|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#31 |
|
Vad händer med SS Challange nu - är det någon idé att spela?
|
|
|
|
#32 | |
|
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Citat:
Jag spelar för att få tillbaka mer än det jag stoppar in i potten men vi har alla olika taktik vad gäller spel! |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
Säkert helt fel. |
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Super Moderator
|
Problemet är ju att nästan hela insatsen nu landar på det som var din fina andrahandar-spik. Den tappar ju helt värdet då.
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Citat:
V75 är ett streckspel och det handlar inte om att hitta den häst med högst vinstchans. Man ska istället spela på hästarna där man värderar vinstchansen högre än vad den är streckad till, då blir man en vinnare. |
||
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
Man blir ingen vinnare i längden på att bara spela dom som på förhand har högst vinstchans i ett poolspel för dom är ju också överlägset mest spelade. Spelvärde rankar den etta på att dom i längden anser att det är större chans i längden att vinna pengar på en 4 procentare med spetsläge som ska tävla barfota runt om ffg än på en 75 procentare med störst chans att vinna loppet. Det är därför dom rankat 1an först. |
||
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
Förstår vad du menar men man kan inte jaga spelvärde i alla lopp - har man en Järvsöfaxliknande spik (eller som man i alla fall tror så mycket på, oavsett %) så finns det ju ingen anledning att gardera denna... Bättre att då stå över...
|
|
|
|
#39 |
|
Super Moderator
|
Nej, men du kan agera på det....
|
|
|
#40 |
|
OJA MÅSTE ju köra i spets nu väl?
|
|
|
|
#41 |
|
Super Moderator
|
Fast nu strök de ju Järvsöfaks.....
|
|
|
#42 |
|
Nu vore det bra att veta vem som var mest spelad av WHITE LIGHTNING och GUN PALEMA fram till strykningen? Det finns nog en hel del kuponger även med två hästar i första AVD.
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
11.Ritchie Ås tar jag bort på min kupong efter denna intervju.
Allt verkar okej, men det är en väldigt svår uppgift idag och jag är nöjd om han får med sig liten slant. Det är tveksamt om han får godkänt för senast, visst formen är kanske inte helt på topp, men frågan är om han är bättre än så. Han är nyttig, men inte särskilt märkvärdig och jag tycker spelarna övervärderar honom varje gång. Jag tror som sagt inte på någon vinstchans idag utan är till och med inne på att det kanske kan bli svårt att få med sig en peng ens. Vi testar däremot att rycka skorna runt om och fungerar det är det säkert ett plus. Jag vill ändå poängtera att jag ligger lågt och jag gör så inte bara för att jag ska göra det utan för att jag tror det blir svårt. Förutom barfota blir det inga ändringar, vanlig vagn och öppet huvudlag, säger Hans Adielsson.
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Hehe, jag menade om att du tror stenhårt på en kuse så får % inte alltid styra. Du måste ju ha spikar och man kan inte jaga spelvärde i ALLA lopp. Tror du hårt på en kuse och den råkar vara en smula överspelad, så inte fasiken byter jag spik eller dubblar systemet för den skull... Säkert inte helt efter statistikers och spelteoretikers heliga bok... ;-) Du måste trots allt ha spikar i något/några lopp och hellre spika de du tror på än att hänga upp sig på några ynka %. Nu är ju detta ett annat scenario, men men. Blir kanske lite väl stor favorit nu - finns ju trots allt motstånd i detta exempel. Odessa favorit, men ej stenklar, så då förstår jag dilemmat!
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|