|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#46 |
|
Om det är några hästar som verkligen förtjänar en vinst på v75 är det 2 Pastorn och 5 Mr Clayton J.F.
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Det sa han inför starten i januari också. Var inte ens i närheten. OM han laddar helhjärtat, vilket de sällan gör när det kommer till kritan från bricka 2, så ska han sen ha mod och kraft att ta emot de som kommer utifrån. 3% chans kanske att han gör spets och slut här. Och ungefär lika stor chans att han kan vinna från andra positioner.
Ska ju spika här och har inte avskrivit favoriten, men den är ju verkligen inte spelvärd alltså. Speedy Face kan rassla iväg rätt bra om de laddar, men det är ju en studsboll också med galopp och strykning närmast i bagaget. Dock helt ospelad och det måste vara fel! Går nog på Gigant Invalley, vevade lopparkivet på den precis och den har ju varit enormt bra länge nu och visserligen har det varit i Norge men det har varit bra motstånd! Austevoll brukar köra offensivt med den så jag tror inte det är någon risk att han ska ge upp det här loppet heller. 12: 6-1-3 är facit ihop med hästen. Måste vara näst bästa vinstchansen i loppet och minst 15% ska nog vara rätt chansvärdering. Nu spelad till 8%! I avslutningen har jag tänkt Mellby Club sedan jag såg startlistan första gången. Funderade lite på hur de tänker med matchningen till Harpers. Men tror inte det spelar in. Nurmos tror jag väldigt sällan ger i körorder att inte vinna loppet, och det här är dessutom ett fint lopp att ha på CVt för hästen och ägaren (som redan har det på CVt med Mellby Viking iofs). Att Mellby Gård talar väl för också, vilket spelvärde Rune får om han vet att hästen är "klar" som inte ens favoritspelad eller som värst knapp favorit. Eller har han slutar lira på atg kanske?
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#49 | |
|
Citat:
...hoppas dom ändrat sig...
|
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
Jens Sjödèn V75 Örebro på Service Plays
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Citat:
Då kommer Southwind Hydro kanske in i matchen ändå? |
||
|
|
|
|
|
#52 |
|
GT är ju rejält överstreckad, den saken är ju klar...men inte omöjligt att han dras emot av alla"experter" och därmed(konstigt nog, kanske), går rejält upp i vinnarodds(t.o.m streckningen kan göra honom spikvärd)...lite "kejsarens nya kläder" över det hela...vi får si...
Senast redigerad av mikaels den 2019-05-03 klockan 22:54. |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Ja men nu handlade det om Weekend Fun i V75-6.
|
|
|
|
#54 |
|
Nu såg jag att när 8 Southwind Hydro mötte Ural sist på just Örebro och hade spår två då förlorade den mot Ural som hade spår 6. Den blev två då. Nu har Ural spår 5 så det borde vara en bra chans för Ural om nu ett lopp i kroppen räcker. För häst mot häst så borde den slå 4 Run Ceasar Run. Får inte stirra sig blind på tider när dem gjort tiderna i enkla gäng.
Bara om formen är bra på Ural? Southwind Hydro kommer endast in i matchen vid kraftig överpace och en turlig och bra resa. Tror att Ural kan ta en lugn dödens och mosa sönder RunCRun över upploppet om formen finns. Det är det man vill veta. |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
Om nu trots allt Erik och Rikard för mot varandra så öppnar det upp loppet och norsken borde vara stenklar. Det kan har förvisso vara oavsett. Man kan ju bara tänka sig hur streckfördelningen hade varit i detta loppet om Lionel hade fått möjligheten att starta. Global Trust hade sannolikt inte varit favorit. |
||
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Citat:
I detta fallet tror jag tyvärr statistiken stjälper mer än vad den hjälper.
|
||
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#59 | |
|
Citat:
Sen om man nu ska räkna favoriter i omgången efter att en favorit har vunnit så borde alla favoritsegrar som förlänger en favoritsegersvit räknas som "favoritvinst i omgången efter en favoritvinst". Om det nu ändå kan tänkas ha något samband.
|
|
|
|
#60 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|