Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-31, 03:24   #46
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Åke Svanstedt som lånekusk istället för att träna dom själv det är stor skillnad.Han är ju bara hemma för att fira nyår och då får man ändå hoppas att han brinner för det idag på tävlingsbanan.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 04:48   #47
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17425
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Många förbigår 5 Arewehavingfun i femte avdelningen med tystnad, märker jag. Startsnabb och segervan från drömspåret. Visst, Ohlsson är väl inte känd för att bjuda bort ledningen, men sämst dödens borde det bli. Alicia Bore har skrynklat ihop sig från spets förr.

Spik på Lindblom junior!

Jag är väldigt mycket inne på att spika den med faktiskt, första gången på 1640 senast och vann då... En av de bättre "b-kuskarna" i mitt tycke.
Hästen går alltid med skor dessutom.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+2)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 06:25   #48
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Skrattar bäst som skrattar sist vem vet?

Highspeed Call varit ute i två tuffa lopp mot elithästar kan namge några

Åby 20181215-7 kusk Peter.U: Hästar i loppet var Nadal Broline,Turno di Azzurra och Västerboonthe News.

Hänger med bra i loppet utan att förta sig.

Nästa lopp är V75 igen Mantorp 20181222-3 kusk Hau Ke.Hästar i loppet är Lionel, On Track Piraten och den sistnämnda som Highsped Call fastnar bakom är Whitehouse Express ser formstark ut bakom den.

Synar man loppet så sitter ju Åke.S upp bakom en formstark häst bra startrygg och att man kanske har siktat hit?Kan ju va så att hästen får sig en riktig urblåsare här.Känd benämning är ju grön kusk 700 meter från mål så kan nyårsraketen sitta eller så är det bara en blindgångare vad vet jag.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+10)
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 06:26   #49
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Jag är väldigt mycket inne på att spika den med faktiskt, första gången på 1640 senast och vann då... En av de bättre "b-kuskarna" i mitt tycke.
Hästen går alltid med skor dessutom.

Ormen spikar.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 07:28   #50
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Norrbotten
Inlägg: 141
Sharp$: 1368
Standard

Arewehavingfun or not

Största segerpremien 40K tidsmässigt 14,9K kusken vunnit 1 av 7 rikstotolopp

segrar på mariehamn,färjestad,e-tuna,örebro samt 1 seger på valla.

Trolig position Dödens efter startrusning mellan 1,2,3

Min slutsats med vid gardering men spik no way
NORTHLAD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 07:55   #51
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17425
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NORTHLAD Visa inlägg
Arewehavingfun or not

Största segerpremien 40K tidsmässigt 14,9K kusken vunnit 1 av 7 rikstotolopp

segrar på mariehamn,färjestad,e-tuna,örebro samt 1 seger på valla.

Trolig position Dödens efter startrusning mellan 1,2,3

Min slutsats med vid gardering men spik no way
Den har endast tävlat en gång där en segerpremie är högre än 40k, det var från bakspår på Solvalla då var det 60k för vinnaren men den kom 6:a då.
Men bakspår är inte rätt melodi för denna hästen.

14,9k vann den på enda gången den har testat sprinter distans, dumt att springa snabbare om den räcker till vinst? Jag tror att den kan kapa den tiden om det behövs.

14% segrar i Rikstotolopp är väl inget dåligt resultat?
Gången han vann stod den i 2.8 gånger pengarna annars har han stått i 17 gånger eller mer, inte favorit med andra ord.

Den har vunnit på alla banor den har tävlat på förutom Mantorp och Romme men de 2 gångarna har den startat på bakspår och fått resultat 2 & 5.

Kusken sa att i senast loppen tog den ledningen hur enkelt som helst utan att forcera hästen nånting alls, urryckare för första gången idag med.

Jag säger inte att den bara går ut och vinner men just nu är den 4:e handare och det tycker jag nog är lite fel så chansspikar den.

Kände att jag var tvungen att motivera lite då jag troligen spikar den och det säkert finns nån andelsköpare av min andel som läser här.

Men stort lycka till med spelet Northlad!

Ps. Min andra spik idag blir troligtvis Seal Kronos.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Attac (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 07:57   #52
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Skrattar bäst som skrattar sist vem vet?

Highspeed Call varit ute i två tuffa lopp mot elithästar kan namge några

Åby 20181215-7 kusk Peter.U: Hästar i loppet var Nadal Broline,Turno di Azzurra och Västerboonthe News.

Hänger med bra i loppet utan att förta sig.

Nästa lopp är V75 igen Mantorp 20181222-3 kusk Hau Ke.Hästar i loppet är Lionel, On Track Piraten och den sistnämnda som Highsped Call fastnar bakom är Whitehouse Express ser formstark ut bakom den.

Synar man loppet så sitter ju Åke.S upp bakom en formstark häst bra startrygg och att man kanske har siktat hit?Kan ju va så att hästen får sig en riktig urblåsare här.Känd benämning är ju grön kusk 700 meter från mål så kan nyårsraketen sitta eller så är det bara en blindgångare vad vet jag.
Jag håller med i ovan och det har varit min analys också när jag sett de senaste loppen. Mycket enklare emot nu alltså. Skulle någon av motståndarna den här varit ute mot på slutet startat här hade den varit 90%-ig

Men har den en extra växel som behövs eller tänker den bara springa med även här?
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 08:25   #53
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 145
Sharp$: 1374
Standard

Om man inte har 100% feeling för stonewashd diamant räcker det med att ta med jorma?
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 08:43   #54
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 022
Sharp$: 14809
Standard

Madness


Där ströks mitt drag i sista 12
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 08:45   #55
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Jackpot. Inte så fasligt mycket mer än vanlig jackpot, men i alla fall spelvärde. Jag har klurat lite över vilka möjliga bortglömda det finns på morgonen.

V75-1: Mest bortglömd här är Sanna Hall. Okänd kusk, liten tränare, men två ettor i raden till riktiga skrällodds. Har vunnit med dojjorna på nyligen, startat kontinuerligt. 0,48% på den just nu känns som för lite. Borde nog vara 2% i alla fall. Ingen jättestor chans, men den som streckar på bör ha den med.
Bear Amarante en annan häst med seger i raden och van att gå med skor som är helt bortglömd. Micke J upp bakom den.
Making Love är en riktigt bra häst som varit borta ett år för skada. Svårt att veta var den står formmässigt, men hade nog kunnat vara favorit i loppet om den inte varit borta. Tycker den borde vara streckad på 10-12% i alla fall.
Mest överstreckad då? Det känns som att Arsenal slagit i kapcitetstaket lite. Kan väl vinna, men ger den inte mer än 10-12% chans att göra det.

V75-2: Justice Ås kan vara en bra spik. Bland de mer bortglömda finns två som kommer tillbaka efter att ha varit borta mer än ett år. Xlant Chili Tripel och Archangel Am. Mycket svårt att säga hur de kommer prestera, men det är slitare som hävdade sig i hög klass innan de blev skadade. Bra spår har de bägge två, så skulle någon av dem få loppet kört i halsen kan de vinna. Bedömer deras chanser till vardera 3%.
Överstreckad är Highspeed Call som sannerligen inte vinner ihjäl sig. Det gör han inte nu heller, trots Åke Svanstedt.

V75-3: Mycket jämnt lopp, och strecken är väldigt spridda. Men Jorma Kontio på en 2%-are? Alea Iacta Est borde väl ha 3% chans med han i vagnen i alla fall?

V75-4: Tre segrar och en andraplats i raden, mest pengar av alla, men dassigt spår. Pastors Lady med Juhani Partanen har i mina ögon betydligt mer än 2,5% vinstchans. Mot det här motståndet är det kanske så mycket som 10% vinstchans. Jag tycker favoriterna Kapten Kidd och Whipped Eggs blivit det på grund av sina tränare/kuskar, de känns inte så överlägsna att ett lås på dem motiverar 70%.

V75-5: För den som inte gillar att bara spika omgångens största favoriter så är Fantasia Sisu här en rimlig chansspik. För bakom är det jämnt. Dennis Palmqvist åker ned från Solvalla med Hurray Boko, och har lurat ned Rickard Skoglund från Sundsvall för att köra. Formen finns där, pricken över i saknas. Knepigt spår, men 1,35% skulle ju kunna varit det dubbla.
Argbiggan har fått en massa Åke-streck på sig, känns inte spelvärd.

V75-6: Stonewashd Diamant är nog bästa hästen, men så överlägsen de andra 14 medtävlarna som den skall runda? Enligt min mening är +60% på någon med dubbla tillägg och fullt fält alltid för mycket. Our Girl har formen i topp, vann senast och har springspår från start. 0,56% känns lite lågt där. Queen of Beerduck har form och är kuskförstärkt, 0,37% känns orimligt lågt. Det finns flera så gott som helt ospelade hästar med här, med spelprocent så nära noll att det är god chans att man blir ensam om en av dem vinner. Nog vinner väl Xanthis Amber mer än var 1000:e lopp?

V75-7: Min ranketta heter Dynamite Light, och till 12% är det ett bra spikbud. Bedömer chansen till i alla fall 20%. Förstår inte alls varför Magic Happens blivit favorit, borde inte ha mer än 8-10% chans. Bland de bortglömda hittar jag Cikoria Frazer som kommer från seger med dojjorna på. Kommer man från seger har man aldrig så låg chans som 0,74% att upprepa den.

Om jag tänkte bli ensam med sju rätt idag? Ja!
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+5), sigh (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 08:45   #56
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17425
Standard

Blir ingen större sammanfattning från min sida idag men kommer nedan nämna några hästar som JAG tycker är lite för lite streckade..
Lycka till allihopa med årets sista travdag!

Avd1: 8 Othala
Avd2: 6 Michelangelo Ås
Avd3: 10 Seal Kronos
Avd4: 12 Leo Leo
Avd5: 5 Arewehavingfun
Avd6: 8 Vikens Fingerprint
Avd7: 7 Uappa Di Azzura

Gott nytt år på er!
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 09:00   #57
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Milsson Visa inlägg
Om man inte har 100% feeling för stonewashd diamant räcker det med att ta med jorma?
Normalt borde det räcka ja, med viss tankeverksamhet på nummer 8 också. Men smäller det här och man garderar mer är man ju lycklig. Tror många kan följa med och slinka in då det borde bli lite trafikproblem att runda hela fältet med 40 meter tillägg. Den orutinerade hästen (nr 3) verkar besitta en del kapacitet men svårt veta vad den verkligen kan även om det den visat hittills sett bra ut.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 09:07   #58
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jackpot. Inte så fasligt mycket mer än vanlig jackpot, men i alla fall spelvärde. Jag har klurat lite över vilka möjliga bortglömda det finns på morgonen.

Spoiler:
V75-1: Mest bortglömd här är Sanna Hall. Okänd kusk, liten tränare, men två ettor i raden till riktiga skrällodds. Har vunnit med dojjorna på nyligen, startat kontinuerligt. 0,48% på den just nu känns som för lite. Borde nog vara 2% i alla fall. Ingen jättestor chans, men den som streckar på bör ha den med.
Bear Amarante en annan häst med seger i raden och van att gå med skor som är helt bortglömd. Micke J upp bakom den.
Making Love är en riktigt bra häst som varit borta ett år för skada. Svårt att veta var den står formmässigt, men hade nog kunnat vara favorit i loppet om den inte varit borta. Tycker den borde vara streckad på 10-12% i alla fall.
Mest överstreckad då? Det känns som att Arsenal slagit i kapcitetstaket lite. Kan väl vinna, men ger den inte mer än 10-12% chans att göra det.

V75-2: Justice Ås kan vara en bra spik. Bland de mer bortglömda finns två som kommer tillbaka efter att ha varit borta mer än ett år. Xlant Chili Tripel och Archangel Am. Mycket svårt att säga hur de kommer prestera, men det är slitare som hävdade sig i hög klass innan de blev skadade. Bra spår har de bägge två, så skulle någon av dem få loppet kört i halsen kan de vinna. Bedömer deras chanser till vardera 3%.
Överstreckad är Highspeed Call som sannerligen inte vinner ihjäl sig. Det gör han inte nu heller, trots Åke Svanstedt.

V75-3: Mycket jämnt lopp, och strecken är väldigt spridda. Men Jorma Kontio på en 2%-are? Alea Iacta Est borde väl ha 3% chans med han i vagnen i alla fall?


V75-4: Tre segrar och en andraplats i raden, mest pengar av alla, men dassigt spår. Pastors Lady med Juhani Partanen har i mina ögon betydligt mer än 2,5% vinstchans. Mot det här motståndet är det kanske så mycket som 10% vinstchans. Jag tycker favoriterna Kapten Kidd och Whipped Eggs blivit det på grund av sina tränare/kuskar, de känns inte så överlägsna att ett lås på dem motiverar 70%.

Spoiler:
V75-5: För den som inte gillar att bara spika omgångens största favoriter så är Fantasia Sisu här en rimlig chansspik. För bakom är det jämnt. Dennis Palmqvist åker ned från Solvalla med Hurray Boko, och har lurat ned Rickard Skoglund från Sundsvall för att köra. Formen finns där, pricken över i saknas. Knepigt spår, men 1,35% skulle ju kunna varit det dubbla.
Argbiggan har fått en massa Åke-streck på sig, känns inte spelvärd.

V75-6: Stonewashd Diamant är nog bästa hästen, men så överlägsen de andra 14 medtävlarna som den skall runda? Enligt min mening är +60% på någon med dubbla tillägg och fullt fält alltid för mycket. Our Girl har formen i topp, vann senast och har springspår från start. 0,56% känns lite lågt där. Queen of Beerduck har form och är kuskförstärkt, 0,37% känns orimligt lågt. Det finns flera så gott som helt ospelade hästar med här, med spelprocent så nära noll att det är god chans att man blir ensam om en av dem vinner. Nog vinner väl Xanthis Amber mer än var 1000:e lopp?

V75-7: Min ranketta heter Dynamite Light, och till 12% är det ett bra spikbud. Bedömer chansen till i alla fall 20%. Förstår inte alls varför Magic Happens blivit favorit, borde inte ha mer än 8-10% chans. Bland de bortglömda hittar jag Cikoria Frazer som kommer från seger med dojjorna på. Kommer man från seger har man aldrig så låg chans som 0,74% att upprepa den.


Om jag tänkte bli ensam med sju rätt idag? Ja!
Pastorns Lady var riktigt bra senast men lever den inte lite på sin startsnabbhet. Hur kommer den hantera att hamna näst sist i andraspår eller ska den försöka hänga och och riskera ett tredjespår och köra sig framåt? Men visst, 2.5% är alltid 2.5% och den borde väl komma med på en del systemuppbyggnader!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 09:15   #59
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Norrbotten
Inlägg: 141
Sharp$: 1368
Standard

Systemtankar inför sista rycket 2018

Avd1: spik1 (kopplar greppet på spelarkollektivet som täcker upp vem vill flyga i första)

Avd2: 1,2,3,6,7 ( 1 svarar upp 3)

Avd3: 6,10 (Spetshästen och bästa hästen)

Avd4: 7,8 (En chansning att ta bort Robbans men den är entaktad måste tas lungt )

Avd5: 1,4,5,8,11 ( tror det är heltäckt med dessa)

Avd6: 3,15 (spetshäst ? och bästa hästen)

Avd7: 1,3,4,9,10 ( Tror dessa gör upp)

Totalt 1000 rader

Utgångssystemet före värmningar och senaste nytt

Lycka till alla
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)
NORTHLAD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 09:18   #60
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6135
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Jag håller med i ovan och det har varit min analys också när jag sett de senaste loppen. Mycket enklare emot nu alltså. Skulle någon av motståndarna den här varit ute mot på slutet startat här hade den varit 90%-ig

Men har den en extra växel som behövs eller tänker den bara springa med även här?
Är inne på samma linje och kommer troligen att köra minst utgång med den.

I övrigt: Håller sig Kapten Kidd på benen och hinner före Whipped Eggs fram till dödens eller ledningen? Känns som det är läge att spika en av dem.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td