Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-05-04, 19:29   #1
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

V86 Bergsåker/Solvalla 8/5 Jackpot!


Bergsåker
Längd: 1000 m
Bredd: 21,5 m (2140 m), 21,0 m (1640 m)
Upplopp: 200 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Lite tidigare tankar från mig för att få igen lite tugg!
Gått ruskigt dåligt med mina andelar senaste tiden så hoppas verkligen på vändning nu!

Avd1 1640m Auto
Sprinterdistans för kallblod där 9 Månprinsen AM står med ett bakspår med tanke på att Tangen Haap lyckades vinna från spår 12 (samma spår igen...otur i lottningen) över aktuell distans senast så ska väl Månprinsen ses med god chans att plocka hem detta trots allt. Det finns några bra motbud på framspår (Pydin,Ingbest, Smedsbo Faksen,Bellfaks) men Månprinsen är ju ändå Månprinsen.

Avd2 1640m Auto
11 Eicas gjorde ett heroiskt lopp senast och travade i dödens loppet igenom men trots de plockade han enkelt ner favoriten från Stall Lugauer dock gick Jepson förbi sista 50m efter att ha körts i ryggar fram till 200m kvar.
Spår 11 över sprinterdistans är väl inte optimalt men tål ju tydligen grovjobb.
4 Messiah är just nu storfavorit första gången ute över distansen, är den tillräckligt speedig för att vinna på 1640m?
2 Casanova Majo avslutade sanslöst bra senast då den travat 4:e invändigt men de framför gick ut i andra spår och det öppnade upp sig fram han och plockade in längder på vinnaren som var Dallas Brick och var även förbi denne kort efter mål...

Avd3 2140m Auto
Lågklass på detta loppet, men 6 Crazy First Love har startar karriären lovande med 3 segrar på 5 försök, galopperat de två senaste starterna nu tillbaka med Ove A Lindqvist i vagnen. Debut bakom bilen dessutom.
10 Västerbo Margaux är rejäl och gör alltid bra insatser om den är felfri dock inte senast då den aldrig kom in i loppet. Men varit struken två gånger om innan de loppet så kanske behövde en lopp i kroppen innan formen sitter där.

Avd4 2140m Auto
1 Odessa Celeber blev stor favorit senast efter en sen strykning på Hevin Boko och levde upp till favoritskapet och vann enkelt från ledningen.
Nu ställs hon mot en av Gocciadoros "superhästar" Ultimaluna Grif som vann senast på 11.6 över medeldistans!!? Dock är det Goop som kör denna gången. Men de är väl ingen nackdel bortsett från att han inte känner hästen då.

Avd5 2140m Volt
4 Backegubben gillar jag skarpt, senast blev det tyvärr galopp från spår 5 i volten och just Voltstart är en av hästen Akilleshäl så återigen ett osäkert kort angående starten. Felfri tror jag den vinner detta.
8 Joker C.K gjorde en riktigt bra insats senast då den var trots tillägg över 1640m och plockade ner Zitor då. Återigen 20m tillägg men ett halvt varv längre att plocka in på.

Avd6 3140m Volt
14 Fairplay Pellini är klar första häst för mig bakom där känns det mer öppet, vid gardering krävs det nog en del streck. 7 Vikens Dome vann över samma distans senast men mot enklare motstånd. 6 Minnestads Dubai inledde karriären lovande men det stämde sämre i slutet av förra året.

Avd7 2140m Auto
Här fastnade jag främst för duon 3 Ceasar F.C som är snabb ut och kan ta sig till spets har 3 av 4 därifrån ryktas även om bfro. Utöver den tror jag en del på 7 Au Pair Girl med Robert Bergh som näst senast satt fast med krafter bakom ledaren, galopperade tyvärr bort sig senast.

Avd8 2140m Auto
11 Fast Moving Cash brukar alltid ha en bra speed över upploppet och med lopp i ryggar fäller den troligen många på rakan. Satt fast med ALLT senast!
10 La Camilla Pellini satt även den fast med RUBBET sparat senast.
En stark duon som lär vara långt framme! 5 Stardust Melody avgjorde enkelt senast med Jepson i vagnen. 2 Cyborg är snabb ut och kommer få ett fint lopp oavsett om man väljer att släppa eller ej.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+5), Gorgonzolastank (+10)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-06, 06:45   #2
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Det Månprinsen gjorde sist va mycket imponerande! 1.20,9 från dubbla tillägg på medeldistans.
Det är ju snabbare än kortdistanstidrekord för några av motståndet han möter här.
Lite orolig att dem ska försöka låsa in honom från spår 9 och att Tangen Haap kanske vinner igen från bricka 12.
Men Månprinsen måste ju ha bra chans.
Tangen värst emot tycker jag.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-05-06 klockan 06:46.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-06, 06:51   #3
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Det Månprinsen gjorde sist va mycket imponerande! 1.20,9 från dubbla tillägg på medeldistans.
Det är ju snabbare än kortdistanstidrekord för några av motståndet han möter här.
Lite orolig att dem ska försöka låsa in honom från spår 9 och att Tangen Haap kanske vinner igen från bricka 12.
Men Månprinsen måste ju ha bra chans.
Tangen värst emot tycker jag.
Att han skulle torska genom att fastna från spår 9 är nog ingen större risk? Han sitter ju direkt i andraspår.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-06, 13:59   #4
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1678
Standard

Om man har en "nästagångare" som man lovar sig själv att spika nästa gång, oavsett lopp och motstånd, och så kommer den ut och får ett skitspår och står i 1% - ska man då stå på sig? Och följa sitt eget intryck?
Suck....
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-06, 17:43   #5
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3332
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Om man har en "nästagångare" som man lovar sig själv att spika nästa gång, oavsett lopp och motstånd, och så kommer den ut och får ett skitspår och står i 1% - ska man då stå på sig? Och följa sitt eget intryck?
Suck....
Att det är en 1% är ju positivt! Det är bara att spika !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DIF (+3)
GGS är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-06, 20:40   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Är sugen på Vikens Dome som spik! Gillar verkligen den där kusen och loppet är verkligen inte speciellt tufft. Bör väl landa på max 12-13%.

Kan man spela emot Ultimaluna Grif? Stentuff senast och att Björn kör måste vara mycket plus. Jag har sagt att jag ska inte vara för sen med att börja fälla Gocces hästar när de börjar gå på retur, men jag tvivlar på att det är dags än på ett tag. Många kommer nog gardera här för att det är "billigt" att täcka loppet. Så den kan nog bli spelvärd trots att det som ekipage på pappret är nästan oslagbart!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-06, 20:51   #7
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Kontio kör åt Redén för första gången på 8 månader samtidigt som Örjan väljer att köra åt Walmann istället? Märkligt...han har iofs prövat runt med lite olika kuskar historikskt med Reigning Moni, kanske inte är konstigare än så.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-06, 21:02   #8
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Månprinsen har torskat 12/31 sprintlopp om jag räknar rätt, mycket för den kusen. Det i kombination med bakspår och att han har årets största uppgift i nästa lopp om några veckor gör att jag absolut kommer att försöka välta honom på onsdag! Han hoppar ju nästan aldrig men 8 av karriärens 12 galopper har kommit just på kort distans. Tar inte det som en tillfällighet.

Undrar om inte Pydin kan trycka sig till ledning efter en bit. Eller mörda dem från dödens? Har hängt på Månprinsen rätt hyggligt på slutet och skulle nog kunna spöa honom om försprånget är tillräckligt stort inför upploppet!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-06, 21:35   #9
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4687
Standard

SEX lopp att lösa Månprinsen vinner sluta spekulera.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-06, 21:46   #10
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1678
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Månprinsen har torskat 12/31 sprintlopp om jag räknar rätt, mycket för den kusen. Det i kombination med bakspår och att han har årets största uppgift i nästa lopp om några veckor gör att jag absolut kommer att försöka välta honom på onsdag! Han hoppar ju nästan aldrig men 8 av karriärens 12 galopper har kommit just på kort distans. Tar inte det som en tillfällighet.

Undrar om inte Pydin kan trycka sig till ledning efter en bit. Eller mörda dem från dödens? Har hängt på Månprinsen rätt hyggligt på slutet och skulle nog kunna spöa honom om försprånget är tillräckligt stort inför upploppet!
Med Gamle Gunnar Melander i jollen kan allt hända!
Han kan lyckas trassla till det där, och målet är nig elitkampen.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-06, 22:28   #11
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
SEX lopp att lösa Månprinsen vinner sluta spekulera.
Medveten om att det är ett streckspel vi spelar? Att köra ner huvudet i sanden och spika en häst utan att veta streckprocent eller ens tillåta sig att fundera om den kan torska känns som ett bra recept för att förlora pengar.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-06, 22:36   #12
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
SEX lopp att lösa Månprinsen vinner sluta spekulera.
Det är väl 8 lopp på v86? )
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Melander (+1)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-07, 09:53   #13
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Spår 9 o 1640, tänkte måste gardera, men långsökt. Nä prinsen vinner, alla har respekt å kommer bjuda prinsen på loppet. Hoppas dock många kör sina tv-system som vanligt å lite spelvärde finns kvar, men dock inte så orolig om den vinner. V86 tål som bekant några stora som vinner. Är 6 lopp att lösa på ons för 5 ULTIMALUNA GRIF lär ju vinna den med. Försöka hitta någon smäll i resten av loppen 2 CASANOVA MAJO kanske typ

Senast redigerad av kire1111 den 2019-05-07 klockan 10:00.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-07, 14:06   #14
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

V86
Inlämnat: 2019-05-07, 15:05
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2019-05-08
Start: 20:30
Kostnad: 63,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9 Månprinsen A.M. (4, 12)
2: 2 Casanova Majo (4, 10)
3: 4, 6 (9, 12)
4: 5 Ultimaluna Grif (1, 7)
5: 4, 8 (12, 3)
6: 3, 6, 7, 8, 13, 14, 15 (12, 9)
7: 3 Cesar F.C. (7, 9)
8: 2, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 15 (1, 8)

1x1x2x1x2x7x1x9 = 252 rader.
252 x 1 x 0,25 kr = 63,00 kr.
Totalt: 63,00 kr.
Rättningskod: JSH WHH NPN
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 05:49   #15
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

I långloppet tycker jag att det kan bli svårt för dem från dubbla tillägg att ta 20-40m på dem där framme. (Vi såg ju att Mind Your Face inte kunde plocka 40m över 3140m på en häst som tjänat 150 lax och då har den tjänat drygt 2miljoner och mött bra guldhästar även om hans bästa tid är förbi så verkade den ha form och slutade 3a så den försökte nog). Möjligt att nån från framspår med fin resa skulle kunna skrälla. Men eftersom dem bara är 3 stackare på start så kanske det är troligt att nån från mellanvolten vinner dock? Svårt och en helgardering är på sin plats. Tror väl mest på favoriten och 15 Busy Doin Nothing från 40 i sådana fall. Skrällen kan va 4 It Happend Again

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-05-08 klockan 06:25.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td