Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-09-23, 10:17   #16
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 658
Sharp$: 22591
Standard

Kan inte bidra med så mycket idag, min galopp kunskap är alldeles för liten.
Enda jag kan skriva här är att mina spikar blir i
GS75-1) 6.Wonnemond (ryggar Basse) och GS-4) 6.Eye in the sky
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 10:17   #17
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Håller med Bowery och Viking90 om att man bör leta sig längre ner i strecklistan i GS75 avd 2.

Buddy Bob har blivit alldeles för stor favorit här!

Loppet är en handikapp och Buddy Bob har höjts massor i handikapptal på slutet, dvs bär avsevärt högre vikt än sina motståndare i förhållande till nör han mötte dem senast.

Några exempel:

7 Castillo står 7kg bättre till idag . 3%
1 Saving Kenny står 3kg bättre till idag. 10%
3 Fort Bastion står 9kg böttre till idag. 2%


Har preliminärt streck för 2,3,5,7,8 just nu
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 10:18   #18
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 783
Sharp$: 8907
Standard

Så fort galoppen dykt upp i ATGs startlistor så har jag alltid bara stängt ner och gjort något annat.

Den här tråden har dock fått mig nyfiken. Stort tack ni som delar med er av era kunskaper kring detta.

Jag lirar nog inget själv idag (kanske hänger på Bowerys andel...) men kommer följa loppen och försöka lära mig mer om sporten framöver.

Kul!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5), viking90 (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 10:23   #19
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4408
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Håller med Bowery och Viking90 om att man bör leta sig längre ner i strecklistan i GS75 avd 2.

Buddy Bob har blivit alldeles för stor favorit här!

Loppet är en handikapp och Buddy Bob har höjts massor i handikapptal på slutet, dvs bär avsevärt högre vikt än sina motståndare i förhållande till nör han mötte dem senast.

Några exempel:

7 Castillo står 7kg bättre till idag . 3%
1 Saving Kenny står 3kg bättre till idag. 10%
3 Fort Bastion står 9kg böttre till idag. 2%


Har preliminärt streck för 2,3,5,7,8 just nu
1,5,6,8 har jag som streck just nu men kan bli ändring på det, blir garanterat inte spik på lampan där i alla fall. Just nu kör jag dd spikar. Avslutar med att singla herr gråberg i sista, den står på tur i ett öppet lopp!
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 10:25   #20
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 740
Sharp$: 1529
Standard

1) Varken Big Country eller Wonnemond gått på dirt track tidigare, men Plato o Plomo gör inget annat har grym form...
2) Buddy Bob stor favorit. För stor? Tror mer på Afaal. Finns några andra som får stora viktlättnader denna gång.
3) Tror jag chansar och spikar Seaside Song.
4) Går kort med Tam o'Final som förstahäst, men tar även med Eye in the Sky och kanske nån till.
5) Noll idéer. Tar de 8 mest streckade.
6) Alla spikar Thundering Blue och visst borde han vinna. Men tar med Giuseppe Piazzi och hoppas att Thunderbird är allergisk mot gräset på Bro Park.
7) Borde inte Killroy vända upp och ned på resten av fältet? Formen är det i alla fall inga fel på hos familjen Neuroths. Känns dock alltid tråkigt att spika i sista loppet, så fyller nog på med halva fältet.

Får fila lite till.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 10:27   #21
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ostkaka Visa inlägg
Några galoppfrågor:

1.) Går hästarna alltid med skor? Finns det skoinfo?
2.) Finns det lopptider?
3.) Finns det någon ryttare som är som Björn Goop i trav, alltså en som kan gunga in en trähäst om det så skulle behövas?
1) jag tror alla galoppörer startar med någon variant av skor.

2) lopptider finns, men inte på atg.se Man får läsa i det riktiga banprogrammet som går att finna på svensk galopps hemsida under menyn "sport och spel"

3) I Skandinavien är Rafael Schistl, Carlos Lopez och Elione Chaves några av de bästa. Just idag är Silvestre de Sousa här - championjockey i England 2 år i rad!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ostkaka (+50)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 10:30   #22
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4408
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
1) jag tror alla galoppörer startar med någon variant av skor.

2) lopptider finns, men inte på atg.se Man får läsa i det riktiga banprogrammet som går att finna på svensk galopps hemsida under menyn "sport och spel"

3) I Skandinavien är Rafael Schistl, Carlos Lopez och Elione Chaves några av de bästa. Just idag är Silvestre de Sousa här - championjockey i England 2 år i rad!
Per Anders gråberg vill jag lägga till på den listan
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 10:48   #23
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Per Anders gråberg vill jag lägga till på den listan
Ja han skall nog vara med på en sån lista nuförtiden.
Att Jag inte inte inkluderade in honom härstammar från 90talet när jag började besöka Täby Galopp.
Jag gjorde V5:or baserat på Jockeys i handikapploppen. Det första jag gjorde när jag fick fick ett banprogram var att stryka alla P-A:s ritter
Han vann nästan ingenting på den tiden och jag sprack nästan aldrig på att ta bort P-A.

På den tiden var Kim Andersen, Gunnar Nordlig, Manuel Santos några personliga favoriter jag alltid streckade
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 10:50   #24
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4408
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Ja han skall nog vara med på en sån lista nuförtiden.
Att Jag inte inte inkluderade in honom härstammar från 90talet när jag började besöka Täby Galopp.
Jag gjorde V5:or baserat på Jockeys i handikapploppen. Det första jag gjorde när jag fick fick ett banprogram var att stryka alla P-A:s ritter
Han vann nästan ingenting på den tiden och jag sprack nästan aldrig på att ta bort P-A.

På den tiden var Kim Andersen, Gunnar Nordlig, Manuel Santos några personliga favoriter jag alltid streckade
Haha då förstår jag dig det är förre min tid , då jag är född på 80 talet
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 10:58   #25
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 783
Sharp$: 8907
Standard

Ju mer man går in i detta desto fler frågor.

Gällande underlaget så förstår jag förkortningarna gr=grass dt=dirttrack men vad står aw för (annat än After Work!)

Vidare, i spalten för ridvikt står det ibland ett B eller ett S framför vikten. Vad betyder det?

Och hur i hela Hälsingland ska man tolka resultatraden?

1-0,5? Vann man då?
1-huv? Ryckhuvan kvar?

Roligt att förstå men många detaljer att lära sig!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 11:03   #26
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

I GS75 avd 3 är jag kluven.

4 Icecapada är en av mina personliga favoriter men har blivit storfavorit så den känns inte så rolig att spika.

6 Appelina och 4 Icecapada brukar sluta väldigt nära varandra. icecapada har nog fler segrar i inbördes möten men Appelina vann sist de möttes. 52% mot 23% könns lite skevt.

5 Seaside Song trivs extra bra på Bro Parks gräsbana och kan inte räknas bort.
12 % känns som bra streckvärde på den.

3 High as a Kite var också före Icecapada i loppet som Appelina vann 2 augusti.
5% är ett fynd. Vinner ett sånt här lopp fler än en gång på 20. Gissar att 10% bättre speglat vinstchansen.

7 Hateya. Svårbedömd Engelsk gäst som antagligen inte kommit hit om tränaren trott att man hade 5% chans att vinna loppet som den är streckad på nu. Loppets outsider!
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 11:04   #27
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Ju mer man går in i detta desto fler frågor.

Gällande underlaget så förstår jag förkortningarna gr=grass dt=dirttrack men vad står aw för (annat än After Work!)

Vidare, i spalten för ridvikt står det ibland ett B eller ett S framför vikten. Vad betyder det?

Och hur i hela Hälsingland ska man tolka resultatraden?

1-0,5? Vann man då?
1-huv? Ryckhuvan kvar?

Roligt att förstå men många detaljer att lära sig!
Som du, blev jag väldigt intresserad att lära mig mer av galopp idag så sökt runt lite under förmiddagen.

Just 1-0,5 ska tydligen betyda att den vann med 0.5 längd ner till tvåan,
likt 3-1 skulle betyda 3:e plats med 1 längd till vinnaren tror jag ev. närmaste häst framför.

1-huv, vetetusan.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 11:08   #28
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Ju mer man går in i detta desto fler frågor.

Gällande underlaget så förstår jag förkortningarna gr=grass dt=dirttrack men vad står aw för (annat än After Work!)

Vidare, i spalten för ridvikt står det ibland ett B eller ett S framför vikten. Vad betyder det?

Och hur i hela Hälsingland ska man tolka resultatraden?

1-0,5? Vann man då?
1-huv? Ryckhuvan kvar?

Roligt att förstå men många detaljer att lära sig!
Aw = allweather. Ett underlag som de anvönder mycket i england som liknar vår dirttrack och är vädertåligt.

B = Blinkers . Motsvarar nog stängt huvudlag i trav
S = Sidoludd . En mildare variant än blinkers för att begränsa höstens sikt åt sidorna.

1- 0,5. = segrade med 0,5 längders marginal till tvåan i mål.
1-huv = segrade med ett huvuds marginal.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 11:12   #29
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 783
Sharp$: 8907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Aw = allweather. Ett underlag som de anvönder mycket i england som liknar vår dirttrack och är vädertåligt.

B = Blinkers . Motsvarar nog stängt huvudlag i trav
S = Sidoludd . En mildare variant än blinkers för att begränsa höstens sikt åt sidorna.

1- 0,5. = segrade med 0,5 längders marginal till tvåan i mål.
1-huv = segrade med ett huvuds marginal.
Men men men, du menar alltså att de anmäler huvudlag till atg som redovisar detta? Och att resultaten är tydligare med info om hur mycket man vann med.

Wow, känns som att travet har en hel del att lära här!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 11:13   #30
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4408
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Som du, blev jag väldigt intresserad att lära mig mer av galopp idag så sökt runt lite under förmiddagen.

Just 1-0,5 ska tydligen betyda att den vann med 0.5 längd ner till tvåan,
likt 3-1 skulle betyda 3:e plats med 1 längd till vinnaren tror jag ev. närmaste häst framför.

1-huv, vetetusan.
Där blev jag osäker själv men basse kanske kan hjälpa oss med ex 3-1? Är det 1 längd till 2an eller till segraren i loppet ??
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td