Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-05-03, 22:44   #46

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Om det är några hästar som verkligen förtjänar en vinst på v75 är det 2 Pastorn och 5 Mr Clayton J.F.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-03, 22:44   #47

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Kusken säger någonting annat. Han tänker köra i spets.
Det sa han inför starten i januari också. Var inte ens i närheten. OM han laddar helhjärtat, vilket de sällan gör när det kommer till kritan från bricka 2, så ska han sen ha mod och kraft att ta emot de som kommer utifrån. 3% chans kanske att han gör spets och slut här. Och ungefär lika stor chans att han kan vinna från andra positioner.

Ska ju spika här och har inte avskrivit favoriten, men den är ju verkligen inte spelvärd alltså. Speedy Face kan rassla iväg rätt bra om de laddar, men det är ju en studsboll också med galopp och strykning närmast i bagaget. Dock helt ospelad och det måste vara fel! Går nog på Gigant Invalley, vevade lopparkivet på den precis och den har ju varit enormt bra länge nu och visserligen har det varit i Norge men det har varit bra motstånd! Austevoll brukar köra offensivt med den så jag tror inte det är någon risk att han ska ge upp det här loppet heller. 12: 6-1-3 är facit ihop med hästen. Måste vara näst bästa vinstchansen i loppet och minst 15% ska nog vara rätt chansvärdering. Nu spelad till 8%!

I avslutningen har jag tänkt Mellby Club sedan jag såg startlistan första gången. Funderade lite på hur de tänker med matchningen till Harpers. Men tror inte det spelar in. Nurmos tror jag väldigt sällan ger i körorder att inte vinna loppet, och det här är dessutom ett fint lopp att ha på CVt för hästen och ägaren (som redan har det på CVt med Mellby Viking iofs). Att Mellby Gård talar väl för också, vilket spelvärde Rune får om han vet att hästen är "klar" som inte ens favoritspelad eller som värst knapp favorit. Eller har han slutar lira på atg kanske?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-03, 22:46   #48

Stekels avatar

Standard

Citat:
Jag är 100% säker på att det är vad han säger. Om han sen tänker hålla det han säger är ju en annan fråga. Jag har lärt mig att inte lita blint på vad varken tränare eller kuskar säger.

Citat:
"Min plan är att köra till ledningen och sedan köra där. Släpper jag så vinner jag garanterat inte loppet, men kör jag i spets kan jag vinna. Om jag ska förlora så kan jag ju lika gärna förlora från spets."
Han är inte korkad pöjken. Men felet i resonemanget är att han implicit säger att han klarar att ta sig till ledningen. Det ska en del till.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2019-05-03, 22:46   #49

Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Jag är 100% säker på att det är vad han säger. Om han sen tänker hålla det han säger är ju en annan fråga. Jag har lärt mig att inte lita blint på vad varken tränare eller kuskar säger.

Citat:
"Min plan är att köra till ledningen och sedan köra där. Släpper jag så vinner jag garanterat inte loppet, men kör jag i spets kan jag vinna. Om jag ska förlora så kan jag ju lika gärna förlora från spets."
Ok, bra...har varit lite tveksamt där tidigare...men jag är fortfarande lite osäker...hoppas dom ändrat sig...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-03, 22:49   #50

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52686
Standard

Jens Sjödèn V75 Örebro på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-03, 22:50   #51

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:

Citat:
Om han gör som han säger så måste ju Ural slå han från dödens och då öppnar det upp sig lite för Ural kommer ju garanterat att sätta upp ett högt tempo.
Då kommer Southwind Hydro kanske in i matchen ändå?
Gammal 2019-05-03, 22:53   #52

Sharp$: 11975
Standard

GT är ju rejält överstreckad, den saken är ju klar...men inte omöjligt att han dras emot av alla"experter" och därmed(konstigt nog, kanske), går rejält upp i vinnarodds(t.o.m streckningen kan göra honom spikvärd)...lite "kejsarens nya kläder" över det hela...vi får si...

Senast redigerad av mikaels den 2019-05-03 klockan 22:54.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-03, 22:53   #53

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Om han gör som han säger så måste ju Ural slå han från dödens och då öppnar det upp sig lite för Ural kommer ju garanterat att sätta upp ett högt tempo.
Då kommer Southwind Hydro kanske in i matchen ändå?
Ja men nu handlade det om Weekend Fun i V75-6.

Gammal 2019-05-03, 23:17   #54

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Nu såg jag att när 8 Southwind Hydro mötte Ural sist på just Örebro och hade spår två då förlorade den mot Ural som hade spår 6. Den blev två då. Nu har Ural spår 5 så det borde vara en bra chans för Ural om nu ett lopp i kroppen räcker. För häst mot häst så borde den slå 4 Run Ceasar Run. Får inte stirra sig blind på tider när dem gjort tiderna i enkla gäng.
Bara om formen är bra på Ural? Southwind Hydro kommer endast in i matchen vid kraftig överpace och en turlig och bra resa. Tror att Ural kan ta en lugn dödens och mosa sönder RunCRun över upploppet om formen finns. Det är det man vill veta.
Gammal 2019-05-03, 23:18   #55

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja men nu handlade det om Weekend Fun i V75-6.
Hehe sry lite trött på allt pluggade att jag har ögonvärk och ser dåligt
Gammal 2019-05-03, 23:20   #56

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6564

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det sa han inför starten i januari också. Var inte ens i närheten. OM han laddar helhjärtat, vilket de sällan gör när det kommer till kritan från bricka 2, så ska han sen ha mod och kraft att ta emot de som kommer utifrån. 3% chans kanske att han gör spets och slut här. Och ungefär lika stor chans att han kan vinna från andra positioner.

Ska ju spika här och har inte avskrivit favoriten, men den är ju verkligen inte spelvärd alltså. Speedy Face kan rassla iväg rätt bra om de laddar, men det är ju en studsboll också med galopp och strykning närmast i bagaget. Dock helt ospelad och det måste vara fel! Går nog på Gigant Invalley, vevade lopparkivet på den precis och den har ju varit enormt bra länge nu och visserligen har det varit i Norge men det har varit bra motstånd! Austevoll brukar köra offensivt med den så jag tror inte det är någon risk att han ska ge upp det här loppet heller. 12: 6-1-3 är facit ihop med hästen. Måste vara näst bästa vinstchansen i loppet och minst 15% ska nog vara rätt chansvärdering. Nu spelad till 8%!

I avslutningen har jag tänkt Mellby Club sedan jag såg startlistan första gången. Funderade lite på hur de tänker med matchningen till Harpers. Men tror inte det spelar in. Nurmos tror jag väldigt sällan ger i körorder att inte vinna loppet, och det här är dessutom ett fint lopp att ha på CVt för hästen och ägaren (som redan har det på CVt med Mellby Viking iofs). Att Mellby Gård talar väl för också, vilket spelvärde Rune får om han vet att hästen är "klar" som inte ens favoritspelad eller som värst knapp favorit. Eller har han slutar lira på atg kanske?
Jag återger bara vad Rikard säger. Håller inte med dig om att det är 3% vinstchans för honom om han får komma till ledningen smärtfritt. Att ge uttalanden som dessa kan skrämma iväg ganska många potentiella spetskandidater att ens försöka. Om Erik med 100% säkerhet vet att han inte kommer få ledningen. Varför ska han försöka lägga en speed från början? Han kan lika gärna göra en Örjan och styra loppet från dödens.

Om nu trots allt Erik och Rikard för mot varandra så öppnar det upp loppet och norsken borde vara stenklar. Det kan har förvisso vara oavsett. Man kan ju bara tänka sig hur streckfördelningen hade varit i detta loppet om Lionel hade fått möjligheten att starta. Global Trust hade sannolikt inte varit favorit.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-03, 23:44   #57
ab5

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1263
Standard

Citat:
V75-5 Shadow Gar har såklart toppchans när de värsta motbuden drog bricka 10 och 12 i spårlottningen. Tänkbart spikförslag såklart. Man kan dock inte anklaga hästen för att vinna ihjäl sig när det finns lite motstånd i loppen. Framförallt inte över distansen.

För de som är intresserade så har, under ordinarie omgångar, Top7 loppen vunnits av favoriten 5 gånger i år och två gånger i rad har skett en gång.

Förra året vann favoriten 25 gånger, 5 gånger skedde det två gånger i följd, 4 gånger skedde det tre omgångar i följd och en gång skedde det fyra gånger i följd.

Den statistiken betyder föga mycket. Men likförbannat är det sällan favoriten vinner Avd 5 två gånger i följd.
Varför skulle en favoritseger i förra top7-omgången minska chansen att favoriten vinner denna gång? Om en favorit vunnit tidigare omgång bör chansen för ännu en favoritvinst vara lika hög som den genomsnittliga segerprocenten för favoriter. Om detta nu inte stämmer på dina siffror är det garanterat för att urvalet är för litet. Annars är det helt ologiskt. Vad kan rimligen förklara att vinstchansen för favoriten går ner? Att favorit-hästen tycker synd om skrällspelarna och medvetet torskar? I detta fallet tror jag tyvärr statistiken stjälper mer än vad den hjälper.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-04, 00:03   #58

Stekels avatar

Standard

Citat:
Jag återger bara vad Rikard säger. Håller inte med dig om att det är 3% vinstchans för honom om han får komma till ledningen smärtfritt. Att ge uttalanden som dessa kan skrämma iväg ganska många potentiella spetskandidater att ens försöka. Om Erik med 100% säkerhet vet att han inte kommer få ledningen. Varför ska han försöka lägga en speed från början? Han kan lika gärna göra en Örjan och styra loppet från dödens.

Om nu trots allt Erik och Rikard för mot varandra så öppnar det upp loppet och norsken borde vara stenklar. Det kan har förvisso vara oavsett. Man kan ju bara tänka sig hur streckfördelningen hade varit i detta loppet om Lionel hade fått möjligheten att starta. Global Trust hade sannolikt inte varit favorit.
3% för spets och slut sa jag, inte för bara spets. Att ta sig dit är kanske 20-25%. Att hålla upp 10-15%. Men att leda hela vägen. Ok kanske var lite lågt med 3%. Låt säga 5% då.

Gammal 2019-05-04, 00:14   #59

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Varför skulle en favoritseger i förra top7-omgången minska chansen att favoriten vinner denna gång? Om en favorit vunnit tidigare omgång bör chansen för ännu en favoritvinst vara lika hög som den genomsnittliga segerprocenten för favoriter. Om detta nu inte stämmer på dina siffror är det garanterat för att urvalet är för litet. Annars är det helt ologiskt. Vad kan rimligen förklara att vinstchansen för favoriten går ner? Att favorit-hästen tycker synd om skrällspelarna och medvetet torskar? I detta fallet tror jag tyvärr statistiken stjälper mer än vad den hjälper.
Det är vad som händer när man försöker hitta beroende samband mellan försök som, för alla praktiska syften, är oberoende. Går sällan bra.

Sen om man nu ska räkna favoriter i omgången efter att en favorit har vunnit så borde alla favoritsegrar som förlänger en favoritsegersvit räknas som "favoritvinst i omgången efter en favoritvinst". Om det nu ändå kan tänkas ha något samband.
Gammal 2019-05-04, 01:27   #60

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6564

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Som jag skriver, "den statistiken betyder föga mycket", och betyder alltså inte ett smack om denna omgång. Jag drog upp en statistisk kuriosa.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td