Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-04-20, 17:31   #16
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 330
Sharp$: 1950
Standard

Milligan school till 2.50 plats även med skor så är en topplacering givet i denna konkurans. 1,6,9 är en klasshögre än dom andra.
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 18:20   #17
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Strykningen av "mer eller mindre chanslösa" Speedy Face är en stor fördel för PD, då han slipper ha MGQ i famnen från start...har lirat till 5,55 på svs och högst nu är bet365 med 5,00...Efter 500 tror jag att Rickard sitter utvändigt om KW, för att sen dirigera loppet därifrån...vi får si...

Senast redigerad av mikaels den 2019-04-20 klockan 18:22.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 18:40   #18
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Strykningen av "mer eller mindre chanslösa" Speedy Face är en stor fördel för PD, då han slipper ha MGQ i famnen från start...har lirat till 5,55 på svs och högst nu är bet365 med 5,00...Efter 500 tror jag att Rickard sitter utvändigt om KW, för att sen dirigera loppet därifrån...vi får si...
Borde inte detta loppscenario gynna Mr Golden Quick som slår av alla på speed om Perfect dynamite trycker upp tempot?

Funderar på att låsa på Knifetown winner och Mr Golden Quick. Kniven vinner om han får fuska bort loppet i spets och mr golden quick gynnas om tempot trycks upp.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 18:50   #19
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Rickard låter inte KW "fuska tillräckligt" och kör heller inte för fort så att MGQ kommer in i matchen...så ta isåfall tre kusar och luta dig tillbaka
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ab5 (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 20:49   #20
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grobben Visa inlägg
Har lagt ut en del tankar inför söndagen på bloggen. Om det är inte är ok att länka tar jag bort och kopierar in texten istället!

https://travkikaren.wordpress.com/

Glad påsk!
Vill bara tala om att det där var den absolut bästa genomgång jag läst på länge. Suveräna ställningstaganden, byggda på fakta. Björnkollen chanslös, tycker inte att den varit bra på länge. Lurade mig att spika 2;a i avd 5 (spik sa han) (10%-are) som tog slut 7oo kvar. Hade annars 12;an på 4 hästar så det var surt. Kommer ta del av dina tankar i fortsättningen lovar jag. Bra jobbat/SO
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 20:53   #21
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4699
Standard

Björn har väl sällan någon koll!Kul att lyssna på okunnigheten.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 21:00   #22
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Säger bara 3 Flash Håleryd! Har äntligen nått formen. Tävlade mot hästar som Twister Bi som fyraåring. Svarade för en mycket bra insats senast och verkar ha tänt till hos Ulf Stenströmer. Vet att han går upp i klass och kanske får svårt att vinna. Men om favoriterna sviker så är han tidig för mig med toppkusk.
Omgångens öppnaste lopp. Kan bli ordentligt med körning och nästan alla kan vinna. Favoriter med dåliga spår. Alla är mer eller mindre jämnbra. Svårt lopp att bena ut.

Håller väl P.D som bästa hästen tillsammans med Global Trust och Mr Golden Quick men om sista loppet sitter i benen eller om formen är på väg ur så öppnar det upp lite. Global Trust är värd en seger och vilken prestation med 11tider mot en ruggigt grym Velvet Gio senast. Kan räcka mycket långt men dåligt spår. Men om nån står på tur för vinst så är det Global. Skulle kunna tänka mig ett senario där KW sitter i spets och Global i rygg om han nu vill ha den ryggen? PD upp i dödens och andra ut för Mr Golden kanske? Kan bli ett ruggigt låst läge för Global eller om PD kör sönder KW och Global får lucka.. då vinner Global. Låser 3,4,8,11. Hoppar över KW denna gång pga kusk och medeldistans. Dumt att hoppa över spetshästen men tror faktiskt inte han räcker till här. Sen är det inte hundra att KW tar spets. Flash Håleryd bombade till ledningen från spår 7 sist och Uffe vill nog oxå till spets, sen om han kör där eller släpper vet jag inte. Verkar va rätt snabb ut iallafall. Har lite svårt för Nicklas Westerholm på V75 bara V65 är lugnt och nån v4 typ.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-04-20 klockan 22:19.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 21:58   #23
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Tre US födda hästar i 2a avd. Lås och bläddra vidare
Jag är lite skrockfull när jag ser sånt tyvärr. Men som idag på Klosterskogen i avd 1. 2st DE (tyskfödda) hästar och 12 vann. Lite larvigt att spela trav på det sättet så klart men 90 fall av 100 så blir det så har jag märkt. Sen beror det ju helt och hållet på vilka hästarna är.
Men jag menar om dem är någorlunda betrodda eller bortglömda.

Skämt å sido så tycker jag att 11 från spets (efter500m) bör ha bra chans men tar med 12,13,14,15 så är man helgarderad. Hästarna på start tror jag inte kommer att räcka.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 22:17   #24
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50098
Standard

Ur Thomas Uhrbergs blogg:

Travsport av hög klass på Romme

Travfesten på Romme på söndag håller riktigt hög kvalité – ja, att det är hästbrist i Sverige kan man inte tro sett till antalet anmälningar – 145 (!) hästar till sju V75-lopp.

Höjdpunkten är kampen i Guld om en plats i Olympiatravets final. Jag har tippat att Makethemark vinner, det i sin årsdebut. Sorbet och Milligan´s School är dock tuffa motståndare.

Och, Speedy Foxy Vicane är mega-rysaren i gänget.

Ett fräckt singelstreck

Quito Lane kommer att bli hårt streckad och Robert Berghs nyförvärv är för mig en given spik.

Mr Golden Quick är dock en fräck spik i ett vidöppet Silver, där många kommer att gödsla med streck.

Jag har också kopierat Guidens lösning på kallblodsloppet, alltså garderat Månprinsen AM med Bellfaks. Fast både hjärtat och hjärnan säger Månprinsen och Gunnar Melander, men det kan bli riktigt hög utdelning om ekipaget inte vinner och lite sniken är man ju.

Intressant i sammanhanget är att det blev dubbel-jackpot i Gävle, så nu kan en ensam vinnare på Romme ta hem 35 miljoner. Och, skulledet också bli jackpot på Färjestad denna fredag och på Klosterskogen på lördag blir det ännu fler miljoner i 7-rättspotten.

I övrigt; nu är det drygt en månad till Elitloppet.

Mina tankar om V75-loppen på Romme

V75-1: 6 Emile Zola Sisu har inte startat sedan 16 oktober, men ni har hört det förr; Timo Nurmos har alltid vältränat inför årsdebuten. Svante Båths 8 Deep Pockets är en given utmanare, precis som Claes Sjöströms 9 Bizzi Blizz. Heltäckt? Ja, förhoppningsvis.

V75-2: 12 Southwind Feji är en fenomenal segermaskin som vunnit förr på Romme under liknande förutsättningar. Hon spikas på lilla systemet men sju streck på det stora. Rysare? Ja, hemmahästen 7 Patricia Zaz.

V75-3: 1 Makethemark i ledningen i årsdebuten vore inte helt fel, så starten spelar roll. 6 Sorbet är kanske annars den givne tipsettan men det är tuffare nu än senast. 9 Milligan´s School är den som kan få loppet och 2 Speedy Foxy Vicane är rysaren.

V75-4: 8 Månprinsen AM med evigt unge Gunnar Melander är ett av Sveriges häftigaste ekipage. Normalt vinner teamet från Bollnäs ett sådant här race nio gånger av tio men nu ryggar jag Guiden och dubblar systemet med 6 Bellfaks med Jan-Olov Persson. Vilken duell det kan bli mellan de två storheterna.

V75-5: 4 Quito Lane är snabb ut och han trivs bäst i ledningen. I stallet pratas det om att han kan neråt 1.13 på distansen så då är det bara att spika Robert Bergs nyförvärv.

V75-6: 4 Mr Golden Qvick och Magnus A Djuse har två raka V75-segrar efter vassa avslut i 09-tempo. Hästen är bättre ut i volt än i bilstart, så nu kan det bli en hygglig position och jag väljer att singelstrecka.

V75-7: 5 Sign Me Up Too svarade för några starka insatser i fjol och visade i årsdebuten att 2019 också kan bli ett år i dur. 4 Ural är minst lika bra och blir svårfångad om det blir spets. Jag streckar en sextett där 8 Global Undecided är rysaren. Han gynnas av tuff körning i täten.

Mitt systemförslag till V75 på Romme

V75-1: 6, 8, 9. Res: 3-2.

V75-2: 1, 7, 11, 12, 13, 14, 15. Res: 9-6.

V75-3: 1, 2, 6, 9. Res: 3-7.

V75-4: 6, 8. Res: 5-10.

V75-5: 4 Quito Lane. Res: 6-3.

V75-6: 4 Mr Golden Quick. Res: 8-11.

V75-7: 3, 4, 5, 6, 8, 9. Res: 12-11.

Systemet är på 1008 rader och kostar 504 kronor. Om man också singelstreckar nr 12 Southwind Feji i avdelning 2 blir det systemet på 144 rader och det kostar dår 72 kronor.
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 22:30   #25
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Här får ni morgondagens klaringar och morgondagens spelarchock
Två ston med nr 2 vinner över grabbarna i morgon SpeedyFoxyVicane o RunAMile gör mig rik. Önsketänkande kanske men jag kommer definitivt ta med dem.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+5)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 22:41   #26
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Vilkens idiot Uhrberg är som inte spikar Månprinsen om hjärta och hjärna säger det??? Det är ju på Hjärta och Hjärna man vinner pengar även om en storfavorit vinner. Räcker med en skräll och några tredje fjärdehandare så blir det bra utdelning. Hitta skrällarna och spika klaringar annars blir det för dyrt och spiken blir en chansspik som nr 4 i lägsta klassen där det brukar skrälla? Blir det låg utdelning så blir det. Ingen av dessa kallblod har något att säga till om mot Månprinsen och det vet alla. Hoppas innerligt på en 50m lång galopp i sådana fall. Sen vet jag inte om Bellfaks är nån vidare storhet i mina ögon. Isåfall ska han ta med med några kallblod till men att dubbla systemet med Bellfaks är bara larvigt. Spika Bellfaks i så fall.

Vinster i livet Månprinsen =70st
Vinster i livet Bellfaks =17st

Säger en del

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-04-20 klockan 23:09.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 23:20   #27
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4271
Standard

I avslutningen flaggar jag för 6 Je t’Aime Explosiv som inte kommer bränna krutet i starten (är ingen raket ut) men avslutar alltid ärligt och kommer gå med norsk och eventuellt bfro.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+7)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 01:56   #28
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 559
Sharp$: 676
Standard

Det som talar emot månprinsen är väl att han inte alls glänste i årsdebuten. Travet var tveksamt i kurvorna och art kjarvald tog väldigt sista 450. Tycker absolut att det är vettigt att ta med både Bellfaks och art kjarvald.

Spiken på Leo i sista. Enorm i årsdebuten mot enklare. Bättre inför denna start
sjukstuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 05:32   #29
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 566
Standard

Kanske dags att införa anmälningsförbud för Adrian och Lutfi Kolgjini norr om Norrlandsgränsen? Andra gången på kort tid som de anmäler två hästar på V75 och stryker båda ur loppen. Inför Bergsåker 23/2 så ströks deras hästar "preventivt" för hosta då det hette att andra hästar andra hästar i stallet var nedsatta den dagen och det är nog den vagaste strykningsorsak jag hittills hört om. Förstår visst att resan upp till norr kan vara dryg men anmäl då inte om det är för jobbigt att åka! Arrogant dels mot oss spelare men framför allt trist för kretsen runt de ekipage i anmälningslistorna som nu inte kommer med i loppen vilket denna gång drabbar Forecast (V75-6) och Frequency AM (V75-6). Som spelare vill jag ha fulla lopp och tycker riktigt illa om dessa uppenbara transportstrykningar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5)
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 07:35   #30
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1095
Standard

Basse du har pm
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+2)
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td