|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#76 | |
|
Citat:
I det här fallet så lägger jag det på vår kusk, som hade kunnat gå fram och överta från Bergh o reglerat loppet från innerspår. Han hade säkert fått Ulf över sig, men från ledning och mer spårsnålt så tror jag att han vunnit. |
||
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Citat:
Ni får ta dem nästa gång istället.
|
||
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Citat:
Det spelar ingen roll om det finns 5.7 mille eller 17000 i potten om du spelar rader som ger ett fåtal hundra kr på alla rätt. Naturligtvis är det obegränsat korkat att spela alltför skrälltyngda rader om det bara finns motsvarande kaffepengar att vinna. Men omvänt är det särskilt förmånligt att spela i den mindre, men kryddade, potten där det inte finns några orättvisa jackpottregler som ibland mördar åtetbetalningsnivån för de som tippat bäst.
|
|
|
|
#79 |
|
Vart går gränsen för hur små potter som är spelvärda/intressanta?
Låt säga att ett nytt bolag "Järvsöfaks.bet" öppnar. De anordnar 1 öres V76 med samma regler som Legolas. Järvsöfaks.bet kommer lägga till 2000kr i potten. Järvsöfaks.bet har inte så många kunder och normalt omsätter de 3000kr på V76. 30% dras av i avdrag så det finns 2100kr + 2000 doping att spela om = 4100kr i potten. 4100kr i vinstpotten är ju 136% av spelarnas insatser. Är Järvsöfaks.bet ett bättre alternativ än att spela hos ATG? Kan tillägga att Järvsö.bet liksom Legolas också har lite problem med sin hemsida. Om fler än 2 kunder försöker lämna in filspel så blir sidan jätteseg och nästan inga andra kunder alls kan lämna in sina system. ... |
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
Om man är favoritspelare och vill spela för max 200kr en V75 omgång är Legolas ett bättre alternativ än ATG. Förutsatt att man spelar system som aldrig kan komma upp i femsiffrig utdelning hos ATG. Men jag tror att de flesta här på sharps gillar att bygga system som innehåller rader som iaf kan ge sexsiffrig utdelning vid lite klaff. Sen kanske det inte blir så i verkligheten men drömmen om en större vinst lever. För mig har Legolas för liten vinstpool i dagsläget. Att spela där för att vinna runt en tusenlapp är lite som att sluta hoppas/drömma. Drömmen om större vinster är ju det som är tjusningen med trav. |
||
|
|
|
|
|
#81 | |
|
Citat:
Sen tycker jag att moroten om 50 tkr extra till en ensam vinnare gör det hyfsat intressant att även ha med skrällar. Det krävs trots allt ett antal sådana för att dra in 70-80 tkr på V75 hos atg. Ska man upp i sexsiffriga vinster på V75 hos atg krävs flera på förhand rejäla skrällar. Den största moroten för mig att välja legolas är nog ändå att risken är noll att pengar konfiskeras till framtida jackpots. Risken för det är nog närmare 90 procent idag om man spikar Månprinsen och Readly Express och då sitter atg spelarna där återigen med väldigt högt spelavdrag trots jackpot. |
||
|
|
|
|
|
#82 |
|
Att vara spelare är att göra fel och ta felaktiga beslut.
Det tillsammans med att ekonomiska "system" bygger på att vi gör olika, gör alla likadant faller det. (Systemet) Jag själv tycker det är tanklöst att spela annat än reducerat. Men mervärdet betalas av de som spelar fel. (Matematiskt) Travspel är svårt. Men "roligt". Mvh Uffe
|
|
|
|
#83 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#84 |
|
Det bästa är givetvis att aldrig spela = garantivinst.
Men samtidigt är det svårt att se den som aldrig spelar som en "riktig" spelare. Min grundidé oavsett omgång är att de flesta har fel. Och Aloha så här jag hittat en anledning till att spela. Eller som det heter på spelarspråk, att spela "finskt". Mvh Uffe
|
|
|
|
#85 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Citat:
Var går gränsen för hur stort ett matematiskt system kan vara för att inte anses vara tanklöst att lämna in? |
||
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Citat:
Mitt påstående är ingen sanning. Det kan snarare ses som en personlig åsikt. Det går tex att reducera ett matematiskt system i Joker och välja att inte lämna in rader som ger under tex 1000:-? i utdelning på 7 rätt. Mvh Uffe
|
|
|
|
#88 | |
|
Citat:
Jag bara reagerade på formuleringen mattematiska system kontra reducerade system, dom flesta reducerade system består av mattematiska system och enkelrader. Om jag gör ett hyfsat stort mattematiskt system och jag verkligen vill spela alla rader på det, då finns ingen anledning att reducera! Att ta bort rader som ger under tex 1000:-? i utdelning på 7 rätt är nog bra, men även där finns nog några rader som är försvarbara att spela! |
||
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Citat:
Gränserna är högst personliga. Min egen gräns neråt å V75 är betydligt högre än 1000:-. Oftast sköter det sig själv då jag även använder bla streckfördelningsranksumma. Mvh Uffe
|
|
|
|
#90 | |
|
Citat:
Om man spelar varje rad x1 så är såklart 1000 kr lågt, ja t o m för lågt för nästan alla spelare. Varför använder du streckfördelningsranksumma? Samma streckfördelningsranksummor ger ju ett rejält spann av olika utdelningar. Dessutom har rader med samma streckfördelningsranksumma ofta väldigt olika sannolikheter att gå in. Att man historiskt fick nöja sig med det måttet är en sak men det är som att märka upp rader med väldigt olika egenskaper med samma etikett. Jaja. Man ska kanske inte knacka på glaset alltför hårt när spelare ger upp eventuellt värde på utfall med relativt låg utdelning bara för att de envisas använda verktyg som inte hanterar dessa rader särskilt bra! ![]() Kämpa på!
|
|
|
|
|