Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-23, 21:10   #1
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

ATG hackat?


Jag är ganska säker på att någon hackat ATG inför att marknaden öppnas efter nyår. Jag spelar gärna hos annan sida än ATG, undrar bara hur man ska lyckas få upp omsättningen?

Hur som helst är ATG ett patetiskt skämt som inte kan ha driftsäkerhet. Banker kan tex inte bli hackade och har säkra system. Börsen kan inte bli hackade och har säkra system. ATG snålar med sin drift och IT säkerhet!
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-23, 21:44   #2
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Njae, det var nog inte hackat. Det var något av ATG:s system i den ganska långa och komplicerade kedja av datorer som har hand om spel, som bestämde sig för att inte vilja vara med. Enligt insatta installerades en ny version under veckan, men om det inverkat vet jag inte.

Tyvärr snålar inte ATG, man har mycket högre kostnader än man borde ha för att man tidigare snålat och försökt bygga en HD-TV av en stencileringsapparat.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-23, 22:03   #3
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 233
Sharp$: 3004
Standard

När man går in på startsidan på ATG möts man av en stor bild på en häst med texten:
"Storvinst i julklapp? Spela fram till 12.00 på julafton"

Hur fan kan man ha mage att göra en massa pinsam reklam för spel i alla former i alla dagar med winter-burst hit och det-går-inte-att-logga-in-burst dit !
Lägg ner all reklam, dra ner på all jippoverksamhet. Stäng ner VR-travet. Sluta fundera på att utöka med nya spelformer.

Lägg all kraft, alla pengar, på att få till spelsäkerheten och tillgängligheten. Att få ordning på tekniken. Allt annat är oacceptabelt i detta läge.

Jag hörde också, har inte upplevt det än själv, att om man är inloggad en viss tid så dyker det upp ett popup-fönster som bl a redovisar hur mkt man spelat för under dagen. Låter för mig fullständigt horribelt. Kan detta verkligen vara legitimt med tanke på nya datalagen, GDPR?

Nä, ATG är nog det mest misskötta företag som existerar just nu. Och Skarplöth är en ***** (cencurerat). Framför allt så pissar de fullständigt på alla travintresserade. För dom spelar tyvärr ändå....
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-23, 23:15   #4
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Atg har bytt från Cookie authentication till Token authentication. Gissar att det är det som är trasigt.
Det är inte helt enkelt att få det att funka, men givetvis borde de ha löst det vid det här laget...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-24, 12:09   #5
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 540
Sharp$: 5005
Standard

Det är inte lätt att uppgradera till windows 3.1 då installationsfilerna ligger på 3,5" diskar.
ATG har inte backuper på sina diskar och de gamla hade avmagnetiserats, Piratebay hade bara en uploader och inga leechers så det tog tid att ledde ner och installera om.
Så nu vet ni.

GOD JUL!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+5)
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td