|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#31 |
|
Realistiskt nu. Hur ser körningen ut i guld? Vet att 3 är ruggigt startsnabb. 1,4 är startsnabba men skulle nog förorda 3. Kan bli en ruggig körning och det kan öppna upp loppet där nästan alla kan vinna och då framförallt 6,11. Men även en smygkörd Probo Op som nog kommer sitta andra -tredje ytter. Med den speeden den visade senast så kan den verkligen skrälla. Men Elian Web borde sitta i spets.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Vilka chanser påverkar det mest att Örjan inte kan köra idag p.g.a ryggen ? Läge att gardera i första t.ex.? Stod på redens Twitter.
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tompa87 (+5) |
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Märkligt att 4 Sete bara är streckad på 1 %?? Snabb ut från bra spår en och 13,8 tid över 2640am är rätt bra. Harran vann på 14,8 2640m volt skilljer väl en sekund mellan volt och auto typ? Så lika bra tider kan båda. Om Sete tar spets eller Marv är frågan. Rygg på Harran är väl guld värt när Harran hoppar i sista sväng.
1,4 måste med. Vlad måste göra grovjobbet utvändigt Harran som tar en säker start för att försöka överta ledningen från 1 eller 4. Kan bli jobbigt då för Vlad. Eller så hoppar Harran från galoppspår 2 och Vlad övertar från 1 eller 4. Vilket fall tycker jag att rygg ledaren i detta lopp är guld värt. Sen vet vi ju vilken form Westholm har på sina hästar. Vinner ju med allt nästan. Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-03-30 klockan 11:06. |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Nu har jag malt igenom silverfinalen i uppemot en timme för att hitta rätta spiken där, och det landar på Weekend Fun!
Han har gjort 5 raka starter i klassen nu inklusive final, och från överlag halvtaskiga spår. 1 vinst, 2 andraplatser och 1 fjärdeplats får vara ett överbetyg. Extremt nära seger vid en av andraplatserna dessutom! Nu har de fått bricka 4, rycker skorna och kör för ledningen. Det kan bli halvt game over redan från start om Velvet Gio eller favoriten Global Trust lyckas ta emot honom. Men jag tror han har hygglig chans att ta sig förbi dem, tycker inte de är speciellt explosiva från start. -Velvet Gio hade jag länge i tankarna, men jag tror helt enkelt inte att han klarar att ta emot dem i starten. Och även om rygg ledaren är en väldigt bra position så ska det mycket till för att bli lucka till slut i ett lopp som detta. -Global Trust som favorit kan jag inte spika. Visst, bra avslutning senast och barfota nu. Men den har svikit flera gånger i enkla silverförsök där den varit skyldig att vinna. Dessutom finns det lite nerv i hästen och tittar man i historiken ser man att galoppstatistiken på just hemmabanan Solvalla är bedrövlig. If he wins, he wins som Dolph Lundgren kanske skulle säga. Är övertygad om att det i längden ändå är rätt val att gå emot en sån här favorit. -Hawk Cliff övervägde jag länge, men sen blev det enkelt att välja bort den när jag kom in på startsnabbhet. Spår 9 låter kanske bra, men för en häst som öppnar som en traktor kan det lika gärna vara 12. Har gjort det mycket bra som ny i klassen de senaste starterna med Örjan. Men från det till att runda dem i en final? Knappast!!! I guld sliter jag fortsatt med frågan, men det lutar väl åt att Milligans School får förtroendet nu i andra starten. Men det är möjligt att Piraten faktiskt får förtroendet trots bakspår. Det gäller att klura ut hur körningen kommer se ut första halvvarvet!
|
|
|
|
#36 |
|
Det finns bara en Örjan.
Stor skillnad och Örjan hade väl uppsittning i stort sett alla lopp idag. Uffe har heller aldrig kört hästen. Senast redigerad av TOBYTYKE den 2019-03-30 klockan 11:11. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Super Moderator
|
Velvet Gio har inte visat nån direkt startsnabbhet. Så där blir det nog innerspår om inte Jepson lyckas vicka ut den tidigt.....
|
|
|
#38 |
|
Handsome Brad tror jag är nästan chanslös på ledning i guld. 1,3,4,5,6,7 är alla hyggligt startsnabba och att då innerspåret håller upp är långsökt. Det skulle vara om solfjädern passar perfekt i såna fall. Att 4 förmodligen är snabbast av dem alla gör det extra svårt för ettan att hålla upp.
Vore inte Elian Web hygglig iväg skulle jag säga garantispets initialt för Västerboonthenews. Men nu är det lite mer öppet...
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+3) |
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Super Moderator
|
Jag tror nog att det inte är nåt större minus att Uffe kör DE ist för ÖK. Sen har jag inte läst nånstans om Redén har sagt nåt om hur hästen ska köras?
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Banned
|
Dagens enda spel
DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2019-03-30, 11:48 Solvalla Lördag 2019-03-30 Start: 18:20 Kostnad: 77,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 Elian Web 2: 1 Velvet Gio 1 x 77,00 kr = 77,00 kr. Totalt: 77,00 kr. Rättningskod: |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Jorma kör Magic Cash, Odessa Celeber kör Haugestad, Marvelous kör Skoglund, Västerboonthenews Uffe, Hawkcliff Erik Adielsson, Adielsson kör Eelis, Double Exposure körs av Uffe
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Super Moderator
|
Jag sträcker ut hakan och säger att det nog är en del plus på kuskbytena. Örjan kör som en gud, när det verkligen gäller. Däremellan kan han ju faktiskt somna....
|
|
|
#45 |
|
Örjan var inte struken när detta bolagssystem inlämnades kl 10.30. Han stod fortfarande kvar på atg.se till kl 11.50.
1) 8 2-7 (8 är ett av världens bästa ston. Tränaren fylld av tillförsikt) 2) 1,2,5,7,10,11 r12-6 (5 går till ledning från bra spår. Stor optimism från stallet om 2. 10 bortglömd. Hoppas på skräll från någon av mina) 3) 1,2,4,5,6 r10-11 (1 har gått framåt mycket med lopp i kroppen från två vinster. Här blir det åka av från start) 4) 6 r3-7 (6 har nu blivit favoritstreckad. Tar ledningen från springspår. Reijo tror på vinst. Tufft för tilläggshästarna att runda. Bra spik) 5) 1,2,3,6,9 r11-10 (6 kördes preparé senast med tung balans och seg kusk. Nurmos uppåt på 1 "får ej glömmas". 2 såg jättefin ut senast. 3 ser hyfsad ut och slog senast regelrätt 4. 9 kan få loppet och Jepson vinner ju med "all". Jag har tjänat bra på min gamle tränare "KallePåTrappa"'s 10. Vann senast då målettan diskades. Kan inte ha sådan tur igen. 11 skriks det om - nu bfro får inte plats på systemet) 6) 1,3,6,11 r4-2 ("Gammal är äldst"- 11 tror jag vinner. Tufft dock att ta framspårshästarna 1,3 och 6) 7) 1,3,4,5,9 r8-12 (stall Nurmos' bästa vinstchans är 3, som dock kan galoppera. Garderar och hoppas på 5) Kostar 1500:-. Lycka till. |
|
|
|
|
|
|
|