Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-01-26, 20:26   #31

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 4532
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Man ser inte när han skjuter barnen eller sig själv i videon? Skulle inte vilja se något sånt...
Nej då.. han sitter och pratar och gråter
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cyran (+2)
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-26, 20:34   #32

Reg.datum: aug 2016
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Nej då.. han sitter och pratar och gråter
Ok. Tror ändå jag avstår från att se den. Jobbigt nog att ha läst så mycket om det.

Nån som vet om han var nära vän med någon känd travprofil?
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-26, 20:48   #33

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61670
Standard

Citat:
Ok. Tror ändå jag avstår från att se den. Jobbigt nog att ha läst så mycket om det.

Ja, söker man på twitter så har ju någon känd tränare bl a skrivit ”grattis kompis” när han vunnit lopp.

Årets amatör blev han visst också 2015 på dalatravet.

Vad jag kan minnas har han åtminstone sedan början av 2000-talet varit en framstående amatörtränare med många bra hästar genom åren. Mycket mer i fokus vad gäller travbiten tidigare än senaste 2-3 åren.
Cyran (+2)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-26, 21:19   #34

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6222
Standard

Citat:

Han och Jörgen Westholm är kompisar sedan barndomen.
Cyran (+2)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-26, 22:52   #35

Timotimos avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2802
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Brukar inte kolla sådana videor då det oftast är för smärtsamt eller "äckligt". Dock gjorde jag ett undantag här och det är ju djupt tragiskt allting. Videon berättar åtminstone hur knäckt människan är och hur hoppet om att kunna vara lycklig försvunnit. I det tillståndet (möjligen i samband med annan sjukdom) så kan man nog vara beredd att göra det mesta - oavsett om det blir bra eller ej. Väldigt desperation och ensamhet lyser rakt igenom allt. Antagligen sköt han sina barn så de skulle slippa lidande.

Jag stör mig dock på kommentarer som inte tänker två varv extra. Som direkt attackerar. Alla är nog överens om att det här antagligen inte var den bästa lösningen. Men har man aldrig varit i närheten av hans situation ska man nog inte uttala sig så dömande.

Det är skillnad på känslomässig reaktion och förnuftsmässig. Speciellt på ett forum för sportsbetting borde väl förnuftet råda bättre, och låta känslorna komma i andra hand? Men även vi är ju bara människor och kan tilta och handla känslomässigt och då är det lätt att vara dömande i den här situationen.

Oerhört tragiskt allting. På något sätt lär han åtminstone ha nått fram till sin ex-fru. Det var väl där det brast rakt av.

Vad stör dej, ne orka inte ens kommentera de.
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-27, 00:11   #36

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Timotimo Visa inlägg
Vad stör dej, ne orka inte ens kommentera de.
Men likväl kom det en kommentar om det att du inte orkade kommentera det

Skulle jag svara på din "fråga" också? Jag gav min syn på det hela. Var väl inte mer än så? Oftast är inte känslomässiga "beslut" speciellt bra, varken här eller inom betting.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-27, 00:17   #37

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Vill inte se den videon. Vart tillräckligt illa till mods när nyheten kom.
Orkar inte med att få bilder på näthinnan jag kanske inte kan få ur huvudet på ett bra tag.
sigh (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-27, 01:36   #38

Reg.datum: jul 2016
Sharp$: 1909
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Han och Jörgen Westholm är kompisar sedan barndomen.
Stämmer bra det. Jag äger ett par hårstrån i en häst efter Triton Sund, som var hos SR ett tag som tvååring. Träffade honom på Elitloppet för 2 år sen, och inte i helvete kunde man tro att det här skulle hända. Tragiskt på så många sätt.
mindmaze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-27, 01:43   #39

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Vill inte se den videon. Vart tillräckligt illa till mods när nyheten kom.
Orkar inte med att få bilder på näthinnan jag kanske inte kan få ur huvudet på ett bra tag.
Videon är mest en knäckt människa som är väldigt ledsen och deprimerad. Sorglig men inget hemskt i övrigt - förutom att han berättar att han skjutit sina barn!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-27, 20:20   #40

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jao Visa inlägg
En tråd som rör mördade barn är väl knappast munter från start, svårt att hävda att stämningen blir sämre av ord som "feg jävel" etc, som för övrigt är långt bättre beskrivning av gärningsmannen än vad han förtjänar. Att behöva lätta på sin frustration i sådana här hemska fall är fullt naturligt.

Oavsett psykiskt tillstånd verkar det här fallet handla om ren hämnd för att ha blivit lämnad. En sjuk hämnd av en sinnessvag man, som inte bör bli ihågkommen för annat än det monster han visade sig vara.

Sen att mentalsjukvården borde fångat upp honom är väl alla överens om.

Oavsett onödigt att slänga ut massa otrevliga ord som tillför tråden typ noll och skriva att folk här försvarar en barnamördare. Men det är tydligen okej, då vet jag..
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-28, 20:24   #41

Timotimos avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2802
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Oavsett onödigt att slänga ut massa otrevliga ord som tillför tråden typ noll och skriva att folk här försvarar en barnamördare. Men det är tydligen okej, då vet jag..
Va fan fick du HÄR ifrån.
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td