut på lördag, men jag vill helst inte sitta tunn i sista loppet.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td