Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-04-21, 10:32   #46

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61674
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Ja tydligen har dom uppdaterat siffrorna sen i natt. Då stod det 13 miljoner på tv4-text och det stämde med ATG.s siffror.

Tydligen så hamnade all omsättning från Klosterskogen hos ATG, hur nu det är möjligt?
42 x 0.65 x 0.4 = 11 miljoner.
Tror det beror på att Norge också deltar i dagens omgång.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+3)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 10:34   #47

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18422
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Nurmoshästen ska tydligen tävla barfota runt om för första gången. Hur bra var den inte den gången man plockade av bakskorna?

Är nog rätt viktigt att kolla värmningen på den innan man lämnar in. Kan vara stenklart om första barfota runt om som skötaren sagt till spelvärde att det ska bli.
Låter helt klart intressant, det + spår fördel jämfört med Deep Pockets lutar åt Nurmos häst...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 10:41   #48

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
De tio senaste påskdagsomgångarna har det blivit låg utdelning 2 ggr, mellan 10 och 20 papp 2 ggr, över 100 000 2 ggr och miljonutdelning 4 ggr. Det spretar med andra ord.
Har väl ofta varit sämre väder och bana. Idag 18-19 grader och sol gör väl att barnarbetarnas påskfirande måste ha varit ovanligt vilt för att inte få till en perfekt sommarbana. Perfekt bana och väder brukar väl inte öka sannolikheten för skrällar och hög utdelning. Känns på förhand som att risken för ny jackpot är större än riktigt bra utdelning. Tror ändå att jag testar en V75a för första gången i år nu när jackpoten fylldes på rejält torsdag och lördag.
Gammal 2019-04-21, 10:44   #49

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tror det beror på att Norge också deltar i dagens omgång.

Exakt så är det.

Norska JP-pengar går bara tillbaka till Norge när de INTE är med i målomgången. Om de är med i JP-målomgången går 100% av JP-pengarna vidare ( utan att passera gå... )
Gammal 2019-04-21, 10:45   #50

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
De tio senaste påskdagsomgångarna har det blivit låg utdelning 2 ggr, mellan 10 och 20 papp 2 ggr, över 100 000 2 ggr och miljonutdelning 4 ggr. Det spretar med andra ord.
Stämmer bra.

Stora favoriter ökar risken för låg utd.

Men å andra sidan drar det iväg desto snabbare när de faller ( och det gör de ju ibland ).

Att det spretar känns helt logiskt.
Gammal 2019-04-21, 11:03   #51

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Låter helt klart intressant, det + spår fördel jämfört med Deep Pockets lutar åt Nurmos häst...
Skötaren säger också i sv intervjun att det ska bli barfota runt om ffg på Victory Topline i avd 7. Det kombinerat med jänkarvagn och helstängt huvudlag gör kanske att det kan vara storskrällen i omgången om det körs rejält trots att den går upp rejält i klass. Men första jänkarvagn på den senast blev bra och kombinerat med första barfota runt om och helstängt kan det nog bli en rejäl rekordsänkning om loppet körs på rätt sätt.
Gammal 2019-04-21, 11:03   #52

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Ser att Ural har 1 av 6 på långt, känns inte riktigt heller som att det är en häst som gynnas av detta...Är det kanske så enkelt, så att Emilia blåser till front och sitter där i orubbat bo?...

Senast redigerad av mikaels den 2019-04-21 klockan 11:07.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 11:15   #53

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Je Taime Explosive tror jag mycket på. Va nu nära att rubba Perfect Dynamite för någon start sen. Hemmaplan och vinklad vinge
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 11:18   #54

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4133

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jens

Jens finns på travronden.se
Öppen för alla!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 11:22   #55

Standard

Spelar sin första match på hemmaplan(!), vinklad vinge(fördel eller nackdel, därom tvista de lärde) och Emilia på insidan...tycker den passar utmärkt som första reserv...förståss, som svar till HuBBaBuBBa...
HuBBaBuBBa (+5)

Senast redigerad av mikaels den 2019-04-21 klockan 11:24.
Gammal 2019-04-21, 11:25   #56

Trazans avatar

Reg.datum: jan 2019
Sharp$: 2550
Standard

Avd 1: Två riktiga ämnen drabbar samman i Emile Zola Sisu och Deep Pockets. Lite kluriga lägen för bägge och långt uppehåll på Emile Zola Sisu öppnar upp loppet lite. Förstahäst för mig är ändå Emile Zola Sisu, trots att Deep Pockets gjort flera riktigt bra insatser. Nurmos hästar brukar inte behöva lopp i kroppen och spännande utrustningsändringar vankas dessutom.

Rank: 6 - 8 - 9 - 3 - 2 - 12

Avd 2: Synd på strykningen på Zefira Kronos som jag tyckte var ett roligt drag i omgången. Tipsnicken får Chapter N Deo som Örjan kanske kan köra till ledning efter 600-700 meter, då blir hon svårfångad. Värst emot känns det som att hästarna med dubbla tillägg är.

Rank: 11 - 12 - 13 - 14 - 7 - 15

Avd 3: Sorbet har imponerat och är svår att gå emot som tipsetta. Särskilt då Makethemark gör årsdebut och känslan är att det vankas preparé för Milligans School. Värst emot som jag ser det är Speedy Foxy Vicane och Zack’s Zoomer.

Rank: 6 - 2 - 3 - 1 - 9 - 5

Avd 4: Månprinsen är med rätta stor favorit. Dubbla tillägg, innerspår och Melander i sulkyn är klara minusfaktorer men hästen brukar ju lösa dessa uppgifter. Först emot är givetvis Bellfaks som kan mycket i ljusa stunder och kanske kan hitta till spets tidigt här.

Rank: 8 - 6 - 10 - 5 - 11 - 4

Avd 5: Förstahäst för mig är Master Blaster som hela karriären visat att han är en bra häst. Förhoppningsvis sköter han sig denna gång och då kan han mycket väl sänka detta gäng. Värst emot som jag ser det är Moses som Redén låter löjligt nöjd med.

Rank: 11 - 3 - 2 - 6 - 4 - 10

Avd 6: Här finns en möjlig chansspik för min del i Global Trust. Läget är såklart lite riskabelt men förhoppningsvis hittar Jorma ut framför Rafiki Fri omgående. Sedan tror jag han har bra chans att lägga detta gäng på rygg. Tidigare har han ju nästan bara gått från ledningen men de två senaste loppen har han gjort fina insatser från andra positioner. De värsta motbuden finns det dessutom lite frågetecken kring. Knifetown Winner brukar inte räcka på V75, speciellt inte i ledningen. Perfect Dynamite har ett krångligt läge och känslan är att formen är nedåtgående. Mr Golden Quick är i mycket bra ordning men fjärdespåret är besvärligt och frågan är om tempot kommer bli tillräckligt för hans del nu när det är voltstart. Mycket talar för att jag kommer ta ställning här.

Rank: 8 - 4 - 7 - 9 - 11 - 3

Avd 7: Omgångens öppnaste lopp som jag ser det. Tipsnicken går efter stor tvekan till Electrical Storm som verkar vara på topp för dagen. 5 % och 4 % på Nurmos kapabla duo säger mycket om hur svårt detta lopp är.

Rank: 9 - 5 - 6 - 3 - 12 - 4
Trazan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 11:32   #57

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Je Taime Explosive tror jag mycket på. Va nu nära att rubba Perfect Dynamite för någon start sen. Hemmaplan och vinklad vinge
Kommer inte att ha det minsta med starten att göra utan vi (för jag tror också på den) får hoppas att den ramlar ner i 3-4 ytter tidigt och slipper alltför vida spår. Har bästa biten till slut och borde vara mer spelad än 11%
HuBBaBuBBa (+5)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 11:38   #58

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trazan Visa inlägg
Avd 1: Två riktiga ämnen drabbar samman i Emile Zola Sisu och Deep Pockets. Lite kluriga lägen för bägge och långt uppehåll på Emile Zola Sisu öppnar upp loppet lite. Förstahäst för mig är ändå Emile Zola Sisu, trots att Deep Pockets gjort flera riktigt bra insatser. Nurmos hästar brukar inte behöva lopp i kroppen och spännande utrustningsändringar vankas dessutom.

Rank: 6 - 8 - 9 - 3 - 2 - 12

Avd 2: Synd på strykningen på Zefira Kronos som jag tyckte var ett roligt drag i omgången. Tipsnicken får Chapter N Deo som Örjan kanske kan köra till ledning efter 600-700 meter, då blir hon svårfångad. Värst emot känns det som att hästarna med dubbla tillägg är.

Rank: 11 - 12 - 13 - 14 - 7 - 15

Avd 3: Sorbet har imponerat och är svår att gå emot som tipsetta. Särskilt då Makethemark gör årsdebut och känslan är att det vankas preparé för Milligans School. Värst emot som jag ser det är Speedy Foxy Vicane och Zack’s Zoomer.

Rank: 6 - 2 - 3 - 1 - 9 - 5

Avd 4: Månprinsen är med rätta stor favorit. Dubbla tillägg, innerspår och Melander i sulkyn är klara minusfaktorer men hästen brukar ju lösa dessa uppgifter. Först emot är givetvis Bellfaks som kan mycket i ljusa stunder och kanske kan hitta till spets tidigt här.

Rank: 8 - 6 - 10 - 5 - 11 - 4

Avd 5: Förstahäst för mig är Master Blaster som hela karriären visat att han är en bra häst. Förhoppningsvis sköter han sig denna gång och då kan han mycket väl sänka detta gäng. Värst emot som jag ser det är Moses som Redén låter löjligt nöjd med.

Rank: 11 - 3 - 2 - 6 - 4 - 10

Avd 6: Här finns en möjlig chansspik för min del i Global Trust. Läget är såklart lite riskabelt men förhoppningsvis hittar Jorma ut framför Rafiki Fri omgående. Sedan tror jag han har bra chans att lägga detta gäng på rygg. Tidigare har han ju nästan bara gått från ledningen men de två senaste loppen har han gjort fina insatser från andra positioner. De värsta motbuden finns det dessutom lite frågetecken kring. Knifetown Winner brukar inte räcka på V75, speciellt inte i ledningen. Perfect Dynamite har ett krångligt läge och känslan är att formen är nedåtgående. Mr Golden Quick är i mycket bra ordning men fjärdespåret är besvärligt och frågan är om tempot kommer bli tillräckligt för hans del nu när det är voltstart. Mycket talar för att jag kommer ta ställning här.

Rank: 8 - 4 - 7 - 9 - 11 - 3

Avd 7: Omgångens öppnaste lopp som jag ser det. Tipsnicken går efter stor tvekan till Electrical Storm som verkar vara på topp för dagen. 5 % och 4 % på Nurmos kapabla duo säger mycket om hur svårt detta lopp är.

Rank: 9 - 5 - 6 - 3 - 12 - 4
Varifrån får du känslan att formen är i nedan på PD, var ju fantastiskt bra med Ante i jollen senast...
Gammal 2019-04-21, 11:54   #59

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39612
Standard

Bra chanser för Månprinsen och Sorbet idag och det gäller att få ta del av jackpot-sjuan, men jag är ändå inne på att gardera dessa då jag tycker att Romme är en lurig bana.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 12:04   #60

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4510
Standard

Månprinsen har bara gått segerlös en gång från sina Romme-starter. Diskad för galopp som måltrea för snart 4 år sedan. Detta i ett heatlopp (1640) där han vann första heatet (2140). Romme kan mycket riktigt vara en lurig bana för vissa hästar, men anser det vara skapligt tydligt att Månprinsen i alla fall fungerar på banan.

Sorbet har 50% galopp på Romme (1/2) och ännu segerlös.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td