|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#106 |
|
Ja, visst är det. Sex rätt och åkte på att en spik blev avslagen av en smygkörd häst efter att ha gjort hela jobbet, samt chansspiken i öppnaste loppet och den fick ju ett perfekt lopp (skulle ha gått med bike), men var under isen för dagen. Borde definitivt ha varit i striden. Så det är väldigt små marginaler i loppen, men när man har dem med sig så kan man bli rikligt belönad. Svårt såklart på små system för ett par hundringar, men chansen finns ändå.
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Precis. Har i princip slutat spela och läsa på till bl a saxbanor just pga detta. Travet har mer och mer blivit en utrustningssport och utan tillgång till information kring detta känns det som att man get ett enormt handicap mot dom som har det. Till dagens huvudspel kan man genom olika källor (intervjuer, travronden akuten, betaltjänster, atg live mm) få fram det mesta vad gäller ändringar i utrustning men till tävlingar med mindre fokus nästan ingenting. Tänk vad annorlunda det skulle varit om man tidigt i startlistorna eller åtminstone i god tid innan loppen enkelt kunde se med vilket hovbeslag , vagn och huvudlag hästarna tidigare tävlat samt hur dom skulle tävla i aktuellt lopp. Egentligen väldigt grundläggande information som ofta har stor påverkan på hästarnas prestation.
|
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Citat:
Jag kommer aldrig hålla med om att V86 är ett bra spel för dom som spelar för små pengar. Däremot måste det vara ett kanonspel om man sitter med en väldigt stor spelkassa och avancerade reduceringsverktyg. |
||
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Citat:
Så visst, ge spelarna infon. Men det kommer inte leda till något användbart. |
||
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#112 |
|
Fick 7 rätt igår! Garderar HOS storfavorit. Spikar Westholms 5a. Åker på 2an i sjätte! Så jävla bra betald rad! Final Dream tredjehäst men utanför.... Fanns andra spikbud, b.la i första och sista. Valde fel andraspik och trots spets höll inte vald spik. Haft mkt svårt att sova inatt. Tungt. 5.000 tillbaka är klen tröst mot 600.000....
|
|
|
|
#113 |
|
Om man INTE väger in barfotabalans och vagn i sin analys är man en dyngrak clown och amatörismen inom svenskt trav lallar med dom aktiva! Inga krav ställs! Tränare och kuskar är som bilbrännarna i orten! Balans skall anmälas ett par dagar innan och materialfel skall vara åtgärdat 2 min efter det upptäcks! Då kommer aktiva se över sin utrustning vill jag lova! Ett ekipage skall inte hålla fjorton andra som förberett sig! Det är galet! ”Tekniskt fel” skall inte ens vara ett begrepp vid omstart om man vore proffs och autoomstart skall bestraffas HÅRT!! Enkelt men inte i Amatörland
|
|
|
|
#114 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#115 |
|
Jo tack! Igår hade jag fem spikförslag! Inte norrbaggen dock! Norska kuskar vägrar jag spika i Sverige om det handlar om varmblod! Skulle ha 2 spikar. Valde fel vilket kostade.... 7 rätt
|
|
|
|
#116 |
|
Sju rätt hade jag kunnat få om jag spikat annorlunda igår, men mina spikförslag hade inte räckt fullt ut. Vi får ta dem på lördag!
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Nä. Hade man haft alla rätt alla dom gånger man haft ett eller två fel så hade man varit ekonomiskt oberoende idag. Det är dock svårare än man tror att vara helt rätt ute jämfört med att missa ett eller två lopp. Det är ju bara att titta på V64 utdelningarna. I stort sett varje omgång fina pengar på alla rätt men kaffepengar eller jackpot med ett eller två fel. Eller varför inte titta på ett rent slumpspel som lotto. Enorm skillnad på alla rätt eller ett fel. Där går det nog att räkna ut hur stor skillnaden är med vad gäller sannolikhet för 6 eller 7 rätt (om lotto fortfarande handlar om att få sju rätt, inte spelat lotto på minst 30 år).
|
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Citat:
Ser inget konstigt att det sticker i ögonen hos spelare när det kommer en 50oddsare som gör sitt livs lopp och rekordsänker 1.5-2sekunder med första bike trots att tränaren sagt att den tränat som vanligt och inga ändringar aktuella.. Jag förstår att jag bara har perspektiv som spelare men varför undanhålla infon om man har rent mjöl i påsen? För mig så är det en fråga om trovärdighet och respekt. Ber om ursäkt för att det är grötigt skrivet Senast redigerad av sigh den 2018-08-16 klockan 13:07. |
||
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Citat:
|
||
|