![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#1 |
![]() Tragiskt
Vet ej om det borde stå just här, men han var ju ändå kusk och tränare.
https://www.expressen.se/nyheter/bro...utreder-mord-/ https://www.flashback.org/t3013497
![]() ![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Citat:
Senast redigerad av Bowery den 2019-01-24 klockan 09:25. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
![]()
Planerat säkert att skjuta sina söner och sig själv på ex sambos födelsedag! Hemsk person må brinna i helvete
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]()
Den mannen hoppas jag får rulla sten i all evighet. Otroligt tragiskt.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
![]()
Han har tidigare lidit av depression och det är ett sjukdomstillstånd som behöver behandlas.
Fullständigt onödigt med de senaste kommentarerna i denna tragiska situation! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
plumpi (+5) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
![]()
Exakt , lidit av psykisk ohälsa en längre tid, vård hade han behövt. Precis som många andra i Sverige behöver men inte får rätt hjälp tyvärr, då kan det sluta såhär
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 |
![]()
Håller med, finns inget försvar i världen men vi vet nada vad som hänt allt är bara djupt tragiskt å utförts av en väldigt väldigt sjuk människa förmodligen.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 |
![]()
Det tyder mer på att han var en psykopat med narcissistisk personlighetsstörning. Han verkar ju ha fungerat i alla fram till 18/11 förra året då han körde sitt sista lopp... Inte ens hans vän verkar ha vetet hur han mått. Verkar vara riktat mot mamman. Sjuk person detta!
![]() ![]() |
![]() |
#9 |
![]()
deprimerande bild på de lyckliga barnen 5 & 7 år gamla från Julafton 2018 på S R:s instagram.
en månad senare tog han livet av bägge. Helt sjukt alltihop. Ok att han ledsnat på livet själv, men varför i he--te skjuta sina barn ![]() Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
karpafan (+20) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#10 |
![]()
Psykiska sjukdomar är väldigt svåra att förstå sig på, vad som händer i huvudet på någon och som får honom att begå så hemska dåd mot två små barn. Jag känner en tjej, som var tillsammans med en nära vän till mig, och som jag inte har haft kontakt med på åratal, men som är psykiskt sjuk och tror att myndigheter och grannar spionerar på henne m.m. Hon lägger in sig då och då som tur är, men klarar sig själv i det stora hela. Det har dock blivit betydligt värre med åren. Det går inte att lasta dessa människor för det som händer, men det är väldigt tragiskt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+100) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#11 |
![]()
Samuel rehn sökte hjälp flertalet gånger men vården tog inte honom på allvar, Sorgligt och berör en enormt. :(
Jag pratade med Angelica Klockar hon säger att Samuels sambo tog sitt liv för 15 år sedan, och att den nya sambon lämnade honom nyligen, han sköt barnen till döds på ex sambons födelsedag samt sig själv. Riktigt riktigt tråkigt. :( Senast redigerad av Klanke den 2019-01-24 klockan 16:13. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 | |
![]() Citat:
https://www.travsport.se/sresultat?t...gVisa&source=S |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#13 | |
![]() Citat:
Hemskt är det... |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#14 |
![]()
Har nu fått mer info och får rätta mig själv och det jag skrev tidigare.
Klanke är rätt på det. Separation från mamman till barnen i höstas och det var en tidigare sambo som tog sitt liv... |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#15 |
![]()
Trist och tragiskt. Är man intresserad av själva händelsen så är väl slingan på Flashback nu på typ 100 sidor.
Rehn har ju genom åren haft många fina hästar och när stallet var lite större var det en utmärkt tränare att ta betalt på när det gällde skoryck. Speciellt på den tiden när dessa inte var lika utslagsgivande varken på de fasta eller rörliga vinnaroddsen. Hans senaste riktiga potentiella storstjärna var väl Sauron Pil. Med tanke på vad den ska ha sålts för var det nog många som ansåg det. Ett stort mysterium att den i princip direkt efter försäljningen slutade leverera. Segerprocent 100 hos Rehn innan den gick i träning hos P Untersteiner. Resultaten där måste ha varit en jättebesvikelse för dom som betalade miljonbelopp för den. Numera hos Peter G Norman sedan knappt ett år utan att ha startat en enda gång. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#16 | |
![]() Citat:
Hade redan helt glömt bort Sauron Pil men känns ej så längesedan som han var ett hett ämne, Trodde själv på honom.. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#17 |
![]()
Den var hos Svante Båth innan Untersteiner. Hade nästan glömt det. Var väl Huselius som köpte den av Rehn om jag minns rätt.
Trinity (+2) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#18 |
![]()
Fattar iallafall inte dom som försvarar en barnamördare,oskyldiga barn, jävla feg jävel.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#19 |
![]()
Försvara en barnmördare? Alla tycker väl självklart det är sjukt det som hänt och finns inget försvar till sådan handling. Men att skriva feg jävel och massa annat, vad tillför och hjälper det mer än att du får ut din frustration och sprider dålig stämning i tråden.
Bowery (+10) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#20 |
![]()
Jag skulle aldrig nånsin försvara någon som haft ihjäl sina barn, då jag själv är far till 2 små barn. Det är det sjukaste en människa kan göra, det jag syftar på tidigare i tråden är att vården mot psykisk ohälsa är ohållbar i Svea rike. Tyvärr prioterar våra kära politiker skattebetalarnas pengar på helt fel grejer ! SR hade behövt vård, troligtvis tvångsvård. Fick det inte och då blev det såhär. Det sista jag gör att försvara denna handling, den är sjuk och vidrig och det finns inte ord för att beskriva det; dock så kunde det kanske ha stoppats om sr fått den vård han behövde.
Timotimo (+3) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#21 | |
![]() Citat:
Fulsprit (+10) |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#22 |
![]()
Enligt en som postat på flashback som verkar ha insider information så ska han ha skickat MMS till mamman med bild på ett av de döda barnen och skrivit, "grattis på födelsedagen".
Sjukaste man läst på länge.. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#23 | |
![]() Citat:
Oavsett psykiskt tillstånd verkar det här fallet handla om ren hämnd för att ha blivit lämnad. En sjuk hämnd av en sinnessvag man, som inte bör bli ihågkommen för annat än det monster han visade sig vara. Sen att mentalsjukvården borde fångat upp honom är väl alla överens om. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+2) |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#24 |
![]()
Den slingan innehåller mycket konstigheter minst sagt. Hundratals sidor där folk i stort sett kan skriva vad som helst. Säger inte att det inte stämmer men skulle aldrig utan källa betrakta infon i Flashback inläggen som fakta i fallet.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#25 |
![]()
https://streamable.com/md44u Det videon som han spela in, om det är nån som missat det.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#26 | |
![]() Citat:
Undrar vad travmedia kommer skriva om dom inte helt låter det förbli tyst. Händelsen i sig har ju inget direkt med travet att göra men rent travmässigt en känd amatörtränare som dött efter att ha begått en avskyvärd gärning. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#27 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#28 |
![]()
Fy fan vilken vidrig video.. Det där fick man ont i magen av
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#29 | |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
![]() Citat:
Jag stör mig dock på kommentarer som inte tänker två varv extra. Som direkt attackerar. Alla är nog överens om att det här antagligen inte var den bästa lösningen. Men har man aldrig varit i närheten av hans situation ska man nog inte uttala sig så dömande. Det är skillnad på känslomässig reaktion och förnuftsmässig. Speciellt på ett forum för sportsbetting borde väl förnuftet råda bättre, och låta känslorna komma i andra hand? Men även vi är ju bara människor och kan tilta och handla känslomässigt och då är det lätt att vara dömande i den här situationen. Oerhört tragiskt allting. På något sätt lär han åtminstone ha nått fram till sin ex-fru. Det var väl där det brast rakt av. ![]() ![]() ![]() ![]() Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+50) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#30 |
![]()
Man ser inte när han skjuter barnen eller sig själv i videon? Skulle inte vilja se något sånt...
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#31 |
![]()
Nej då.. han sitter och pratar och gråter
Cyran (+2) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#32 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#33 | |
![]() Citat:
Årets amatör blev han visst också 2015 på dalatravet. Vad jag kan minnas har han åtminstone sedan början av 2000-talet varit en framstående amatörtränare med många bra hästar genom åren. Mycket mer i fokus vad gäller travbiten tidigare än senaste 2-3 åren. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cyran (+2) |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#34 |
![]()
Han och Jörgen Westholm är kompisar sedan barndomen.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#35 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#36 |
Sharp$: 242AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
![]()
Men likväl kom det en kommentar om det att du inte orkade kommentera det
![]() Skulle jag svara på din "fråga" också? Jag gav min syn på det hela. Var väl inte mer än så? Oftast är inte känslomässiga "beslut" speciellt bra, varken här eller inom betting. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#37 |
![]()
Vill inte se den videon. Vart tillräckligt illa till mods när nyheten kom.
Orkar inte med att få bilder på näthinnan jag kanske inte kan få ur huvudet på ett bra tag. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sigh (+5) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#38 |
![]()
Stämmer bra det. Jag äger ett par hårstrån i en häst efter Triton Sund, som var hos SR ett tag som tvååring. Träffade honom på Elitloppet för 2 år sen, och inte i helvete kunde man tro att det här skulle hända. Tragiskt på så många sätt.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#39 |
![]()
Videon är mest en knäckt människa som är väldigt ledsen och deprimerad. Sorglig men inget hemskt i övrigt - förutom att han berättar att han skjutit sina barn!
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#40 | |
![]() Citat:
Oavsett onödigt att slänga ut massa otrevliga ord som tillför tråden typ noll och skriva att folk här försvarar en barnamördare. Men det är tydligen okej, då vet jag.. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#41 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|