Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-05-13, 15:17   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56887
Standard

V75 Gävle 19 maj


Mycket elitloppsfokus nu, men försöken denna omgång gäller till finalerna på Färjestad i slutet av juni. Undantag guld där nog flera är ute för en elitloppsplats. En rätt trevlig omgång där några spelintressanta lopp ser ut att finnas. Spårlottningen inte klar så lite vanskligt att skrika ut vinnare redan då Gävle är en extrem spetsbana om det blir goda yttre förutsättningar.

Avd 1

Westholms nya megastjärna Hobby D Liton klarade inte den bedrövliga bana Bergsåker presenterade vid sin V75a 1 maj. Dags för skoryck nu? Känns som en toppchans om bra spår.

Avd 2

Ser ut som ett ojämnt diamantstoförsök med rätt många chanslösa norrlandshästar. Känns som att Swish Lane ska ha toppchans trots att den inte riktigt klarade att plocka ner en utrustningsmässigt maxad melanderhäst senast.

Avd 3

Första barfota bak senast på Global Unprotected på Solvalla. Lätt säger . Visserligen bara mot fyraåringar. Toppchans om bra spår troligen. Fredde B Larssons nog värst emot. Den är riktigt bra.

Avd 4

Rörigt kallblodslopp utan de bästa i rasen. Skummis ryckte man skorna på senast och näst senast och vunnit båda. Uffe i vagnen. Utan att ha räknat på de olika volterna känns den spontant som vinnaren.

Avd 5

Ser ut som en ojämn silverdivision . Vad är statusen på MT Joinville? Angle of attack vann i går kväll i Rättvik ser jag men ingen V75 klass på det loppet. Men den känns intressant om bra spår. Likaså Baron Gift . Juvels Boy gör debut för Björn Goop.

Avd 6

Detta ska ju bara Twister Bi vinna om den är i ordning direkt. Vilket år i fjor. Världsmästare i USA, vann Oslo GP, hade duell med Readly Express i jubileumspokalen bl a. Frågan är bara om den är i fen formen direkt.

Avd 7

Disco Volante vinner nog igen. Vilken jäkla häst det blivit efter kastrationen.

Sammanfattningsvis en härlig sportslig omgång men får nog ta tillbaka det där med att det är spelintressant. Får feeling för toppchans till låg utdelning och jackpotmiljoner till elitloppshelgen efter att ha kollat lite ner. Bara spårlottningen i kväll som skulle kunna ändra på den känslan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), HP (+2), MatsE (+2), Torstens (+5), sjukstuga (+10)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 10:48   #2
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Två fina spikar i Swish Lane och Disco Volante!
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 18:22   #3
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 330
Sharp$: 1950
Standard

Twister bi är en spik
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 23:05   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Unibet ger 5.25 på It's Showtime Zaz, det köper jag på en gång...vi får si...6ggr på bet365 nu...

Senast redigerad av mikaels den 2018-05-18 klockan 09:36.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-18, 06:43   #5
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Haha Global Unprotected till 70%.. Lite fånigt nästan
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-18, 09:42   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

11/3,60 på Brenne Brakar kanske kan vara något för den som tror på denne, unibet...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-18, 17:26   #7
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 694
Standard

Kännes som en svår omgång idag.

Senast redigerad av Klanke den 2018-05-19 klockan 12:41.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-18, 21:53   #8
 
Reg.datum: nov 2012
Ort: Sveriges framsida - västkusten
Inlägg: 51
Sharp$: 535
Standard

Luddes kusar stannar 150 kvar just nu. Syns ofta i loppen, men hästarna far illa av den dåliga stallformen. Kör avslag på alla Kolgjini-hästar.

Disco Volante kommer med stor sannolikhet sitta i spets efter en bit och därifrån torskar han inte mot någon. Ulf i form!

Sen chansar jag att Jepson vinner andra avdelningen. Luktar spets och sen får de vara bra bakifrån om de ska hinna ikapp!
magicalrat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-18, 22:07   #9
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 50
Sharp$: 932
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Haha Global Unprotected till 70%.. Lite fånigt nästan
Jag får inte 7 rätt om den vinner. Betalar för 1,8,12
TurTure är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-18, 22:52   #10
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Vem skall jag spika - Angle of Attack, Twister Bi eller Disco Volante?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-18, 23:14   #11
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Vem skall jag spika - Angle of Attack, Twister Bi eller Disco Volante?
Ingen av dom. Jag går på Valborg och Global. Sen en hel del lågprocentare i de andra loppen.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-18, 23:27   #12
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Ingen av dom. Jag går på Valborg och Global. Sen en hel del lågprocentare i de andra loppen.
Global spikar jag också. Men i Valborgs lopp (avd II) streckar jag 3.4,13 och en till. Då behövs en spik till i någon av de tre sista avdelningarna.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-18, 23:33   #13
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Vem skall jag spika - Angle of Attack, Twister Bi eller Disco Volante?
Fast Global nämnde du ju inte?
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-18, 23:39   #14
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 82
Sharp$: 1288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av magicalrat Visa inlägg

Sen chansar jag att Jepson vinner andra avdelningen. Luktar spets och sen får de vara bra bakifrån om de ska hinna ikapp!
Luktar spets? Kanske bättre använda ögonen än näsan

Chantilly är ju inte särskilt startsnabb och chanslös att ta en längd på Valborg Marje bl a.
danberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-19, 00:10   #15
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av danberg Visa inlägg
Luktar spets? Kanske bättre använda ögonen än näsan

Chantilly är ju inte särskilt startsnabb och chanslös att ta en längd på Valborg Marje bl a.
Men när man läste guiden , inte deras tips utan Carl Johan Jepsons krönika i tidningen, hoppade man till rejält. Jepson brukar väl inte sticka ut direkt i sina chansvärderingar . Han skriver i alla fall att hästen kändes grym senast, att galoppen var otur och att den för första gången ska tävla i jänkarvagn nu och att han tror det kommer kunn ge en rejäl effekt. Spik på V75 föreslår han . Den är streckad till 7 procent. Han säger att han tror på en 12 tid och springer hästen det måste väl Valborg Marje rekordsänka typ en sekund och Swish Lane från tredjeledet bak bilen svara för sitt livs prestation.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td