Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-01-16, 10:26   #1
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37597
Standard

Ny teknik till ATG


Få se vad det här kan innebära.


ATG
Nasdaq levererar till speloperatören ATG (Finwire)
2019-01-16 11:05
Nasdaq ska leverera teknologi till speloperatören ATG, enligt ett pressmeddelande.

"Det här spännande nya partnerskapet med Nasdaq kommer att göra det möjligt för ATG att vidta ytterligare åtgärder för att erbjuda en spännande och smidig spelupplevelse", säger ATG:s produkt- och affärsutvecklingschef Mikael Bäcke.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 15:14   #2
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 2439
Standard

Man hoppas i alla fall att de ska skrota den superdyra GPS devisen som följer hur hästarna ligger till på Live-sändningarna och övergår till det Franska systemet(och överallt i hela världen, till och med i Paraguay) där man ser färgen på dräkterna och tydliga nummer hur de ligger till med odds och allt och direkt kör en repris på upploppet och inte följer efter en eventuell vinnare i närbild, vad är det för kamerakultur? Och eftersom Åke O och co inte kan ta in två eller tre hästar under mållinjen trots att vi spelar trio, Tvilling plats etc och kan knappt hosta upp vinnaren så behövs det. Splitvision? Någon? Nej. Ta hjälp då av dom nya systemen. Kolla Vintermeetinget från Vincennes. Lär.
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 15:24   #3
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Man hoppas i alla fall att de ska skrota den superdyra GPS devisen som följer hur hästarna ligger till på Live-sändningarna och övergår till det Franska systemet(och överallt i hela världen, till och med i Paraguay) där man ser färgen på dräkterna och tydliga nummer hur de ligger till med odds och allt och direkt kör en repris på upploppet och inte följer efter en eventuell vinnare i närbild, vad är det för kamerakultur? Och eftersom Åke O och co inte kan ta in två eller tre hästar under mållinjen trots att vi spelar trio, Tvilling plats etc och kan knappt hosta upp vinnaren så behövs det. Splitvision? Någon? Nej. Ta hjälp då av dom nya systemen. Kolla Vintermeetinget från Vincennes. Lär.
Det är inte några satelliter i GPS-systemet som används i pos-systemet. Och att det skulle skrotas och bytas ut till något annat håller jag för föga troligt. Valet av pos-system baserades helt på det täta samarbetet mellan TV4 & Kanal75. Leverantören av pos-systemet är samma företag som levererar grafiken till TV4s olika produktioner. Ett byte inom de närmaste 10 åren är en 20-oddsare.


Den här nya Nasdaq-tekniken handlar nog mest om att klara av aktiviteter med extremt hög transaktionsfrekvens.

Min atg-kontakt har varit som en mussla när det gäller exakt vilken leverantör det har handlat om, men han har slitit och lobbat för det här i ett gäng år nu och många ggr stött på korkat motstånd uppifrån.

Man anar en viss lättnad från dem.

Teknikförbättringen kommer inte att ske över en dag eller ens gå 100% problemfritt ( man ska byta ut ett i många stycken odokumenterat system ), men det här kommer åtminstone att säkra framtiden för ATG på tekniksidan.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+10)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 15:54   #4
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Ja, avtalet med Nasdaq handlar definitivt om teknik för att kunna hantera abnormt många olika transaktioner i realtid.

Jag vet inte riktigt om man kan föreställa sig hur många olika saker ATG:s system förväntas göra en vanlig lördag mellan 14-19, men det handlar om miljarder databasanrop som på något sätt skall hanteras så att alla blir rätt.

Det är tusentals servrar och terminaler som skall klara av att kommunicera med varandra, både internt i det som ATG kontrollerar och är ansvarig för, men också externt mot betalningsleverantörer, Spelinspektionen, BankID etc.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 16:17   #5
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

Ja jag hoppas då sannerligen att detta är något som kommer leda till bättring.
Förvisso låter det på er som att mitt problem inte berörs av detta...

Men just nu blir jag galen på sidan.

Man sitter och jobbar med omgången och fyller i kupongen men vips är man utloggad och hela den ifyllda lappen försvinner. Vansinnigt frustrerande!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 17:20   #6
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Ja jag hoppas då sannerligen att detta är något som kommer leda till bättring.
Förvisso låter det på er som att mitt problem inte berörs av detta...

Men just nu blir jag galen på sidan.

Man sitter och jobbar med omgången och fyller i kupongen men vips är man utloggad och hela den ifyllda lappen försvinner. Vansinnigt frustrerande!

Såna skräpfel ligger inom vad ATG helt enkelt måste kunna klara av själva med befintlig teknik och personal. Annars är det för dåligt.

Nasdaq-stödet ligger på ett mycket djupare plan än "själva sidan".
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 17:46   #7
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Såna skräpfel ligger inom vad ATG helt enkelt måste kunna klara av själva med befintlig teknik och personal. Annars är det för dåligt.

Nasdaq-stödet ligger på ett mycket djupare plan än "själva sidan".
Jo jag förstod det. Men behövde kräkas ur mig frustrationen och försökte i samband med det se detta som något positivt.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 17:58   #8
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3614
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Ja jag hoppas då sannerligen att detta är något som kommer leda till bättring.
Förvisso låter det på er som att mitt problem inte berörs av detta...

Men just nu blir jag galen på sidan.

Man sitter och jobbar med omgången och fyller i kupongen men vips är man utloggad och hela den ifyllda lappen försvinner. Vansinnigt frustrerande!
Gör det enda rätta, mejla [email protected]

Jag var lika frustrerad över det idiotiska att bli utloggad redan efter 30 minuter, fick till svar att det "kanske" är något att ändra på framöver?

Men ju fler som hör av sig desto snabbare kanske ATG förstår att något behöver göras...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 21:58   #9
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Om man vill "bråka" lite med ATG kan man ju alltid konsekvent logga in med mobilt BankID. De får betala en liten avgift för varje inloggning den vägen, och då kanske de kommer på att det är bra om inloggningarna varar lite längre än 30 minuter.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1), Migge (+5), Gotland (+5), Tirich (+5), Spiritus (+1)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td