Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-01-06, 19:07   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

V75 Jägersro 12 jan


En oerhört högklassig januari V75a måste man säga. Dessutom spelvänligt. Ser ut som att Jägersro är mer attraktivt att resa till i januari än på sommarhalvåret för dom som har en bit dit. Stor anledning att det är broddfritt som gäller där. Bara hoppas att inte vintervädret når Skåne till på lördag.

V75-1

Gillat Juan ända sedan början av dec 2017 när den trots galopp vann som rejäl skräll just på Jägers och jag fick 7 rätt. Nu lär spelvärdet inte bli något vidare. Men lopp i kroppen, ingen barfotahäst och nu hos topptränare måste göra den till en het segerkandidat felfri. Tror det var enda galoppen i hela karriären så tror inte spåret är någon fara.

Wild Love vann senast men den är klart bättre barfota och senast mötte hon bara ston. Spåret heller ingen höldare.

V75-2

Underbart stayerlopp som många kan vinna. Lätt snabb bana och det är läge att leta skrällar på framvolten. Det brukar krävas lite mer av kuskarna i dessa lopp också än i 1640m auto lopp är värt att tänka på. Troligen blir segermaskinen Tuxedo Bi med 40 m tillägg favorit, men hur van är Rick Ebbinge med sådana här proppar?

V75-3

Här blir väl Turno Di Azzurra halva Sveriges nästagångare efter senast och den fick verkligen ett bra spår. Känns annars som en lite lurig gulddivision som verkligen platsade på kupongen denna vecka. Flera är väl riktiga topphästar med troligen sin bästa tid bakom sig. Värt att tänka på är att det var en bedrövlig bana på Solvalla när Turno D A startade sist. Flera hästar gillade den inte alls. Kan bli helt annat banunderlag nu.

V75-4

Tycker detta stolopp vid en första titt ser väldigt lurigt ut. Snackhästen blir väl Ebbinges segermaskin Unar Bi. Noll koll på den just nu. Aldrig startat i Sverige . Men spår 15 och 14 hästar att runda lär kräva en väldigt bra kuskinsats för vinst om inte hästen är helt överlägsen. Blir nog dyrt att heltäcka detta race.

V75-5

Följer travet väldigt sporadiskt just nu så måste lägga en hel del tid i lopparkivet till lägsta klassen. Vad jag kan se är några nog missgynnade av barfotaförbudet . Titta t ex på Dream Of Natures resultat innan och efter 1 dec. Måste som sagt lägga extra mycket tid på detta lopp och har ingen vinnare just nu.

V75-6

Kanske man kan göra det lätt för sig här och chansspika Västerbo Exact till bra värde? Snacka om att sitta fast med rubbet i finalen som Olle Rols vann annandag jul. Samma gäller här dock. Banan var väldigt lurig på Solvalla . Troligen helt annat underlag nu.
Stepping Spaceboy torskade väl detta efter spårlottningen . Master Crowe en kanon med två vardagslopp i kroppen nu. Inte svårt att räkna ut att det varit med sikte på detta och fick bra spår.

V75-7

Ruggigt bra klass 1 försök. Här krävs nog helgardering. Alla ser ut som segerkandidater vid en snabb koll. Har ingen spontan söndagsvinnare.


Ska bara läsa på denna omgång kommande vecka så med någon timme varje kväll borde man vara bra påläst lördag förmiddag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5), Gotland (+5), AmaerildeRimfrost (+5), Fulsprit (+5), Henkezan (+5), oinkk (+5), 777 (+5), asgaya3141 (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 19:29   #2
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 539
Sharp$: 5109
Standard

Första anblicket
Skriker verkligen ut Dokonjo i första avdelningen
som gick i överljudsfart på upploppet 22/12 när Secret Mission vann
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rakka (+1)

Senast redigerad av Kocken14 den 2019-01-06 klockan 19:30.
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 19:36   #3
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Avd 1 1 Cobbys Olifant tvåa bakom Elliot Coger and framför Sevilla senast på 3140m trots startgalopp. Tveksamt om den kan hålla upp ledningen men kommer den bara ut i andra spår tror jag den blir livsfarlig. Under utveckling.

Avd 2 8 Sevilla blir livsfarlig tror jag. 7 Racing Ribb kommer den iväg från springspåret och kommer till tät leder den troligtvis länge men hur är Lill Kolgjinis tempobedömning på 3140m? Tveksam va.

Avd 3 4 Timone Ek har gått lopp mot Bold Eagle, Anna Mix, Dreamoko, Bird Parker bl.a. i våras kom 6:a i det loppet. Den var ju till och med i Prix d'amérique förra året även om den var bland de sista i mål. Snabb ut, ska bli spännande och se vilken streckprocent den hamnar på.

Avd 4 14 Uappa Di Azzura var tapper senast från dödens men slutade till sist på 4:e plats lite halvtaskigt med spåret men de kan lösa sig. 1&3 tidig för mig med.

Avd 5 5 Copitex med en "riktigt" kusk nu, blir det seger tro?

Avd 6 Olle Rols årstid ska han börja bygga ett staket i resultat raden nu?
Stark prestation senast i dödens, som olle nämner så satt ju Västerbo Exact fast med mycket krafter bakom Olle Rols.

Avd 7 Vart hamnar 8 Harran Boko från detta spåret? 4 Pepper Boy med bra utgångsläge.. 2 No Comment har varit riktigt bra vid segrarna men detta är ju desto tuffare emot. 6 Seal Kronos med 2 lopp i kroppen nu?
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 19:40   #4
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
Första anblicket
Skriker verkligen ut Dokonjo i första avdelningen
som gick i överljudsfart på upploppet 22/12 när Secret Mission vann
Problemen är väl 3

1. Spåret
2. Kusken på V75
3. Hästen har vad jag kan se aldrig vunnit lopp med sexsiffriga förstapris.

Cobbys Olifant måste också nämnas i det loppet. Ingen riktig koll på hur den bör kunna öppna från spår 1 i volten men är det någon som kan volta på Jägers så är det Uhrberg.

Men kolla Juans senaste lopp i arkivet. Hade inte startat på länge men totalt överlägsen mot rätt bra motstånd.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 19:45   #5
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Avd 1 1 Cobbys Olifant tvåa bakom Elliot Coger and framför Sevilla senast på 3140m trots startgalopp. Tveksamt om den kan hålla upp ledningen men kommer den bara ut i andra spår tror jag den blir livsfarlig. Under utveckling.

Avd 2 8 Sevilla blir livsfarlig tror jag. 7 Racing Ribb kommer den iväg från springspåret och kommer till tät leder den troligtvis länge men hur är Lill Kolgjinis tempobedömning på 3140m? Tveksam va.

Avd 3 4 Timone Ek har gått lopp mot Bold Eagle, Anna Mix, Dreamoko, Bird Parker bl.a. i våras kom 6:a i det loppet. Den var ju till och med i Prix d'amérique förra året även om den var bland de sista i mål. Snabb ut, ska bli spännande och se vilken streckprocent den hamnar på.

Avd 4 14 Uappa Di Azzura var tapper senast från dödens men slutade till sist på 4:e plats lite halvtaskigt med spåret men de kan lösa sig. 1&3 tidig för mig med.

Avd 5 5 Copitex med en "riktigt" kusk nu, blir det seger tro?

Avd 6 Olle Rols årstid ska han börja bygga ett staket i resultat raden nu?
Stark prestation senast i dödens, som olle nämner så satt ju Västerbo Exact fast med mycket krafter bakom Olle Rols.

Avd 7 Vart hamnar 8 Harran Boko från detta spåret? 4 Pepper Boy med bra utgångsläge.. 2 No Comment har varit riktigt bra vid segrarna men detta är ju desto tuffare emot. 6 Seal Kronos med 2 lopp i kroppen nu?
Har du koll på hur Timone Ek brukar gå vad gäller skor eller inte skor? Kollar man historiken finns inte en enda start i hela karriären där det framgår hovbeslag. Inte hos atg i alla fall, men meriterna du nämner minst sagt tunga i en svensk gulddivision i januari.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 20:06   #6
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Har du koll på hur Timone Ek brukar gå vad gäller skor eller inte skor? Kollar man historiken finns inte en enda start i hela karriären där det framgår hovbeslag. Inte hos atg i alla fall, men meriterna du nämner minst sagt tunga i en svensk gulddivision i januari.
Väldigt svårt att hitta info om det minst sagt...
Speciellt när man inte kan italienska, kan ferri stå får skor i resultatlistan tro?

Isåfall verkar den gå med skor då och då speciellt senaste tiden.
Ju mer jag kollar så är jag övertygad om att den gått med skor runt om åtminstone 4 av 5 senaste starterna.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 20:45   #7
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Väldigt svårt att hitta info om det minst sagt...
Speciellt när man inte kan italienska, kan ferri stå får skor i resultatlistan tro?

Isåfall verkar den gå med skor då och då speciellt senaste tiden.
Ju mer jag kollar så är jag övertygad om att den gått med skor runt om åtminstone 4 av 5 senaste starterna.
Förhoppningsvis har den nya tränaren koll på det. I så fall bör det komma fram i veckan.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 20:58   #8
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

För er som undrar om skoinfo och hur hästarna har gått utomlands rekommenderar jag letrot och trottoweb. Där har ni allt om bland annat Timone Ek!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yoozoo (+10), 777 (+6)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 22:16   #9
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Förhoppningsvis har den nya tränaren koll på det. I så fall bör det komma fram i veckan.
Vad jag kan se på letrot.com verkar det som att Timone Ek aldrig gått med skor på alla fyra:

https://www.letrot.com/stats/fiche-c...s-performances
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+3)
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 03:26   #10
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg
Vad jag kan se på letrot.com verkar det som att Timone Ek aldrig gått med skor på alla fyra:

https://www.letrot.com/stats/fiche-c...s-performances
Men där finns bara 11 lopp med va?

Hittat en italiensk sida som verkar ha med alla (?) lopp.
Enligt mina dåliga italienska språkkunskaper står bokstaven E för skor runt om.

https://ippica.snai.it/prestazioni/T...2018-10-10/378

Edit: Fast nu såg jag att de gångerna den tävlat barfota enligt letrot.com så står det E på den sidan jag länkade vilket jag trodde betyde skor runt om...

Senast redigerad av viking90 den 2019-01-07 klockan 04:03.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 08:27   #11
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Jag tror att A betyder skor fram (anteriore) och P skor bak (posteriore). E lär som sagt vara barfota runt om.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+3)

Senast redigerad av Piraten den 2019-01-07 klockan 08:29.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 08:56   #12
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Jag tror att A betyder skor fram (anteriore) och P skor bak (posteriore). E lär som sagt vara barfota runt om.
Mycket möjligt men i förklarningen vad bokstaverna står för står det så här:
(angående A och P håller jag med dig helt)

Att E betyder Anteriori & Posteriore vilket jag tyder som skor runt om.
Däremot de gångerna de tävlar barfota runt om står det ingen bokstav alls,
nessuno=inget.

Menmen vi får säkert nåt svar inom svensk media när loppet har gått

Nu har jag jämfört lite med de två siterna, le trot använder ju samma som Sverige där man ser två skor med streck osv.
Den 30/7-2016 kördes hästen enligt Letrot Barfota bak, kollar man på den italienska sidan står det på det datumet
P vilket jag trodde betyde skor bak men dom verkar ha info om man inte har skor på...Tvärtom alltså.

Oavsett har den tävlat med skor och utan skor en hel del. 31 Barfota runt om, 20 st skor runt om.

Senast redigerad av viking90 den 2019-01-07 klockan 09:09.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 09:22   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Timone Ek är omgångens mest intressanta häst och kan absolut bli ett singelstreck hos mig, men jag vill se först vad Riordan säger om den. Ska väl ha en genomkörare inför Frankrike vad jag förstår. Frågan är om den tar spets här.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 09:27   #14
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Olle Rols var jag väldigt inne på förra gången men spikade inte. Första streck för mig igen och tänkbar spik.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 20:20   #15
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Slänger ut en luring. Körning om spets i guld, bakom BBS som kommer med två lopp o kroppen och startsnabbheten, sitter den lömskaste kusken av alla. Guld skräller det sällan, men för miljoner så är jag beredd att ta med Ludde på 3-4 hästar...
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td